تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816602156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير واحد سياسي جامعه اسلامي مهندسين مطرح كرد: بودجه كارآمد؛ عرصه تعامل دولت و مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير واحد سياسي جامعه اسلامي مهندسين مطرح كرد: بودجه كارآمد؛ عرصه تعامل دولت و مجلس
خبرگزاري فارس: دبير واحد سياسي جامعه اسلامي مهندسين تعامل دولت و مجلس شوراي اسلامي را ضرورت تدوين بودجه كارآمد ياد كرد و گفت: دولت و مجلس عرصه آزمون موفقي در پاسخ به يك نياز ملي را به نمايش بگذارند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جامعه اسلامي مهندسين، محمد‌علي شايسته‌نيا اظهار داشت: بحران اقتصادي غرب جدي و بدون راههاي معالجه كوتاه مدت مي‌باشد و بدون شك در اقتصاد سايركشورها از جمله ايران نيز تاثير‌گذار مي‌باشد لذا نوسانات قيمت نفت در بودجه ايران نقش تعيين كننده‌اي دارد.
وي با بيان اينكه طرح تحول اقتصادي ارتباط تنگاتنگي با بودجه سال آينده دارد گفت: تنظيم مناسب بخش‌هاي عمراني و جاري بودجه در ميزان اشتغال و پاسخگويي به مطالبات مردم و ساير برنامه‌هاي ملي اثر دارد.
دبير واحد سياسي جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به تعامل دولت و مجلس براي پيشبرد امور كشور يادآور شد: اكنون شاهد تعامل مجلس و دولت هستيم كه نمونه بارز آن درمسايلي مانند راي اعتماد مجلس به وزير كشور متجلي شد. لذا ضرورت دارد تمام قدرت برنامه‌ريزي و كارشناسي نظام در جهت بودجه كارآمد و به دور از آثار منفي مانند كسري بودجه و يا عدم توازن بخش هاي ان به كار گرفته شود.

بودجه 87 و قيمت نفت

وي تصريح كرد: واقع‌بينانه در نظر گرفتن قيمت نفت يكي از مباني موفقيت بودجه سال آينده خواهد بود چرا كه درصورت تحقق قيمت نفت بيش از مبناي پيش‌بيني فرصتي براي تعديل مثبت برنامه‌ها پيش خواهد آمد ولي عدم تحقق قيمت نفت به كسري بودجه منجر شده و تبعات منفي براي اقتصاد كشور خواهد داشت.
شايسته‌نيا يادآور شد: رشد شتابان هزينه‌هاي جاري، تعدد پروژه‌هاي عمراني و زيربنايي نيمه تمام كه بعضا از نيمه پيشرفت عبور كرده‌اند، در صورت نرسيدن به مرحله بهره‌برداري نه تنها آثار مثبت اقتصادي نخواهد داشت بلكه موجب حبس منابع خواهد شد كه بايد در تنظيم بودجه سال 88 مورد توجه قرار گيرد.

الزامات تحقق بودجه كارآمد

وي افزود: تنظيم بودجه سال آينده كليدي ترين و تعيين‌كننده‌ترين آزمون دولت و مجلس است كه براي دستيابي به آن نكات متعددي بايد ديده شود كه در راس آن زمانبندي فرآيند تدوين و ارايه لايحه بودجه از سوي دولت به مجلس و پيش‌بيني زمان مناسب بري تجزيه و تحليل عميق آن در مجلس براي طرح در جلسه و مراحل تصويب مي‌باشد.
وي گفت: تجربه برخي سالهاي گذشته نشان مي دهد كه بعضا مجلس براي بررسي بودجه در تنگناهاي زماني قرار مي‌گيرد و تصميم‌گيري جامع قرباني سرعت عمل مي‌گردد.

طرح تحول اقتصادي

دبير واحد سياسي جامعه اسلامي مهندسين بابيان اينكه طرح تحول اقتصادي اثرات جدي در بودجه كل كشور و آثار اقتصادي، اجتماعي و سياسي در جامعه خواهد داشت گفت: لازمه اجراي موفق طرح تحول اقتصادي عزم ملي و هم افزايي توان همه اركان نظام است و لذا تعامل تمام ظرفيت‌هاي علمي و دانشگاهي و توان كارشناسي دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي يكي از ضرورت‌هاي تنظيم بودجه كارآمد مي‌باشد.

ضرورت‌هاي بودجه 87

وي گفت: پرهيز از توجه افراطي برخي نمايندگان مجلس به شاخص‌هاي بومي و منطقه‌اي اثرگذار دربودجه كه مي‌تواند شاخص‌هاي كلان و ملي را تضعيف كند از نكاتي است كه در تصويب بودجه سال 88 بايد مورد توجه قرار گيرند.
وي افزود: رويكرد انقباظي بودجه در شكلي كه با حداكثر تلاش براي صرفه‌جويي در عرصه‌هاي جانبي بايد حداقل مضيقه در زمينه‌هاي صنعتي و اشتغال‌زا داشته باشد.
شايسته‌نيا با تاكيد بر بازنگري ميزان موفقيت بخش‌هاي مختلف بودجه سنوات قبل در رشد اقتصادي كشور اظهار داشت: بدون شك تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام يك شبه حاصل نخواهد شد و قانون بودجه هر ساله مي تواند گامي به جلو براي تحقق اين اهداف باشد.
وي افزود: توانمندي‌هاي چشمگير بخش‌هاي علمي و صنعتي كشور به ويژه نخبگان نسل جوان فرصتي براي دست‌اندركاران در جهت دستيابي به راهكارهاي ابتكاري براي اداره موفق اقتصاد كشور است.

بحران اقتصادي غرب

وي گفت: گرچه آثار بحران اقتصادي غرب براي اقتصاد كشور ما غيرقابل انكار است اما اين بحران اقتصادي فرصت‌هاي مغتنمي نيز براي ما فراهم كرده است كه جذب سرمايه‌هاي خارجي از آن جمله مي‌باشد كه بايد زمينه‌هاي جذب اين سرمايه گذاري‌ها را فراهم كنيم.
دبير واحد سياسي جامعه اسلامي مهندسين يادآور شد: ورشكستگي بسياري از كارخانجات و خطوط توليدي غرب كه به دنبال ركود اقتصادي پديد آمده است فرصتي است كه ظرفيت‌هاي صنعتي كشور را ارتقاء بخشيده و اقتصاد كشور را شكوفا نماييم.
وي همچنين اجراي اصل 44 قانون اساسي را ضرورت شكوفايي اقتصاد كشور ياد كرد و اظهار داشت: با عنايت ويژه مقام معظم رهبري به اجراي اصل 44 قانون اساسي دولت بايد با كوچك‌سازي حجم خود و واگذاري امور به مردم تصدي‌گري را رها كرده و به نقش سياستگذاري، نظارت و هدايت در امور اقتصادي بپردازد.
وي گفت: تجربه نشان داده است كه عمده بحران‌هاي اقتصادي در جوامع مختلف ناشي از سوء تدبير دولت‌ها بوده وراه موفق مقابله با بحران‌هاي اقتصادي نيز بسيج توان ملي است كه تجلي آن در كارگزاران بخش خصوصي در عرصه توليد و اقتصاد است.

پل درياچه اروميه

شايسته‌نيا همچنين بهره‌برداري از پل درياچه اروميه را نشان دهنده توانمندي بالاي مهندسي محققان داخلي ياد كرد و گفت: بهره‌برداري از پل درياچه اروميه نشان مي‌دهد كه با تكيه بر عزم ملي مي‌توان طرح‌هاي اساسي را اجرا كرد كه نتيجه رسيدن اينگونه طرح‌ها نشاط، اميد‌بخشي جامعه و كارآمدي نظام را به دنبال دارد.
وي در عين حال زمان بر بودن غيرمتعارف پروژه‌هاي كلان را از خسارت‌هاي مزمن براي كشور ياد كرد و گفت: به عنوان مثال بهره‌برداري از پل ارتباطي درياچه اروميه موجب كاهش هزينه‌ها مانند كاهش مصرف سوخت، استهلاك و صرفه‌جويي در وقت مردم شده است.
وي از اهتمام دولت نهم براي سرعت‌بخشي به تكميل پروژه‌هاي زيربنايي قدرداني كرد.
دبير وحد سياسي جامعه اسلامي مهندسين همچنين به سفر مسئولين دانشگاهي آمريكا به ايران اشاره كرد و گفت: اظهارات مسئولين دانشگاهي آمريكا در پي بازديد از ظرفيت‌هاي علمي كشورمان نشان مي دهد كه تبليغات منفي غرب درسياه نمايي نسبت به توفيقات جمهوري اسلامي ايران موثر بوده است و لذا بايد براي استفاده از امكانات ارتباطي جايگاه علمي، صنعتي و تحقيقاتي كشور را كه در سه دهه انقلاب اسلامي به دست آمده است به افكار عمومي جهان ارايه كنيم.

اجلاس شهرداران كشورهاي آسيايي

وي برگزاري اجلاس شهرداران كشورهاي آسيايي در تهران را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: تحول شگرف در ابعاد شهري تهران در طول 30 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي به گونه‌اي است كه مقايسه تهران سال 87 رابه تهران 57 صاحب‌نظران به عنوان يك الگوي موفق مديريت شهري ارزيابي مي كنند.
وي درعين حال رفع برخي مشكلات مانند معضل ترافيك را نيازمند عزم مشترك دولت و شهرداري در زمان‌بندي مناسب ياد كرد.
شايسته‌نيا همچنين با تبريك هفته بسيج از نقش نيروهاي بسيجي در پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و تماميت ارضي كشور به ويژه در دوران دفاع مقدس تجليل كرد و گفت: اكنون بسيج يكي از اهرم‌هاي بازدارنده در مقابل دشمنان محسوب مي‌شود و دشمنان با وجود نيروهاي بسيجي جرات تجاوز به ايران اسلامي را به خود نمي‌دهند.
انتهاي پيام/
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن