تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805610747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شیوه پیامبر(ص) برای تبلیغ دین را بشناسیم


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با تشریح شیوه تبلیغی پیامبر(ص)، ضرورت استفاده از روشهای مختلف برای تبلیغ اثرگذار را یادآور شد و گفت: رسانه.ها از ابزارهای اثرگذاری هستند که باید با شناخت دقیق ماهیت رسانه و امر تبلیغ، از آنها بهره.مند شد.

حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با مهر در رابطه با تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اظهار داشت: وقتی حرکتهای جوانان را در کشور، حرکتهای توده مردم نسبت به تعهد به انقلاب و اسلام و عشقی که پیامبر اکرم(ص) از خود نشان می دهند، مشاهده می.کنیم مسئله جایگاه و ضرورت اطلاع رسانی در کشور روشن می شود.علاوه بر اینکه باید نسلهای مختلف خود را برمبنای آرمانهای انسانی و الهی قرآن، پیامبر و اهل بیت تربیت کنیم، از این رو نسل به نسل باید مسئله اطلاع رسانی دینی را گسترده تر از گذشته ، با زبان به ادبیات روز داشته باشیم.

وی افزود: درحال حاضر این امر باتمام گستردگی عملیات فرهنگی تبلیغات دینی که توسط حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی انجام می شود اما هنوزهم مناطق مختلفی هستند که نیاز به مبلغی دارند، پس می توان گفت کارهای نشده و راه های نرفته بسیار داریم.

حجت الاسلام موسوی هوایی گفت: در سطح جهان نیز شرایط کنونی کشورهای ترکیه، افغانستان، هند، کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و ظهور انقلابهای اسلامی منطقه با شعار اسلام و خاستگاه و خواسته اسلامی رخ می دهد که حاکی است مردم خلأ فکری و عملی را مشاهده می کنند و به اسلام نیاز دارند. از این رو باید بحث اطلاع رسانی دینی را در مسائل مختلف فردی، خانوادگی، اجتماعی، نهادهای قانونگذاری را بسیار تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: ما به کرات خواستار استفاده از ابزارهای مهم و با نفوذ تبلیغی و اطلاع رسانی شده ایم و همچنین تأکید کرده ایم که اندیشه ها و آرای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری کانون توجه باشد چرا که اگر درشرایط حاضر به این مسئله پرداخته نشود، زمان از دست می رود. به ضرورت انقلابهای منطقه، مسائل داخلی و همچنین رشد انسانی و الهی مسلمانان سراسر دنیا باید به صورت منسجم با ارگانهایی که در مسئله تبلیغ دینی عمل می کنند، تعامل داشته باشیم.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اگر ما زبانهای مختلفی را برای ارتباط گرفتن با امتها و ملتهای دیگر تعریف کنیم نیاز بزرگ از سوی مکتب اسلامی پاسخ داده می شود گفت: و ما توانسته ایم صدای خود را به ملتها برسانیم، قیامها صورت گرفته و مقاومتها در مقابل ظلم و در نتیجه اصلاح روشهای زندگی مشهود است. زندگی کسانی که در اروپا و آمریکا مسلمان می شوند، پروژه های بزرگی است که می توان روی آن کار کرد. هم می توان از نتایج این فعالیتهای اسلامی باخبرشد و اطلاع رسانی کرد و هم می توان اخبار داخلی را منعکس کرد. این تبادل می تواند به نحوی برای مخاطب دلگرم کننده باشد.

موسوی هوایی با تأکید بر اینکه نباید روشهای جدید اطلاع رسانی را نادیده گرفت اظهار داشت: باید انواع روشهای ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی دینی استفاده شود. برای مثال پخش سخنرانی از طریق رسانه سیما چندان دور از ذهن نیست اما تعریف رسانه سیما به جلوه های بصری آن است و این رسانه باید از طریقی وارد این عمل شود که از نظر تصویری تأثیرگذار باشد و تصویرهایی که ارائه می کند مصداق تبلیغ دین باشد.

وی استدلال کرد: پس از شناخت ماهیت رسانه باید از ظرفیتهای مختلف آنها برای تبلیغ و اطلاع رسانی دینی استفاده کرد، از این رو از ظرفیتهای مطبوعات، خبرگزاریها، صدا و سیما و همچنین تبلیغات محیطی شهری باید برای اطلاع رسانی دینی استفاده کرد.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: ابزارهای اطلاع رسانی جدید می تواند بستری برای بهتر انجام دادن تبلیغ چهره به چهره باشد. در تحقیقاتی که چند سال پیش از سوی آمریکاییها منتشر شد آمده بود که 80 درصد از اعتقادات دینی و گزاره های دینی ماندگار که تغییر رفتاری در افراد ایجاد می کند از طریق تبلیغات چهره به چهره به نسلها منتقل می شود.

وی اضافه کرد: یکی از روشهای ضروری برای تبلیغ اسلام، روشی است که پیامبر اسلام استفاده می کرد. پیامبر مبلغانی را تربیت می کرد و به شهرهای مختلف اعزام می کردند تا آنها مردم را با زیست و کلام خود آشنا کرده و آنها را به اسلام دعوت کنند.

موسوی هوایی گفت: تبلیغات چهره به چهره دارای مدلهای مختلفی است که در میان آن می توان به بحث گفتمانهای دینی اشاره کرد که سازمان تبلیغات اسلامی آن را راه اندازی کرده است. این مدل در میان نسل جوان بسیار تأثیرگذار بوده چرا که دیگر یک فرد در آن متکلم وحده نیست و جلسه به صورت تعاملی برگزار می شود.

وی با تأکید بر ارزشهای مشترک ادیان بزرگ جهان گفت: اگر تولید کننده محصولات فرهنگی برای خدا، فهم ظرایف اخلاقی و انجام و بکارگیری دستورات کتابهای مقدس صورت گیرد، تأثیرگذاری بسیار چشمگیری خواهد داشت. لابی صهیونیستی مسلط در دنیا که تابع محض شیطان است درپی منحرف کردن افکار عمومی از آسمان به زمین است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن