تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821227846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليلگران به طرح اقتصادي اوباما شك دارند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تحليلگران به طرح اقتصادي اوباما شك دارند
اقتصاد‌جهان- همشهري آنلاين:
تحليلگران و كارشناسان اقتصادي در خصوص موفقيت طرح اقتصادي رئيس جمهوري منتخب آمريكا براي خروج از بحران شك و ترديد دارند.

به گزارش واحد مركزي خبر، شبكه تلويزيوني بي‌بي‌سي در گزارشي در اين‌باره گفت: باراك اوباما وعده داده است تا سال ۲۰۱۱، ۲.۵ ميليون فرصت شغلي در آمريكا ايجاد خواهد كرد.

او در نطق هفتگي خود گفت: در چارچوب يك طرح محرك اقتصادي با اجراي طرح‌هاي عمراني مانند پل سازي و جاده سازي و نوسازي مدارس و توسعه فناوري‌هاي سازگار با محيط زيست فرصت‌هاي شغلي زيادي فراهم خواهد شد. جرج سورس، ميلياردر آمريكايي، نيز از طرح اوباما حمايت كرده است.

گزارشگر بي‌بي‌سي در گزارش خود اين‌باره گفت: قوي‌ترين اقتصاد جهان به تدريج وارد دوره دردناك ركود مي‌شود. بحراني كه در بازار مسكن آغاز شد با سقوط ارزش شاخص‌هاي سهام به وال استريت سرايت كرد و اينك نيز بخش توليد را در بر گرفته است.

اين اواخر با اعلام افزايش گسترده بي‌كاري در آمريكا تصوير اين بحران تيره‌تر شد. وي با اشاره به اينكه دوره رياست جمهوري جرج دبليو بوش رو به پايان است گفت: كشورهاي نگران ديگر اميدي به يك رئيس جمهوري ناتوان ندارند.

به نظر مي‌رسد كه از دست بوش نيز كه در آخرين سفر خارجي خود به پرو رفته است هيچ كاري ساخته نيست. در عوض نگاه‌ها اينك به مردي دوخته شده است كه جاي او را در كاخ سفيد خواهد گرفت.

اوباما در نطق هفتگي خود قول داد به مقابله با اين چالش بزرگ برود. وي در اين نطق گفت: ما با يك بحران بزرگ تاريخي مواجه‌ايم. بازارهاي مالي با تلاطم بيشتري مواجه شدند. ميزان فروش مسكن در ماه اكتبر در آمريكا به پائين‌ترين سطح خود در نيم قرن گذشته رسيد. هفته گذشته نيز ۵۴۰ هزار نفر به آمار بيكاران افزوده شد كه بالاترين رقم در ۱۸ سال گذشته بود.
به گزارش بي‌بي‌سي گفت: اوباما براي مقابله با اين مشكلات به مشاوران خود توصيه كرده است يك طرح دو ساله براي بهبود اوضاع اقتصادي تدوين كنند. او مي‌خواهد با بازسازي زيرساخت‌هاي آمريكا ۲.۵ ميليون شغل ايجاد كند و ميلياردها دلار براي توسعه انرژي‌هاي بديل براي كاستن از وابستگي آمريكا به نفت خارجي هزينه كند.

اوباما رئيس جمهوري منتخب آمريكا گفت: ما امسال يك ميليون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلي را از دست داده‌ايم و اگر سريعتر اقدام نكنيم اكثر كارشناسان معتقدند كه سال آينده نيز ميليون‌ها فرصت شغلي ديگر را از دست خواهيم داد.

اما وعده او براي اينكه دولت نقش بزرگتري را در اقتصاد بر عهده خواهد گرفت موجب برخي نگراني‌ها شده است. برخي معتقدند كه طرح‌هاي او رنگ و بوي طرح‌هاي اروپايي را دارد.

پروفسور پيتر موريسي از دانشگاه مريلند در اين‌باره گفت: به نظر مي‌رسد يك دولت حزب كارگري مانند دولت انگليس در آمريكا نيز زمام امور را به دست گرفته است. بسياري از چيزهايي كه اوباما درباره ان حرف مي‌زند رنگ و بوي حرف‌هاي ليبرال دموكرات‌ها را ندارد. او حرف‌هاي حزب كارگري را در آمريكا مي‌زند.

بر اساس اين گزارش، نسخه‌اي كه اوباما براي درمان بيماري اقتصادي آمريكا نوشته است بازتابي از افكار گوردن براون نخست وزير انگليس است كه گفته است فقط با اقدامات دولت مي‌توان به احياي اقتصادي كمك كرد نه با اقدامات بازار ازاد.

دو ماه مانده است كه اوباما وارد كاخ سفيد شود اما از هم اينك نشانه‌هاي شك و بدبيني به موثر بودن طرح او نمايان شده است.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن