تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815319209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در جمع علماي زنجان:فروريختن نظام اقتصادي غرب نتيجه ربوي بودن آن است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمدي نژاد در جمع علماي زنجان:فروريختن نظام اقتصادي غرب نتيجه ربوي بودن آن است
رئيس‌جمهور ربوي بودن نظام اقتصادي غرب را عامل شكست اقتصاد آن دانست و اظهار داشت: سران آمريكا و اروپا اگر صد بار هم دور هم جمع شوند نمي توانند از شكست و فروريزي چنين بنايي جلوگيري كنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به زنجان، دكتر محمود احمدي نژاد صبح امروز در ديدار روحانيون و طلاب اين استان با اشاره به اينكه زنجان نقش كليدي و موثري در پذيرش، قوام و انتشار انديشه الهي داشته، گفت : اين منطقه در دامان خود صدها عالم ، فقيه و انسانهاي مجاهد، تربيت و به اسلام عرضه كرده است .

وي خاطر نشان كرد: زنجان ظاهرا شهر آرامي است، اما در اعماق وجود مردم اين خطه، ايمان مستحكم و عميق موج مي زند و البته اين حاصل تلاش علما و روحانيت اين ديار است .

رئيس جمهور با بيان اين كه نقش روحانيت ، مسجد و حوزه نه تنها تعالي معنوي واخلاقي جامعه بلكه صيانت از استقلال، عزت و شرف جامعه است، خاطر نشان كرد: مسجد و حوزه فقط پايگاهي براي توصيه هاي اخلاقي نيستند بلكه ركني از اركان حاكميت اسلام مي باشند.

وي اضافه كرد: اگر بنا است در زمين حاكميت احكام الهي برپا شود لازمه آن، نقش آفريني موثر مسجد و پايگاههاي ديني است.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه در جوامع گوناگون براي مديريت جامعه ساختارها و سازمان هاي متعددي در قالب حزب و گروه طراحي شده است، گفت: اگر مردم سازماندهي نشوند، اداره امور كشور مشكل خواهد بود .بنابراين در حاكميت اسلام نيز سلسله مراتب سازماندهي مردم در قالب نماز جماعت و مسجد مي باشد و حفظ و تقويت اين ركن ضروري است و همه بايد در اين راستا تلاش كنند .

احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با بيان اينكه جهان در آستانه تحولات بزرگي قرار دارد، خاطر نشان كرد: انديشه اومانيسم و ليبراليسم از حدود صد سال پيش بر بخش وسيعي از دنيا حاكم بود و قريب به اتفاق صاحبنظران و مردم عادي تحت تاثير اين انديشه قرار داشتند و پايه ايي براي مناسبات اقتصادي و سياسي جهان بود .

وي افزود : در قالب اين انديشه، انسان از سيطره احكام الهي جدا شده بود و ساز و كارهاي اقتصادي به ظاهر قانوني در دنيا ايجاد كردند كه ماموريت اصلي آنها چپاول ثروت ملتها بود . به عنوان مثال صندوق بين المللي بانك جهاني كه ظاهرا براي حمايت از كشورها ايجاد شده است شرايطي كه براي پرداخت وامها قرار مي دهد عملا مخرب اقتصاد كشورهاست .

رئيس جمهور تصريح كرد : در عرصه سياسي نيز به دنبال ايجاد دو جنگ جهاني ، سازمانهاي بين المللي بزرگي ايجاد كردند تا ابزار تسلط آنها بر ديگر كشورها باشد . در بخش فرهنگي نيز با تبليغات گوناگون ، بي هويتي را تا اعماق دنيا گسترش دادند كه حاصل آن وضعيت امروز جهان است .

احمدي نژاد تصريح كرد : قدرتهاي بزرگ با طراحي اين ساز و كارها بر اين باور بودند كه حداقل تا سيصد سال آينده مي توانند به راحتي بر جهان حاكم باشند و به چپاول و غارت ملت ها بپردازند اما از آنجا كه سنت هاي الهي موافق استقرار نظام استكبار نيست روز به روز آنها نسبت به اهداف خود مايوس تر شدند .

وي اضافه كرد : آنها به دنبال تهديد از نظام جمهوري اسلامي توطئه ها و فتنه هاي گوناگوني براي نابودي كشورمان طراحي كردند اما از اين هدف خود نيز مايوس شدند لذا تصميم گرفتند ايران را مهار كنند كه با مقاومت ملت ايران فهميدند نمي توانند ملت ايران را از صفحه روزگار بردارند. بنابراين هدف خود را به گونه اي تنظيم كردند تا از قدرتمند شدن ايران جلوگيري كنند . اما امروز از اين هدف خود نيز مايوس شده اند .

رئيس جمهور خاطر نشان كرد : امروز كل نظام استكباري همت خود را بسيج كرده تا از انهدام نظامات استكباري جلوگيري كند و به فضل الهي ساختارهاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي آنها در حال فروپاشي كامل قرار دارد و تيغ استكبار ديگر برندگي ندارد و آخر خط يك انديشه استكباري زماني است كه براي اعمال نظر خود دست به تفنگ ببرد و امروز شاهد اين شرايط هستيم .

احمدي نژاد كنار گذاشتن خدا و احكام الهي را علت فروپاشي نظام غرب دانست و اظهار داشت : ريشه شكست اقتصاد غرب آن است كه نظام اقتصادي آنها ربوي است . غرب ساليان دراز ربا را در قالب هاي شيك و زيبا به ملت ها تحميل كرده است ولي از آنجا كه سنت الهي بر محو ربا قرار دارد و ربا جنگ با خداست محال است كه كسي به جنگ با خدا برود و پيروز شود .

وي با اشاره به اينكه جهانيان در پي فروپاشي انديشه مادي به دنبال جايگزين آن هستند، اظهار داشت : معتقديم تنها جايگزين انديشه مادي، نظام اقتصادي و سياسي اسلامي است و اعتقاد داريم بهترين و كامل ترين گزينه براي نظام مادي، حاكميت جهان اسلام تحت زعامت حضرت مهدي (عج) است .

رئيس جمهور اضافه كرد : مسئوليت علما و ملت ايران در شرايط كنوني جهان بسيار سنگين است چرا كه تنها ملتي كه به طور كامل و جامع انديشه امامت و ولايت را در اختيار دارد، ايران اسلامي است و امروز زمان معرفي اين انديشه به جهان است .

احمدي نژاد خاطر نشان كرد : انديشه انتظار موضوعي شخصي و براي خلوت افراد نيست بلكه انديشه اي حيات آفرين است و غفلت از اين حقيقت ريشه مشكلات كشور مي باشد چرا كه اگر انديشه انتظار در جامعه اي حاكم باشد يقينا آن جامعه به دنبال كارهاي بي ارزش نخواهد رفت .

وي با تاكيد بر اينكه بايد نظامات اقتصادي و فرهنگي اصلاح شود، تصريح كرد : اين كار گرچه كار سختي است اما دولت مصمم به انجام اين اصلاحات مي باشد.

رئيس جمهور تصريح كرد : هر قدمي در راه عدالت از طرفي موجب ايجاد امنيت ، همدلي و آرامش در جامعه مي شود و از طرف ديگر كينه ها و دشمني عده اي را برمي انگيزاند .

به گزارش مهر ، احمدي نژاد اصلاح نظام بانكي و توزيع يارانه ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت : بايد احكام اسلامي در سيستم بانكي اجرا شود و دولت نمي تواند بپذيرد در جامعه اسلامي يارانه اي كه براي كمك به طبقات پايين پرداخت مي شود بيش از 70 درصد آن به طبقات مرفه برسد .

وي با بيان اينكه سه گروه در مقابل اقدامات اصلاحي دولت مقاومت مي كنند، گفت : يك گروه اساسا با پيشرفت كشور مشكل دارند گروه ديگر از اقدامات تحولي هراس دارندكه البته تعداد آنها اندك است و عده اي هم برخورد كاملاً سياسي دارند و همه امور را با شاخص هاي سياسي كاذب اندازه گيري مي كنند.

احمدي نژاد تصريح كرد: دولت مصمم است به فضل الهي نظام هاي بانكي، مالياتي، گمركي و توزيع يارانه را اصلاح كنند و با همه وجود معتقد است كه اين كار شدني است البته بايد با آگاهي و دقت كامل حركت كنيم و مراقب باشيم كه حق مردم ضايع نشود.
 پنجشنبه 30 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن