تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815596991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين روبات جهان با توانايي تقليد حركات انسان


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: اولين روبات جهان با توانايي تقليد حركات انسان
مهندسان روباتيك دانشگاه بريستول، اولين روبات جهان را كه توانايي تقليد از حركات و احساسات چهره انسان را دارد، توليد كردند.
محققان به منظور افزايش ميزان شباهت ميان روباتها و انسانها، سري روباتيك را طراحي و توليد كرده اند كه توانايي تقليد خصوصيات چهره انسان را داشته و مانند انسانها با استفاده از اين خصوصيات قادر به برقراري ارتباط خواهد بود.
به گفته مهندسان روباتيك دانشگاه بريستول، اين سر روباتيك كه جولز ناميده مي شود، قادر است حركات صورت و لب را مشابه انسانها تقليد كند.
اين روبات داراي پوستي قابل انعطاف بوده كه 34 موتور كوچك وظيفه حركت دادن آن را به عهده دارند. براي ايجاد توانايي تقليد روبات از انسان، حركات صورت انسان توسط دوربيني تصويربرداري شده و سپس اطلاعات آن به موتورهاي كوچكي كه در پوست جولز قرار دارند وارد شده است.
پس از آن محققان با استفاده از نرم افزاري خاص، تصاوير را به صورت فرمانهاي الكترونيكي در موتورها آزاد كرده و موفق به ايجاد حركات طبيعي صورت انسان در روبات شدند. روبات جولز همچنين توانايي تقليد از گريه و خنده انسان را نيز دارد.
به گفته متخصصان جولز اولين روباتي است كه خصوصيات چهره انساني را به خود اختصاص داده و قادر به شبيه سازي آنهاست. به دليل اينكه ارتباطات انساني به ميزان زيادي به بيان احساسات از طريق حركات صورت وابسته است، روباتهايي كه بتوانند چنين خصوصياتي را شبيه سازي كنند از كاربري بيشتري برخوردار خواهند بود.
براساس گزارش بي بي سي، مهندسان سازنده اين روبات، بر اين باورند كه روباتهايي كه توانايي تقليد از خصوصيات انسان را دارند، در آينده و در بسياري از زمينه ها از جمله خدمات درماني مانند پرستاري كاربرد فراواني خواهند داشت.
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن