تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817090367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو و ميدانى كاران براى تابستانى شاد استارت زدند - اينجا زمستان خواب آور نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: دو و ميدانى كاران براى تابستانى شاد استارت زدند - اينجا زمستان خواب آور نيست
آزاده پيراكوه
Azade Pirakooh
خستگى همه درآمده و حالا آماده شده اند تا در اين زمستان حسابى خود را گرم كنند به اين اميد كه تابستان خوبى داشته باشند. 3-2 هفته اى هم است كه برنامه ها پشت سر هم OK مى شود و روى ميز رييس قرار مى گيرد. فدراسيونى ها كه گويا امسال از اتفاقات سال قبل و روزهاى پيش از المپيك و همين طور آنچه در لانه پرنده اتفاق افتاده درس هاى خوبى گرفته اند، سعى كرده اند متفاوت تر باشند. حداقل سعى بر اين بوده، بايد ديد در سال آينده در گوانگ ژو چين و جهانى برلين يا در همين بازى هاى كشورهاى اسلامى خودمان چه نتايجى رقم مى خورد، آن وقت است كه مى توان به برنامه ها نمره داد. از پرتاب ديسك گرفته تا دوهاى سرعت و پرش ها، همه برنامه شان را مى دانند و همين امروز و فرداست كه كارشان را شروع كنند. بعضى ها هم از روزهاى آخر آبان ماه دست به كار شده اند تا از قافله عقب نمانند. شايد اينها نگرانى بيشترى دارند يا آرزوهاى بزرگ تر.

اميدهاى گوانگ ژو در پرتاب ديسك
بين پرتابگران ديسك اولين نفرى كه نامش جلب توجه مى كند، احسان حدادى است، احسان كه تابستان خوبى نداشته و سال قبل هم تمرينات خيلى فشرده اى پشت سر گذاشته، مثل اينكه حالا چند سال بزرگتر شده از صحبت هايش مى توان فهميد كه باتجربه تر عمل مى كند. او كه اولين المپيك را شايد به خاطر كم تجربگى از دست داد از ديروز تمريناتش را با ويكتور گوته شروع كرده. البته فدراسيونى ها كه مى گويند، كارگردان اصلى هدايت احسان به سمت قهرمانى آسيا و جهان بوخانسوف است. قرار است مربى پير ۲-3 ماهى يك بار به شاگرد جوانش سر بزند. ماساژور روسى احسان هم رضايت مسؤولان فدراسيون را جلب نكرده و ماساژور جديدى در راه ايران است. احسان كه از اردوى قبلى در كيش دل خوشى ندارد، احتمالا چند روز ديگر به كيش مى رود تا روزهاى سرد زمستان را در اين جزيره بماند. با البرزى هم صحبت هايى شده تا اتفاقات ناخوشايند تكرار نشود و احسان مجبور نباشد در زمينى كه كودريزى شده، پرتاب كند!
عباس صميمى هم دوباره برگشته. اما اين بار با قرارداد مربيگرى. او مى خواهد محمود و محمد را هدايت كند. فدراسيون نشين ها كه مى گويند با او صددرصد توافق رسيده ايم. در اصفهان هم خانه اى براى اين دو پرتابگر اجاره كرده اند. مثل اينكه برنامه ريزى براى محمد و محمود صميمى ماهيانه دو ميليون و ۳۰۰ هزار تومان براى فدراسيون خرج برداشته.

شروع شاهرخى بدون مربى
در پرتاب وزنه، مهدى شاهرخى كه به تازگى خيالش از بابت مصدوميت راحت شده، كارش را شروع كرده. قرار است در تهران هم منزلى براى او تهيه شود تا راحت تر تمرين كند. فعلا او بانو دهى كار مى كند اما فدراسيون دنبال مربى روس است. نيكفر ديگر پرتاب وزنه اى ايران هم كه در امريكا تمريناتش را دنبال مى كند گويا قرار است هر از گاهى گزارشى از وضعيت اش بدهد.

شرايط بهتر در پرتاب نيزه
مسؤولان فدراسيون معتقدند كه در پرتاب نيزه شرايط بهتر شده، مربى روس دوهفته اى مرخصى رفته اما پرتابگران بيكار نيستند. ايوب آرخى، مهدى روايى و عليزاده تمرين مى كنند تا ركوردهايشان را بهتر كنند. راستى تاتارى كه سال قبل در رده جوانان ركوردهاى خوبى زد، كنار اين نفرات تمرين مى كند تا بى انگيزه نشود.

منتظر اتفاق هاى خوب از پرتاب چكش
برو بچه هاى پرتاب چكش هم اين هفته جدى مى شوند. كاوه موسوى كه بعد از چندسال دورى امسال دوباره شروع كرده، حالا منتظر است تا در مسابقه هاى پيش رو اتفاق هاى خوبى برايش بيفتد. كاوه به همراه مسعود و رضا مقدم از اين هفته زيرنظر سرگئى تمريناتشان را در مشهد شروع مى كنند. بعد از يك ماه هم به يكى از شهرهاى جنوبى مى روند تا هم تمريناتشان از يكنواختى خارج شود و هم زمستان شان هدر نرود.

نفتى ها متعهد شدند
در دوهاى سرعت شرايط متفاوت تر است. هم اينكه نفتى ها بيشتر سرعتى ها را در ليگ دور هم جمع كرده بودند فدراسيون را به اين فكر انداخته تا با اين باشگاه قرارداد منعقد كند. قرار است آشتيانى مسؤوليت دونده ها را بر عهده داشته باشد. هزينه اردوها هم از محل كمك شركت نفت به دو و ميدانى تامين مى شود.
نفتى ها قول هايى هم داده اند. قرار است ركوردهاى ۴ در ۴۰۰ و ۴ در ۱۰۰ متر شكسته شود. آنها حتى گفته اند كه چهارنفر با ركورد ۶/۴۶ و دو نفر هم با ركورد ۲/۴۶ تحويل بدهند. فدراسيون هم بيكار نيست. مى خواهد يك مربى بلاروسى براى اينها بياورد. شايد هم يك مربى اسپانيايى به اين جمع اضافه شود تا كارها را تقسيم كنند.

مجوز عبور براى مربى پرش ارتفاع
مربى خارجى پرش ارتفاع توانسته نظر فدراسيون را جلب كند. 2 ماه است كه كار مى كند. او مجوز گرفته تا فعلا ادامه بدهد. جوانانى مثل قنبرزاده، ابوالفتحى، ظفرى و فتح الله زاده كنار امين رهبر با اين مربى كار مى كنند. فعلا كه در يزد تمرين مى كنند. اگر مشكلى پيش نيايد، آنها هم بليت بوشهر را مى خرند و روانه جنوب مى شوند.

ارزنده و ركوردى بالاى ۸ متر
محمد ارزنده بعد از اينكه يك سالى مصدوم بود، با ركوردشكنى در مرحله چهارم ليگ خيلى ها را اميدوار كرده. فدراسيونى ها كه مى گويند، منتظريم تا بالاى ۸ متر بپرد. فعلا كه يك مربى بوشهرى با محمد كار مى كند اما فدراسيون به دنبال مربى اختصاصى براى او است. ارزنده تنها پرنده اى نيست كه در پرش طول رويش برنامه ريزى شده، اسدى بخش هم جزو برنامه هاى اين بخش است اما جداگانه در تهران تمرين مى كند.

بلاتكليفى اميدهاى پرش با نيزه
براى اين ماده هنوز با هيچ مربى به توافق نرسيدند. اميدهاى پرش با نيزه، قيد سفر به خارج از كشور و برپايى اردو در اوكراين را زدند تا فعلا با مربى هادى سپهرزاد كار كنند. البته فدراسيون در حال بررسى است. خودشان كه اينطور مى گويند، مى خواهند مربى بياورند تا بهترين نتيجه ممكن را از اين ماده بگيرند.
عليزاده هم در پرش ۳ گام توجه ها را به خود جلب كرده. فدراسيون قراردادى بسته تا او در تبريز تمرين كند. البته از داغر حمادى هم غافل نشده چون افشين كه دو سه سال قبل با ركوردشكنى در ليگ خودى نشان داد، هنوز هم مى تواند به كمك فدراسيون بيايد. او رقيبى است تا اين ماده تنها چشم اش به يك نفر نباشد.

اگر سجاد پسنديد...
و اما نيمه استقامت. برادران مرادى كه در نوع خودشان كم نظيرند، در دو سه سال قبل هميشه نگاه ها را به خود جلب كرده اند. سجاد كمى بيشتر. اين دو برادر يك ماهى به الجزاير مى روند. چشم ها به ۲ مربى نيمه استقامت و يك مربى سرعت در الجزاير هم هست. فدراسيون كه گويا به اين دو ورزشكار اعتماد زيادى دارد، گفته «هر كدام را پسنديد، بياوريد.» يعنى بعد از يك ماه كار، يكى از اين مربيان الجزايرى به ايران مى آيد تا شايد قضيه بدون مربى بودن سجاد فعلا حل شود.
احسان مهاجر شجاعى ديگر دونده نيمه استقامت است. خودش خواسته با بهروز صالح لى كار كند. فدراسيون هم به اين مربى آذربايجانى گفته، برنامه بدهد. البته مثل اينكه حرف عليجانى بعد از المپيك كم كم جدى مى شود. چون نفت كه امسال با احسان كنار نيامد، حالا خواسته تا مهاجر شجاعى در ۴۰۰ متر با آنها كار كند. بعد از المپيك عليجانى گفته بود «احسان بايد ۸۰۰ متر را رها كند.» البته اين صحبت با مخالفت رييس فدراسيون مواجه شد.براى استقامت هم گودرزى چند نفرى مثل اميد محرابى و امير خزايى را دور هم جمع كرده، قرار است اردويى بگذارد با نام صحرانوردى تا تيم را براى بحرين آماده كند. البته فدراسيون به دنبال مربى براى اين بخش است. براى پياده روى هم شيرزاد دست به كار شده و ۴ نفر بزرگسال و ۵ نفر جوان را زير پوشش قرار داده. دوهاى نيمه ماراتن و ماراتن هنوز تكليف شان خيلى مشخص نيست شايد مربيان داخلى كار را شروع كنند.

هادى و برنامه دقيق تر
هادى سپهرزاد هم بعد از عملكرد خوبى كه در المپيك داشت، حالا برنامه ريزى دقيق ترى مى خواهد. با مربى اختصاصى اش قرارداد بسته شده و حقوق پايه اى هم در نظر گرفته شده.

۱۳ ميليون حقوق ورزشكاران
فدراسيون ۳۸ نفر از مردان را زيرپوشش قرارداده تا براى مسابقه هاى سال آينده آماده شان كند. حقوق پايه اى هم براى آنها تعريف كرده و اگر بتوانند به ركوردهاى بهتر برسند، خب طبيعتا مبلغ ها بالاتر مى رود. فعلا كه فقط براى مردان حدود ۱۳ ميليون تومان البته در مجموع براى حقوق ماهانه شان در نظر گرفته شده. بيشترين حقوق براى احسان حدادى است كه گويا با شروع تمريناتش ماهيانه يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان مى گيرد. نفر پنجم و ششم هم حقوق حداقلى برايشان تصويب شده. مثل اينكه ۱۵۰ هزار تومان، فدراسيون كه مى گويد: سال قبل ۵۵۰ ميليون تومان براى بچه هاى ملى و مربيانشان هزينه شده.

تنها ۶ خانم شرايط را دارند
از بين دخترانى كه دو و ميدانى كار مى كنند، تنها ۶ نفر در ليست فدراسيون، البته در آن بخش كه قرار است مورد حمايت باشند، قرار گرفته اند. ليلا ابراهيمى، ليلا رجبى، مريم طوسى، زهرا نبى زاده، پورسيفى و محبوبه غيور. فدراسيون مى خواهد براى رجبى مربى بياورد. اميدوارند تا اگر بالاى ۱۷ متر پرتاب كند، يكى از مدال آوران ايران در گوانگ ژو او باشد. ليلا هم در اين بين شانس مدال دارد. عليجانى، نايب رييس فدراسيون اين را مى گويد.
عليجانى حتى مى گويد: «بقيه دختران را رها نكرده ايم و موردى به آنها كمك مى كنيم.»

عليجانى: سازمان پول بدهد تا اجرا كنيم
نايب رييس فدراسيون از برنامه ها مى گويد و از اينكه شفاف ترين برنامه تمرين را امسال براى ملى پوشان تدارك ديده اند. او مى گويد: برنامه ها چيده شده اما عملياتى شدن و نظارت بر آنها كار سختى است. قرار است آقاى ميرى به عنوان ناظر اصلى سيستم اصلى را كنترل كند و در هر ماده هم آنهايى كه مسؤوليت دارند، بازوى نظارتى فدراسيون باشند.
او در ادامه مى گويد: اگر هر چه برنامه ريزى كرده ايم، در چارچوب بودجه بوده. اگر كمك هاى مالى سازمان به موقع برسد، قطعا به مشكل نمى خوريم. اگر بچه ها به موقع پولشان را بگيرند، باانگيزه بيشترى كار مى كنند.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن