تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812864165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - رانيري: از مورينيو جنجال‌ساز خوشم نمي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ورزش - رانيري: از مورينيو جنجال‌ساز خوشم نمي‌آيد


ورزش - رانيري: از مورينيو جنجال‌ساز خوشم نمي‌آيد

دو مربي سابق چلسي امشب در داربي ايتاليا رودرروي هم قرار خواهند گرفت. رويارويي اينتر و يوونتوس در رقابت‌هاي سري A هميشه حساس و ديدني بود و اين‌بار با حضور دو مربي سابق چلسي كه البته به هيچ‌وجه رابطه خوبي با هم ندارند بر حساسيت اين بازي افزوده شده است. در سال 2004 بود كه خوزه مورينيو مربي فعلي اينتر جاي كلوديو رانيري مربي فعلي يوونتوس را در باشگاه چلسي گرفت و از همان زمان بود كه رابطه اين دو مربي تيره و تار شد. در ژوئيه 2004، مورينيو خطاب به رانيري گفت: اگر كسي دوست آقاي رانيري است يا شماره تلفن او را دارد به او زنگ بزند و بگويد يك تيم براي قهرماني در ليگ قهرمانان بايد تيم‌هاي بسياري را از كشورهاي مختلف شكست دهد. رانيري در اكتبر 2004 در جواب مورينيو گفت: «دوستانم مي‌گويند بازي چلسي جديد را واقعا نمي‌توان تماشا كرد.» اختلافات و درگيري‌هاي لفظي اين دو مربي به همين‌جا ختم نشد. زماني كه خوزه مورينيو در تابستان امسال هدايت اينتر را برعهده گرفت با آن زبان و تند و تيزش بار ديگر رانيري را مورد خطاب قرار داد و گفت: قبل از من چلسي يك مربي داشت كه پس از پنج سال حضور در انگليس به زور مي‌توانستند به انگليسي بگويد صبح بخير يا ظهر بخير. مورينيو دوباره در سپتامبر 2008 به رانيري حمله كرد و گفت: «در 70 سالگي او يك سوپرجام و يك جام كوچك ديگر را برده. او آنقدر پير است كه ديگر نمي‌تواند طرز تفكراتش را تغيير دهد.» در اكتبر 2008 رانيري در روز تولد 57 سالگي‌اش جواب مورينيو را اين‌طور داد: «امروز بايد تولد 71 سالگي‌ام را تبريك بگوييد.»

رانيري: آنچه در مورد مورينيو فكر مي‌كنم...
در آستانه داربي ايتاليا، كلوديو رانيري به توضيح روابطش با خوزه مورينيو پرداخت و گفت:‌ «من و مورينيو هيچ شباهتي با هم نداريم. مورينيو از جهاتي برايم قابل احترام است. بازيكنان با احترام خاصي از او ياد مي‌كنند و اين بدين معناست كه مورينيو روابط خوبي با آنها دارد و اين مسئله ستودني است. اما از اين جهت كه او همواره در حال جنجال‌سازي است از او خوشم نمي‌آيد. اختلافات من و مورينيو به اين مسئله كه او در چلسي جانشين من شد، مربوط نمي‌شود. به اعتقاد خودم من در چلسي عملكرد بسيار خوبي داشتم چراكه بدون آنكه پولي خرج كنم آنها را در رده چهارم قرار داده بودم. آيا من به حقوق مورينيو حسودي مي‌كنم؟ به هيچ‌وجه، هركس به آنچه شايستگي‌اش را دارد مي‌رسد. من هرگز به مقدار پولي كه مربيان ديگر دريافت مي‌كنند توجهي ندارم چراكه پول به هيچ‌وجه براي من مهم نيست. حقيقت اين است كه من و خوزه شباهتي به هم نداريم. او عناوين متعدد قهرماني را كسب كرد و من عناوين قابل ذكري به دست نياورده‌ام اما من براي مدتي طولاني است كه در دنياي فوتبال حضور دارم و همواره در حال پيشرفت بوده‌ام. بنابراين فكر مي‌كنم عملكردم در اين مدت رضايت‌بخش بوده بدون آنكه قهرمان شوم.» مورينيو هم در آستانه اين ديدار گفته: «من احترام فراواني براي رانيري قائلم و به‌رغم اتفاقاتي كه در گذشته رخ داده او را مي‌ستايم. اما يوونتوسي‌ها مطمئن باشند پس از اين ديدار به صدر جدول نخواهند رسيد.»
روابطي تيره
يوونتوس و اينتر هيچ‌گاه روابط خوبي با هم نداشته‌اند اما در طول سه سال گذشته روابط اين دو باشگاه بدتر از هميشه شده. پس از رسوايي كالچوپولي يكي از عناوين قهرماني يوونتوس در سري A را به اينتر دادند و اين يكي از دلايل اصلي در تيره‌تر شدن روابط اين دو باشگاه است. پس از يك سال حضور يوونتوس در سري B، اين دو تيم در رقابت‌هاي فصل گذشته چهار بار به مصاف هم رفتند كه دو بار آن در سري A و دو بار ديگر آن هم در جام حذفي ايتاليا بود. در رقابت‌هاي فصل گذشته اينتر و يووه در ديدار اول خود به تساوي يك بر يك دست يافتند اما اينتر در تورين موفق شد 3 بر 2 از سد يوونتوس بگذرد. اين در حالي بود كه يوونتوس در سن‌سيرو 2 بر يك اينتر را شكست داد و در ديدار برگشت جام حذفي هم دو تيم به تساوي 2 بر 2 دست يافتند. يوونتوس فصل گذشته هنوز به روزهاي اوجش نرسيده بود اما وضعيت آنها در رقابت‌هاي اين فصل كاملا متفاوت است و شاگردان كلوديو رانيري خود را به عنوان يكي از مدعيان اصلي كسب عنوان قهرماني مطرح كرده‌اند. اينتر در حال حاضر با 27 امتياز در صدر جدول رده‌بندي قرار دارد و يوونتوس با اختلاف سه امتياز رده سوم جدول سري A را به خودش اختصاص داده.
اين در حالي است كه شاگردان رانيري در هفت ديدار متوالي خود چه در سري A و چه در ليگ قهرمانان به پيروزي دست يافته‌اند. يوونتوس به‌رغم آنكه جي‌جي بوفون، ترزگه، سالي حميدزيچ، كريستيانو زانتي، زبينا و آندراده را در اختيار ندارد با مشكلي مواجه نشده، خبر خوب براي بيانكونري آمادگي دوباره مائورو كامورانزي براي اين بازي است. در اين ديدار همه نگاه‌ها بار ديگر معطوف الساندرو دل‌پيرو خواهد بود. كاپيتان 34 ساله يوونتوس اين روزها در بهترين روزهاي دوران بازي‌اش قرار دارد و هرچند ژوليو سزار برزيلي بهترين دروازه‌بان حال حاضر ايتالياست اما مطمئنا او هم نگران ضربات آزاد كاپيتان الكس است.
تماشاي بازي تيم مورينيو شايد هميشه جالب نباشد اما اين تيم حقيقتا تاثيرگذار بازي مي‌كند و آنها مهره‌اي در اختيار دارند كه در هر زمان مي‌تواند نتيجه بازي را عوض كند. زلاتان ابراهيموويچ ستاره سابق يوونتوس به مهره‌اي سرنوشت‌ساز در نراتزوري تبديل شده. او اگر واقعا خواهان كسب توپ طلاست بايد نشان دهد كه در بازي‌هاي بزرگ هم مي‌تواند تاثيرگذار باشد.
مشكل مورينيو در آستانه اين بازي خط دفاعي‌اش است. علاوه بر مصدوميت كريستين چيوو و نلسلون ريوابي محروميت ايوان كوردوبا هم بر مشكلات اين مربي پرتغالي افزوده. بنابراين بورديسو و والتر ساموئل در عمق خط دفاعي نراتزوري قرار خواهند گرفت. كوارشما هم پس از عملكرد نااميدكننده‌اش در رقابت‌هاي هفته گذشته احتمالا روي نيمكت خواهد نشست. مورينيو در آستانه اين بازي مدعي شد براي مقابله با سيستم 2-4-4 يوونتوس تغييراتي در سيستم بازي تيمش ايجاد خواهد كرد. احتمالا استبان كامبياسو در جلوي خط دفاع قرار خواهد گرفت و ايبرا و خوليو كروز هم زوج خط حمله اينتر خواهند بود. كروز در برابر بانوي پير خيلي خوب گلزني مي‌كند و اين روزها هم در اوج قرار دارد.
در اين ديدار اينتر احتمالا با تركيب سزار، مايكون، بوريسو، ساموئل، ماكسول، كامبياسو، ويرا، مونتاري، زانتي، ابراهيموويچ و كروز به ميدان خواهد رفت و يوونتوس هم با حضور مانينگر، گريگرا، لگروتاليه، كيه‌ليني، مولينارد، كامورانزي، ‌سيسوكو، تايگو، ندود، آمائوري و دل‌پيرو در سن‌سيرو حاضر خواهد شد.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن