تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805171736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهاجم فرهنگي غارت خاموش_ 6 ترويج عرفان‌هاي كاذب سلاحي جديد براي ضربه‌زدن به فرهنگ قم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تهاجم فرهنگي غارت خاموش_ 6 ترويج عرفان‌هاي كاذب سلاحي جديد براي ضربه‌زدن به فرهنگ قم
خبرگزاري فارس: با توجه به ناكامي‌هاي بسياري كه در عرصه تهاجم فرهنگي در شهر قم نصيب دشمنان شده است، آنان امروز به دنبال اين هستند كه با ترويج عرفان‌هاي كاذب در اين شهر، ميزان پايبندي و وابستگي مردم به فرهنگ ديني را بكاهند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي و ناتوي فرهنگي از تهديداتي هستند كه در سال‌هاي اخير همواره رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به آنها اشاره كرده و بارها و بارها خواستار هوشياري همه جانبه مردم و مسئولان كشور در مواجهه با آن شده است.
تهاجم يك ملت به ملت ديگر، به صورت‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي، نظامي و فرهنگي صورت مي‌گيرد، اما در بين انواع ياد شده تهاجم فرهنگي خطرناك‌تر از بقيه است، چراكه در آن بر خلاف تهاجم سياسي، اقتصادي و نظامي اهداف دشمن، چگونگي عملكرد آن به روشني مشخص نيست و به همين دليل توجه به اين مسئله از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.
مسئله تهاجم فرهنگي دشمنان در سال‌هاي اخير باعث شده است كه علاوه بر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقليد در قم نيز همواره نسبت به هجوم دشمنان به فرهنگ ديني و ملي ما ابراز نگراني خود را به دفعات بيان كنند و از اقشار و گروه‌هاي مختلف بخواهند تا برابر اين تهاجمات اقدامات لازم و برنامه‌ريزي‌هاي ضروري را انجام دهند و البته اين موضع‌گيري‌ها در روزهاي اخير نسبت به گذشته بيشتر شده به گونه‌اي كه آيت‌الله العظمي لطف‌الله صافي گلپايگاني چند روز پيش در ديدار با مسئولان بسيج كشور با انتقاد از گسترش فساد و بي‌بندوباري در جامعه گفت: همه بايد تلاش كرده و در راستاي انجام وظايف خود جلوي فساد در جامعه را بگيرند. اگر كسي در قبال اين امر كوتاهي كند، قطعا در برابر مردم مسئول است و بايد جوابگوي آنها باشد.
آيت‌الله ابراهيم اميني امام جمعه موقت قم نيز در ديدار با فرمانده نيروي مقاومت بسيج در سخناني خواستار هوشياري همه جانبه مسئولان در قبال برنامه‌هاي دشمنان در عرصه‌هاي فرهنگي شد و ضمن ابراز نگراني نسبت به شيوع مفاسد اخلاقي در جامع تصريح كرد: تهاجم فرهنگي در كشور واقعيتي است كه اگر دشمن در اين عرصه موفق شود، ما را شكست خواهد داد.
وي افزود: متاسفانه ما براي مقابله با تهاجم فرهنگي دير به فكر افتاده‌ايم، در حالي كه دشمن در زمينه مسائل فرهنگي سرمايه‌گذاري بسياري داشته است و با ابزاري همچون مواد مخدر، ماهواره، فيلم‌هاي مبتذل و... آسيب‌هاي زيادي به جامعه جوان ما وارد كرده است.

............................................................
فضاي فرهنگي قم از ديگر نقاط بايد متمايز شود
............................................................
آيت‌الله رضا استادي ديگر امام جمعه موقت قم و از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه هم در سخناني با اشاره به برنامه‌ريزي دشمنان براي مخدوش كردن وجهه فرهنگي و مذهبي شهر قم اظهار داشت: بدحجابي، بي‌حجابي، خيانت، دروغ و ساير ناهنجاري‌هاي اجتماعي و اخلاقي در شهر قم چه از سوي شهروندان و چه از سوي زائران به هيچ وجه قابل قبول و توجيه نيست.
عضو شوراي عالي حوزه علميه قم در ادامه جايگاه خاص و ممتاز شهر قم را مورد توجه قرار داد و تاكيدكرد: اگر قرار باشد خيابان‌ها، ادارات، بازار و ديگر اماكن قم مثل ساير شهرها باشد، پس ما چه استفاده‌اي از موقعيت فرهنگي قم كرده‌ايم.

.............................................................
تهاجم فرهنگي در قم مربوط به بدحجابي نيست
.............................................................
اما نكته قابل ذكر اينكه امروزه از ديدگاه كارشناسان ديني شهر قم نيز با وجود همه ابعاد مذهبي، ديني و فرهنگي كه دارد، از تهاجم فرهنگي دشمنان مصون نمانده است و دشمنان براي شهر قم نيز برنامه‌هاي ويژه‌اي در نظر گرفته‌اند.
قائم مقام مدير كل سازمان تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در ارتباط با اهميت توجه به مسئله تهاجم فرهنگي و ضرورت داشتن برنامه‌ريزي مناسب براي برخورد با آن به خبرنگار فارس در قم مي‌گويد: بسياري از افراد فكر مي‌كنند وقتي صحبت از تهاجم فرهنگي به ميان مي‌آيد، منظور همين بدحجابي و بي‌بندوباري است. در حالي كه اين مسائل بخش كوچكي از گستره تهاجم فرهنگي دشمن است و دشمن در تهاجم فرهنگي از بدو تولد فرد تا زمان مرگ اول، انواع و اقسام برنامه‌ريزي‌هاي حساب شده فرهنگي را دارد و مي‌كوشد از طريق گسترش فساد، در جامه و تخريب بنيان‌هاي اعتقادي و اخلاقي و همچنين از ميان برداشتن سنت و فرهنگي اصيل اسلامي و ايراني ما، فرهنگ، عقايد و سنت‌هاي غربي را در جامعه ما ترويج كند.
حجت‌الاسلام حسين مقدسي ادامه مي‌دهد: آنها حتي در ساخت عروسك براي كودكان، كارتون‌ تلويزيون، تبليغات كالاها و... برنامه‌ريزي كرده و اهداف فرهنگي خود را دنبال مي‌كند.

.....................................................
مهم‌ترين فعاليت دشمن در قم كدام است
.....................................................
وي با بيان اينكه ترويج عرفان‌هاي كاذب و دروغين،‌ تلاش براي تخريب فرهنگ عفاف و حجاب، تلاش براي تغيير معماري اسلامي و جايگزين كردن معماري غربي، ايجاد اختلاط‌هاي جنسيتي در سطح دانشگاه‌هاي قم و... از مهم‌ترين فعاليت‌هاي دشمنان در عرصه تهاجم فرهنگي در قم است، اضافه كرد: دشمن مي‌خواهد از طريق تهاجم فرهنگي، قداست و حرم شهر مقدس قم را از ميان ببرد و با اشاعه فرهنگي غربي و گسترش بي‌عفتي و بي‌بندوباري در اين شهر، به اهداف خود دست يابند و مسئولان قم بايد در اين زمينه مراقب باشند.
در تاييد صحبت‌هاي قائم مقام مديركل سازمان تبليغات اسلامي حوزه علميه قم مبني بر تلاش‌هاي صورت گرفته در زمينه ترويج عرفان‌هاي كاذب و مطالب خرافي، دادستان قم در گفتگو با خبرنگاران از دستگيري پنج فرد شياد به اتهام رمالي، دعانويسي و ترويج مطالب كذب و همچنين بازداشت فردي كه ادعاي امام چهاردهمي داشت خبر داد و افزود: اين رمال‌ها كه با روش‌هاي مختلف از مردم مبالغي را اخذ كرده و به نوعي از آنان اخاذي مي‌كردند، در طول هفته گذشته در نقاط مختلف شهر قم شناسايي و دستگير شدند.
مصطفي برزگر گنجي با اشاره به برخي از روش‌هاي فعاليت‌ اين افراد سودجو بيان داشت: اين افراد به جرم رمالي و كلاهبرداري به يك تا هفت سال حبس محكوم خواهند شد و البته هر پنج نفر آنان داراي جرائم ديگري نيز بوده‌اند كه براي آن جرائم نيز مجازات‌هاي لازم در نظر گرفته خواهد شد.
دادستان عمومي و انقلاب قم گفت: همچنين در حال حاضر تعدادي ديگر از افرادي كه از طريق رمالي و كلاهبرداري و مطرح كردن مطالب خرافي و كذب اقدام به سو استفاده از مردم مي‌كنند، شناسايي شده‌اند و اين افراد طي روزهاي آينده به صورت گروهي دستگير خواهند شد.
وي خواستار توجه بيشتر خانواده‌ها نسبت به فعاليت اينگونه افراد شد و گفت: اين افراد اغلب با ادعاهاي كذب فقط به دنبال تامين منافع خود هستند.
برزگر گنجي همچنين با اشاره به فعاليت برخي از مدعيان دروغين امام زمان (عج) تصريح كرد: در اين ارتباط نيز پنج نفر دستگير شده و در زندان به سر مي‌برند.
وي افزود: همچنين چندي پيش نيز فردي به نام «ع ـ پ» كه ادعا مي‌كرد امام چهاردهم است، دستگير شد.

............................................................................
ناتوي فرهنگي از ضعف مديريت فرهنگي در قم سود مي‌برد
............................................................................
يكي از استادان دانشگاه و عضو هيئت علمي جامعه‌المصطفي العالميه نيز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم به بيان ديدگاه‌هاي خود در ارتباط با وضعيت تهاجم فرهنگي دشمنان در قم مي‌پردازد و با بيان اينكه ناتوي فرهنگي روي افراد كم‌اطلاع جامعه سرمايه‌گذاري مي‌كند، اظهار داشت: ما در قم به لحاظ فرهنگي يكسري نقاط قوت و ضعف داريم و بانيان ناتوي فرهنگي طبعا روي نقاط ضعف ما كار مي‌كند.
جعفر رحماني ادامه داد:‌ مهم‌ترين ضعف، همان ضعيف‌ بودن فعاليت‌هاي فرهنگي و خصوصا ضعف در مديريت فرهنگي است. مديريت فرهنگي استان قم كه وظيفه برنامه‌ريزي، ساماندهي، هدايت و كنترل‌هاي فرهنگي را بر عهده دارد، به شدت ضعيف است. خلأ وجود كارشناسان فرهنگي خبره، بي‌اعتقادي يا عدم اولويت‌گذاري مديران در ارتباط با مسائل فرهنگي، نبود انسجام ميان مديران استان و نبود تعامل موثر و سازنده ميان‌ آنها همگي به تاثيرگذاري ناتوي فرهنگي در استان قم كمك مي‌كند و ما بايد براي علاج اين ضعف‌هاي فرهنگي برنامه‌ دقيق داشته باشيم.

................................................................
دشمن از جامعه دانشگاهي قم غافل نشده است
................................................................
نكته قابل ذكر اينكه در استان قم با توجه به بالابودن سطح فرهنگ عمومي بسياري از مردم و به ويژه قشر تحصيل‌كرده آگاهي نسبتا خوبي نسبت به برنامه‌هاي طراحي شده از سوي دشمنان براي قشر جوان دارند.
يكي از دانشجويان دانشگاه قم با اشاره به اينكه نخستين گام دشمن در بحث تهاجم فرهنگي، تغيير پشتوانه‌هاي فكري و ارزش‌هاي اسلامي است، تصريح كرد: به اعتقاد من دشمن روي قم سرمايه‌گذاري خاصي كرده است و مي‌خواهد عرصه فرهنگ در قم را به آنچه كه مورد رضايت خود است، تبديل كند و در اين ميان روي نهادهاي علمي همچون دانشگاه‌ها توجه خاصي دارد.
محمدرضا عزيزي گفت: البته شايد گفته شود كه در دانشگاه‌هاي قم و يا ساير دانشگاه‌ها در تهران و ديگر شهرها بي‌‌بندوباري‌هاي اخلاقي، اختلاط دختر و پسر، بدحجابي و اين بحث‌هاي وجود ندارد،‌ اما بايد دانست كه در همين دانشگاه‌هاي قم عده‌اي با شبهات فكري و عقيدتي و توزيع اقلام غيرفرهنگي در بين دانشجويان مي‌كوشند كه آرزوي دشمن در تحقق اهداف خود را بر آورده سازند.
حجت‌الاسلام صادق افسري يكي از طلاب درس خارج فقه نيز با بيان اينكه ترويج بدحجابي به عنوان نخستين و مهم‌ترين مصاديق تهاجم فرهنگي در قم مطرح است، خاطر نشان كرد: بدون ترديد بانيان و طراحان جنگ فرهنگي و يا ناتوي فرهنگي يا هرچه كه اسم آن را بگذاريم ايمان،‌ اعتقاد مردم و خصوصا نسل جوان را نشانه گرفته‌اند و به خصوص در زمينه مسائل مربوط به حجاب و عفت عمومي مي‌كوشند كه نوعي بي‌تفاوتي و بي‌اعتقادي نسبت به آموزه‌هاي ديني را در جامه رواج داده و از طريق گسترش فرهنگ بي‌عفتي و بي‌غيرتي در بين مردم اهداف خاص خود را در تهاجم فرهنگي پي بگيرند.

........................................
ترويج خرافات در قم جدي است
........................................
وي همچنين اضافه كرد: ترويج خرافات و انحرافات ديني و اعتقادي، فعاليت مهم ديگر دشمن در قم است.
وي با اشاره به اخبار اخير در ارتباط با دستگيري مدعان دروغين مهدويت در قم اظهار داشت: اين مسئله از سر اتفاق و تصادف نبوده و حاكي از دغدغه و تلاش دشمن در اين عرصه است تا با فريب افراد كم سواد يا بي‌سواد و غافل، عرفان‌ و معنويت‌هاي دروغين را جايگزين معنويت‌گرايي اصيل كنند.
در مجموع مي‌توان گفت كه شهر قم به دليل وجود حوزه‌هاي علميه و مراجع عظام تقليد در حد بسيار زيادي از تهاجم فرهنگي دشمنان مصون مانده است، اما به هر حال از دستگاه‌هاي فرهنگي اين استان در زمينه پيشگيري از وقوع اين حوادث و از دستگاه‌هاي انتظامي در زمينه شناسايي و برخورد قاطع با عوامل و حاميان اين قبيل مسائل انتظار مي‌رود كه در انجام وظايف خود كوتاهي نكنند.
انتهاي پيام/ش20
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن