تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815398227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميسيون فرهنگي شوراي شهر اصفهان: سخت‌ترين كار‌ها در شهر كار فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس كميسيون فرهنگي شوراي شهر اصفهان: سخت‌ترين كار‌ها در شهر كار فرهنگي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: شهرستان‌ها

"نوآوري و شكوفايي بايد در برنامه‌هاي دست‌اندركاران و متوليان امور فرهنگي شهر اصفهان قرارگيرد."

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر اصفهان، رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي اين شورا در جمع مسوولان فرهنگ‌سراها، خانه‌هاي فرهنگ و مراكز فرهنگي ويژه و تخصصي شهر اصفهان با بيان اين مطلب، افق فعاليت‌هاي فرهنگي اين شهر را در قالب سياست‌هاي كلي نظام و برنامه‌هاي شهرداري و منشور شوراي اسلامي شهر مثبت ارزيابي كرد و گفت: سازمان فرهنگي تفريحي بايد به عنوان بازوي اجرايي توانمند شهرداري اصفهان با استفاده از پتانسيل،‌ امكانات و ظرفيت‌هاي موجود براي ارتقاء امور فرهنگي و آموزش فرهنگ شهروندي و تحقق اهداف فرهنگي شهر اصفهان تلاش كند.

سردار كريم نصراصفهاني نقش مردم اصفهان در پيروزي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و سازندگي كشور را مهم، اساسي و قابل تقدير دانست و مشاركت شهروندان در پيشبرد امور فرهنگي شهر اصفهان را مورد تاكيد قرار داد و افزود: برنامه‌ريزي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان براي محلات و مساجد و استفاده از مشاركت آنان درتمام امور و فعاليت‌هاي فرهنگي، جهت تحقق انتظارات شهروندان اصفهاني ضروري است.

وي بر تعامل مسوولان دستگاه‌ها، ادارات و نهادها به ويژه متوليان امور فرهنگي شهر و استان اصفهان براي ارتقاء فعاليت و امور فرهنگي شهر اصفهان و رفع مشكلات موجود در اين زمينه و توسعه مراكز فرهنگي در اين شهر تاكيد كرد و گفت: شوراي اسلامي شهر اصفهان براي رفع مشكلات سازمان فرهنگي تفريحي و تامين امكانات و اعتبارات لازم جهت گسترش مراكز و فعاليت‌هاي فرهنگي اين شهر از هيچ تلاشي دريغ نخواهد كرد تا شهر اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام براي تمام شهرها در اين زمينه الگو باشد.

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان تلاش و فعاليت مسوولان و پرسنل حوزه فرهنگي اجتماعي شهرداري در جهت توسعه و ارتقاء مراكز و فعاليت‌هاي فرهنگي شهر اصفهان را مثبت و قابل تقدير دانست و از معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري خواست براي فعاليت‌هاي فرهنگي در مراكز فرهنگي شهر نيروهاي كيفي و تخصصي در امور فرهنگي به كار گرفته شوند.

وي با تاكيد بر توزيع عادلانه امكانات و مراكز و خدمات فرهنگي در سطح شهر اصفهان گفت: معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري بايد نيازسنجي، به روز كردن برنامه‌هاي فرهنگي و توزيع عادلانه امكانات فرهنگي به ويژه در مناطق محروم شهر اصفهان را در دستور كاري خود قرار دهد.

مهندس ابوالفضل قرباني، عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز سخت‌ترين كار امور شهر را امور فرهنگي دانست و گفت: امور فرهنگي در صورتي نتيجه بخش و ماندگار خواهد بود كه براي رضاي خداوند و تاثيرگذار بر روي مخاطبان باشد.

وي لزوم نوآوري و برنامه‌ريزي صحيح و اصولي در حوزه فرهنگي شهر و پيگيري امور فرهنگي براساس سياست‌هاي مشخص براي جلوگيري از روزمرگي در اين حوزه را مورد تاكيد قرارداد و افزود: شوراي اسلامي شهر و مسوولان شهرداري اصفهان وظيفه دارند مشكلات موجود در مسير توسعه مراكز فرهنگي و ارتقاء امور فرهنگي و براي تامين امكانات و اعتبارات تلاش كنند.

همچنين عليرضا نصر اصفهاني، ديگر عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان در اين جلسه بر تداوم اين جلسات براي تبادل انديشه و بررسي مسائل و مشكلات فرهنگي تاكيد كرد و گفت: مسوولان و متوليان امور فرهنگي شهر بايد به سه عنصر اساسي زمان، مكان و مخاطب شناسي توجه جدي داشته باشند و برنامه‌هاي خود را براساس اين يه اصل بازانديشي و بازسازي كنند.

مهندس وحيد فولادگر و سيد ناصر رضوي، ديگر اعضاي كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز بررفع مشكلات فرهنگي و تلاش در جهت پيشرفت و ارتقاء امور فرهنگي توسط اعضاي اين شورا و مسوولان شهرداري اين شهر تاكيد و توجه به مسائل جوانان، بانوان و اختصاص اعتبارات لازم براي تامين امكانات، نرم افزاري و سخت افزاري به كارگيري نيروهاي متخصص و كارآمد و نخبه در مراكز فرهنگي، كاهش تصدي گري، استفاده از مشاركت‌ها و پتانسيل‌هاي مردمي در اداره مراكز فرهنگي، بهبود شاخص‌هاي فرهنگي، تهيه ليست كمبودها و نيازهاي فرهنگي و ارسال به شوراي اسلامي شهر، ايجاد امنيت و احساس معنوي در حوزه فرهنگي، انس با قرآن در فرهنگسراها و ترويج فرهنگ قرآن در مراكز فرهنگي شهر اصفهان را ضروري بيان كردند.

همچنين در اين جلسه معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان مصوبات، ديدگاه‌ها و نقطه نظرات كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر را راهگشاي فعاليت‌هاي فرهنگي شهر اصفهان دانست و گفت: محور حركت سازمان فرهنگي تفريحي در سال آينده برنامه هاي توسعه شهر و منشور شوراي اسلامي شهر خواهد بود.

حبيب الله تحويل‌پور عملكرد و فعاليت هاي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان را تشريح و تعداد فرهنگسراها، خانه هاي فرهنگ و مراكز تخصصي فعال در اين شهر را بيست و نه مركز اعلام كرد و افزود: دراين مراكز سالانه به حدود يكصد و پنجاه هزار نفر به صورت حضوري و غيرحضوري خدمات فرهنگي، آموزشي و تخصصي ارائه مي‌شود.

وي كمبود اعتبار و نيرو، مشخص نمودن وضعيت استخدامي نيروهاي مراكز فرهنگي و نبود امكانات رفاهي براي مسوولان و كاركنان اين مراكز و حجم گسترده برنامه‌هاي فرهنگي را ازجمله مشكلات و چالش‌هاي پيش‌روي مسولان سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان نام برد و از شوراي اسلامي شهر اصفهان به ويژه كميسيون فرهنگي اجتماعي اين شورا خواست اقدامات لازم براي رفع اين مشكلات و توسعه مراكز و امور فرهنگي و ارتقاء سطح اين امور را به عمل آورند.

مسوولان فرهنگسراها، خانه‌هاي فرهنگ و مراكز فرهنگي ويژه و تخصصي شهر اصفهان نيز ضمن تشريح فعاليت‌ها و عملكرد اين مراكز خواستار رفع مشكلات و كمبودهاي مراكز فرهنگي در زمينه هاي اعتبار، نيرو و امكانات و دادن اختيارات بيشتر به مسوولان اين مراكز شدند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن