تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816357000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير آموزش و پرورش: نيازمند بانك اطلاعات نيروي انساني خبره هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير آموزش و پرورش: نيازمند بانك اطلاعات نيروي انساني خبره هستيم
خبرگزاري فارس: معاون آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: نيازمند ايجاد بانك اطلاعات نيروي انساني خبره و آگاه در آموزش و پرورش هستيم.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، عباس رهي ظهر امروز در گردهمايي روساي آموزش فني و حرفه‌اي كشور با اشاره به رويكردهاي جديد اين معاونت گفت: هدف ما اين است كه بر اساس نيازهاي دانش‌آموزان و اولياي آنها، بازار كار و رويكرد مسئولان عالي رتبه نظام، اقدامات پيش روي اين وزارتخانه را بازنگري كرده تا دانش‌آموزان ما براي عهده گرفتن مسئوليت‌هاي جديد آمادگي لازم را به دست آوردند.
وي عنوان كرد: در رويكرد جديد، دوره آموزش عمومي به عنوان يك دوره آماده‌سازي، بسترسازي و اساس مهمي براي حركت‌هاي بزرگ‌تر در نظام آينده تعليم و تربيت مورد توجه خاص قرار گرفته است كه در اين دوره نيز به آموزش پيش دبستاني با رويكرد قرآني توجه ويژه مي‌شود.
رهي در ارتباط با رويكرد‌هاي جديد دوره ابتدايي نيز گفت: در اين مقطع نيز رويكرد ما حذف معلمي چندگانه و متعدد است زيرا اين تعدد معلم سبب تفاقص رفتاري در كودكان مي‌شود.
وي ادامه داد: براي مقطع راهنمايي نيز ما در نظر داريم با بهره‌گيري و آموزش معلمان چندمهارتي، بازنگري در كتب درسي، فشرده‌سازي و ادغام دروس با توجه به آنكه از نظر روحي و رفتاري دانش‌آموزان راهنمايي ما آمادگي تجربه كردن معلم متعدد را ندارند، در برطرف سازي اين مشكل دانش‌آموزان اقدام كنيم.
معاون آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه رويكرد آينده ما در مقطع راهنمايي معلم چند مهارتي است، گفت: يكي ديگر از كارهاي مهم ما انتقال مشاوره و هدايت تحصيلي به دوره راهنمايي است تا دانش‌آموزان را براي روي‌آوردن به دوران متوسطه سوق داده و متمايل كنيم.
وي با اشاره به اينكه رويكرد ما در بخش متوسطه نيز رفتن به سمت كاهش رشته‌هاي تحصيلي است، افزود: رويكرد ما اين است كه دوره متوسطه تبديل به يك دوره آموزش مقدماتي براي ورود به دانشگاه شده و گرايش‌هاي رشته‌اي را در آن كم كنيم كه براي اين منظور نيازمند تغيير و بازنگري در سازوكارهاي مناسب با اين امر در آموزش و پرورش هستيم.
رهي با بيان اينكه هم‌اكنون 70 درصد دانش‌آموزان در رشته‌هاي نظري و حدود 30 درصد در مقاطع فني و حرفه‌اي تحصيل مي‌كنند، گفت: سياست‌هاي ما براي دوره متوسطه اين است كه تا پايان برنامه پنجم بتوانيم اين ارقام را معكوس كرده و بيشتر توجه دانش‌آموزان را به بخش فني و حرفه‌اي و كار و دانش معطوف كنيم.
وي با بيان اينكه ما از نظر نيرو در بخش فني و حرفه‌اي به شدت در مضيقه‌ايم، اظهار داشت: ضمن حذف چالش‌ها بايد از نيروهاي كاردان و با انگيزه استفاده كرده و جاذبه‌هاي لازم را نيز براي اوليا و دانش‌آموزان براي روي آوردن به رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و كار و دانش فراهم كنيم و ساز و كارهاي مقرراتي را براي پشتيباني آن حركت فراهم كنيم.
معاون آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه آموزش و پرورش مدعي نيست كه همه زحمات را خود به تنهايي متحمل شود، گفت: در كنار نظام‌هاي عميق آموزش و پرورش، رويكرد ما برون‌سپاري فعاليت به بخش‌هاي نيمه دولتي در بخش كار و دانش است تا با استفاده از آن بتوانيم به اهداف برسيم‌.
وي با تاكيد اينكه اگر دانش‌آموزان فني و حرفه‌اي ما به دليل كار‌آمدي رشته تحصيلي وارد بازار كار نشوند، خيانت است، گفت: مشاغل در كشور ما خوب تعريف نشده، شان مشاغل شناخته شده نيست و منزلت مقام‌ها با مدرك تعريف مي‌شود كه اشتباه بود و بايد تغيير كند.
رهي با اشاره به اين نكته كه ما در آموزش و پرورش نيازمند بانك اطلاعاتي نيروي انسان خبره و آگاه هستيم، گفت: در صورت تحقق آن ما شاهد روي آوردن دانش‌آموزان به تحصيل در مقطع فني و حرفه‌اي و كار و دانش هستيم.
وي با تصريح اينكه انجمن‌هاي اوليا و مربيان نيز بايد در اين زمينه به آموزش و پرورش كمك كنند، گفت: اين انجمن‌ها نبايد فقط براي حمايت‌هاي مالي مطرح باشند، بايد در اين زمينه فرهنگ‌سازي انجام شده و سپس به رشته‌ها بپردازيد.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه بايد كارگران ماهر را گرامي بداريم، گفت: چرا روز كارگر داريم اما كارگر ماهر و متخصص را بزرگ نمي‌دانيم.
معاون آموزش و نوآوري وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه امروز مشكل فني و حرفه‌اي ما كهنه بودن آن است، يادآور شد: ما بايد تغيير در استفاده وسايل را مورد مطالعه قرار دهيم و خلاهاي اين حوزه را برطرف كنيم‌.
وي حافظه‌محور بودن بخش نظري و هدف قرار گرفتن قبولي در آزمون را از ديگر مشكلات نظام آموزشي دانست و افزود: اين آسيب‌ها با توسعه بخش فني و حرفه‌اي و توجه به كار آزمايشگاهي و عملي قابل حل است.
رهي از ايجاد حداقل دو مركز تربيت معلم با رشته كارشناسي در هر استان كشور خبر داد و اظهار داشت: تلاش ما تسهيل در امر ادامه تحصيل معلمان و ارتقاي مدرك تحصيلي آنها به رتبه بالاتر است.
انتهاي پيام/ص10
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن