تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817115288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرگ 660 نوزاد تهراني در بهار 90


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: شرق:660 نوزاد تهراني در سه ماهه اول سال فوت شده.اند. بر اساس اخبار به دست آمده از تعداد آمار افراد متوفي و دفن شده در بهشت زهراي تهران در سه ماه فصل بهار امسال 660 نوزاد تهراني در اين گورستان به خاك سپرده شده است. اين آمار نشان مي.دهد، فروردين.ماه امسال تعداد 249، ارديبهشت 213 و خرداد 198 نوزاد تهراني در اين گورستان بزرگ دفن شدند.
اين در حالي است كه بر اساس آمارهاي اعلام شده از سوي رييس سازمان ثبت احوال استان تهران، ميانگين تولد در پايتخت در بهار امسال 308 تولد در شبانه.روز و 12 مورد در هر ساعت بوده است. احمد قشمي به شرق گفت: بر اين اساس در خرداد ماه امسال در حدود 9 هزار و 240 واقعه تولد در شهر تهران به ثبت رسيده است.
بر اين اساس تعداد وقايع تولد تهران در اين سه ماه 27هزار و 700 مورد بوده كه از اين تعداد 660 نفر فوت كرده و تنها در بهشت زهرا به خاك سپرده شده.اند.
دكتر اسماعيل صادقي، فوق.تخصص اطفال در رشته بيماري.هاي عفوني در گفت.وگو با «شرق» درباره علت.هاي احتمالي اين مرگ و مير مي.گويد: «در دو سال اول زندگي، عفونت.ها بيش از هر عامل ديگري مي.توانند موجب مرگ كودكان باشند، در تهران نيز آلودگي شديد هوا عامل اصلي و مستعد.كننده بروز اين عفونت.هاست. به نظر مي.رسد اين آمار بالا بي.ارتباط با آلودگي هوا نباشد.»
دكتر صادقي مي.افزايد: «علاوه بر عفونت.ها، مشكلات تغذيه.اي مانند سوءتغذيه، ناهنجاري.هاي مادرزادي و ناراحتي.هاي قلبي و تنفسي و غيره هم در افزايش مرگ و مير نوزادان بي.تاثير نيست.»
چندي پيش وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از كاهش شاخص مرگ نوزادان به 12 مورد از هر يك هزار تولد در كشور خبر داده بود، بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهاني مرگ.ومير نوزادان يك شاخص بهداشتي است كه از تقسيم تعداد مرگ.وميرهاي نوزادان كمتر از يك.ساله در طول يك سال به نوزادان زنده متولد شده در همان سال به دست مي.آيد و حاصل آن در هزار ضرب مي.شود. اين شاخص نشان مي.دهد كه در ازاي هر هزار نوزاد زنده متولد شده در يك سال چند نفر از آنها پيش از يك.سالگي مي.ميرند.
بر اين اساس عددي كه از محاسبه اين آمار به دست مي.آيد 8/23 است كه بر اساس شاخص اعلام شده از سوي وزير بهداشت اين آمار بسيار بالاتر است، از سويي ديگر بايد توجه داشت كه اين آمار تنها تعداد نوزادان دفن شده در گورستان بهشت زهراي تهران است، در صورتي كه در پايتخت علاوه بر بهشت زهرا، گورستان.هاي ديگري نيز وجود دارد كه آمار دقيقي از تعداد نوزادان دفن شده در آنها در دست نيست.
مهرماه سال گذشته پال هولس هوف، نماينده صندوق كودكان سازمان ملل متحد در ايران در مراسم روز جهاني كودك از آمادگي يونيسف براي كاهش مرگ و مير كودكان در ايران خبر داده بود، دليل اين آمادگي نيز در راستاي تحقق اهداف توسعه هزاره در زمينه دسترسي به كودكان ساكن مناطق محروم و دور از دسترس اعلام شد.
اگرچه اين مقام مسوول در سازمان ملل كودكان مورد هدف براي كمك صندوق كودكان سازمان ملل متحد در ايران را در مناطق محروم و دور از دسترس جست.وجو مي.كند اما آن.گونه كه آمارهاي سازمان بهشت زهراي تهران نشان مي.دهد تعداد مرگ و مير نوزادان در تهران، پايتخت ايران -كه به تاييد همه منابع رسمي و غيررسمي پرامكانات.ترين نقطه كشور است- بسيار بالاست.
بر اساس آخرين آمارهاي سازمان ملل به.طور ميانگين، روزانه بيش از 26 هزار كودك زير پنج سال جان خود را از دست مي.دهند كه عامل اغلب اين مرگ.وميرها بيماري.هاي قابل پيشگيري است. آمار ساليانه مرگ و مير كودكان، از 20 ميليون در سال 1960 به 7/9 ميليون در سال 2006 كاهش يافته است. در سال 2006، بيش از 80 درصد مرگ و مير كودكان زير پنج سال در كشورهاي صحراي آفريقا و جنوب آسيا بوده است. از نظر سازمان ملل، مناطقي كه در مسير رسيدن به هدف چهارم توسعه هزاره يعني بقاي كودك نيستند عبارتند از خاورميانه و شمال آفريقا، جنوب آسيا و كشورهاي صحراي آفريقا شامل شرق و جنوب آفريقا، غرب و مركز آفريقا.
بر اين اساس از سال 1990، ميزان مرگ و مير كودكان در 61 كشور جهان تا 50 درصد كاهش يافته است.
از كل 191 كشوري كه آمارشان موجود است، 129 كشور در مسير رسيدن به هدف چهارم توسعه هزاره، بقاي كودك، هستند؛ به اين معنا كه تا سال 2015، ميزان مرگ و مير كودكان زير پنج سال در آنها تا دوسوم كاهش مي.يابد.
بر اساس آمارهاي صندوق كودكان سازمان ملل كشور سيرالئون با 270 مرگ در هر هزار تولد زنده در بيشترين آمار مرگ و ميرهاي نوزادان در جهان را دارد و آنگولا با 260 مرگ در هر هزار تولد و افغانستان، با 257 مرگ در هر هزار تولد زنده در رتبه.هاي دوم و سوم قرار دارند.
از سويي ديگر كشور كوبا با تنها هفت مرگ در هر هزار تولد زنده در مكان 157 اين فهرست قرار دارد و داراي بهترين موقعيت از اين لحاظ است، علاوه بر اين كشورهاي سريلانكا، با 13 مرگ در هر هزار تولد زنده و سوريه، با 14 مرگ در هر هزار تولد زنده نيز داراي رتبه.هاي بسيار مناسبي از اين لحاظ هستند.
اين در حالي است كه در توسعه يافته.ترين شهر ايران، تهران بر اساس آمارها دست.كم به ازاي هر يك هزار تولد 23 نوزاد فوت مي.كنند







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن