تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816352179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها/ يك مدير مسوول حاضر در نمايشگاه: حلقه‌ي گم شده بين كتاب و مطبوعات احساس مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها/ يك مدير مسوول حاضر در نمايشگاه: حلقه‌ي گم شده بين كتاب و مطبوعات احساس مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: رسانه

مدير و سردبير مجله‌ي شوكران در نوشتاري درباره‌ي پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها از ارتباط ضعيف بين مطبوعات و كتاب انتقاد كرده و معتقد است: اكنون جدايي اين دو نمايشگاه از يكديگر باعث شده تا ضعيف‌ترين ارتباط بين مطبوعات و كتاب كه سال‌ها ذره ذره به فرهنگ مطالعه در كشور عمق مي‌داد هم قطع شود.

پونه ندائي - عضو هيات مديره و سخنگوي انجمن مديران نشريات ايران - در اين متن كه نسخه‌اي از آن در اختيار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) قرار گرفته، در لزوم برپايي همزمان نمايشگاه كتاب و مطبوعات گفته است: بايد باور كنيم كه ايران تنها در تهران خلاصه نمي‌شود.

خوب است كه با وجود دشواري‌هاي چاپ و انتشار مطبوعات در ايران هنوز شاهد برگزاري نمايشگاه مطبوعات هستيم. نمايشگاهي كه از سويي همكاران روزنامه‌نگار را گرد هم مي‌آورد تا تجربه‌هاي يك سال گذشته خود را با يكديگر در ميان بگذارند و با حاصل دسترنج هم بيش‌تر آشنا شوند و از سوي ديگر ارتباط نزديكتري بين مخاطبان و مطبوعات پديد مي‌آورد.

او همچنين آورده است: تا دو سال گذشته كه نمايشگاه كتاب و مطبوعات به طور همزمان برگزار مي‌شد اين دو صنف مهم و تاثيرگذار بخت آن را داشتند كه از حضور مخاطبان مشترك خود در نمايشگاه بهره‌مند باشند البته بايد اشاره كنم كه فروش نشريه در نمايشگاه مطبوعات حتي براي پرتيراژترين آن‌ها سود چنداني ندارد و حتي براي برخي نشريات هزينه اجاره غرفه و برپايي آن را هم پوشش نمي‌دهد.

اما حال كه نمايشگاه كتاب و مطبوعات از يكديگر جدا شده‌اند دو مسئله مهم را به وضوح مي‌توانيم درك كنيم و آن اين كه حلقه گم شده بين كتاب و مطبوعات كه مي‌توانست منجر به بالا رفتن سطح مطالعه در كشور شود به وضوح كمبود خود را نشان مي‌دهد به اين معنا كه در سالهاي گذشته مخاطبان نمايشگاه كتاب وقتي همزمان به نمايشگاه مطبوعات مراجعه مي‌كردند نقد و بررسي كتاب‌هاي مختلف را در روزنامه‌ها و مجلات فرهنگي مي‌ديدند و يا شور و هيجان نمايشگاه مطبوعات كه بيش‌تر به خاطر حضور روزنامه‌ها و بحث‌هاي درون غرفه‌ها حس مي‌شد موجب آن بود كه ميل خواندن را در ميان مخاطبان افزايش دهد از طرفي مخاطبان مجلات كه به نمايشگاه مطبوعات مي‌رفتند شوق آن را مي‌يافتند تا در رويداد بزرگي چون نمايشگاه كتاب به طور همزمان شركت كنند.

ندائي ادامه داده است: اكنون جدايي اين دو نمايشگاه از يكديگر باعث شده تا ضعيف‌ترين ارتباط بين مطبوعات و كتاب كه سالها ذره ذره به فرهنگ مطالعه در كشور عمق مي‌داد هم قطع شود.

مساله مهم ديگري كه با آن روبه‌رو هستيم اين است كه مخاطبان مطبوعات در خارج از پايتخت كه هر سال تنها به خاطر نمايشگاه كتاب مي‌توانند با صرف هزينه و وقت، خود را به تهران برسانند ديگر نمي‌توانند به طور جداگانه به نمايشگاه مطبوعات بيايند.

اين در حالي است كه ميل و رغبت به خواندن روزنامه و مجله بين شهرستاني‌ها و حتي نقاط محروم گاهي بيش‌تر از تهراني‌ها وجود دارد. بارها نامه‌هايي از نقاط محروم كشور به مجله شوكران رسيده است كه هموطنان نوشته‌اند براي تهيه اين مجله و نشريات ديگر مسافتي طولاني را تا شهر نزديك خود طي مي‌كنند تا نسخه‌اي از نشريه دلخواه خود را در كتابخانه عمومي بيابند كه البته بايد اشاره كنم كه حدود دو سال است خريد نشريات از سوي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور قطع شده است.

مدير مسوول شوكران ادامه داده است: بنابراين انتظار مي‌رود مسوولان از اين پس طوري نمايشگاه مطبوعات را برگزار كنند تا مخاطبان دور از پايتخت هم مثل تهراني‌ها از عدالت دستيابي به مطبوعات برخوردار باشند. بايد باور كنيم كه ايران تنها در تهران خلاصه نمي‌شود.

با تمام اين سخنان دلشادم كه در فرصت نمايشگاه امسال ما مطبوعاتي‌ها مي‌توانيم به خاطر فصل مشترك انسان بودن بدون توجه به طرز انديشيدن و نگرش‌هايمان در كنار يكديگر و دست‌اندركاران فرهنگي كشور قرار بگيريم.

انتهاي پيام
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن