تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816313973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بسيج؛ پاسدار ارزش ها و مدرسه عشق


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بسيج؛ پاسدار ارزش ها و مدرسه عشق


۲9 سال از صدور فرمان تاريخي امام(ره) مبني بر تشكيل بسيج يعني مجموعه هسته هاي مردمي براي پاسداري و صيانت از انقلاب اسلامي مي گذرد. حضور مداوم و هميشگي بسيج در تمامي عرصه هاي انقلاب و تأثيرگذاري عميق اين مردمي ترين نهاد بر روند تحولات و اتفاقات بيانگر اوج درايت و عمق بينش و تدبر آن يار سفر كرده است.

واكاوي فلسفه تشكيل بسيج و نيز ضرورت حضور فعال بسيجيان در تمامي صحنه ها خود مبحثي است كه مستلزم مجال و مقالي گسترده تر است اما آنچه كه امروزه تمامي اقشار جامعه به فراست بدان دست يافته اند، حضور هميشگي روحيه و انديشه اي انقلابي در كالبد بسيج است و بديهي است كه تداوم روحيه انقلابي و آرمانگرايي است كه مي تواند در هر مكان و زمان راهگشا و رافع بسياري از مشكلات و دشواري ها باشد و تاريخچه بسيج سرشار است از اينگونه فداكاري ها، مقاومت ها و پايداري ها كه مطمئناً برشمردن آنها خود توضيح واضحات است چرا كه حافظه مردم مملو از اين موارد است.
جاي گيري بسيج در ادبيات سياسي سال هاي اوليه پس از پيروزي انقلاب نمود يك اراده براي ملت در سايه زيستي مستقل و آزاد در جهان و برساختن ايراني آباد و آزاد در پرتو تعاليم رهايي بخش اسلام بود.
دهه اول حضور بسيج در كشور، ايجاد امنيت در جامعه و در جريان رفع تجاوز دشمن بعثي و دفاع از كيان كشور محسوب مي شود ، از اين منظر و در آن دهه حساس، بسيج با عملكرد خود و حضور داوطلبانه نيروهاي بسيجي توانست نقش مهمي در ايجاد امنيت داخلي و خارجي ايفا كند.
فرصت هاي بيشتري بود كه اين نهاد بتواند به عنوان شبكه اي از نهادهاي مدني به عنوان جزيي از ساختار بوروكراتيك در نظام ديوان سالار مبدل شود ولي با اين حال ، اين نيرو هنوز جايگاه مردمي خود را به خصوص در لايه هاي پاييني و مياني مردم حفظ كرده و تنها هدف خود را دفاع از مليت و ديانت دانسته است .
هرچند دوران جنگ و دفاع پايان يافته و اينك در دوران آرامش و بازسازي به سر مي بريم، ليكن بسيجيان هنوز همان اقتدار خود را حفظ كرده و در عرصه هاي مختلف اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي وارد شده و مي شوند.
با شواهد چندساله اخير، بسيج را مي‌توانيم قدرتمندترين عنصر دلسوز در پيشبرد انقلاب اسلامي و با اطمينان‌ترين سنگر براي اهداف مقدس امام و اسلام ناب محمدي بدانيم، چنانچه امام آن بسيجي بزرگ و پير، در سخنان خود فرمودند: انقلاب اسلامي در جهان نيازمند فداكاري‌هاي شماست و مسوولان تنها با پشتوانه شماست كه مي‌توانند به تمامي تشنگان حقيقت و صداقت اثبات كنند.
امروزه اين نهاد به عنوان يكي از موفق ترين تجارب انقلاب اسلامي ، آماده فعاليت‌هاي همه جانبه در عرصه‌هاي دفاع و امنيت، فرهنگي و سازندگي است و در قلمرو سياسي هيچ كشوري در دنياي امروز وجود ندارد كه بدون مشاركت مردم و اتكا به نيروهاي اجتماعي بتواند به حل مشكلات خود بپردازد.
با اينكه اين نهاد خود خواسته به خاطر مردمي بودن نتوانسته ساختار سازماني مطلوب خود را پيدا كند اما همچنان تنها ارگان براي جلب مشاركت مردم در فعاليت هاي سازنده و اثباتي در جهت اعتلاي اسلام، ايران و انقلاب است.
آنچه در اين ميان براي حفظ شان و جايگاه بسيج ضروري به نظر مي رسد ، دوري جستن از هرگونه حزب و فعاليت سياسي وابسته به گرايش خاصي است.
چرا كه در ابتدا بسيج به عنوان يك نهاد ملي از كاركردي كاملاً متمايز از كاركرد حزب و گروه هاي سياسي برخورداربود و بنابراين به خدمت گرفتن آن در جهت حل و فصل خصومت هاي داخلي و محروم كردن كشور از ظرفيت هاي ملي چه بسا منزلت اين نهاد مردمي را از بين ببرد .
آن دسته از گروه ها و جريان هاي سياسي كه مي كوشند بسيجيان را به عرصه منازعات سياسي و اجتماعي وارد كنند يا از آنان محتسب و امنيه و مامور انتظامات سازند، با شأن اين نهاد مردمي ناسازگار است.
اين نهاد بسيج كه متعلق به تماميت ملت است بايد با حفظ شأن مشاركتي و مردمي آن بتواند به دور از هرگونه طيف بندي خاصي و عدم فرصت طلبي از ظرفيت هاي آن گامي در توسعه كشور بردارد.
بنابراين بايد به هوش بود كه مبادا ناكارآمدي از نيروهاي صادق بسيجي و رودررو قرار دادن بخشي از جامعه با لايه هاي ديگر كه خصلت ناگزير سازمان هايي با خصلت عمدتاً توده اي است جبران كنيم.
امروزه با توجه به جايگاه بسيار حساس بسيج در نشان دادن چهره نظام جمهوري اسلامي و ايجاد جاذبه در درون جامعه براي مشاركت و جذب هر چه بيشتر جوانان و نوجوانان به سمت الگوهاي سازنده مبتني بر هويت ملي و مذهبي بسيج و بسيجي مسؤوليتي سنگين را به عهده دارد و مي تواند يكي از پيشگامان سازندگي كشور معرفي شود.
شنبه 02 آذر 1387
باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران «خبرگزاري ايسكانيوز»
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن