تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816485843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صفار هرندي:مسجد و قرآن محوري براي دولت نهم يك راهبرد اساسي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صفار هرندي:مسجد و قرآن محوري براي دولت نهم يك راهبرد اساسي است
زنجان - خبرگزاري مهر: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مسجد و قرآن محوري براي دولت نهم يك اقدام تاكتيكي نبوده، بلكه يك استراتژي و راهبرد اساسي است.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، محمدحسين صفارهرندي در نشست صميمي با فعالان عرصه ي قرآن و عترت درمحل دارالقرآن زنجان، افزود: در دولت نهم اگر به هر دليل تشخيص داده شود كه به واسطه هر فعاليتي ممكن است خدشه اي به كار گسترش قرآن و مسجد محوري وارد آيد آن فعاليت تعطيل مي شود.

وي ادامه داد: در حكومتي كه بناي آن قرآن بوده و پايه هاي آن بر مبناي قرآن و مسجد استوار است هر دولتي هم كه بر سر كار بيايد بايد استراتژي آن مسجد و قرآن محوري باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با اعلام اين كه ايران اسلامي بر فرهنگ اصيل مسجد و قرآن محوري استوار است، اذعان داشت: ما در كشور جابجايي سياسي داريم اما ملت ايران به كسي حق جابه جايي فرهنگ اسلامي و اهل بيت(ع) را نمي دهند.

وي افزود: در سال 84 پنج گروه قرآني تحت حمايت وزارت ارشاد قرار داشتند و اعتبار اختصاص يافته به اين گروه ها 670 ميليون تومان بود كه در سال 87 بودجه قرآني ما نسبت به سال 84 ، 25 برابر معادل با 15 ميليارد تومان شده است.

وي به فعاليت كانونهاي مساجد اشاره كرد و گفت: اعتبار اختصاص يافته به فعاليت كانون ها نسبت به سه سال گذشته 50 برابر شده است.

صفار هرندي افزود: با راه اندازي كانون هاي مساجد يك نشاط قرآني در كشور به راه افتاده و كانون هاي مساجد تبديل به پايگاه هايي براي پرورش نيروهاي مستعد هنري و فعاليت هاي فرهنگي و هنري شده اند.

وي تصريح كرد: اگر بخواهيم مساجد كانون دائمي جوشش مردمي باشد بايد فرهنگ و هنر خود را با مساجد و قرآن كريم گره بزنيم و قرآن در لحظه لحظه زندگي ما وارد شود.

صفار هرندي با تاكيد براينكه دولت نهم با عملكرد خود اثبات كرده است كه درخدمت قرآن و زانو زده در مقابل قرآن است، تاكيد كرد: بايد از برخي كج فهمي ها و نارواهايي كه دراين خصوص اتفاق مي افتد، پيشگيري كرد تا بي سليقگي هايي كه موردي از آن نيز اخيرا اتفاق افتاد، تكرار نشود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با بيان اينكه نشاط قرآني و مسجدي درجامعه ما به راه افتاده است، عنوان كرد: كانونهاي فرهنگي هنري مساجد به پايگاههايي براي پرورش نيروهاي مومن و متعهد تبديل شده اند.

صفار هرندي ارزش كتب خريداري شده توسط وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي درسال گذشته را بيش از 250 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: بيش از نيمي ازكتابهاي خريداري شده روانه كتابخانه هاي مساجد كشور شده است.

وي، با تاكيد بر اينكه نبايد با تغيير و جابجايي دولتها راهبرد قرآن و مسجد محوري تلنگري بخورد، افزود: امروز در مقابل هجوم فرهنگي دشمن آرايش گرفته ايم و برخي غفلتهاي اتفاق افتاده در سالهاي گذشته را تكرار نخواهيم كرد.

وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي از تهيه طرحي براي تشكيل شوراي عالي قرآني در كشور خبر داد و افزود: با تشكيل اين شورا، تمام فعاليتهاي قرآني با هماهنگي دستگاههايي كه دراين بخش فعال هستند، در اين شورا برنامه ريزي، تصميم گيري و اجرايي مي شود.

صفار هرندي يادآورشد : براين اساس همچنين وزارت آموزش و پرورش متولي اصلي قرآن در كشور خواهد بود و كودكان تا پايان كلاس سوم ابتدايي آموزش روخواني كل قرآن را فرا خواهند گرفت.

وي، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز با مسئوليت تبليغ، ترويج و هدايت فعاليتهاي قرآني، در ذيل شوراي عالي فرهنگي مسئوليت خود را انجام خواهد

صفار هرندي در ادامه، زنجان را مهد تمدن و پرورش علما و شخصيتهاي برجسته علمي و اسلامي عنوان كرد و گفت: استاد رضا روزبه جز افتخارات ايران اسلامي است كه خدمات بسيار ارزنده اي در زمينه علوم ديني و قرآني در جامعه انجام داده و تاسيس اولين دبيرستان آموزش مفاهيم اسلامي در تهران با هدف تربيت انسان هاي تراز اول در اسلام و قرآن جزء اين اقدامات بوده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: قله هاي معرفتي ايران و جهان اسلام متعلق به اين استان است كه به خوبي شناخته نشده و جاي كار بسيار زيادي در اين زمينه احساس مي شود.

صفار هرندي دارالقرآن الكريم استان زنجان را در كشور بي نظير دانست و گفت: در كل كشور مكاني به اين عظمت براي قرآن كريم ساخته نشده است.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن