تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821030594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس انجمن پزشكان عمومي كشور اعلام كرد: اجراي طرح بيمه روستايي را موفقيت آميز نمي دانيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس انجمن پزشكان عمومي كشور اعلام كرد: اجراي طرح بيمه روستايي را موفقيت آميز نمي دانيم
شيراز - رييس انجمن پزشكان عمومي كشور گفت :هم اكنون اجراي طرح بيمه روستايي كاملا به شيوه دولتي اجرا مي شود و ما آن را موفقيت آميز نمي داتيم.


به گزارش خبرنگار ايرنا ؛‌دكتر حسن هويدا روز جمعه در ششمين نشست شوراي هماهنگي انجمن هاي پزشكان عمومي كشور در شيراز افزود:با اجراي اين طرح فعاليت هاي بهداشتي و درماني در سطح روستاها به وسيله مراكز درماني دولتي اجرا مي شود و منجر به تعطيلي مطب پزشكاني كه سال هاي متمادي در اين روستاها به طبابت مشغول بوده اند گرديده است.
وي اظهار داشت:همچنين داروخانه ها نيز نسخه هاي اين پزشكان را قبول نداشته وپذيرش آن را منوط به تاييد مراكز درماني دولتي مي دانند.
دكتر هويدا با اشاره به بعضي فوايد اجراي اين طرح خاطرنشان كرد:البته با اجراي اين طرح تعدادي از روستاها به امكاناتي نظير آزمايشگاه ،داروخانه و راديولوژي دست پيدا مي كنند كه اين خدمات را هم نمي توان ناديده گرفت .
معاون رفاهي سازمان نظام پزشكي كشور يادآور شد:فعاليت پزشكان عمومي تامين و ارتقاء سلامتي در جامعه است و اين خود نياز به دقت كافي و زمان مناسب دارد.
وي با اشاره به مشكلات پزشكان عمومي كشور گفت :عدم تبيين جايگاه پزشكان عمومي در نظام سلامت و عدم سطح بندي خدمات در اين نظام از مشكلات عمده اين پزشكان است.
دكتر هويدا ادامه داد: در زمان حاضر هر بيمار با تصميم گيري شخصي بدون رعايت سطح بندي پزشكان خانواده،تخصص و فوق تخصص به پزشكان مورد انتخاب خود مراجعه مي كند كه اين خود هزينه اضافي زيادي را برنظام سلامت كشور وارد مي كند.
عضو شوراي عالي نظام پزشكي كشور اظهار داشت:هم اكنون در كشور بيش از 75هزار پزشك عمومي فارغ التحصيل وجود دارد كه اين انجمن با دارا بودن 62شعبه در شهرستان هاي كشور 38هزار و 200نفر از آنان را به عضويت خود درآورده است.
رييس انجمن پزشكان عمومي استان فارس هم در اين همايش گفت:شوراي هماهنگي انجمن هاي پزشكان عمومي كشور مي تواند با ايجاد اتحاد و انسجام در بين جامعه پزشكي نظرات و پيشنهادات كارشناسي خود را به مسوولان ذيربط اعلام كند.
دكتر عبدالرحيم اسدي لاري افزود:متاسفانه نمايندگان بعضي سازمان هاي بيمه گر با مراجعات متعدد به مطب پزشكان عمومي و طرح پرسش هاي نامربوط درخصوص ميزان تعرفه و حق ويزيت موجبات نارضايتي آنان را فراهم مي كنند.
دبير اين همايش نيز گفت:تعيين تعرفه هاي درماني برعهده سازمان نظام پزشكي است ولي هيئت دولت اقدام به اين كار كرده است و سازمان هاي بيمه گر نيز براساس همين تعرفه ها عمل مي كنند.
دكتر حميد خاكسارافزود:ميزان تعرفه تعيين شده براي پزشكان عمومي بخش دولتي 23هزار و 500 ريال و براي بخش خصوصي 41هزار ريال مي باشد و سازمان هاي بيمه گر 70درصد همين تعرفه را پرداخت مي كنند.
وي يادآور شد:اين در حالي است كه مابه التفاوت نرخ مصوب نظام پزشكي و هيئت دولت را بايد بيماران پرداخت كنند. ك/2
7379 /677 /1547
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن