تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811702774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده نيروي مقاومت بسيج با حضور درايسنا تشريح كرد: ـ دليل انتخاب شعار هفته بسيج ـ اجراي طرح امنيت پايدار از هفتم آذر ـ ثمرات طرح تحول و تعالي سپاه و بسيج


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرمانده نيروي مقاومت بسيج با حضور درايسنا تشريح كرد: ـ دليل انتخاب شعار هفته بسيج ـ اجراي طرح امنيت پايدار از هفتم آذر ـ ثمرات طرح تحول و تعالي سپاه و بسيج
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

فرمانده نيروي مقاومت بسيج با حضور در ايسنا درباره فعاليت‌هاي بسيج، ارزيابي نتايج طرح تحول و تعالي بسيج و سپاه، سازوكارهاي تحقق ارتش 20 ميليوني و بسيج ده‌ها ميليوني و همچنين جزئيات بيشتر اجراي طرح امنيت پايدار از سوي نيروي مقاومت بسيج سخن گفت و همچنين به ذكر آمارهايي از ميزان جذب نيرو در اقشار و سازمان‌هاي مختلف بسيج پرداخت.

بسيج مي‌تواند بستر ارتباط رسانه‌ها با يكديگر باشد

حجت‌الاسلام و المسلمين حسين طائب در اين ديدار طي گفت‌وگويي با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) بر تعامل بيشتر رسانه‌ها با بسيج و نيز همكاري بيشتر بين رسانه‌ها تاكيد و در همين رابطه اظهار كرد: ما اين آمادگي را داريم كه بسيج به عنوان بستر ارتباط رسانه‌ها با يكديگر عمل كند؛ يعني آن رابطه قلبي عاطفي را در حوزه بسيج تعريف كنيم.

وي خاطرنشان كرد كه " هنوز همه توان بسيج براي رسانه‌ها شناخته شده نيست" و علت اين امر را نيز عدم معارفه و تعامل دوطرفه بين رسانه‌ها با بسيج عنوان كرد.

وي هم‌چنين به افزايش تعداد رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها در كشور اشاره كرد و گفت: اگر مي‌خواهيم به سندچشم‌انداز برسيم، تكثر رسانه بايد يكي از اهداف ما باشد؛ سليقه‌ها مي‌تواند متفاوت باشد ولي جهت‌گيري‌ها هميشه جهت‌گيري‌هاي تكاملي باشد.

ايسنا اولين خبرگزاري غيردولتي است

وي در عين حال با تاكيد بر تعامل بيشتر ايسنا و ديگر خبرگزاري‌ها با بسيج، تصريح كرد: ما در بسيج 32 رده سازماني داريم و مايليم كه خبرگزاري‌ها به خصوص ايسنا كه نام ارزشي جهاد دانشگاهي را با خود دارد، با اين رده‌ها ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

وي لازمه تعامل مناسب را دو طرفه بودن آن عنوان كرد و افزود: بسيج فقط مربوط به دوران دفاع مقدس نيست، بلكه مربوط به همه دوره‌هاست و در همه موضوعات انقلاب مي‌تواند تعامل وجود داشته باشد.

طائب نسبت به ايجاد تفاهم‌نامه بين بسيج و رسانه‌ها ابراز علاقه كرد و يادآور شد: ما هيچ محدوديتي در تعامل با رسانه‌ها نداريم. مي‌خواهيم اميد به جامعه تزريق كنيم و بسترهاي مناسب اين كار نيز در بسيج وجود دارد.

"بسيج بدنه فعال ملت"، دو ويژگي عمده بسيج را نشان مي‌دهد

فرمانده نيروي مقاومت بسيج با اشاره به جمله "بسيج بدنه فعال ملت" و انتخاب آن به عنوان شعار هفته بسيج امسال اظهار كرد: ما در راهبرد امسال خود قصد داشتيم دو ويژگي عمده بسيج يعني گستردگي عرصه‌هاي فعاليت را در برنامه‌هاي هفته بسيج به نمايش عمومي بگذاريم طبيعي است كه براي اين منظور بايد بگرديم و يك شعار و يك تابلوي مناسب پيدا كنيم و شعار "بسيج بدنه فعال ملت" كه سخن مقام معظم رهبري است، اين دو موضوع را نشان مي‌دهد.

وي در تشريح اين مطلب گفت: واژه ملت در اين شعار، گستردگي را نشان مي‌دهد؛ چراكه ملت، هم‌ زن و هم مرد و هم همه نوع اقشار را در برمي‌گيرد و در عين حال عرصه‌هاي فعاليت ملت هم متنوع و مختلف است. بنابراين چون اين جمله جامعيت در اقشار و عرصه‌هاي فعاليت را داراست، به عنوان شعار امسال انتخاب شد.

وي اضافه كرد: مساله ديگر اين است كه اگر بخواهيم فراگيري بزرگ‌ترين نهاد مردمي در كشور را نشان بدهيم، اين نهاد همان بسيج است و اين شعار به خوبي نشان مي‌دهد كه بسيج بدنه فعال ملت است.

امسال محوريت برنامه‌ريزي پايگاه‌هاي ما با خود آن‌هاست

معاون فرمانده كل سپاه با اشاره به فعاليت‌هاي مختلف بسيج در سال جاري خاطرنشان كرد: اين‌كه فعاليت‌هاي بسيج افزايش پيدا كرد، بر اساس تقويم سالانه است. بسيج مانند همه دستگاه‌ها، يك برنامه سالانه دارد، تغييري كه اين برنامه‌ها پيدا كرده‌اند اين است كه ما برنامه خوداتكايي، برنامه‌ريزي در پايگاه و حوزه را نسبت به سال قبل بيشتر كرده‌ايم يعني امسال محوريت برنامه‌ريزي پايگاه‌هاي ما كه سرانگشتان ما هستند، با خود آن‌هاست.

وي با تاكيد مجدد بر اين‌كه " برنامه‌هاي بسيج بر اساس تقويم سالانه است" تصريح كرد: اين برنامه‌ها فصل به فصل متفاوت است؛ براي مثال در تابستان برنامه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سازندگي ما بيشتر است و در دوره پايان سال برنامه اردوها بيشتر مي‌شود و برنامه رزمايش‌هاي بسيج نيز براي طول سال پيش‌بيني شده است. طبيعي است در هفته بسيج، جنبه‌ رسانه‌اي برنامه‌هاي بسيج بيشتر مي‌شود؛ بنابراين بروز برنامه‌هاي ما در اين هفته بيشتر خواهد بود، ولي سازمان‌هاي بسيج اقشاري طبق برنامه خودشان در طول امسال كار خود را دنبال مي‌كنند و نيروي مقاومت بسيج هم اين برنامه‌ها را كنترل مي‌كند.

ثمرات طرح تحول و تعالي سپاه و بسيج

وي همچنين به طرح تحول و تعالي سپاه و بسيج اشاره كرد و درباره ارزيابي خود از اين طرح پس از گذشت چند ماه از آغاز اجراي آن، گفت: طرح تحول و تعالي در صرفه‌جويي در منابع انساني، مادي و تجهيزات و هم‌افزايي توان اجراي ماموريت‌هاي بسيج موثر بوده است. بدين ترتيب وضع سرانگشتان بسيج در بحث منابع انساني، مادي و تجهيزات به سمت تقويت شدن مي‌رود. وقتي ستادهاي متعدد حذف شد و ساختار از بالا به كوچك‌سازي خود پرداخت و مسووليت‌ها را به رده‌هاي پايين‌تر واگذار كرد، طبيعي است كه اين منابع به سمت سرانگشتان هدايت مي‌شوند؛ لذا وضعيت ما از اين نظر در شرايط بهتري به سر مي‌برد.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج، خوداتكا شدن رده‌هاي بسيج در تصميم‌گيري در حوزه ماموريت‌هاي‌شان را يكي ديگر از نكات مثبت طرح تحول و تعالي بسيج عنوان كرد و افزود: در مجموع معتقدم كه بسيج نسبت به گذشته از وضعيت بهتري، هم از جهت منابع و هم از جهت اجراي ماموريت‌هاي خود برخوردار است.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: با توجه به اين‌كه از اين طرح و ادغام تنها حدود پنج ماه مي‌گذرد، طبيعتا بايد پس از يك سال درباره نتايج آن اظهار نظر دقيق كرد.

بيش از 13 ميليون و 639 هزار نيروي سازماندهي شده‌ بسيجي

طائب به اين پرسش ‌كه چند درصد از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي سال 87، انجام شده است؟ پاسخ داد: در بحث جذب نيروها وضعيت خوبي داشته‌ و طبق برنامه پيش رفته‌ايم؛ آمار دقيق نيروهاي ما تا به امروز 13 ميليون و 639 هزار و 722 نفر است كه بر اساس برنامه ما، تا پايان سال بايد به 14 ميليون و 500 هزار نفر برسد. اين ميزان تا پايان سال گذشته دوازده و نيم ميليون نفر بود كه دو ميليون نفر را در بحث جذب نيرو براي امسال پيش‌بيني كرده بوديم.

وي در ادامه به ذكر آمارهايي از جذب نيرو در سازمان‌هاي مختلف بسيج پرداخت و گفت: از حدود 13 ميليون و 600 هزار نفر نيروي بسيجي، 13 ميليون و 248 هزار و 781 نفر در جمع بسيج محلات، دانش‌آموزي، دانشجويي، ادارات، اصناف و طلاب و روحانيون است.

وي ادامه داد: طبق برنامه‌ پيش‌بيني شده بناست كه سقف بسيج محلات در ارتش 20 ميليوني، 10 ميليون 842 هزار و 166 نفر باشد كه در حال حاضر هفت ميليون و 690 هزار و 18 نفر آن محقق شده است. بدين ترتيب 73 درصد جذب نيرو در بسيج محلات براي ارتش 20 ميليوني تحقق پيدا كرده است.

فرمانده‌ نيروي مقاومت بسيج درباره جذب نيرو در بسيج دانش‌آموزي نيز گفت: سقف نيروهاي بسيج دانش‌آموزي در ارتش 20 ميليوني بر طبق برنامه، شش ميليون و 96 نفر است كه تاكنون سه ميليون و 997 هزار و 535 نفر جذب بسيج دانش‌آموزي شده‌اند يعني 67 درصد تحقق پيدا كرده است.

تحقق 53 درصد از برنامه‌هاي جذب نيرو در سازمان بسيج دانشجويي

طائب همچنين به بسيج دانشجويي اشاره كرد و افزود: در بسيج دانشجويي بايد 901 هزار نفر جذب نيرو داشته باشيم كه تاكنون 544 هزار و 929 نفر جذب اين سازمان شده‌اند و اين يعني 53 درصد از برنامه‌هاي جذب نيرو در سازمان بسيج دانشجويي براي ارتش 20 ميليوني محقق شده است.

وي اضافه كرد: يك ميليون نفر افراد فرهنگي اعم از معلمان و كادر سازمان آموزش و پرورش وجود دارد و بناي ما اين بوده كه از اين تعداد، 500 هزار نفر عضو بسيج باشند و آمار ما در حال حاضر 321 هزار 48 نفر است. يعني اين خواسته‌ ما 64 درصد تحقق پيدا كرده است. سهميه جذب مهندسين نيز 60 هزار و 411 نفر پيش‌بيني شده كه تاكنون 35 درصد آن محقق شده است و 24 هزار و 160 نفر عضو بسيج از ميان جامعه مهندسين داريم.

وي اظهار كرد: در مجموع، در بخش اقشار بسيجي شامل محلات، دانش‌آموزي، دانشجويي و ...، 69 درصد از برنامه جذب نيرو محقق شده است ولي در بخش متخصصين بر روي نطقه 44 درصد ايستاده‌ايم. بدين ترتيب رويكرد ما در آينده اين است كه آمار مربوط به متخصصين را افزايش دهيم و برنامه سال 88 و برنامه پنج‌ساله ما اين است كه اين كسري 56 درصدي را جبران كنيم؛ چراكه معتقديم رشد ما در بخش بسيج اقشار خوب بوده است و تنها 31 درصد تا تحقق كامل اين هدف فاصله داريم.

بخشي از برنامه‌هاي ما بيش از پيش‌بيني‌هاي‌مان بوده است

طائب با ابراز اميدواري نسبت به جذب بيش از 850 هزار نيروي باقي مانده از ميزان پيش‌بيني شده در چهار ماه پاياني سال جاري، تصريح كرد: از نظر اجراي ماموريت‌هاي بسيج هم معتقدم بخشي از برنامه‌هاي ما بيش از پيش‌بيني‌هاي‌مان بوده است. براي نمونه برنامه‌هاي اردويي امسال چه در اردوهاي راهيان نور و چه در اردوهاي سياحتي، زيارتي و علمي نسبت به سال قبل افزايش چشم‌گيري داشته است.

وي با اعلام افزايش 300 درصدي اردوهاي علمي بسيج در سال جاري نسبت به سال قبل، تاكيد كرد: چون رويكرد ما رويكرد علمي بوده است، امسال براي دو هزار و 300 نفر از نخبگان دانش‌آموزي كه مقطع پيش دانشگاهي را پشت سر گذاشته و رتبه‌هاي برتر دانشگاهي بوده‌اند، در سازمان بسيج دانشجويي و به كمك سازمان بسيج دانش‌آموزي اردوي متمركزي در مشهد برگزار كرديم.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج اضافه كرد: در برگزاري اردوهاي راهيان نور رشد مناسبي داشتيم. راه‌اندازي و تقويت كاروان‌هاي راهيان نور غرب كشور جزو برنامه‌هاي ما بود كه در اين زمينه موفق بوده‌ايم. اردوهاي سازندگي نيز بيش از برنامه‌هاي مصوب، كار خود را انجام داده است.

طائب اجراي برنامه‌هاي امسال بسيج را رضايت‌بخش توصيف كرد و در عين حال افزود: البته با توجه به تغييرات امسال و تغيير اولويت‌ها، برخي برنامه‌ها نيز ممكن است به ميزان كافي اجرا نشده باشد.

آمار جذب نيروي بسيج بالاتر از اين اعداد و ارقام است

وي با اشاره به آمار نيروهاي جذب شده در بسيج تصريح كرد: جذب نيرو در بسيج مراحل مختلف دارد ممكن است سازمان دانش‌آموزي بسيج از سهميه جذب خود بالاتر رفته باشد ولي پذيرفته شدن اين افراد در معاونت نيروي انساني و انجام مرحله كدينگ (coding) دوره زماني خاصي مي‌طلبد؛ چراكه نيروي مقاومت بسيج دقت بيشتري نسبت به سازمان‌هاي اقشاري دارد.

وي افزود: ما آمار نيروي مقاومت را اعلام مي‌كنيم وگرنه آمار جذب سازمان‌هاي اقشاري بسيج بالاتر از اين اعداد و ارقام است و اين آمارها، آن چيزي است كه معاونت نيروي انساني قبول و اعلام مي‌كند.

استقلال بيشتر سازمان‌ها، لازمه‌ي تحقق "بسيج ده‌ها ميليوني"

فرمانده نيروي مقاومت بسيج درباره فاصله وضعيت فعلي تا تحقق "ارتشي 20 ميليوني" گفت: به تدبير مقام معظم رهبري در 5 آذر سال گذشته، تكليف جديدي براي نيروي مقاومت بسيج ايجاد شده و آن بحث "بسيج ده‌ها ميليوني" است. "بسيج ده‌ها ميليوني" احتياج به تغيير رويكرد در برنامه‌هاي نيروي مقاومت بسيج داشت كه ما برنامه‌هاي مربوط به آن را انجام داديم و بدين ترتيب قدرت سازمان‌هاي اقشاري خود را بيشتر مي‌كنيم.

وي با بيان اين‌كه "براي تحقق بسيج ده‌ها ميليوني سازمان‌هاي ما بايد استقلال بيشتري پيدا كنند" تصريح كرد: به طور مثال اگر سازمان بسيج دانشجويي مي‌خواهد اين آرمان صورت بگيرد، بايد بتواند سهم بيشتري از دانشجويان را سازماندهي كند ولو اين‌كه عضو سازمان‌ بسيج دانشجويي يا نيروي مقاومت نباشند؛ يعني در برنامه‌هاي بسيج دانشجويي، دانشجويان بيشتري حضور و مشاركت داشته باشند و بيشتر احساس خودي بودن كنند. مباحث نظري اين برنامه‌ها انجام شده و در حال اجرا شدن است.

تشكيل شوراي عالي براي هر قشر در بسيج

وي ادامه داد: يكي از كارهايي كه انجام شده اين است كه براي هر قشر در بسيج، يك شوراي عالي با حضور افراد حقيقي و حقوقي ايجاد كنيم كه اين شورا تصميم گيرنده گسترش هر سازمان و برنامه‌هاي آن باشد. دو هفته قبل هم اولين شوراي بسيج اساتيد با حضور وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، تعدادي از مسوولان دانشگاه‌ها و عناصر فعال در عرصه دانشگاه‌ها و نخبگان دانشگاهي در قالب يك جمع 22 نفره تشكيل شد و از اين پس اين مجموعه براي بسيج ده‌ها ميليوني در حوزه اساتيد دانشگاه‌ها برنامه‌ريزي خواهند كرد.

طائب اين تغيير رويكرد در بسيج را كاري اساسي و زيربنايي توصيف كرد و افزود: با تشكيل شوراي عالي در اقشار، در واقع تكثير توان مديريتي ايجاد كرده‌ايم؛ پيشتر همه كارها در يك راس مديريت مي‌شد ولي الان هر قشر براي خود يك شوراي فكري، سياست‌گذاري، تصميم‌گيري و راهبردي دارد و اين توان است كه مي‌تواند بسيج ده‌ها ميليوني را سامان بدهد.

وي همچنين اظهار كرد: در هر استان نيز دستورالعمل يك شوراي عالي اقشار را نوشته و ابلاغ كرده‌ايم؛ بدين ترتيب اين شورا در واقع پتانسيل‌هاي استاني را براي تحقق بسيج ده‌ها ميليوني جمع مي‌كند.

اميدواريم تا پايان امسال به 5/14 ميليون نفر نيرو برسيم

معاون فرمانده‌ كل سپاه با اشاره به آرمان "ارتش 20 ميليوني" اظهار كرد: ارتش 20 ميليوني هم مربوط به بسيجياني مي‌شود كه كارت و پرونده دارند. اميدواريم تا پايان امسال به عدد 5/14 ميليون نفر برسيم و پنج و نيم ميليون باقيمانده هم تا پايان برنامه‌ پنجم توسعه سازماندهي خواهند شد.

وي يادآور شد: بناي ما بر اين بود كه در سال‌هاي اول برنامه‌ پنجم، اين هدف را تحقق ببخشيم ولي چون بحث تحقق بسيج ده‌ها ميليوني هم جزو برنامه‌هاي‌مان مطرح شد، طبيعي است كه بخشي از منابع ما صرف سازماندهي آن مجموعه شد. بدين ترتيب شتاب حركت ما در تحقق ارتش 20 ميليوني از نظر كمي كم مي‌شود ولي از جهت كيفيت و گستردگي افزايش مي‌يابد تا تدبير مقام معظم رهبري هم محقق شود.

وي بر حركت بيشتر در مسير عرصه‌هاي علمي و عمق‌بخشي فرهنگي تاكيد كرد و يادآور شد: زماني ضرورت نظام ما نظامي و امنيتي بوده است و بايد به اوضاع و محلات و گردان‌هاي مختلف توجه بيشتري مي‌كرديم؛ الان هم معتقديم بايد ظرفيت‌هاي جديد خود را در بخش متخصصان، عرصه‌هاي علمي و ضرورت دهه‌ چهارم انقلاب كه حوزه‌ پيشرفت است به كار بگيريم.

سه اولويت اصلي بسيج در چهار ماه باقيمانده از سال

فرمانده نيروي مقاومت بسيج درباره‌ سه اولويت اصلي بسيج در چهار ماه باقيمانده از سال 87، گفت: اولويت اول ما پياده‌سازي ساختار بسيج ده‌ها ميليوني يعني تحقق تغيير رويكرد در نيروي مقاومت بسيج است. اولويت دوم، توجه به منابع انساني و بالا بردن كيفيت انساني بسيج و اولويت سوم نيز توجه به مسايل علمي است.

وي در تشريح اولويت سوم اظهار كرد: اولويت سوم ما در واقع تحقق برنامه سازمان بسيج علمي است، ما براي سازمان بسيج علمي يك فرآيند را تدارك ديده‌ايم كه بايد تحقق پيدا كند. اين فرآيند اين است كه در حوزه دانش‌آموزي نيروهاي مستعد خلاقيت محور را شناسايي كنيم و براي اين‌ها برنامه‌ريزي حمايتي اعم از حمايت مادي و معنوي انجام دهيم و در سازمان بسيج دانشجويي، اساتيد و كارمندي نيز همين كار را انجام دهيم.

وي ادامه داد: قصد داريم در سازمان بسيج علمي براساس علوم پايه، علوم انساني، مهندسي و پزشكي گروه‌هاي كار را سازماندهي كنيم كه اين گروه‌هاي كار بر اساس نقشه علمي كشور نقش خود را پيدا كنند. مثلا در بخش فيزيك، ليگ فيزيك را در بين دانش‌آموزان برگزار مي‌كنيم و خروجي نهايي آن هزار نفر از كساني است كه استعداد فيزيك دارند و سپس براي اين افراد برنامه‌ريزي خواهد شد.

اجراي طرح امنيت پايدار از هفتم آذر

طائب در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگار ايسنا به آغاز اجراي طرح امنيت پايدار توسط نيروي مقاومت بسيج از هفتم آذرماه امسال اشاره كرد و گفت: اين طرح از سوم خرداد ماه امسال به صورت آزمايشي در يك حوزه از هر ناحيه آغاز شد، ما بيش از 300 ناحيه در سطح شهرستان‌هاي كشور داريم كه هر ناحيه نيز تعدادي حوزه دارد و اين طرح از سوم خرداد تاكنون در سطح 300 حوزه در سراسر كشور اجرا شده است.

وي افزود: در طول اين مدت ارزيابي و نظرسنجي كرديم و ميزان مطلوب بودن طرح را مورد بررسي قرار داديم، سپس اشكالات آن را برطرف كرديم و به استان‌ها ابلاغ شد تا از پايان هفته بسيج در سال جاري بتوانيم اين طرح را در سراسر كشور عملياتي كنيم. بدين ترتيب اين طرح در بيش از دوهزار حوزه بسيج در سطح كشور اجرا خواهد شد.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج درباره ميزان و نحوه اختصاص نيروهاي بسيج براي اجراي طرح امنيت پايدار عنوان كرد: هر پايگاه بسيج گروه‌هاي مختلفي دارد و كليه نيروهايي كه در گروه‌هاي دفاعي امنيتي اين پايگاه‌ها سازماندهي شده‌اند، در اين طرح حضور دارند؛ لذا ممكن است سهم يك بسيجي در هر ده يا پانزده شب از اجراي اين برنامه تنها يك شب باشد.

گشت‌زني‌ نيروهاي بسيجي، از 12 شب تا 6 صبح

وي با بيان اين‌كه " گشت‌زني‌ نيروهاي بسيجي از ساعت 12 شب تا 6 صبح انجام خواهد شد" افزود: اين نيروها به صورت بومي عمل مي‌كنند و ساعت‌هاي اجراي آن متناسب با تهديدات و معضلات هر منطقه خواهد بود. بومي كردن اين طرح نيز بر عهده سپاه‌هاي استاني است.

وي درباره نحوه ارزيابي از تهديدات هر منطقه توضيح داد: نيروي مقاومت بسيج در سپاه‌هاي استاني با هماهنگي نيروي انتظامي و شوراي تامين هر استان برآوردهايي دارند كه در كجا معضلات بيشتري وجود دارد و بدين ترتيب ميزان تهديدات هر منطقه در استان‌هاي مختلف شناسايي شده است.

نيروهاي بسيج بناي به كارگيري از تجهيزات و سلاح ندارند

فرمانده نيروي مقاومت بسيج به تحويل سلاح و تجهيزات به نيروهاي بسيج حاضر در طرح امنيت پايدار اشاره و در عين حال تصريح كرد: اين نيروها بناي به كارگيري از تجهيزات و سلاح ندارند و براي اين‌كه بتوانند پشتيباني دفاعي براي خود داشته باشند، در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد. اين تجهيزات، از ابزارهاي مورد نياز و متناسب با هر منطقه در اختيار نيروها قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اين‌كه " هر كجا نيروي انقلاب حضور پيد كند، نيروي خلافكار از آن‌جا رخت برمي‌بندد" افزود: ماموريت اين نيروها اين است كه امنيت پايدار ايجاد كنند. اگر در جايي اين نيروها عامل خلافكاري را ديدند، با سيستم ارتباطي كه بين ما نيروي انتظامي برقرار شده، نيروهاي انتظامي وارد كار مي‌شوند و برخورد لازم را انجام مي‌دهند.

وي خاطرنشان كرد: بنا بر اين است كه جرم و بزهي اتفاق نيفتد. اگر در جايي گشت‌هاي بسيجي حضور داشته باشند طبيعي است كه اراذل و اوباش صحنه را خالي مي‌كنند و اين بخشي از همان توليد قدرت بازدارندگي است. اگر هم با جرم مشهودي مواجه شدند به كلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي مناطق اطلاع‌رساني مي‌شود و برخورد را نيروي انتظامي انجام خواهد داد.

راه‌اندازي سامانه ارتباطي بسيج

طائب از راه‌اندازي سامانه ارتباطي بسيج در شبكه مجازي و شبكه مخابراتي كشور و افتتاح آن در هفته بسيج امسال خبر داد و گفت: با اين شبكه اركان مختلف بسيج همان طور كه در شبكه حقيقي حضور دارند در شبكه مجازي هم حضور خواهند داشت. بدين ترتيب هم از طريق يك شماره تلفن چهار رقمي كه بعدا اعلام خواهد شد و هم از طريق شبكه مجازي، ارتباط با اركان مختلف بسيج برقرار مي‌شود كه بهترين سامانه ارتباطي ما با بسيج و آحاد مردم خواهد بود.

صدور كارت ملي بسيج

وي همچنين به پروژه صدور كارت ملي بسيج اشاره كرد و گفت: كارت ملي بسيج كارتي است كه تمام سوابق افراد بسيجي به صورت هوشمند در آن ثبت و به روز مي‌شود. كاربرد دوم اين كارت اين است كه دسترسي‌هاي نيروها را به شبكه مجازي بسيج معين مي‌كند؛ بدين ترتيب با اين كارت هم خدماتي به بسيجي داده مي‌شود و هم دسترسي‌هاي او در شبكه مجازي تعريف خواهد شد.

وي افزود: اتصال اين كارت به همان شبكه مجازي است كه پيشتر به آن اشاره شد و بدين ترتيب معرف حقيقي و مجازي يك بسيجي خواهد بود، بسيجيان با همين كارت نيز مي‌توانند عمليات مختلف بانكي خود را انجام دهند.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج در پايان، زمان تحقق اين پروژه را يكي از روزهاي هفته بسيج سال جاري عنوان كرد.

به گزارش ايسنا در بازديد و گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران كه حدود سه ساعت طول كشيد، فرمانده نيروي مقاومت بسيج را جمعي از معاونين نيروي مقاومت بسيج، سردار سياري، سردار مهدوي‌نژاد، سردار نائيني معاون فرهنگي اجتماعي نيروي مقاومت بسيج، سردار علي‌اشرف نوري معاون روابط عمومي اين نيرو و سرهنگ محمودي مسوول دايره خبر و ارتباط با رسانه‌هاي دفتر فرماندهي بسيج همراهي كردند.

حجت‌الاسلام و المسلمين طائب در پايان بازديد خود از ايسنا، نماز ظهر و عصر را در جمع اعضاي اين خبرگزاري اقامه كرد.

گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا: حسين هرمزي

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن