تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820920980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حج نوشته هاي يك زائر - 5مسافران خانه خدا اشك ريزان بقيع را ترك مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حج نوشته هاي يك زائر - 5مسافران خانه خدا اشك ريزان بقيع را ترك مي كنند
پس از گذشت نزديك به 10 روز از ورود نخستين زائران ايراني به مدينه منوره و با نزديك شدن به انجام مناسك حج تمتع ، اندك اندك مسافران خانه خدا روضه وداع خود را روانه بقيع غريب مي سازند و اصحاب و اولاد پيامبر اعظم (ص) را با همه سكوت و مظلوميت با چشمان اشكبار وداع مي گويند.

اين شب ها دسته دسته آدم ها را مي بيني جوان و پير، فارس و لر، كرد و ترك و...، زمزمه گو و مرثيه خوان اما؛ ناله كنان با ديدگاني اشك بار كه آرام آرام مي گريند بر چهار گوهر دردانه عالم.

راستي! اينجا حسين اگر نيست مادري هست كه پسرانش را به ياري پسر علي و فاطمه فرستاد و وقتي هم در ركابش يكي يكي از جان گذشته بر زمين افتادند خداي را سجد كرد و اشك بر گونه جاري خواند كه من ديگر پسر ندارم. آرامگاه ام البنين مادر عباس است اينجا؛ مظلومه اي ديگر.

خروج زائران ايراني از مدينه منوره به سمت مكه مكرمه از چهارشنبه آغاز شده و پنجشنبه 6 هزار و 655 نفر ديگر در مسجد شجره جامه احرام مي پوشند. از پنجشنبه سير جمعيتي ايرانيان مستقر در مدينه الرسول رو به نزول مي گذارد اگر چه هنوز كاروانهاي ديگري قدم به ساحت مقدس نبوي مي نهند تا پرواز به سوي كعبه را از اين نقطه نوراني پي ريزي كنند.

به گفته مسئولان سازمان حج و زيارت روزانه به طور متوسط 10 هزار نفر از طريق جده و مدينه پا به بيت الله الحرام مي گذارند.

در مراسم دعاي كميل پنج شنبه مدينه كه حدود 28 هزار ايراني از استانهاي مختلف كشورمان حضور داشته اند، مشتاقان زيارت مزار نبوي و دوستداران ائمه و سينه چاكان بقيع تا پاسي از شب در بين الحرمين با زمزمه نداي جانسوز يادگار هميشه جاويد اميرالمومنين به كميل، با معبود خويش به راز و نياز پرداختند و با اشك چشم روح و جان خود را براي ديدار حضرت دوست صيقل دادند.

حضور مردم عاشق پيامبر و خانواده آن حضرت در جاي جاي بين الحرمين صحنه اي ديدني از دلدادگي و شيدايي يك زائر مشتاق را خلق نمود كه با ترنم خالصانه و جويي جاري از اشك ، خود را براي مناسبك حج ابراهيمي آماده ساخته است.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن