تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816468253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خودروی جنجالی هوو پرونده قضایی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اکونیوز:دادستان تهران گفت:خودروی هوو هیچ گونه پرونده قضایی ندارد.


به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir) "عباس جعفری دولت آبادی" در پاسخ به این سؤال که چرا از سال 86 تاکنون به طول کامل به وضعیت پرونده خودرو "هوو "رسیدگی نشده و اینکه برخی از شاکیان مدعی هستند از 6 هزار شکایت چرا فقط به نیمی از آنها رسیدگی شده است گفت: بحث هوو بیشتر باید در مقامات کلان کشور حل شود. مانند اینکه این خودرو شماره گذاری نشود ولی در خصوص مشکلاتی که درباره رانندگان و بیکاری وجود دارد مشکلات اقتصادی باعث شده در این زمینه نتوان پیشگیرانه عمل شود.
وی اظهار داشت: ما درباره هوو الان پرونده قضایی نداریم و موضوع مطرح شده این که این خودرو شماره گذاری نشود تا جلوی اتفاقات بعدی گرفته شود که این امر به دادستانی کل کشور واگذار شده است.
جعفری دولت آبادی رسیدگی به پرونده.های مفاسد اقتصادی را به خاطر ارتباط برخی افراد با منابع قدرت و ثروت سخت و دشوار خواند و تاکید کرد که برخورد با یقه.سفید.ها جزو سیاست.های دستگاه قضایی است و در این باره مسامحه نخواهیم کرد.
عباس جعفری.دولت.آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم موفقیت مطلوب دستگاه قضایی در رسیدن به فرمان 8 ماده.ای مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادی و دلایل آن اظهار داشت: عدم تعقیب و عدم پیگیری این موضوع از سوی دستگاه قضایی را قبول نداریم زیرا یکی از سیاست.های جدی دستگاه قضایی حمایت از گفتمان عدالت است اما در رسیدگی.ها حتما باید در چارچوب قانون حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده.ها زمانی که به رسانه.ها کشیده می.شوند اصل موضوع با مواردی که در پرونده است تغییر می.کند گفت: در این زمینه در مواردی که دلایل کافی وجود داشته است احکام خوبی از سوی قضات صادر شده ولی در برخی موارد هم به خاطر مشکلات موجود در تحقیقات متناسب با بازده خارجی نیست.
دولت آبادی ادامه داد: اما عدم پیگیری را قبول نداریم و تکذیب می.کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه گفتمان عدالت هم مطالبه مردم و هم وظیفه دستگاه قضایی است تصریح کرد: دادستانی تهران در حوزه کاری خود در خصوص تمام پرونده.ها با جدیت اقدام کرده و طبیعتا هیچ کاری بی نقص نیست. در این زمینه مجتمع ویژه.ای با قضات خوب در حال فعالیت هستند اما اینکه گفته شود کاری انجام نشده قضاوت عجولانه است.
جعفری دولت آبادی با بیان اینکه کار بر روی پرونده.های اقتصادی بسیار سخت است گفت: به خاطر مشکلاتی که در تحقیقات وجود دارد و همچنین ارتباط برخی افراد با منابع قدرت و ثروت معمولا رسیدگی به این پرونده.ها سخت و دشوار است. در عالم حقوقی به این افراد می.گویند مجرم یقه سفید و اینکه یک فرد قدرتمندی به پای میز محاکم کشیده شود جزو سیاست.های دستگاه قضایی است اما بعضا تاخیر دیده می.شود که به معنای مسامحه نیست.
آمر به معروف باید مراتب امر به معروف را رعایت کند
دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده دو روحانی تهران که بعد از امر به معروف مورد حمله قرار گرفته.اند گفت: اصل 89 قانون اساسی ما اصلی مترقی که به موضوع امر به معروف می.پردازد. ما هم از امر به معروفی که در چارچوب شرعی و رعایت اولویت.های فقهی است حمایت می.کنیم.
وی ادامه داد: در حادثه اول در شرق تهران یک روحانی خوشنام مورد حمله قرار گرفت که تاکنون 4 نفر دستگیر شده.اند اما هنوز ضارب اصلی دستگیر نشده و منتظر تکمیل تحقیقات پلیس هستیم.
دولت.آبادی ادامه داد: در حادثه دوم که با حواشی همراه بود ضاربین به سرعت دستگیر شدند و دیروز دادستان منطقه گفت: منتظر نظر پزشکی قانونی در خصوص فرد مضروب هستیم تا پرونده به دادگاه ارسال شود.
دادستان عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان می دهد هم دغدغه وجود دارد و هم اراده برخورد با کسانی که به افراد ناهی از منکر حمله می.کنند وجود دارد.
جعفری دولت آبادی تصریح کرد: آمر به معروف باید مراتب امر به معروف را حتما انجام دهد.
وی در خصوص آخرین اقدامات درباره تعیین قیمت دیه و اینکه احتمال جایگزینی نقره با شتر وجود دارد یا خیر گفت: تعیین نرخ دیه از اختیارات رئیس قوه قضائیه است که هر سال اعلام می.شود امسال هم با بررسی.های انجام شده 90 میلیون تومان اعلام شد ولی در ادامه به لحاظ برخی از ملاحظات که در مطبوعات هم اعلام شد به تعویق افتاد.
وی ادامه داد: قوه قضائیه بعد از تعویق اجرای قیمت جدید دیه در حال بررسی است تا با کارشناسی.های دقیق.تر تصمیمی را اعلام کند. هر سال این اقدام انجام می.شد اما امسال به خاطر تغییر دو برابری قیمت دیه این اتفاقات رخ داد.
دولت.آبادی در خصوص سرانجام پرونده انبوه سازان شفق و اینکه برخی از شاکیان می.گویند در این پرونده اعمال نفوذ شده است، گفت: دادستانی در دو مرحله می.تواند اقدام کند یکی مرحله قبل از تشکیل پرونده که تمهیداتی بیندیشد تا پرونده به نحوی مطرح نشود که موجب تضییع حقوق افراد شود. یکی هم در مرحله تشکیل پرونده است.
وی با بیان اینکه این گونه پرونده.ها به خاطر هجوم شاکیان زیاد ممکن است با اختلال روبه رو شوند گفت: در همین پرونده شکات زیاد معمولا مستضعف هستند ذات این نوع پرونده.ها و مشکل در تحقیق از حیث فشارهای جانبی دادستان را با مشکلات زیادی روبه رو می.کند.
دولت.آبادی گفت: این پرونده با سختی.های زیادی به دادگاه رفت اما خوشبختانه پیگیری.های زیادی در دادگاه شده که امیدواریم این افراد به حق خود برسند
دولت.آبادی در پاسخ به این سؤال که دادسرای فرهنگ و رسانه از زمان تاسیس تاکنون چه فعالیت.هایی انجام داده است، گفت: بیشترین هدف ما از تشکیل این دادسرا بحث تخصصی کردن رسیدگی.ها بود که بسیار موفقیت .آمیز بوده و دیگر اینکه رویه.های رسیدگی به دعاوی مطبوعات رسیدگی و فرهنگی یکسان شود. بنابراین تجمیع رسیدگی در یک دادسرا این دو زمینه را فراهم کرد.
وی ادامه داد: در بحث جرائم فرهنگی و رسانه. معتقدیم باید کارهای بیشتری شود ولی رسیدگی به برخی از دعاوی فرهنگی هنوز به این دادسرا محول نشده و دلیل آن هم این است که این مجموع باید توسعه پیدا کند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: هدف از تشکیل دادسرا یک پیغام بوده که مسائل فرهنگی در دستگاه قضایی دیده شود که این اتفاق رخ داد. هنوز یکسال از شروع فعالیت این دادسرا نمی.گذرد ولی اصحاب رسانه. می.توانند مفتخر باشند که دادسرایی هست که به دعاوی آنها رسیدگی می.کنند.
دولت آبادی خاطرنشان کرد: جلسات با سردبیران و مدیران مسئول سایت.ها در دستور کار ما قرار دارد اما زمان می.برد.
وی در پاسخ به این سؤال که به تازگی درباره جایگاه دادستانی در برخی از روزنامه.ها تشکیک کرده و گفته بودند دادستان حق بازداشت ندارد و اساسا انگیزه. این حرف.ها چیست گفت: چند روز اخیر فضای نامناسبی ایجاد شد دادستان مهمترین پست قضایی در تهران است و فرق وی با سایر دادستان.ها این است که هم سطح محلی و هم سطح ملی دارد.
وی با بیان اینکه دادستانی تهران یکی از مهمترین مراجع قضایی در کشور است گفت: اینکه تشکیک کنند که دادستان نمی.تواند بازداشت کند اشتباه است چون قانون بین جرائم کیفری و غیر کیفری تفکیک کرده است.
وی افزود: قانون بین جرائم تفکیک کرده و دادستان می.تواند تقاضای بازداشت و فک بازداشت کند و تمام قرارهای بازپرسی باید با نظر دادستان باشد و اساسا این بحث که در مطبوعات در خصوص بازداشت یک فرد شد این گونه نبوده است.
دولت.آبادی ادامه داد: ما با وزیر خارجه تلفنی پیشنهاد داشتیم درباره مسائل پیشگیرانه که این را به رسانه.ها کشانده است و بر اساس همین پیش فرض.ها شروع به حمله علیه دادستانی کردند.
وی گفت: اینکه روزنامه.ها و سایت.ها این تلفن خیرخواهانه دادستان را بهانه.ای قرار دهند بسیار روشن است چرا که نظر دادستان این بود که کشور وارد بحران نشود و قرار نیست وارد این پاسخ.ها شویم چون شان دادستان بالاتر از این نوع اقدامات است. دادستانی هم اختیارات قانونی دارد و هم مایل نیست وارد این بازی.های سیاسی شود.
جعفری.دولت آبادی در پاسخ به این سؤال که با وجود بازرسی.های چند ساله هیئت.های حقوق شهروندی از بازداشتگاه کلانتری.ها هنوز تغییر خاصی در وضعیت بهداشتی و فیزیکی این بازداشتگاه ایجاد نشده است گفت: در خصوص بحث شهروندی قانون داریم و این هیئت.ها فعال هستند و گزارش آن به ما می.رسد که در دادستانی هم شعبه. ویژه.ای برای این کار مستقر است و کسانی که هم در این زمینه با مشکل روبه رو هستند هم می.توانند به دادستانی و هم می.توانند به هیئت.های شهروندی مراجع کنند.
وی ادامه داد: این هیئت.های مستقر در دادستانی تهران و تمام دادگستری.های استان.ها مرتب به بازداشت.های کلانتری سرکشی می.کنند و ما هم مرتب گزارش خود را ارائه می.کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: بارها از پلیس خواستیم تا به این موارد رسیدگی کند چون به نفع نظام قضایی و پلیس کشور است که وقتی افراد وارد این فضاها می.شوند از حقوق اولیه برخوردار شوند. اما پلیس در برخی موارد گفته به خاطر عدم وجود امکانات این کار را کرده است.
دولت آبادی گفت: بحثی که در قانون به آن تعهد داریم عدم برخورد خلاف قانون یا نگهداری افراد در محل.های است که قانون اجازه نمی.دهد و هر کس هر گونه اطلاعاتی در این خصوص به ما برسانند قطعا رسیدگی خواهیم کرد.
وی در خصوص برخی مشکلات موجود در مجتمع.های قضایی مانند مفقود شدن پرونده یا رسیدگی نامناسب قضات گفت: بین تخلفات قضایی و جرائم باید تفاوت قائل شد اگر کسی تصور کند قضات تخلف کرده.اند باید به دادسرای انتظامی قضات مراجع موضوع را پیگیری کند. ممکن هم است در برخی موارد جرمی مانند بازداشت غیر قانونی یا دریافت وجهی باشد که افراد می.توانند دادستانی انتظامی قضات و همچنین دادستان تهران مراجع کنند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: دستگاه.های نظارتی در قوه قضائیه متعدد هستند و پیگیری.های زیادی هم به لحاظ امر به قضا و هم به لحاظ حفظ حقوق مردم انجام می.شود و مردم می.توانند به دادستانی انتظامی قضات دادستانی تهران و در خصوص کارمندان به حفاظت قوه قضائیه مراجع و مشکلات خود را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه مشکلات مردم را پنهان نمی.کنیم خواستار همکاری بیشتر مردم با قوه قضائیه شد و گفت: دستگاه قضایی هم به نظارت بر قضات معتقد است و هم این موضوع را پیگیری می.کند اما طبیعی است در مواردی حق تضییع شود اما قانونگذار راه.های لازم را پیش بینی کرد و مطمئن هستم مردم زیادی مراجع کرد و نتیجه هم گرفته.اند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن