تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805437692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفته بسيج ؛ فرصتي براي تعالي ارزشها وآموزه هاي فرهنگي انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هفته بسيج ؛ فرصتي براي تعالي ارزشها وآموزه هاي فرهنگي انقلاب است
هفته بسيج كه تا پنجم آذرماه سالروز صدور فرمان تاريخي امام راحل براي تشكيل ارتش 20 ميليوني و تاسيس نهاد بسيج مستضعفين ادامه دارد ؛ فرصتي براي بازشناسي فراز و فرودهاي اين نهاد توانمند انقلاب و همچنين زماني براي تعالي ارزشهاي معنوي و آموزه هاي فرهنگي انقلاب با تاكيد بر مشي بسيج است.


به گزارش خبرنگار ايرنا از شيراز ؛ همه مسوولان استان فارس و فرماندها سپاه و مسوولان نمايندگي ولي فقيه در سپاه فجر استان فارس بر اين نكته تاكيد دارند كه ماموريت بسيج تنها يك ماموريت نظامي در دفاع از كيان اسلامي نيست بلكه بايد گفت اين ماموريت مهم و كالبدي در كنار فعاليت هاي فرهنگي و معنوي و پرداختن به ارزشها و آموزه هاي ديني و انقلابي و دفاع از آرمانهاي امام راحل براي بسيج تعريف شده است .
از اين رو مي توان گفت : بيشترين اقشاري كه در نهاد بسيج عضويت دارند دانش آموزان ؛ دانشجويان ؛ طلاب و روحانيون ؛ فرهنگيان و اقشار فرهنگي هستند و در همين راستا بايد گفت مهمترين ماموريتي كه براي بسيج ترسيم مي شود نيز ماموريت مقابله با هجوم فرهنگي بيگانه و بستر سازي براي تقويت فرهنگ خودي و به كاري گيري واژگان و ادبياتي در راستاي توسعه فرهنگ و هويت ملي و اسلامي است.
نماينده ولي فقيه دراستان فارس و امام جمعه شيراز با گراميداشت هفته بسيج در اين باره گفت : بسيج بايد از ورود به جريان هاي سياسي پرهيز كند و همواره به عنوان جرياني مردمي باقي بماند.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي افزود: پرهيز بسيج از ورود به دسته هاي سياسي و سياسي كاري موجب مي شود اين نهاد آلت دست احزاب نشود.
وي خاطرنشان كرد: بسيج همواره از ولايت دفاع كرده ؛ دفاع بسيج از ولايت و رهبري يك حركت عمومي و مردمي و يك سنت حسنه و پسنديده است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس هم با بيان اينكه بسيج به عنوان محور امنيت در عرصه‌هاي ‏فرهنگي، سياسي، علمي، اقتصادي و تسهيل كننده امور سازندگي است، گفت: ‏تجلي حضور يك ميليون و 300 هزار بسيج در استان فارس بيانگر نقش بي بديل اين نيرو در ‏اين عرصه‌هاي مختلف است. ‏
سردار غلامحسن غيب پرور فرمانده سپاه فجر انقلاب اسلامي استان فارس در نشست رسانه اي با خبرنگاران در اين باره گفت : اگر بسيج يك روز در عرصه دفاعي فعال بود، امروز در تمامي عرصه‌ها متجلي ‏است.‏
وي با اشاره به جمعيت 170 هزار نفري دانشجويان استان فارس گفت: از اين تعداد ‏دانشجو، 67 هزار نفر بسيجي هستند كه در هفته بسيج از 40 نخبه بسيجي، ‏در جشنواره ممتازين، مخترعين و مبتكرين بسيجي، شاهد و ايثارگر تقدير به عمل ‏مي‌آيد.‏
فرمانده سپاه فجر فارس حضور 349 پزشك متخصص و بسيجي فعال را در جامعه ‏پزشكي مثمر ثمر دانست و اذعان داشت: اين افراد اوقاتي خاص را اقدام به ويزيت ‏رايگان مي‌كنند.‏
سردار غيب پرور همچنين به 2400 بسيجي فعال در جامعه مهندسين اشاره و عنوان كرد: اين افراد ‏در طرح‌هاي گذشته مشاركت و فعاليت داشته اند.‏
وي با اشاره به 1100 استاد دانشگاه در مقطع كارشناسي ارشد و بالاتر و حضور ‏هفت هزار روحاني بسيجي گفت: اعزام سه هزار 224 نفر پزشك و پيراپزشك و پرستار به ‏اقصي نقاط فارس در هفته بسيج و 400 ويزيت رايگان در مراكز درماني بسيجي از ‏جمله اقدامات فرهنگي، آموزشي و بهداشتي هفته بسيج است.‏
فرمانده سپاه فجر استان فارس همچنين گفت: بسيج مساوي باامنيت ملي و نظام اسلامي است و اگر نباشد امنيت از بين خواهد رفت.
به ‌گزارش خبرنگار ايرنا، سردار غلامحسين غيب پرور افزود: بسيج ظرف مبارك و مطهري است كه هر كس مي خواهد پاك شود بايد وارد آن شود و توجه به آن يك واجب دروني و رسالت تاريخي است كه بر عهده ما مي‌باشد.
وي اظهار داشت:امروز بايد شهيدان به عنوان اسوه‌هاي ايمان،اخلاص، سلحشوري و معامله با ذات پرودگار به جوانان و دانش آموزان معرفي شوند.
سردار غيب پرور ادامه داد:مابه عنوان كارشناسان مجموعه بسيج بايد سليقه جامعه را بشناسيم و بر اساس سليقه مخاطبان برنامه ريزي كنيم.
فرمانده سپاه فجر استان فارس اضافه كرد:در اين دوره كه دشمن امپراتوري فرهنگي را در دست گرفته نبايد غفلت كرد بلكه بايد از طريق آموزش نيروهاي بسيج پا به ميدان گذاشت.
سردار غيب پرور بيان كرد:از گذشته تا به حال استان فارس يك استان ولايت مدار بوده و به همين خاطر در اغلب مواقع مورد تهاجم فرهنگي بوده و اين نشان دهنده اهميت داشتن اين استان است.
فرمانده سپاه فجر فارس بيان كرد: استان فارس ‎ 14هزار و ‎ 600شهيد دارد كه از اين تعداد سه هزار و ‎ 600شهيد از دانش آموزان بسيجي بوده‌اند.
سردار غيب پرور گفت:دشمن،جامعه‌اسلامي و جوانان كشور ما را تهديد مي‌كند و كارش به جايي رسيده كه با فرقه و مذاهب مختلف جوانان ما را فريب مي‌دهداز اين رو بسيج در اين عرصه رسالتي دو چندان براي آگاه سازي نسل جوان دارد.
وي با بيان اينكه امروز ساماندهي فرهنگي در مقابل فرقه‌ها يك امر واجب است و ما نبايد غفلت كنيم گفت : جوانان ما در معرض حملات دشمنان قرار گرفته‌اند و يكي از از راه‌هاي ضمانت و مقابله با دشمنان،تقويت بسيج مي‌باشد كه يكي از پايه‌هاي انقلابي است.
وي بيان كرد: بايد كارهايي انجام گيرد تا حس تعلق جوانان ما نسبت به انقلاب بيشتر شود و جوانان ما احساس سرفرازي كنند.
سردار محمد رضا مهديانفر جانشين فرماندهي سپاه فجر استان فارس نيز بسيج را خانه همه ملت دانست و گفت بسيج يك جريان فكري است كه هفته و روز و ماه ندارد و لذا همه ايام روز بسيج است.
وي به 5 آذر سالروز تشكيل بسيج اشاره كرد و افزود ، بسيجي مقتدرتر از گذشته در همه عرصه ها وجود داردو از آرمانهاي امام و انقلاب . گوش به فرمان مقام معظم رهبري دفاع مي كند. سردار مهديانفر بيان داشت تفكر بسيجي وقتي در قالب و پيكره يك سازمان نهاد و اداره واردشود بازده آن بالا مي رود و اكنون كارهاي بزرگي به اتكا خداوند در كشور انجام گرفته است از جمله در مساله دست يابي به فن آوري هسته اي كه با تكيه بر روحيه بسيجي بوده و هست . وي نقش بسيج را تهديد زدائي از مهين اسلامي دانست و افزود در شرايط فعلي ايجاب مي كند كه قدرت بسيج را براي خارج از مرزها به نمايش بگذاريم 520 پايگاه بسيج ادارات در كل فارس داريم و بسيج ادارات از قديمي ترين افشار بسيج است كه بعد از بسيج محلات تشكيل شده است . فرمانده مقاومت بسيج افزود: بزرگترين كار بسيج اين است كه هر كس در هر جائي كه مشغول فعاليت است و هر مسئوليتي كه دارد كارآمدي نظام را به نوعي به مردم نشان بدهد.
سردار مهيانفر همچنين گفت : اساسا پيروزي انقلاب اسلامي بر سه اصل بنيادي بود اسلام عزيز و مكتب اهل بيت (ع ) رهبري پيامبر گونه حضرت امام (ره ) و حضور توده هاي مردمي كه بساط حكومت شاهنشاهي را در هم كوبيدند.
وي افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي توطئه هاي گوناگون دشمن شروع شد كه براي خنثي سازي اين توطئه ها تداوم حضور مردم بسيار ضروري بود.
بر همين اساس در پنجم آذرماه 1385 حضرت امام (ره ) در جريان يكي از سخنراني هاي عمومي خود فرمان آموزشي و تعليم نظامي به جوانان را صادر فرمودند و اين فرمان در حقيقت راهبرد اساس دفاعي نظام مقدس جمهوري اسلامي را مشخص نمود يعني اينكه مهمترين عامل بازدارنده در برابر تهديدات دشمن حضور سازمان يافته مردم در عرصه هاي مختلف دفاعي است و بدين شكل شجره بسيج متولد شد.
اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان عزيز براي حفظ دستاوردهاي انقلاب خود مشتاقانه به اين نهاد مقدس پيوستند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز به سرعت به آموزش نيروهاي مردمي پرداخت و با شروع غائله كردستان و بعد از آن جنگ تحميلي نيروهاي رزمنده بسيج مردمي راهي مناطق عملياتي شدندو در كنار ساير نيروهاي مسلح به سركوب ضد انقلاب و دشمن متجاوز پرداختند.
جانشين فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت : در حقيقت دوران پرافتخار دفاع مقدس يك فرصت طلايي براي شكل گيري بسيج و تجربه بكارگيري نيروهاي مردمي در عرصه دفاعي ايران و نظام پوياي جمهوري اسلامي بود و آنچه امروز به عنوان فرهنگ جهاد و شهادت داريم محصول حضور مشتاقانه و مخلصانه نيروهاي مردمي بسيج براي مقابله با تهاجم دشمن متجاوز و دفاع از انقلاب است .
سردار مهديانفر با تشريح روند ساماندهي و بكارگيري بسيج پس از پايان جنگ گفت : پس از پايان جنگ اگر چه در جبهه نظامي با دشمن درگير نبوديم اولا تهديدها تمام نشده بود ثانيا توطئه هاي دشمن تنها منحصر به جبهه نظامي نبود بلكه در جبهه هاي ديگر بخصوص جبهه فرهنگي دشمن تلاش گسترده اي را عليه ما شروع كرد بطوريكه رهبر معظم انقلاب اسلامي موضوع تهاجم فرهنگي و ضرورت مقابله با اين تهاجم را مطرح فرمودند و بنابراين با پايان يافتن جنگ تحميلي نه تنها از ضرورت حضور مردم در بسيج كاسته نشد بلكه زمينه براي حضور بسيج در عرصه هاي مهم ديگري فراهم شد و بحمداله در اين مرحله نيز بسيج توانسته نقش خود را بخوبي ايفا نمايد بطوريكه عليرغم فشارهاي مختلف دشمن و طراحي نقشه هاي گوناگون عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي اين نظام با اتكال به خداوند متعال و تكيه بر تفكر بسيج و حضور نيروهاي بسيجي در همه عرصه ها مقتدرتر از هرزمان ديگر است و الهام بخش دنياي اسلام و جهانيان شده است .
وي در مورد سازمان بسيج و فعاليت هاي آن در استان فارس افزود : سازماندهي بسيجيان عمدتا بر اساس وابستگي آنها به اقشار مختلف اجتماعي است و اولين واحدهاي بسيج در مساجد و محلات شكل گرفت و امروزه نيز گسترده ترين و پايانه اي ترين رده در بسيج پايگاههاي مقاومت محلات هستند ولي با توجه به اينكه سازمان بسيج مي بايست متناسب با اقشار مختلف جامعه پاسخگو باشد لذا واحدهاي بسيج در اقشار مختلف مانند دانش آموزان دانشجويان طلاب كارمندان كارگران اصناف پزشكان مهندسين استادان دانشگاه ورزشكاران و... يكي پس از ديگري تشكيل گرديد.
سردار مهديانفر تصريح كرد : امروز بحمداله بسيج در همه جا و در همه اقشار و در همه عرصه ها حضور دارد و در استان فارس نيز كه يكي از استانهاي بزرگ و پرجمعيت كشور است صدها هزار بسيجي در اقشار مختلف سازماندهي شده اند و بيش از 2 هزار و 500 پايگاه مقاومت در مساجد و محلات 520 پايگاه اداري كارگري و اصناف 3 هزار و 600 واحد بسيج دانش آموزي در مدارس 150 پايگاه دانشجويي 50 پايگاه طلاب 90 كانون بسيج متخصصين شامل اساتيد پزشكان مهندسين فرهنگيان ورزشكاران در سطح استان تشكيل شده و بسيجيان عزيز متناسب با وابستگي شغل و موقعيت اجتماعي خود در اين مراكز به فعاليت مشغولند.
وي افزود : يكي ديگر از واحدهاي بسيج گردانهاي عاشورا و الزهرا (س ) است كه گردانهاي عاشورا بخش عمده سازمان بسيج را تشكيل مي دهند و در هر شهرستان (ناحيه ) متناسب با وضعيت و شرايط خود تعدادي گردان عاشورا و الزهرا (س ) سازماندهي شده است .
سردار مهديانفر فرمانده اولويت كار بسيج را در شرايط فعلي برشمرد و گفت : همه فعاليتهاي بسيج مهم است و در هر جا و هر عرصه اي كه فرهنگ و تفكر بسيج حاكم باشد قطعا معنويت نشاط و پيشرفت هم خواهد بود ولي از آنجائيكه در ميان تهديدهاي مختلف كه متوجه انقلاب اسلامي است خطرناكتر از همه تهديد فرهنگي است بالطبع بسيج نيز مقابله با اين تهديد را در اولويت فعاليت هاي خود مي داند و بنابراين كار فرهنگي و عمق بخشي به انقلاب به خصوص براي اعضاي بسيج بيش از هر چيز در اين نهاد مورد توجه قرار مي گيرد.
وي گفت : البته منظور از كار فرهنگي يك شكل خاص از فعاليتها نيست بلكه كليه فعاليت در بسيج اساسا بگونه اي است كه همه آنها رنگ و بوي فرهنگي دارد.
وي در خصوص رمز موفقيت و جايگاه ويژه بسيج اضافه كرد : حضرت امام (ره ) فرمودند : بسيج لشكر مخلص خداست و رهبرمعظم انقلاب نيز تعابير و تعاريف بسيار زيبايي از بسيج دارند از جمله مي فرمايند : بسيج بدنه فعال ملت است كه اگر اين تعابير و جملات را با هم تلفيق كنيم مي توانيم بگوئيم كه بسيج يعني نيروي مخلصي كه فقط براي رضاي خدا پيوسته در حال تلاش و مجاهدت است و همين خلوص و مجاهدت براي خدا باعث عزت و منزلت والاي بسيج شده است .
سردار مهديانفر تصريح كرد البته بسيج اين موارد را در عمل اثبات كرده است و حضور در صحنه هاي مختلف دفاع مقدس و نقش آفريني موثر درهمه عرصه ها بدون هيچ گونه چشمداشت مادي از بسيج و الگوي عملي براي خدمت صادقانه ساخته است بطوريكه امروز مهمترين و سخترين كارها در كشور با تكيه بر تفكر و روحيه بسيجي به انجام مي رسد و بزرگترين افتخار هر مسئولي در اين نظام اين است كه بگويد من بسيجي هستم .
در هر حال آنچه مهمتر مي نماياند كه در هفته بسيج به آن پرداخته شود آن است كه بسيج به عنوان يك شاكله قوي و منسجم در پاسداشت ارزشهاي انقلابي و اسلامي و در دفاع از آرمانهاي انقلاب معرفي شود و جريان بسيج فراتر از جريان يك نهاد يا سازمان ديده شود ؛ بسيج به عنوان اقيانوسي بيكران ديده شود كه هر كسي با هر نوع وجهه خدمتگذاري براي جامعه اسلامي و مردم ميهن اسلامي در شكل دهي اين اقيانوس بيكران سهمي داشته باشد و همانطور كه بسيجي بودن و بسيجي ماندن در عين سادگي و بدون تشريفات خاص نهادها و ارگانهاي نظامي صورت مي گيرد بسيجي شدن براي دفاع از آرمانها و دستاوردهاي انقلاب نيز به سادگي ميسر شود.ك/4
677
تمام
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن