تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816472004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل صنايع پتروشيمي: همكاريهاي ايران و ژاپن در زمينه پتروشيمي در سطح خوبي قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديرعامل صنايع پتروشيمي: همكاريهاي ايران و ژاپن در زمينه پتروشيمي در سطح خوبي قرار دارد
توكيو -مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي بين المللي، گفت: همكاريهاي جمهوري اسلامي ايران و ژاپن در زمينه پتروشيمي در سطح بسيار خوبي قرار دارد.


" محمد هادي رهبري " كه براي شركت در سمينار آشنايي با فرصتهاي اقتصادي و سرمايه گذاري در ايران، در ژاپن بسر مي برد، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: همكاري ژاپن با جمهوري اسلامي ايران در بخش پتروشيمي در گذشته بسيار خوب بوده است و اكنون نيز در سطح خوبي قرار دارد.
رهبري ، اظهارداشت: تعداد زيادي از شركتهاي ژاپني در زمينه هاي مختلف مرتبط با صنايع پتروشيمي از جمله تريدينگ، مهندسي و تامين كننده تكنولوژي و فاينانس با ما همكاري داشته و دارند.
وي افزود: پيش از اين با شركتهاي ميتسويي كيميكال، ميتسوبيشي كيميكال و سوميتومو كيميكال ، چيودا، تويو و ام.ايي.اس همكاري كاري خوبي داشتيم و هنوز هم برخي از اين شركتها با ما در زمينه هاي پلي اتيلن، آروماتيك چهار ، تامين دانش فني براي PTI كه ماده اوليه بطريهاي پت است و الياف لباسهاي پلي استر كه اين مواد در ايران زمينه كار و همچنين زمينه صادرات دارد، ارتباط كاري داريم.
رهبري با بيان اينكه تمامي اين پروژه ها توسط بانك همكاريهاي بين المللي ژاپن (JBIC) فاينانس شده است، گفت: جمهوري اسلامي ايران مشتري خوبي براي ژاپن است و اميدواريم براي آنها روشن شود كه با توجه به وضعيت كنوني كه در اقتصاد جهاني بوجود آمده، همكاري مشترك، يك فايده دو جانبه دارد.
وي ياد آور شد: توسعه صنايع ايران متكي به وضعيت انرژي موجود در آن است و بر همين اساس مركز خوبي براي سرمايه گذاران ژاپني خواهد بود كه بتوانند به آن اتكا كنند و حتي سرمايه گذاري انجام دهند.
به گفته رهبري ، اين همكاري مشترك براي جمهوري اسلامي ايران نيز مفيد است زيرا شركتهاي ژاپني كه از جمله شركتهاي مهندسي قابل اتكا و اطمينان هستند مي توانند در بازار ايران حضور يابند و همكاريهاي مشتركي در بخش پتروشيمي با هم انجام دهيم.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي بين المللي با اشاره به برگزاري سمينار آشنايي با فرصتهاي سرمايه گذاري و اقتصادي ايران در ژاپن، گفت: اين سمينار و افرادي كه در آن شركت كرده بودند در سطح بسيار خوبي قرار داشت و سوالهايي كه از سوي شركت كنندگان مطرح مي شد ، نشانه تمايل آنها به همكاري با ايران در بخشهاي مختلف است .
رهبري خاطرنشان كرد: حضور بيش از 150 مدير و مقامات ارشد شركتهاي بزرگ ژاپني در بخشهاي مختلف در اين سمينار كه تا پايان برگزاري آن حضور داشتند، پيامي از سوي سرمايه گذاران ژاپني براي دولت ژاپن بود كه بايد كمكهاي لازم را براي اين كه فعاليتهاي تجاري با ايران راه بيافتد، بكار گيرد.
وي با تاكيد بر ثمربخش بودن تلاشهاي سفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن براي برگزاري اين سمينار و همچنين سازمان تجارت خارجي ژاپن (جترو) كه نقش تشويق سرمايه گذاري در ايران را بر عهده داشتند، ابراز اميدواري كرد با توضيحات مربوط به سرمايه گذاري خارجي و امكان انتقال پول كه در اين سمينار ارايه شد، تقاضاها براي سرمايه گذاري در ايران افزايش يابد.
رهبري در ادامه گفت: پتروشيمي ايران اگر بتواند روالي را كه در 10 تا 15 سال گذشته طي كرده ادامه دهد، وضعيت خوبي در لين صنعت خواهيم داشت هرچند كه اكنون نيز همراه شركت سابيك عربستان سعودي در منطقه دوم هستيم و سابيك هم با ما تا حدود زيادي فاصله دارد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران با داشتن گاز به عنوان ماده اوليه پتروشيمي و با توجه به اينكه آخرين بيرون رفته از بازار در شرايط بحراني كساني هستند كه قيمت مواد اوليه را نمي توانند تحمل كنند و در شرايطي كه همسايگان ما مواد اوليه بسيار ارزان استفاده مي كنند ، مادامي كه اين ماده اوليه ارزان را استفاده مي كنند و به عبارتي تخفيف گرفته را دارند استفاده مي كنند، آخرين كساني هستند كه از بازار خارج مي شوند.
وي افزود: اگر شركت ملي نفت جمهوري اسلامي ايران نيز همان رفتاري را كه شركت ملي نفت عربستان سعودي (آرامكو) با شركت پتروشيمي سابيك مي كند ، با پتروشيمي ايران داشته باشد، شركت پتروشيمي هم آخرين كسي است كه از بازار خارج مي شود.
وي اضافه كرد: با توجه به اينكه برنده بازار كسي است كه حضور مداومتر داشته باشد ، جايگاه ما محكم و موفقي خواهد بود و شركاي تجاري مطمئن تري را خواهيم داشت ، بويژه كشورهاي شرقي كه روي تداوم بسيار حساس هستند.
به گفته رهبري براي كشورهاي شرقي نظير ژاپن كم ريسك بودن و آرام كار كردن ارزش دارد و بر اين اساس مي توانيم با تكيه بر مواد اوليه خدادادي و درست استفاده كردن از آنها شرايطي فراهم كنيم كه همكاري ما با اين سرمايه گذاران مداوم، آرام و پيوسته باشد ضمن اينكه اين مساله مي تواند موقعيت خوبي در صنعت پتروشيمي براي ما در منطقه داشته باشد.
وي در ادامه با اشاره به وضعيت صنعت پتروشيمي در جمهوري اسلامي ايران، گفت: شمار شركتهاي پتروشيمي در ايران در حال افزايش است بگونه اي كه بيش از 50 شركت پتروشيمي در كشور وجود دارد و بيش از 40 شركت آن عملياتي است و برخي به بهره برداري رسيده و برخي ديگر در شرف بهره برداري است.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي بين المللي با بيان اينكه معمولا تمامي سرمايه گذاريهاي جديد با مشاركت سرمايه گذاران داخلي و خارجي انجام شده است،افزود: پنج مشاركت خارجي داريم كه به نتيجه رسيده و نزديك به بهره برداري است و در حال انجام مذاكرات براي شركتهاي جديد هستيم كه پس از به نتيجه رسيدن آنها را اعلام مي كنيم.
رهبري اضافه كرد: معروفترين و سنگين ترين شركت پتروشيمي كه با همكاري سرمايه گذاران خارجي در ايران انجام شده ، آرياسوسول است كه هم اينك به بهره برداري رسيده و مواد توليدي در آن نيز صادر مي شود و پتروشيمي لاله نيز بزودي وارد مدار مي شود .
آساق**280**1516
 پنجشنبه 30 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن