تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816434993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشکلات رایج در طراحی وب


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در اين مطلب، بخشي از مشكلات جزيي و در عين حال مهم طراحي صفحات وب، توسط جانت بيلي، طراح وب حرفه يي و مشهور انگليسي بررسي شده است. وي مشكلاتي كه در كار web designing با آنهامواجه شده را مطرح مي نمايد و برايشان راه حل ارايه مي دهد. Hit counters و لزوم استفاده ازآنها من استفاده از هيچگونه Hit counter ياشمارنده ي بازديدكننده ي صفحات وب كه مستلزم افزودن حتي چند خط HTML code به وب شماست را پيشنهاد يا توصيه نمي كنم چون اولا در بالا رفتن حجم صفحه تاثير زيادي دارد، و همينطور معمولا به ندرت عدد درستي از تعداد بازديدكنندگان سايت شما را نشان مي دهد و در نتيجه در بسياري موارد با نشان دادن يك عدد كمتر از ميزان واقعي بازديدكنندگان شما، افسردگي و دلزدگي در تجارت اينترنتي را برايتان به همراه ميآورد. البته ممكن است بسياري از شما بپرسيد كه با اين اوصاف چرا خيلي از سايتهاي مهم و پرطرفدار، اين كار را مي كنند و هيت كانتر قرار مي دهند. بسياري از مديران سايتهاي اينترنتي معروف دنيا، در صحبت با من بيان مي كنند كه توانستند به روشي دست پيدا كنند تابتوانند امكان ديدن آمار بازديد سايت را براي مردم عادي غيرفعال نمايند و تنها خودمدير سايت قادر باشد تا بازديدكننده هاي سايت را بشمارد. البته كساني كه اين كار رامي كنند شايد امنيت كاري خود را بالا ببرند. اما بايد توجه كنند در Page Rank گوگل و ساير موتورهاي جست وجو ضرر مي كنند.
نصب كردن برنامه ي شمارنده ي بازديد وب سايت و يا قرار دادن كد مربوط به آن در صفحه ي اينترنتي شما اصلا سخت نيست به خصوص اگر اين كدها را از سايتهایی مثلnedstatbasic.net ياstats4all.com گرفته باشيد اما شما بايد بدانيد كه چه كاري ميخواهيد بكنيد. البته شما براي كار طراحي وب حداقل بايد در همه ي زمينه هاي مربوط،تخصص داشته باشيد در غير اينصورت نمي توانيد هيچ وقت موفق شويد. زمان شناسي و تخصص در گرافيك از همه چيز مهمتر است. اگر بخواهم حقيقت را بگويم و صادق باشم، البته من در روزهاي اولي كه مي خواستم به صورت حرفه يي خودم هيت كانتر طراحي كنم و يا ازكدهاي آماده استفاده نمايم، واقعا در اين زمينه مشكل داشتم.
شما هم اگر هنوز دقيقا نمي توانيد از شمارنده ي بازديد وبتان خوب استفاده كنيد، با برايان بونيني تماس بگيريد يا اگر به وي دسترسي نداريد، براي عبارت brian bonini در يك موتور جستجوي معتبر search كنيد و به وي ايميل بزنيد. مطمئن باشيد كمكتان خواهد كرد. البته اگربخواهيد يك هيت كانتر خيلي حرفه يي با تمام امكانات رديابي مشخصات بازديدكننده طراحي كنيد، براي آن با يك قيمت منطقي و معقول برايتان در اسرع وقت طراحي خواهد كرد.وي مرجع كدهاي آماده ي طراحان وب دنياست. موسيقي Background قرار دادن موسيقي در پس زمينه ي وبلاگهاو وبسايتها كه بدون صدور هيچ پيام، هشدار يا warning شروع به پخش شدن با صداي بلندمي كند، يكي از آزاردهنده ترين امكاناتي است كه طراحان تازه كار به راحتي به آن دست پيدا مي كنند.
اگر طبيعت سايت هنري است و طلب مي كند كه موسيقي را شامل شود، حداقل با طراحي يك انيمشين يا قرار دادن چند radio button به كاربر امكان مديريت موسيقي،پخش يا توقف آن را بدهيد Best view of website در انتهاي صفحات بسياري از سايتهاي ابتدايي، غيرحرفه يي و آماتور كه توسط طراحان تازه كار ساخته شدند، نوشته يي ميبينيد كه از شما خواسته resolution صفحه نمايش خود را تغيير دهيد تا سايت را به صورت استاندارد ببينيد، و همينطور پيامي نوشته شده كه در صورت استفاده كردن ازمرورگر اينترنت غير از Internet Explorer كه محصول مايكروسافت است، نمي توانيدمحتويات، مطالب و تصاوير سايت را به صورت كامل و دقيق ببينيد. شايد به عنوان يك ر اهكار مقطعي و موضعي، اين روش مفيد باشد اما اعتبار حرفه يي شما را زير سوال ميبرد چرا كه هر بازديدكننده يي با ديدن اين پيام، متوجه مي شود طراح سايت حرفه يي نبوده تا بتواند يك صفحه ي استاندارد و سازگار با همه ي مرورگرها و وضوح صفحه نمايش طراحي كند. در حال حاضر هم كه مرورگرهاي جديد و پيشرفته ي اينترنت مانند firefox گسترش يافتند، شما نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه بازديدكننده براي ديدن سايت شما، يك مرورگر ديگر نصب كند يا دوباره به اينترنت اكسپلورر روي بياورد! براي اينكه خطر كاهش اعتبار حرفه يي خود را كاهش دهيد، نياز داريد تا مهارتهايي را بياموزيد كه به شما قدرت مي دهند تا سايتهاي سازگار با همه ي مرورگرهاي اينترنت و web browsers را به راحتي بسازيد. اما اگر شما از برنامه*هايي استفاده مي كنيد كه به صورت آماده در كدنويسي كمكتان مي كنند مانند dreamweaver، حتما به يك روش و چاره ي ديگر فكركنيد. سرعت بالا آمدن سايت يا page loading speed تحقيقات نشان مي دهد كه بيشتر از 50درصد كاربران اينترنت در سراسر دنيا، از اينترنت شماره گيري تلفني يا dialup connection استفاده مي كنند و به همين دليل سرعت زيادي در اتصال به اينترنت ندارند.
اگر صفحه ي وب شما، به سرعت و در عرض كمتر از 30 ثانيه load نشود، كاربري كه به سايت شما مي آيد به سرعت يك پايگاه وب ديگر را براي گشت و گذار انتخاب مي كند. درنتيجه بهترين روشها را براي كاهش حجم صفحات وب خود انتخاب كنيد. براي كاهش حجم صفحات وب، شما بايد درمرحله ي اول به image optimizing يا بهينه سازي حجم تصاوير صفحه ي خودتان فكر كنيد.بهترين روش براي بهينه سازي حجم تصاوير كه بخش عمده ي سايتهاي اينترنتي را تشكيل ميدهند نيز استفاده از روشهاي default هر Image editor يا ويرايشگر تصويري است كه شمااز آن استفاده مي كنيد. بيشتر picture editor ها هم مانند Adobe Photoshop براي كاهش سايز تصاوير و بهينه سازي آنها جهت استفاده در وب روشهاي خوب و مناسبي را پيشنهادمي دهند. اگر هم از ويرايشگر تصوير مناسبي استفاده نمي كنيد يا با آنها آشنانيستيد، روي اينترنت، در گوگل و به خصوص در سايت Free software downloads and software reviews - CNET Download.com كه مركز دريافت نرم افزارهاي جديد يا قديمي اينترنتي است، جستجو كنيد و اين عبارات را كه هر كدام نرم افزارهاي قوي بهينه سازي حجم تصوير هستند، search نماييد: IrfanView Image Editor Free Online GIF Optimizer Free Online JPG Optimizer اگر هم در استفاده از اين نرم افزارهامشكلي داريد، در اينترنت برروی نام دوست من، تريشا كوپرا (Trish Cupra) جست و جوكنيد و ايميل بزنيد. وي به رايگان به سوالات مختلف شما پاسخ خواهدداد. جلوه هاي ويژه ي اينترنتي web special effects بسياري از طراحان وب، با خيال اينكه اضافه كردن انيمشنهاي شلوغ يا به اصلاح Transition به صفحات وبشان هنگامي كه از يك مطلب به مطلب ديگر يا از يك صفحه به صفحه ي ديگر مي رويد، جذابيت و هيجان مي افزايد، به خصوص در نرم افزار Front page ، با افزودن كدهاي DHTML special effects ضمن اينكه حجم صفحات را بالا مي برند، كه حتي حجم زيادي از بازديدكنندگان خود رافراري مي دهند!
در اين مقاله، من سعي كردم با ارايه* ي راهكارهاي عملي، شما را در برطرف كردن برخي از مشكلات رايج طراحي وب سايتهاي اينترنتي ياري كنم. مشكلاتي كه خودم نيز بسيار با آنها مواجه بودم و تنها با گذشت زمان توانستم حلشان كنم. شما نيز اگر باز با مشكل برخورد كرديد، مي توانيد ضمن مراجعه به پايگاههاي آموزشي اينترنتي، مشكلات خود را به راحتي حل كنيد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن