تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815201093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش علمي درمان و توان بخشي بيماران رواني مزمن در تبريز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش علمي درمان و توان بخشي بيماران رواني مزمن در تبريز برگزار شد
اجتماعي. بهزيستي. بيماران رواني مزمن
تبريز - همايش كشوري علمي كاربردي درمان توان بخشي بيماران رواني مزمن روز يكشنبه در تبريز برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، اين همايش با هدف تبيين و ارايه دستورالعمل‌هاي جديد سازمان بهزيستي كشور به كارشناسان بيماري -هاي مزمن بهزيستي به مدت دو روز برگزار مي‌شود.

در اين همايش كه كارشناسان بيماران رواني مزمن حضور دارند ، مقرر شده است آخرين دستور العمل‌هاي ستاد سازماندهي بيماران مزمن به كارشناسان و بهورزان تفهيم شود.

رييس ستاد سازماندهي بيماران بهزيستي كشور در اين همايش با بيان اينكه سازمان بهزيستي كشور يك نهاد مظلوم در كشور است گفت:در حاليكه بسياري از بيمارستان‌هاي كشور در نگهداري از بيماران رواني مزمن از خود رفتارهاي غير انساني به نمايش مي‌گذارند ، اين سازمان با عشق و علاقه به ساماندهي و مراقبت از آنان كمر همت بسته است.

حسين نحوي نژاد گفت:در بسياري از بيمارستان‌هاي نگهداري و مراقبت از بيماران رواني كشور ، بيماران در اتاق -هايي با حفاظهاي فلزي نگهداري مي شود كه اين امر موجب انزواي آنها از زندگي را فراهم مي‌آورد.

به گفته وي سازمان بهزيستي كشور در مراكز تحت نظارت خود به تعامل جدي با بيماران مي‌پردازد و آنها را در فعاليت-هاي اجتماعي سهيم مي‌كند.

نحوي نژاد ، برخورد برخي روان شناسان با بيماران رواني مزمن نامطلوب توصيف كرد و افزود:آنان از پذيرش اين دسته از بيماران سرباز مي‌زنند و تنها به حضور در بيمارستان و انجام وظايف خاص خود اكتفا كنند و تعامل چنداني با بيماران رواني ندارند.

وي با بيان اينكه بيماران رواني مزمن به يك زندگي سالم نياز دارند افزود:
تلاش سازمان بهزيستي كشور و كارشناسان آن بر اين پايه است كه زمينه اين زندگي را براي بيماران رواني مزمن فراهم كنند.

نحوي نژاد ، داشتن يك زندگي مبتني بر احترام و ارزش‌گذاري ، ازدواج ، اشتغال و زندگي اجتماعي از جمله مطالبات بيماران مزمن رواني اعلام كرد.

وي با تاكيد بر لزوم جذب امكانات از سوي افراد خير گفت:خوشبختانه زمينه حضور افراد خير طي سال‌هاي گذشته در كمك به سازمان بهزيستي افزايش يافته است و اين رويكرد بايد گسترش يابد.

وي با بيان اينكه بايد آمارهاي موجود در سازمان دقيق و شفاف باشد افزود:
اين امر موجب مي‌شود كه بخش غير دولتي با اعتماد بيشتري براي كمك به سازمان اقدام كنند.

نحوي نژاد ، كمك گرفتن از نهادها و سازمانهاي دولتي ، شهرداري‌ها ، بهره گيري از فعاليت‌هاي رسانه ملي ، برگزاري جلسات آموزشي براي خانواده‌هاي بيماران مزمن رواني را از جمله فعاليت‌هاي موثر براي رسيدگي به مشكلات آنان عنوان كرد.

به گفته وي ، در كشور بيش از يك ميليون و ‪۵۰۰‬هزار نفر تحت مراقت‌هاي سازمان بهزيستي كشور هستند كه اطلاعات ‪ ۹۰‬هزار نفر از بيماران رواني مزمن در بانك اطلاعاتي اين سازمان جمع بندي شده است.

به گفته وي رقمي معادل سه دهم درصد از جمعيت كشور دچار بيماري‌هاي رواني مزمن هستند كه اطلاعات ‪۲۰۰‬هزار نفر از آنها در حال جمع بندي است.ك/‪۲‬ ‪۵۴۶/ ۷۲۲۳/۵۸۶‬
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن