تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811703203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جانشين فرمانده‌ ستادكل نيروهاي مسلح: ـ قدرت بازدارندگي در برابر دشمن ضروري است ـ تغيير ماهيت تهديدات عليه ايران با تغيير رييس‌جمهور آمريكا،ساده‌انديشي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جانشين فرمانده‌ ستادكل نيروهاي مسلح: ـ قدرت بازدارندگي در برابر دشمن ضروري است ـ تغيير ماهيت تهديدات عليه ايران با تغيير رييس‌جمهور آمريكا،ساده‌انديشي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

جانشين فرمانده‌ ستادكل نيروهاي مسلح با بيان اين‌كه " ما در آستانه جنگ احتمالي قرار داريم" بر لزوم تقويت عرصه‌هاي‌ نظامي و دفاعي كشور تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) سردار سرلشكر پاسدار غلامعلي رشيد صبح روز شنبه در همايشي " توسعه پايدار و ايمن با روحيه و تفكر بسيجي با رويكرد پدافند غيرعامل" كه از سوي سازمان پدافند غيرعامل كشور برگزار شد ـ به تشكيل بسيج اشاره و خاطرنشان كرد: خالق بسيج امام خميني(ره) بود كه با اين تصميم بزرگترين خدمت را به انقلاب كرد و اين انقلاب را بيمه كرد.

وي با اشاره به اين‌كه " امام(ره) پيش از جنگ فرمان تشكيل بسيج را صادر كردند" اين امر را مساله‌اي مهم دانست و اظهار كرد: تشكيل بسيج با انديشه‌ بازدارندگي يكي از راه‌هاي جلوگيري از وقوع جنگ بود. اگر آن‌طور كه امام(ره) مي‌خواست،‌بسيج پيش از جنگ آموزش داده مي‌شد و تجهيزات و سلاح در اختيارش قرار مي‌دادند، يا جنگ به اين شكل نمي‌شد و يا دشمن را دچار ترديد جدي مي‌كرد. ولي آن زمان كشور در اوج مناقشات سياسي بود و مثل الان نبود.

وي با بيان اين‌كه " امام خميني(ره) سه اقدام بزرگ را در آن زمان انجام دادند" در تشريح اين مطلب يادآور شد: اقدام اول تبيين صحيح از تهديدات و تحولات امنيتي بود. امام تهديد آمريكا و ساير تهديدات سال 58 مانند تهديد عراق را در يك سيكل به هم پيوسته در چارچوب سياست‌هاي آمريكا عليه نظام و انقلاب تعريف كردند. اقدام دوم فرمان تشكيل ارتش 20 ميليوني براي دستيابي به بازدارندگي بود. مدلي كه امام ، بسيج را به عنوان ارتش 20 ميليوني عنوان مي‌كردند برگرفته‌ از الگو و مدل پيروزي انقلاب و حضور ميليوني مردم بود. اقدام سوم ايشان در بهمن سال 58 نيز كه چندان به آن پرداخته نشد، حمايت از نهضت‌هاي آزادي‌بخش بود كه اين را رسما اعلام نمودند.

جانشين فرمانده‌ ستادكل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: ‌بسيج آن‌طور كه بايد و شايد در آن زمان تجهيز نشد. بني‌صدر حرف از بسيج ملت مي‌زد، ولي اين كار را نمي‌كرد. وقتي جنگ شروع شد بسيج با همه اين كاستي‌ها وارد جنگ شد و جنگ را به يك دفاع مردمي تبديل كردند.

وي آزادسازي خرمشهر را برجسته‌ترين نماد دفاع مردمي دانست و تاكيد كرد: در هيچ عملياتي چه عمليات‌هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران و چه عمليات‌هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و چه عمليات مشترك دو سازمان، ‌اگر بسيج حضور نمي‌داشت به پيروزي نمي‌رسيديم. در كليه عمليات‌هاي پيروز جنگ بسيج حضور و نقش كليدي داشت.

وي به تهديدات عليه كشور اشاره كرد و گفت: متاسفانه عده‌اي ساده‌انديش تصور مي‌كنند با تغيير رييس‌جمهور در آمريكا تهديدات آمريكا عليه ايران تغيير خواهد كرد. تهديدات آمريكا در طول پنج و شش سال گذشته اهدافي را دنبال مي‌كرد؛ از جمله تلاش براي تغيير ساختار نظام و به قول خودشان براندازي نظام. به دو طريق؛ حمله نظامي مانند كاري كه در عراق انجام داده‌اند و نيز انجام انقلاب‌هاي مخملي با هدف ايجاد خاورميانه جديد.

رشيد با بيان اين‌كه " راهبرد جديد آمريكا پس از عمليات مشكوك 11 سپتامبر عمليات پيش‌دستانه بود" افزود: مساله اساسي آن‌ها در خاورميانه حمله به ايران و حمله به افغانستان و عراق به عنوان دست‌گرمي بود.

وي با اشاره به اين‌كه " اطلاعات ما مي‌گويند حداقل در دو مقطع زماني دشمن قصد حمله به ايران را داشت" تصريح كرد: يكي از آن مقاطع زماني پس از سقوط صدام بود. البته در اين قضيه معادلات آن‌ها كاملا به هم ريخت و دولت مالكي كه دولت مورد نظر آن‌ها نبود، روي كار آمد. هدف ديگر آمريكا در منطقه مهار نفوذ و قدرت منطقه‌اي ايران بوده است. برخي دولت‌هاي عربي سني هم درا ين زمينه با اسراييلي‌ها همكاري مي‌كنند. حتي در جنگ 33 روزه نيز علائمي از اين ائتلاف به چشم مي‌خورد و به طور مشخص دولت عربستان، ‌مصر و اردن از اسراييل حمايت مي‌كردند.

جانشين فرمانده‌ ستادكل نيروهاي مسلح بر ايستادگي در برابر دشمنان تاكيد كرد و افزود: خسارت ناشي از عقب‌نشيني در برابر دشمن معادل همان خسارت جنگ با دشمن خواهد بود، با اين تفاوت كه حقارت و سرافكندگي نيز به همراه خواهد داشت.

وي با بيان اين‌كه " پول ، تجهيزات و پشتوانه سياسي دولت‌هايي را مي‌ترساند كه از پشتوانه‌ ملت خود محروم‌اند" ازود: ارتش صدام بيش از متجاوزي كه مي‌خواست به او حمله كند از ملت خود مي‌ترسيد؛ چراكه دولت صدام پشتوانه‌ مردمي نداشت. چنين دولت و ارتشي از روز اول شكست خورده است ولي چنين شرايطي را كشور ما ندارد.

وي با طرح اين سوال كه " چرا هنوز طبل جنگ در برابر ايران خاموش نمي‌شود" خاطرنشان كرد:تهديدات آمريكا ساختارمند شده است و در منطقه پايگاه‌هاي نظامي ايجاد كرده‌اند. اين تهديدات ساختاري بسيار خطرناك است. امروزه آمريكايي‌ها وارد فضاهاي عملياتي شده‌اند و دائم براي حفظ آمادگي براي جنگ اقدام مي‌كنند.

رشيد اظهار كرد:ساده‌انديشي است اگر فكر كنيم تغيير دولت در آمريكا به معني تغيير ماهيت تهديدات عليه جمهوري اسلامي ايران است. ما سه منطقه آسيب‌پذير شمال غرب، جنوب‌شرق و خوزستان را داريم كه بايد به آن‌ها توجه ويژه كنيم. جنس گروهك‌هايي كه امروز عليه ما فعاليت مي‌كنند، بسيار با نيروهاي ضدانقلابي كه در ابتداي انقلاب فعاليت مي‌كردند، فرق دارد. جنس اين‌ها جنس القاعده است.

وي با بيان اين‌كه " شكل و روش تهديدات همچنان نظامي است" افزود: ممكن است حداكثر يك سال تغيير در روش را شاهد باشيم، ولي با آشكار شدن چهره‌ واقعي دولت آمريكا و استقرار كامل آن، ماهيت اصلي تهديدات آن‌ها دوباره مشخص خواهد شد.

وي در ادامه سه فرصت را براي جمهوري اسلامي برشمرد و گفت: فرصت اول، حل مسائل سياسي امنيتي در مناطق سه‌گانه‌ شمال‌غرب، جنوب‌شرق و خوزستان است. سپاه و نيروي انتظامي نبايد اجازه بدهند كه گروهك‌هايي كه در اين مناطق فعاليت مي‌كنند به حيات خود ادامه دهند.

جانشين فرمانده‌ ستادكل نيروهاي مسلح فرصت دوم را گسترش تعامل با كشورهاي منطقه عنوان كرد و افزود: البته من اين مساله را در تدبير دولتمردان كشور مي‌بينم. فرصت سوم جبران عقب‌ماندگي‌ها در عرصه‌ نظامي ـ دفاعي است. در اين زمينه بايد به برگزاري رزمايش و آزمايش سلاح‌ها و تجهيزات،‌تمرين‌هاي تخصصي و شناسايي نقاط ضعف توجه كنيم.

وي همچنين درباره‌ سه تهديد عمده عليه كشور نيز گفت: كاهش قيمت نفت،‌احتمال حادثه‌سازي از سوي اسراييل و القاعده و تحولات اجتماعي احتمالي، سه تهديد عمده هستند. تهديد سوم ناشي از همان ساده‌انديشي‌هايي است كه پيشتر عرض كردم و در اين زمينه ممكن است حوادثي مانند 18 تير داشته باشيم كه بايد در اين زمينه مراقبت كنيم.

رشيد در ادامه بر توليد قدرت بازدارندگي در برابر تهديدات دشمن تاكيد كرد و گفت: امر مهم در اين زمينه ،‌پدافند غيرعامل است.

وي در پايان نيز اظهار كرد:‌ استراتژي آمريكايي‌ها در چارچوب تشكيل خاورميانه‌ بزرگ شكست خورده است، خطر حمله به ايران برطرف نمي‌شود، بعد از يك سال دوباره اوج خواهد گرفت و ما بايد به اين مسائل توجه كنيم.

انتهاي پيام
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن