تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816944124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر عبدالله جاسبي : دانشگاه آزاد اسلامي ايران به عنوان بزرگترين دانشگاه حضوري جهان شناخته شده است


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: دكتر عبدالله جاسبي : دانشگاه آزاد اسلامي ايران به عنوان بزرگترين دانشگاه حضوري جهان شناخته شده است
زنجان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت : امروزه دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان بزرگترين دانشگاه حضوري جهان به شمار مي رود و بايد تلاش كنيم اين دانشگاه به معتبرترين دانشگاه حضوري جهان نيز تبديل شود.
آقاي دكتر عبدالله جاسبي در جمع مسئولان استان دانشجويان اساتيد و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان با اعلام اينكه در سال 61 پايه دانشگاه آزاد اسلامي با سرمايه اوليه بنيانگذار جمهوري اسلامي به مبلغ 10 ميليون ريال شكل گرفت افزود : امروزه اين درخت نونهال « سال 61 » به يك درخت تنومند تبديل شده به طوري كه تاكنون 2 5 ميليون دانشجو از اين دانشگاه فارغ التحصيل شده اند و بيش از يك ميليون و 400 هزار دانشجو در 300 واحد مركزي دانشگاهي در داخل كشور و چند دانشگاه خارج از كشور مشغول تحصيل هستند.
وي 600 مدرسه سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي را از ديگر فعاليت هاي آموزشي اين دانشگاه ذكر كرد و افزود : در حال حاضر 50 هزار دانش آموز در مدارس سما مشغول به تحصيل هستند.
به گفته آقاي دكتر جاسبي هم اكنون اين دانشگاه 50 مركز پژوهشي و تحقيقاتي بيش از 14 ميليون متر مربع فضاي آموزشي 25 هزار عضو هيات علمي و هنري آزمايشگاه درمانگاه كتابخانه و بيمارستان دارد.
وي توسعه و پيشرفت دانشگاه آزاد اسلامي را مرهون لطف و عنايات خداوند متعال و تلاش شبانه روزي دست اندركاران اين دانشگاه اعلام كرد و گفت : امروزه دانشگاه آزاد اسلامي به يك درخت تنومندي تبديل شده و شاخه هاي آن سر به آسمان كشيده است .
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اينكه برخي ها از بدو تاسيس اين دانشگاه در تلاش بودند اين درخت را از ريشه بركنند ولي با لطف پروردگار متعال اين كار ميسر نشد و امروزه دانشگاه آزاد اسلامي بخشي از تاريخ انقلاب ايران اسلامي شده است .
وي توسعه دانشگاههاي غير دولتي را از برنامه هاي مهم كشورهاي جهان توصيف كرد و افزود : اين روند به سرعت در حال توسعه است و تصور مي شود 10 تا 20 سال آينده دانشگاه هاي دولتي به صورت دانشگاههاي سمبوليك در آيد .
به گفته وي حركت نظام جمهوري اسلامي در تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي به موقع و در زمان مناسب بود و در اين عرصه ايران اسلامي اگر از ساير كشورهاي جهان جلو نباشد عقب تر هم نيست .
آقاي دكتر جاسبي خاطرنشان ساخت : برخي ها در ذهنشان اين است كه اين همه دانشجو يعني وجود 3 ميليون نفر دانشجو در كشور وجود دارد در حاليكه قبل از پيروزي انقلاب 160 هزار دانشجو در كشور بوده و با توجه بر اينكه جمعيت به 2 برابر رسيده بايد 320 هزار دانشجو در كشور باشد و وجود اين همه دانشجو نشانگر گام بلند و باشكوه نظام جمهوري اسلامي است .
وي با بيان اينكه در حال حاضر در كشورهايي همچون آمريكا و كانادا به ازاي هر يك يكصد هزار نفر جمعيت 6 هزار دانشجو وجود دارد افزود : اين در حالي است كه در ايران به ازاي هر يكصد هزار نفر جمعيت 3 هزار و يكصد دانشجو وجود دارد و هنوز براي رسيدن به كشورهاي پيشرفته فاصله زيادي وجود دارد.

وي تصريح نمود : آمارهاي معتبر جهاني نشان مي دهد تعداد دانشجويان به سرعت در حال افزايش است يعني از سال 1992 به مدت 12 سال جمعيت دانشجويان دنيا 2 برابر شده و اين آمار نشان مي دهد كه آموزش عالي دنيا در حال گسترش است .
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت : در گذشته براي ريشه كني بيسوادي در كشور تلاش مي شد ولي امروزه دنيا ريشه كني بيسوادي را در عدم حضور در آموزش عالي معني مي كند و امروزه مبنا مفهوم و تفسير بيسوادي تغيير پيدا كرده و بايستي تلاش كنيم همه جوانان ايران اسلامي به آموزش عالي دسترسي پيدا كنند.
وي اظهار داشت : در سال 1361 براي جذب افراد با مدرك فوق ليسانس براي دانشگاه آزاد اسلامي با مشكل مواجه بوديم در حاليكه امروزه دانشجويان فوق ليسانس دانشگاه آزاد اسلامي و دولتي از مرز 150 هزار نفر و دكتراي تخصصي از مرز 18 هزار نفر گذشته است و اين كار بسيار بزرگ و عظيمي به شمار مي رود.
آقاي دكتر جاسبي تصريح نمود : دانشگاه آزاد اسلامي تا سال 1391 برنامه ريزي كرده كه ساليانه 4 هزار نفر را جذب اعضاي هيات علمي خود كند ولي امسال از اين شاخص عقب هستيم و تاكنون يك هزار و 450 نفر استخدام و يا بورسيه شده اند و اين رقم بايد تا پايان سال به 2 هزار و 500 نفر بالغ شود .
وي يادآور شد در ساليان گذشته دانشگاه تنها در شهرهاي بزرگ وجود داشت در حاليكه امروزه در همه شهرهاي كشور دانشگاه وجود دارد و دانشگاهها توانسته اند روند مهاجرت را متوقف و يا معكوس كنند.
آقاي دكتر جاسبي ارتقا سطح آموزشي و تحصيلات را در كاهش بزه كاريها و جرمها مهم ارزيابي كرد و اضافه نمود با افزايش سطح آموزش و تحصيلات در كشور آمار بزه كاريها و جرمها نيز كاهش يافته است .
وي راه اندازي دانشگاه آزاد اسلامي در كشور را در جلوگيري از خروج ارز از كشور مهم قلمداد كرد و افزود : اگر اين دانشگاه در كشور تاسيس نمي شد و چنانچه تنها 10 درصد دانشجويان براي تحصيل به خارج مي رفتند بالغ بر 60 الي 70 ميليارد دلار ارز نيز از كشور خارج مي شد و مابقي 90 درصد نيز با مشكلات عديده اي روبرو مي شوند .
آقاي دكتر جاسبي بازگشت به خويشتن خويش را از آموخته هاي انقلاب اسلامي عنوان كرد و گفت : امروز تعداد كساني كه در دوره هاي فوق ليسانس در آزمون سراسري شركت مي كنند 450 هزار نفر هستند كه 12 درصد آنها پذيرش مي شود و مابقي نيز در دوره هاي فوق ليسانس و دكترا مصمم هستند به خارج از كشور بروند و اين يك زنگ خطري است كه بايد در اين راستا نيز برنامه ريزيهاي اساسي صورت پذيرد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اين مطلب كه برخي ها هنوز هم با دروغ تهمت و مسئله سازي مي خواهند ذهنيت ها را نسبت به دانشگاه آزاد اسلامي تغيير دهند افزود : با توكل به خداوند دست اندركاران اين دانشگاه فراز و نشيب ها را پشت سر مي گذارد.
وي دهه سوم تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي را دهه كيفيت بخشي و فتح قله هاي علوم و تكنولوژي اعلام كرد و افزود مصمم هستيم واحد شعبه علوم و تحقيقات در استانهاي كشور راه اندازي شود زيرا آينده آموزشي يك آينده رقابتي و نفس گير است و در اين رقابت سنگين كساني برنده خواهند بود كه در كيفيت آموزشي پيشرفت كرده باشند.

آقاي دكتر جاسبي تصريح نمود در حال حاضر 90 واحد دانشگاهي اين دانشگاه به مركز كتابخانه ديجيتالي متصل شده اند و مي توانند از هزاران جلد كتاب پايان نامه و... بهره برداري كنند و ما تلاش مي كنيم همه واحدهاي دانشگاهي به اين مركز متصل شوند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي راه اندازي مركز فناوري هاي نو در واحدهاي دانشگاهي را از اولويت هاي كاري اين دانشگاه ذكر كرد و اضافه نمود : اين مركز مي تواند پشتيباني خوبي براي تاسيس رشته هاي جديد و تجاري كردن تحقيقات ايفا نمايد.
وي گفت : اين مركز وظيفه دارد در تامين اساتيد و سرمايه گذاري در زمينه تحقيقات و پژوهش فعاليت كند تا تحقيقات و پژوهش هايي دانشجوياني كه نياز به سرمايه گذاري دارند تامين شود.
آقاي دكتر جاسبي افزود : امروزه همه دانشجويان و كاركنان اين دانشگاه به عنوان اعضاي يك خانواده هستند و بايد از آبرو و حيثيت اين دانشگاه در دنيا حفاظت كنند.
گزارش خبرنگار ما حاكي است در اين مراسم رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان طي سخناني گفت امروزه شاهد پويايي بالندگي و شكوفايي دانشگاه آزاد اسلامي در سراسر ايران اسلامي هستيم .
آقاي دكتر اصغر پرتوي از مديريت توانمند دكتر جاسبي در توسعه و گسترش دانشگاه آزاد اسلامي تجليل نمود و تصريح كرد امروز با حضور رئيس دانشگاه آزاد اسلامي شاهد افتتاح 5 پروژه آموزشي رفاهي و فرهنگي با بيش از 25 هزار متر مربع در مجتمع دانشگاهي امام خميني (ره ) زنجان هستيم .
وي با اعلام اين كه هم اكنون 30 هزار متر مربع فضاي آموزشي فرهنگي و رفاهي در سايت 40 هكتاري امام خميني (ره ) زنجان در دست اجراست گفت : اين پروژه ها تا شهريورماه سال آينده تكميل و به بهره برداري خواهند رسيد.
وي اظهار داشت : همزمان با حضور رياست دانشگاه آزاد اسلامي عمليات اجرايي 25 هزار متر مربع فضاي آموزشي فرهنگي و رفاهي در اين سايت آغاز شد و همه اين موفقيت ها مرهون حمايت و پشتيباني آقاي دكتر جاسبي رياست اين دانشگاه است .
به گفته آقاي دكتر پرتوي در حال حاضر بيش از 14 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان در يكصد رشته مشغول تحصيل هستند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تلاش كاركنان و همدلي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان را بي بديل خواند و گفت : اين دانشگاه توانسته در رشد كمي و كيفي به موفقيت هاي خوبي دست يابد و مديريت اين دانشگاه براي رسيدن به قله هاي علمي تعاملات بسيار خوبي با مسئولين استان داشته و دارد.
وي اظهار داشت : با بهره برداري از اين پروژه ها دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان به استانداردهاي آموزشي دست خواهد يافت و امروزه بهترين زمينه هاي لازم براي توسعه دانشگاه از لحاظ كمي و كيفي فراهم شده است .
دكتر عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي : هم اكنون دانشگاه آزاد اسلامي تعداد 50 مركز پژوهشي و تحقيقاتي بيش از 14 ميليون مترمربع فضاي آموزشي 25 هزار عضو هيات بيش از 400 هزار دانشجو و 300 مركز دانشگاهي در داخل و خارج از كشور دارد.
دانشگاه آزاد اسلامي در سال 61 با سرمايه اوليه بنيانگذار جمهوري اسلامي به مبلغ 10 ميليون ريال شكل گرفت و اين نهال سال 61 به يك درخت تنومند تبديل شد كه تاكنون 2 5 ميليون دانشجو از اين دانشگاه فارغ التحصيل شده اند .
دكتر اصغر پرتوي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان : هم اكنون 30 هزار مترمربع فضاي آموزشي فرهنگي و رفاهي در سايت 40 هكتاري امام خميني (ره ) زنجان در دست اجرا است و اين پروژه تا پايان شهريور ماه سال آينده تكميل و بهره برداري از آنها آغاز خواهد شد.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن