تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816368182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاثير كاهش قيمت نفت بر اقتصاد ايران و چند كشور ديگر از نگاه گاردين


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تاثير كاهش قيمت نفت بر اقتصاد ايران و چند كشور ديگر از نگاه گاردين
اقتصاد. انگليس. نفت
لندن - روزنامه گاردين چاپ لندن روز شنبه در گزارشي تاثيرات كاهش قيمت نفت بر چهار كشور ايران، روسيه، عربستان و ونزوئلا را بررسي كرد.

به گزارش ايرنا، اين روزنامه در گزارش خود كه توسط خبرنگاران آن در مسكو و كاراكاس و ايان بلك سردبير بخش خاورميانه گاردين تهيه شده مدعي شد ايران بيش از ديگر كشورهاي خاورميانه از كاهش قيمت نفت آسيب ديده است.

اين روزنامه ادعا كرد: برخي گزارش‌ها نشان مي‌دهد صندوق ذخيره ارزي ايران كه براي جبران كسري در دوران كاهش قيمت نفت تشكيل شده بود خالي شده است. ولي مبلغ دقيق موجود در اين صندوق محرمانه است.

گاردين نوشت: ايران به شدت نسبت به تغييرات قيمت نفت حساس است زيرا ‪۸۰‬ درصد از درآمد آن كشور از فروش نفت است و صندوق بين‌المللي پول نيز اخيرا پيش بيني كرده بود دولت ايران براي متوازن كردن بودجه خود نيازمند فروش هر بشكه نفت به قيمت حداقل ‪ ۹۵‬دلار است.

اين روزنامه افزود: كاهش قيمت نفت هم در صحنه داخلي و هم بين‌المللي بر ايران تاثيرگذار خواهد بود.

گاردين ادامه داد: اين درحالي است كه عربستان با خشنودي، از توليد بالاي اوپك و كاهش قيمت نفت براي محدود كردن طرح‌هاي ايران در منطقه استفاده كرده است. متخصصان آمريكايي هم اكنون به صورت آشكار از استفاده از كاهش قيمت نفت براي اعمال فشار بر ايران سخن مي‌گويند.

اين روزنامه در ادامه با بررسي تاثير كاهش قيمت نفت بر عربستان اين كاهش قيمت را باعث كاهش احتمالي سرمايه‌گذاري هاي عربستان در پروژه‌هاي توسعه اي بلند مدت توصيف كرد.

گاردين نوشت:انتظار مي‌رود عربستان با كاهش مخارج خود به بررسي دوباره برخي از پروژه‌هاي توسعه‌اي بلند مدت بپردازد گرچه سياست‌هاي مالي محتاطانه و بستن بودجه امسال با پيش بيني بشكه‌اي ‪ ۴۵‬تا ‪ ۵۰‬دلار باعث شده اين كشور در موضع قدرتمندري قرار داشته باشد.

اين روزنامه افزود: با اين وجود اين نگراني وجود دارد كه كاهش سرعت پروژه هاي توسعه‌اي و افزايش فاصله ميان طبقه مرفه و مردم عادي در كنار عدم وجود انتخابات، مجلس و احزاب در عربستان، موجب بي‌ثباتي شود.

گاردين در ادامه با بررسي تاثير كاهش قيمت نفت بر اقتصاد روسيه پيش بيني كرد آن كشور با يك بحران اقتصادي گسترده مواجه شود.

اين روزنامه نوشت: كاهش قيمت نفت تا زير بشكه‌اي ‪ ۵۰‬دلار باعث شد برخي از متخصصان وقوع يك بحران اقتصادي گسترده در روسيه را پيش بيني كنند.

گاردين افزود: اين بحران اقتصادي مي‌تواند باعث كاهش شديد ارزش روبل و بدتر شدن وضعيت زندگي مردم روسيه شود و دولت روسيه نيز مي‌داند هرگونه بي اعتمادي مردم اين كشور به نظام اقتصادي مي‌تواند موجب بي‌اعتمادي افكار عمومي به ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه و دميتري مدوديف رييس جمهوري آن كشور شود.

روزنامه انگليسي ادامه داد: كاهش شديد قيمت نفت در چند ماه گذشته باعث ايجاد حفره‌اي در محاسبات بودجه‌اي دولت روسيه شده است بطوري كه روسيه هم اكنون با كسري ‪ ۱۵۰‬ميليارد دلاري مواجه بوده و در سال ‪ ۲۰۰۹‬نيز بايد مخارج خود را كاهش دهد.

گاردين در ادامه به بررسي تاثير كاهش قيمت نفت بر اقتصاد ونزوئلا پرداخته و نوشت: كاهش قيمت نفت با ضربه زدن به انقلاب سوسياليستي هوگو چاوز باعث شده وي هم اكنون حمايت از متحدين خارجي خود را كاهش داده و انتظار مي‌رود چاوز همچنين به كاهش هزينه‌هاي دولت در صحنه داخلي و خارجي بپردازد.

اين روزنامه افزود:نفت در حدود نيمي از صادرات ونزوئلا و ‪ ۹۵‬درصد درآمد دولت آن كشور را تشكيل مي‌دهد كه باعث آسيب پذيري بيشتر دولت در برابر نوسان قيمت‌ها مي‌شود.

گاردين ادامه داد: مشكلات بودجه آينده ونزوئلا و كاهش سرمايه‌گذاري خارجي در آن كشور باعث شده دولت چاوز به سرعت اقدام به كاهش برخي از مخارج خود از جمله لغو طرح احداث يك پالايشگاه چهار ميليارد دلاري در نيكاراگوئه كند.

اين روزنامه در پايان تصريح كرد:شركت نفت ونزوئلا همچنين هزينه خود براي طرح‌هاي اجتماعي كه عامل اصلي محبوبيت چاوز بود را كاهش داده است و اعطاي كمك‌هاي مالي به بوليوي و اكوادور و اعطاي نفت به كوبا نيز هم اكنون در خطر لغو شدن قرار دارند.
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن