تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812881114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت استخوانهاي مصنوعي قابل انطباق با استخوانهاي طبيعي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ساخت استخوانهاي مصنوعي قابل انطباق با استخوانهاي طبيعي
اين سيستم رايانه اي مانند دستگاههاي چاپگر رنگي، محلول مايع را بر روي لايه اي 0.1 ميليمتري از پودر سولفات كلسيم پاشيده و استخوان را در شكل مورد نظر توليد مي كند.
متخصصان ژاپني با استفاده از تركيبي خاص و سيستمي رايانه اي موفق به توليد آزمايشي استخواني جديد شدند كه توانايي انطباق و جايگزيني كامل استخوانهاي بدن انسان را دارد.
پزشكان ژاپني در حال تكميل و آزمايش اولين استخوان مشابه استخوان طبيعي هستند كه به راحتي با استخوانهاي ديگر هماهنگ شده و مي توان آن را به عنوان جايگزيني براي استخوانهاي آسيب ديده جمجمه مورد استفاده قرار داد.
در صورت موفقيت دوره آزمايشي اين شيوه مي تواند پزشكان را در عرض چند ساعت قادر به توليد استخوان جايگزين براي استخوانهاي آسيب ديده بيمار كند.
پزشكان در حال حاضر و به صورت رايج استخوانهاي آسيب ديده را با پيوند استخوانهاي طبيعي از ديگر قسمتهاي بدن و يا استفاده از استخوانهاي مصنوعي سراميكي ترميم مي كنند.
اما محققان ژاپني براي توليد استخوانهاي جديد از پودر فسفات كلسيم استفاده كرده كه يكي از مواد اصلي تشكيل استخوان طبيعي به شمار مي رود.
اين استخوانها كه CT نام گرفته اند توانايي تطبيق با ساختار پيچيده استخوان فك، گونه و ديگر قسمتهاي جمجمه را داشته و مي تواند در جراحيهاي زيبايي نيز كاربرد فراواني داشته باشد زيرا مي توان از قطعات يك ميليمتري آنها نيز در انواع اعمال جراحي استفاده كرد.
به گفته متخصصان ژاپني در صورت نياز حتي مي توان CT را با استخوان طبيعي افراد تعويض كرد كه اين عمليات در علم پزشكي تا به حال توسط استخوانهاي سراميكي ممكن نبوده است.
در عين حال اين استخوانها تنها متناسب با جمجمه ساخته شده اند، زيرا استخوانهاي جمجمه، بر خلاف استخوانهاي ديگر نقاط بدن نيازي به تحمل وزن بدن ندارند. CT ها از پودر سولفات كلسيم و مايعي از 80 درصد آب مقطر كه به تدريج استحكام مي يابد، با استفاده از طراحي رايانه اي توليد شده اند.
اين سيستم رايانه اي مانند دستگاههاي چاپگر رنگي، محلول مايع را بر روي لايه اي 0.1 ميليمتري از پودر سولفات كلسيم پاشيده و استخوان را در شكل مورد نظر توليد مي كند.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن