تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813182444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشگيري از اثرات سوء خشكسالي در جمعيت دام خراسان رضوي انجام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پيشگيري از اثرات سوء خشكسالي در جمعيت دام خراسان رضوي انجام مي شود
مشهد – خبرگزاري ايسكانيوز :براي اولين بار در خراسان رضوي، بخشي از برنامه مقابله با عوارض خشكسالي و كاهش مخاطرات بهداشتي در جمعيت دام، طيور و آبزيان در نواحي و مناطق درگير خشكسالي به بخش غيردولتي واگذار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران «ايسكانيوز»: مدير كل دامپزشكي خراسان رضوي، با اعلام خبر فوق افزود : برنامه ياد شده از طريق كاهش آلودگي انگلي و بيماري‌هاي انگلي داخلي و خارجي و افزايش سطح ايمني جمعيت دامي بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشكي كشور و هماهنگ با ساير استان‌ها، توسط بخش خصوصي اجرا خواهد شد.
سيدمحسن دستور تصريح كرد : در اين برنامه كليه دامهاي مناطق متاثراز خشكسالي تحت پوشش رايگان واكسيناسيون عليه بيماري‌هاي آبله،آنتروتوكسمي، قانقاريا، تب برفكي گوسفند و بز، نيوكاسل طيور ، قانقاريا،آگالاكسي،PPR، هاري و شاربن علامتي قرار مي‌گيرند.
وي با اشاره به عوارض سوء ومخاطره آميز خسارات اقتصادي ناشي ازبيماري‌هاي انگلي از جمله افت توليد و كاهش كيفيت محصولات بويژه در زمان خشكسالي، خاطرنشان ساخت: جهت مبارزه با بيماري‌هاي ياد شده، خورانيدن شربت و قرص ضدانگل به دام‌ها، سمپاشي بدن دام‌ها و جايگاه دام از جمله اقدامات اجرايي خواهد بود كه از طريق بخش خصوصي و به طور كاملاَ رايگان انجام خواهد شد.
مدير كل دامپزشكي خراسان رضوي، اجراي اين برنامه را در راستاي كاهش تصدي گري دولت و همچنين كمك به دامداران خسارت ديده از خشكسالي و در قالب ماده 88 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت خواند كه بر اساس آن هزينه عمليات انجام شده توسط بخش غيردولتي از طريق اداره كل دامپزشكي استان پرداخت خواهد شد.
دكتر دستور اظهار داشت: براي اولين بار در استان است كه اجراي چنين برنامه‌اي با گستردگي فوق،َ توسط بخش غيردولتي انجام مي‌گيرد و بخش دولتي تنها وظيفه حاكميتي و نظارت بر حسن اجراي برنامه را بر عهده دارد.
وي تعداد دام سبك استان شامل گوسفند و بز را 8 ميليون راس و تعداد دام سنگين شامل گاو و گوساله را حدود 400 هزار راس دانست.
مدير كل دامپزشكي استان زمان پايان برنامه مذكور ‌را انتهاي سال جاري ذكر كرد.
دكتر سيد محسن دستور از دامداران استان خواست، جهت اجراي هرچه بهتر طرح و بهره‌مندي استان از اجراي موفق آن، با اكيپ‌هاي دامپزشكي همكاري داشته باشند.//
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 442]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن