تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812806027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/‌١/دادگاه پرونده بمب‌گذاري در شيراز متن كيفرخواست دادسراي امنيت تهران عليه متهمان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /‌١/دادگاه پرونده بمب‌گذاري در شيراز متن كيفرخواست دادسراي امنيت تهران عليه متهمان
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

جلسه رسيدگي به اتهامات سه نفر از عوامل اصلي انفجار حسينيه سيدالشهدا (ع) وابسته به كانون رهپويان وصال شيراز در شعبه‌ي ‌١٥ دادگاه انقلاب اسلامي به رياست قاضي صلواتي و به صورت علني برگزار شد.

به گزارش ايسنا، در ابتداي جلسه رسيدگي پس از قرائت تبصره ‌٢ ماده ‌١٨٨ قانون آيين دادرسي كيفري از سوي رييس شعبه ‌١٥ دادگاه انقلاب اسلامي، قاضي علي‌اكبر حيدري‌فر به قرائت كيفرخواست صادره عليه متهمان از سوي دادسراي امنيت تهران پرداخت و تصريح كرد: در اين حادثه‌ي تروريستي عده‌اي از هموطنان در يك مراسم مذهبي در وضعيتي قتل‌عام شدند كه اين امر در كنار بي‌مايه بودن هدف ترور و كور بودن نوع آن در اصطلاح امنيتي در بدو امر و به اشتباه باعث غيرعامدانه و حادثه‌اي تلقي شدن انفجار توسط بعضي از مسوولان شد. هرچند از همان ابتدا دستگاه هوشمند قضايي استان فارس و مسوولين قوه‌ي قضاييه حادثه را عمدي تلقي و بر اين ايده اصرار ورزيدند.

وي افزود: ديري نپاييد كه دست امدادي صاحب عصر (عج) بار ديگر بر رخ طمع‌ورزان به ساحت اين ملت و انقلاب سيلي ادب فرود آورد و با انفجار بمب ساخته شده توسط عامل اصلي حادثه در هتل جهان تهران، پرده از واقعيات برافتاد و اين‌چنين شد كه بار ديگر شاهد تجلي عيني آيه‌ي شريفه‌ي «مكرو و مكرالله والله خيرالماكرين» در برابر ديده‌ي جهانيان بوديم.

نماينده‌ي دادستان تهران در بيان گردش كار موجود در كيفرخواست اظهار كرد: پس از شروع به كار شبكه‌ي معاند و ضدانقلاب يورو تي‌وي كه همانند ساير شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني مشابه با طراحي و پشتيباني مالي و اطلاعاتي سازمان‌ها و سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا و ساير كشورهاي غربي عمليات تبليغي و رواني خود را به مرحله‌ي اجرا درآورد و در سطح افراطي اقدام به تضعيف باورهاي ديني و انقلابي مخاطبان خود مي‌كرد، به طور همزمان طرح جذب و هدايت مخاطبان مستعد جهت تشكيل هسته‌ها و گروه‌هاي تروريستي در دستور كار اين گروه قرار مي‌گيرد و بر اين اساس فردي با نام مستعار «فرود فولادوند» با تمسك به باستان‌گرايي افراطي و نفي مسلمات و اعتقادات ديني، گروه ملحد و محارب انجمن پادشاهي ايران را تشكيل و با استفاده از ارتباط اينترنتي اقدام به جذب عناصر داوطلب و عضوگيري از بين هموطنان داخل و خارج از كشور مي‌كند.

حيدري‌فر ادامه داد: در اين راستا عناصر جذب شده عمدتا با هدف و كاربرد پشتيباني‌كننده‌ي مالي، تبليغي و ترويجي، عوامل عملياتي تحت عنوان گروه يا هسته‌هاي تندر و عوامل اطلاعاتي در ساختار اين انجمن يارگيري و ساماندهي مي‌شوند. انجمن مزبور در ادامه موفق به جذب عناصر مورد نياز خود عمدتا از مراكز استان‌ها و شهرهايي نظير شيراز، تهران و رشت مي‌شود و متهم معدوم «مجيد.ر» عامل اصلي بمب‌گذاري مورخ ‌٢٤/١/٨٧ حسينيه سيدالشهداي شيراز به عنوان مسوول هسته‌ي عملياتي تندر شيراز تعيين مي‌شود. اين متهم كه از جمله عناصر فعال در راستاي اهداف انجمن پادشاهي ايران بوده است بر اساس آموزش‌هاي ارايه شده از طريق اينترنت و جزوات تهيه شده با روش ساخت بمب دست‌ساز و با استفاده از ماده‌ي مايرول آشنا مي‌شود. در ادامه پس از پيوستن متهم «علي‌اصغر.پ» به انجمن و آشنايي او با مجيد، به ارتباط مستمر و مداوم آموزشي آنها با فردي به هويت «جمشيد» كه از طريق ارتباط تلفني و ايميل وظيفه‌ي هدايت انجمن و گروه تندر را به عهده داشته است توسط «علي‌اصغر» متهم «محسن» با «مجيد» آشنا و به عضويت انجمن از طريق اعلام آمادگي اينترنتي و برقراري ارتباط با جمشيد در خارج از كشور درمي‌آيد و پس از اولين ملاقات «محسن» و «مجيد» در دي‌ماه سال گذشته در پارك خلد برين شيراز، نامبردگان با طرح ديدگاه‌هاي اعتقادي و ضد ديني و حكومتي خود طرح فعاليت در گروه تندر پايه‌ريزي و جهت اجراي عمليات‌هاي تروريستي و براندازانه عليه حكومت اسلامي، خود را به مرور آماده ساخته و در همين راستا سه متهم ياد شده با سفر به شهرستان پاسارگاد در استان فارس و صرف مشروبات الكلي در مقابل مقبره كوروش سجده كرده و سپس در بازگشت اقدام به شناسايي مكان‌هاي مورد هدف عمليات‌هاي تروريستي مي‌كند.

حيدري‌فر گفت: متهمان طرح‌هايي نظيري بمب‌گذاري در حوزه‌ي علميه‌ي امامزاده شاه قيس شيراز، مسجد دانشگاه شيراز، حسينيه سيدالشهداي شيراز، سد سيوند، اتوبوس‌هاي حامل نيروهاي سپاه و شخصيت‌هاي روحاني از جمله نماينده‌ي ولي فقيه در استان فارس و ترور مقام معظم رهبري در سفر به استان فارس را بررسي و در اين راستا اقدام به جمع‌آوري اطلاعات عملياتي لازم مي‌كنند و در ادامه با تهيه‌ي يك بمب مايرولي دست‌ساز توسط متهمان ياد شده و دخالت مستقيم «مجيد» طرح انفجار در حسينيه‌ي سيدالشهداي شيراز به عنوان اولين هدف تروريستي تعيين مي‌شود. متهمان در تعيين اهداف خود با هدايت «جمشيد» عامل خارج از كشور اهداف براندازانه‌ي حكومتي را برنامه‌ريزي و ملاك عمل قرار مي‌دهند. متهمان اقرار كرده‌اند كه هدفشان از اين عمليات تروريستي و ساير عمليات‌هايي كه برنامه‌ريزي كرده بودند براندازي حكومت اسلامي از طريق ايجاد اختلاف فرقه‌اي، تضعيف حضور مردم در صحنه‌هاي مذهبي، متزلزل كردن جايگاه ايران در عرصه‌ي بين‌المللي و ايجاد هرج و مرج در داخل كشور بوده است.

نماينده‌ي دادستان تهران افزود: در تاريخ ‌٢٤/١/٨٧ «مجيد» و «محسن» با انتقال بمب تهيه شده به محل حسينيه‌ي سيدالشهداي شيراز طرح انفجار را به مرحله‌ي اجرا درمي‌آورند. ابتدا محسن در محل حسينيه حاضر و با حضور در صف نمازگزاران در حالي كه به ائمه معصومين و پيامبر اهانت مي‌كرده حضور مي‌يابد و با توجه به اطلاع متهمان از خاموشي ‌٣٠ دقيقه‌اي چراغ‌هاي حسينيه پس از نماز، مراتب را به «مجيد» اطلاع مي‌دهد و مجيد با روشن نمودن تايمر بمب در سرويس‌هاي بهداشتي حسينيه وارد حسينيه شده و محسن با هماهنگي قبلي از حسينيه خارج مي‌شود و با تلفن همراه مجيد تماس مي‌گيرد و مجيد به بهانه‌ي پاسخگويي به تلفن از حسينيه خارج و پس از دقايقي انفجار صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: در اين انفجار ‌١٤ تن از هموطنان شهيد و حدود ‌٢٠٨ نفر زخمي مي‌شوند، سپس متهمان به منزل خود مراجعه و مراتب اجراي عمليات را به جمشيد عامل CIA در آمريكا و علي‌اصغر كه در آن زمان در شهرستان استهبان و در خوابگاه دانشجويي حضور داشته اطلاع مي‌دهد. وقتي علي‌اصغر از اجراي موفقيت‌آميز عمليات تروريستي مطلع مي‌شود در خوابگاه دانشجويي يك مجلس صرف مشروبات الكلي به افتخار اجراي عمليات با دوستانش برگزار مي‌كند كه عينا اقرار كرده است. هم‌چنين متهمان «مهدي.الف» و «علي.ز» نيز كه از ديگر اعضاي انجمن و همفكران عقيدتي متهمان مجري انفجار بودند توسط «محسن» ساعتي پس از وقوع انفجار از اجراي عمليات توسط گروه مطلع مي‌شوند. سپس به لحاظ بيم از دستگيري و جهت ادامه و اجراي ساير عمليات‌هاي تروريستي كه دستور اجراي آن از سوي جمشيد و از خارج از كشور يعني آمريكا صادر شده است، ابتدا مجيد به شهرستان استهبان فرار كرده و پس از چند روز اختفا در خوابگاه علي‌اصغر به شيراز مراجعه و با واگذاري مسووليت گروه تندر به علي‌اصغر و با همكاري متهمان «علي.ز» و «مهدي.الف» پس از تهيه‌ي دومين بمب مايرولي كه از قبل وسايل مورد نياز آن توسط گروه مزبور تهيه و در يك مزرعه متعلق به عموي محسن پنهان شده است به شهرستان فيروزآباد مراجعه و با خريد سلاح از متهم «حيدرعلي.ح» كه در دفعات قبل نيز از او سلاح در جهت اجراي عمليات براندازانه خريداري شده است به سمت بندر گناوه حركت مي‌كنند و در يك مهمان‌پذير ساكن مي‌شوند.

ادامه دارد...
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن