تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821214296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني -2:بودجه عمراني بايد پيوست پدافند غير عامل داشته باشد / بسيجي بصير و متفكر عمل مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لاريجاني -2:بودجه عمراني بايد پيوست پدافند غير عامل داشته باشد / بسيجي بصير و متفكر عمل مي كند
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر ضرورت بهره گيري از بودجه عمراني براي امور دفاعي در شرايط سقوط قيمت نفت تاكيد كرد كه بودجه عمراني كشور بايد يك پيوست پدافند غيرعامل نيز داشته باشد .

به گزارش خبرنگار مهر، علي لاريجاني كه پيش از ظهر امروز در دومين همايش پدافند غير عامل و بسيج در سالن همايش هاي صدا وسيما سخن مي گفت، تصريح كرد: مقوله پدافند غيرعامل بسيار با اهميت است و اگر در رابطه با آن داهيانه عمل كنيم براي كشور جنبه بازدارنده خواهد داشت.

وي گفت: پدافند غير عامل علاوه بر مصون سازي كشور در مقابل حملات دشمن مي تواند در زمينه مقابله با بلاياي طبيعي نيز موثر باشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بايد در رابطه با پدافند غير عامل استراتژي دقيق تري دنبال شود خاطرنشان كرد: يك سطح از كار پدافند غير عامل مقابله با بلاياي طبيعي از جمله زلزله است و در اين رابطه مي توان در زمان اجراي پروژه هاي ساختماني ، راه آهن ، جاده اي و عمراني ساز وكاري را دنبال كرد كه در زمان وقوع حادثه بتوان به مردم كمك كرد، چرا كه اگر حالتي مانند زلزله بم تكرار شود مشكلاتي جدي بوجود خواهد آمد و در اين گونه مواقع نيازي به دشمن نيست و مشكلات يك زلزله ممكن است بيشتر از تهديدات باشد.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه مجلس آماده كمك به پيشبرد برنامه هاي پدافند غيرعامل است ، گفت : بخش ديگري از آمادگي كشور مقابله با تهديدات است و نوع رفتار دشمنان بخصوص آمريكا واسرائيل بايد مبناي اقدامات ما باشد تا مشخص شود ما چه مصون سازي را بايد دنبال كنيم و رفتار جنگي صهيونيست ها و نوع تجهيزات آنان را و نيز رفتار نظامي آمريكا در عراق و افغانستان و نوع تجهيزاتي كه به كار گرفته است نشان مي دهد كه ما بايد در رابطه با هر كدام از اين موارد متفاوت رفتار كنيم.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي موازي سازي را از جمله راهكارهاي ضروري براي پدافند غيرعامل خواند و بيان داشت: بايد استراتژي مدوني در زمينه موازي سازي امكانات به كار گرفته شود تا حريف به اشتباه بيفتد و خيلي از امكانات حياتي و حساس كشور را مي توان موازي سازي كرد. به عنوان مثال پل هاي مهم و مراكز مهم صدا و سيما كه در زمان تهديدها مد نظر دشمن قرار مي گيرد مي تواند موازي شود تا دشمن نتواند بر روي آنان تمركز كند.

رئيس قوه مقننه اضافه كرد: موازي سازي در پوشش پروژه هاي عمراني قابل تحقق است و بودجه عمراني كشور بايد يك پيوست پدافند غيرعامل نيز داشته باشد ، چرا كه امسال 24 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني دولت بود و اين اعتبار بايد با دستورالعمل دفاعي موازي سازي شود.

وي با بيان اينكه بيش از 70 درصد بودجه كشور متكي به نفت است اظهار داشت: وضعيت نزولي قيمت نفت باعث شده كه ما ديگر نتوانيم بودجه امسال را مثل سال قبل ببنديم ، بنابراين ضرورت هاي بودجه اي القا مي كند كه از امكانات عمراني بيشترين بهره را بگيريم.

لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هفته بسيج تصريح كرد: پدافند غير عامل آنقدر وسيع و گسترده است كه بجز با فكر و اراده بسيجي تحقق آن امكان پذيرنيست و اينكه همايش پدافند غير عامل در هفته بسيج برگزار شده قابل تقدير است.

وي آمادگي عقلاني و نظري را دو ويژگي ضروري براي بسيجيان عنوان كرد و گفت: بصير بودن از ديگر ويژگي هاي ديگر است كه بسيجيان بايد اين گونه باشد چرا كه بسيجي بايد منادي فكراسلام باشد و به تفكر عقلاني و برش هاي نظري در تفكر اسلامي مسلح باشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي به بعد اخلاقي تفكر اسلامي اشاره كرد و گفت: يك وجه از بعد اخلاقي تفكر اسلامي مربوط به بايد ها است و بخش دوم به سلوك بر مي گردد و تزكيه نفس انسان را براي دريافت هاي متعالي تر آماده مي كند و اگر نفس تزكيه نشود نبايد انتظار حركت هاي نظري قابل توجه داشت.

لاريجاني با بيان اينكه بصير بودن به اهداف و آرمان هاي انقلاب از ويژگي هاي مهم بسيج به شمار مي رود تاكيد كرد: آرمان هاي انقلاب پايه هاي يك حركت طولاني هستند و هميشه بايد براي دفاع از آن آماده باشيم. و امروزه شرايط بازيگران و قطب بندي ها در حال تغيير است و اگر تحليل جامعي از اوضاع نداشته باشيم در وادي ساده انديشي مي افتديم بنابراين نبايد وضعيت به گونه اي باشد كه با تغيير تاكتيك هاي ديگران استراتژيهاي ما تغيير كند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه آمادگي همواره بايد با رفتار صحيح همراه باشد ادامه داد: داشتن بصيرت و فكر عميق كمك مي كند كه اراده به عمل تبديل شود و بصيرت و بستري را معطوف مي كند كه اراده به عمل تبديل شود.

رئيس قوه مقننه اضافه كرد: بسيج نوعي آمادگي نظري و عملي را توامان دارد و اگر چه بخش آمادگي نظامي و دفاعي مهم و لازم است ، اما كافي نيست و بسيج مي تواند با ظرفيتي كه دارد در همه بخش ها حضور داشته باشد.

وي درپايان با ابراز اميداواري نسبت به اينكه فكر منسجمي در رابطه با پدافند غير عامل دنبال شود خاطرنشان كرد: مجلس و دولت آماده هستند تا به بخش پدافند غير عامل توجه خاصي صورت بگيرد.

گفتني است در پايان اين مراسم از برگزيدگان دومين همايش پدافند غيرعامل و بسيج توسط علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي وسرلشكر رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تقدير شد.
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن