تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820437779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين طي بازديد از غرفه قدس: رسانه هاي ايران مايه دلگرمي جهادگران فلسطيني هستند


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين طي بازديد از غرفه قدس: رسانه هاي ايران مايه دلگرمي جهادگران فلسطيني هستند
گروه سياسي- آرش خليل خانه: جنبش جهاد اسلامي، از گروه هاي اصلي و پرسابقه فلسطيني در مبارزات و مقاومت مسلحانه مقابل رژيم اشغالگر قدس است.

دكتر ابوشريف، رئيس دفتر نمايندگي اين جنبش در ايران در حاشيه جشنواره مطبوعات، ميهمان ويژه غرفه روزنامه قدس بود كه با خبرنگار ما درباره نقش و جايگاه رسانه در جريان بيداري ملتها و حمايت از مقاومت و جهاد اسلامي مردم فلسطين به گفتگو نشست. حاصل اين گفتگو پيش روي شماست:
*آقاي دكتر ابوشريف! نقش رسانه ها را در كمك به بنيانهاي مقاومت مردم فلسطين از مسير اطلاع رساني و تنوير افكار عمومي ملتها نسبت به وقايع و مصايب مردم مظلوم فلسطين چقدر مؤثر مي دانيد؟
**تأثير و نقش رسانه ها در حمايت و جلب پشتيباني مردم فلسطين بسيار بالاست. رسانه هاي زيادي با وجود محدوديتهاي زياد عدم امكان دسترسي كامل و بي خطر به منطقه و با وجود همه مشقات با تمام توان جنايتها و فشارهاي مختلفي كه بر مردم فلسطين وارد مي شود، ادله مقاومت و جهاد آنها و تحليل سياستهاي رژيم صهيونيستي و آمريكا را به افكار عمومي جهان و منطقه عرضه مي كنند و اين موجب بيداري و آگاهي ملتها نسبت به وضعيت و اوضاع فلسطين است.
شمار رسانه هاي بيدارگر و منصف در منطقه و حتي جهان كه واقعيات جاري در فلسطين را انعكاس مي دهند، در سالهاي اخير رشد چشمگيري داشته است. خوشبختانه در اين سالها رسانه هاي ايراني هم با ورود به عرصه بين المللي و جهاني چون داير شدن شبكه هاي مختلف انگليسي و عرب زبان از جمله تلويزيون العالم، پرس تي وي و حتي شبكه هاي سحر و جام جم و همچنين ورود روزنامه ها و جرايد ايراني به حوزه رسانه هاي ديجيتال و الكترونيك در شبكه اينترنت كه به كاركردهاي اطلاع رساني نشريات و رسانه ها غناي بيشتري بخشيده، نقش مؤثرتر و مهمي در حمايت از مقاومت مردم فلسطين ايفا مي كنند و مايه دلگرمي جهادگران سرزمينهاي اشغالي هستند.
*جايگاه رسانه هاي ايران در پرداختن به مسايل فلسطين در مقايسه با ديگر رسانه هاي جهان اسلام چه وضعيتي دارد؟
*نقش انقلاب اسلامي ايران در الگودهي به مقاومت مردم فلسطين بديهي است و جايگاه دفاع قاطع جمهوري اسلامي ايران از ملت فلسطين هم جايگاه و ارزش ويژه اي براي ملت ما دارد.از سوي ديگر، نقش و تأثير رسانه هاي ايراني هم بسيار بيشتر از كاركردهاي رسانه هاي عربي و ديگر كشورهاي اسلامي است كه 99 درصد آنها در كارشان حسابگرانه و سوداگر عمل كرده و به مسايل فلسطين با نگاه واقع گرايانه نمي پردازند.بنابراين در مقام مقايسه بايد گفت، نقش رسانه هاي ايراني در بيان واقعيات جاري در فلسطين در جايگاه نخست قرار دارد.
*جنبش جهاد اسلامي فلسطين نماد دفاع مسلحانه در سرزمينهاي اشغالي به شمار مي رود. اين جنبش نقش مقاومت فرهنگي و بيداري مردم و ملتها را در مسير دفاع و مقاومت ملي فلسطين چگونه توصيف و تبيين مي كند؟
**پايه و اساس مقاومت، ايستادگي فرهنگي و عدم وادادگي در برابر دشمن صهيونيستي و حاميان غربي و عربي آن مي باشد و در واقع، ايمان و باور قلبي و اعتقادي است كه جهاد را تغذيه مي كند.
دشمن ما هم با استفاده و شناخت ابزار فرهنگي و رسانه اي و به كارگيري قوي آن تاكنون طرحها و نقشه هاي بسياري را به پيش برده و او هم از كار تبليغاتي و فرهنگي به سبك خود غافل نيست و همين مسأله ضرورت تقويت بنيانهاي اين حوزه را در كشورهاي مستقل و متعهد اسلامي صد چندان مي كند.ما در اين زمينه درسها و تجربيات خوبي هم از برادران حزب ا... لبنان فرا گرفته ايم و تجربه آنها با تأسيس شبكه «المنار» نشان داد، تأثير رسانه در جهان امروز تا چه حد است.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن