تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805458911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهاجم فرهنگي، غارت خاموش ـ 4 ناتوي فرهنگي در كمين هويت ديني، ملي و منطقه‌اي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تهاجم فرهنگي، غارت خاموش ـ 4 ناتوي فرهنگي در كمين هويت ديني، ملي و منطقه‌اي است
خبرگزاري فارس: با گذشت زمان و بروز تبعات تهاجم فرهنگي و انسجام دشمنان در قالب ناتوي فرهنگي مي‌توان به روشني دريافت دشمنان اسلام و نظام اسلامي هويت ديني، ملي و منطقه‌اي ما را نشانه گرفته‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، رهبر معظم انقلاب اسلامي در نخستين ماه‌هاي شروع به كار دولت پنجم در تاريخ 7/9/1368 خطاب به مسئولان، خطر حضور جبهه عظيم فرهنگي عليه ارزش‌‌ها را گوشزد كردند كه همانند سيلي راه افتاده و به جنگ با نظام اسلامي آمده است. ايشان بر لزوم هوشياري در اين خصوص تأكيد كردند و يادآور شدند اين جنگ يك جنگ نظامي نيست و آثارش هم به گونه‌اي است كه تا به خود بياييم گرفتار آن شده‌ايم.
با اين وجود مقام معظم رهبري واژه ناتوي فرهنگي را نخستين بار در 18 آبان 1385 به كار بردند كه «باندهاي بين‌المللي زر و زور كه براي تسلط بر منافع ملت‌ها، سازمان‌هاي نظامي ناتو را تشكيل داده بودند، اكنون براي نابودي هويت ملي جوامع بشري و تحقق بيشتر اهدافشان در پي تشكيل ناتوي فرهنگي هستند تا با استفاده از امكانات زنجيره‌اي، متنوع و بسيار گسترده رسانه‌اي، رشته تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشورها و ملت‌ها را به دست بگيرند كه بايد هوشيارانه اين مسئله را زير نظر داشت.»
حال بايد پرسيد پس از قريب به دو دهه بيان نگاه تيزبينانه رهبر انقلاب در خصوص به‌كارگيري فرهنگ به عنوان بي‌صداترين و مخرب‌ترين ابزار حمله دشمن، و پس از دو سال هشدار ايشان نسبت به تشكيل جبهه ناتوي فرهنگي، حركت نيروهاي فرهنگي نظام در اين سال‌ها بر چه مداري صورت گرفته و آيا رويكردهاي فرهنگي انقلاب از مسير انفعالي به سوي دفاع و سپس تهاجم متقابل حركت كرده است يا خير.
با اين پيش‌فرض، براي گسترده‌تر شدن بحث و بررسي برخي از اجزاي ناتوي، بايد ديد ابزارهاي اين اتحاد ضد فرهنگي چيست.
جمعيت، اطلاعات و انتظارات، مولد ابزارهاي نوين تهاجم
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان همدان در گفتگو با خبرنگار فارس در اين خصوص اظهار داشت: در كشور ما ارزش‌هاي اسلامي با سياست آميخته است و چنانچه اين هجمه‌ها صورت بگيرد منجر ‌به ايجاد يك بحران مذهبي و ملي مي‌شود كه ميزان مقبوليت فرهنگ بيگانه و استحاله فرهنگ بومي از شاخصه‌هاي اين تهاجم فرهنگي است.
سيد‌علي حسني با اشاره به اينكه در عصر ارتباطات شاهد سه انفجار بزرگ هستيم، افزود: جمعيت، اطلاعات و انتظارات، سه انفجار عصر جديد هستند كه هر كدام بدون ديگري ممكن نيست و اين سه عامل به صورت يك فرآيند بر روي مسائل مختلف در جامعه تأثير مي‌گذارند.
وي تصريح كرد: در نتيجه اين فرآيند، امروز شاهد بروز ابزارهاي نوين و مدرن در عرصه‌هاي مختلف و با كاربري‌هاي مثبت و منفي متنوع هستيم.
وي گفت: به طور مثال به وجود آمدن فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات يا ICT داراي تأثيرات مثبت و منفي فراواني در جوامع بوده، ضمن آنكه ميزان بلوغ فرهنگي جوامع، در توليد هنجارها يا ناهنجاري در تكنولوژي و فناوري نقشي انكار ناشدني دارد.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان همدان خاطر‌نشان كرد: در مجموع ابزارهاي جديدي در سايه اين فن‌آوري رشد كرده كه فرصت‌ها و تهديدها را در كنار يكديگر براي كشورها به وجود آورده است.
وي ادامه داد: متأسفانه بايد گفت بيشتر دستگاه‌ها و كمپاني‌هايي كه در زمينه اين فن‌آوري‌هاي نوين فعاليت مي‌كنند به علت پيشتاز بودن در ابداع و استفاده، وابسته به غرب و استكبار جهاني هستند و برنامه‌هاي خود را بدين وسيله در راستاي توسعه اهداف استكباري خود پيش مي‌برند.
حسني افزود: ماهواره و اينترنت نيز از آن جمله است كه شايد در ابتدا به نيت كاركردي ديگر بنا شده‌اند، اما عمده برنامه‌هايي كه از طريق اين ابزارها اكنون ارائه مي‌شوند در راستاي استحاله فرهنگي كشورهاي مختلف به خصوص در حال توسعه و مسلمان قرار دارند.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان همدان برخي از ابزارهاي تهاجم فرهنگي را‌ سي‌دي‌هاي غير‌اخلاقي و مشروبات الكلي برشمرد و اظهار داشت: بيشتر اين محصولات از كشورهاي بيگانه وارد ايران مي‌شوند كه با هدف شبيخون فرهنگي و براي آلوده كردن جوانان كشور از راه‌هاي مختلف سهم در تخريب انديشه و ارزش‌هاي مبتني بر معنويت و مليت هستند.

سهم پايتخت تمدن ايران زمين از ناتوي فرهنگي
همدان با پيشينه كهن تاريخ 2500 ساله هم‌اكنون به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين شناخته مي‌شود. هم‌اكنون كهن‌ترين بخش اين شهر تاريخي، تپه باستاني هگمتانه است كه پادشاه ماد براي حفاظت از اين شهر در مبارزه تهاجم دشمنان هفت قلعه تودرتو در آن بنا نهاد و هفتمين قلعه و مستحكم‌ترين آن را اكباتان يا هگمتانه ناميد.
روزگاري دور نياكان ما در مقابل تهاجم دشمنان خود دژهاي مستحكمي بنا مي‌كردند و آسوده در پناه آن روزگار گذراندند. اما آيا امروز كه ابزار تهاجم از ادوات نظامي به ابزارهاي فرهنگي تغيير كرده است، فرزندان اين سرزمين توانسته‌اند دژهاي مستحكمي از ارزش‌هاي تو در تو در مقابل مهاجمان قلوب بنا كنند و در اين زمينه چه بخش‌هايي بيش از همه در معرض حمله ستيزه‌جويان فرهنگي قرار گرفته است.
فرماندار همدان در اين خصوص در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: تهاجم فرهنگي خاص يك منطقه يا شهرستان نيست بلكه اين نوع تهاجم از بنيان، سطوح مختلف كشور را در برمي‌گيرد.
علي‌اكبر فاميل‌كريمي افزود: تهاجم فرهنگي دشمن به دنبال خدشه‌دار كردن باورها و اعتقادات مردم و در نتيجه سيطره بر آنهاست.
وي با تأكيد بر لزوم هوشياري متوليان فرهنگ تصريح كرد: متأسفانه فعاليت‌هاي منفعلانه محتوايي در حوزه فرهنگي، استان همدان را آسيب‌پذير كرده است.
فرماندار همدان اضافه كرد: متوليان فرهنگي استان بايد با برنامه‌ريزي‌هاي لازم و بر اساس ساختار مناسب و جهت‌گيري‌هاي مشخص در خصوص چگونگي محتواي فعاليت‌هاي فرهنگي بكوشند.
وي گفت: امروز دشمن بيشترين توجه خود را به مراكز آموزش عالي معطوف كرده، به طوري كه جريان‌هاي انحرافي با تمركز بر دين‌ستيزي، فرقه‌گرايي و... در دانشگاه‌ها فعال شده‌اند.
فاميل‌كريمي با بيان اينكه كانون تربيتي خانواده يكي ديگر از مراكز تمركز حمله دشمن است، افزود: دشمن با آلوده ساختن اين كانون به راحتي حوزه‌هاي ديگر را نيز مورد تهاجم جدي قرار خواهد داد.
وي خاطرنشان كرد: متأسفانه امروزه شاهد استفاده تكنولوژي در بين رده‌هاي مختلف سني افراد بدون آموزش فرهنگ استفاده از آن هستيم.
فاميل‌كريمي با اشاره به ارتباط مستحكم لايه‌هاي اجتماع ادامه داد: دشمن با استفاده از ابزارهاي مختلف در پي ايجاد گسست درميان شالوده مستحكم دولت و ملت است.
وي افزود: در تهاجم فرهنگي دشمن، نسل پويا و بالنده جوان بيش از ديگر اقشار جامعه در معرض خطر هستند چرا كه نوك حمله دشمن به سوي نسل حامي اسلام و انقلاب نشانه رفته است.
فرماندار همدان تأكيد كرد: استفاده از تكنولوژي به همراه ترويج آموزه‌هاي ديني موجب پيشرفت جامعه‌ مي‌شود، در غير اين صورت تبعات غيرقابل جبراني را در پي خواهد داشت.
فاميل‌كريمي افزود: دشمنان اسلام با ايجاد خلأ در ميان نسل اول، دوم و سوم انقلاب و همچنين جدايي افكندن بين ديدگاه‌هاي سياسي- اجتماعي آنها درصدد پيشبرد اهداف خود هستند.
وي ضمن اشاره به اهميت اصلاح ساختارها گفت: با بازنگري در ساختارها و به‌روز كردن آنها مي‌توان تا حد زيادي با تهاجم فرهنگي دشمن مقابله كرد.
فاميل‌كريمي ادامه داد: دولت نيز با ايجاد بسترهاي مناسب در خصوص ابزارها و اماكن فرهنگي مي‌تواند نقش مؤثري در رويارويي با تهاجم فرهنگي داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: دولت نهم در سال جاري با اختصاص 7 ميليارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگي همدان، گامي مؤ‌ثر دراين راستا برداشته است.
فرماندار همدان گفت: شهرستان همدان در رابطه با ايجاد ابزار و امكانات فرهنگي مناسب با مشكل خاصي مواجه نيست، چرا كه احداث محيط‌هاي فرهنگي در نقاط مختلف شهر، گوياي اين مطلب است.
وي اضافه كرد: ايجاد كتابخانه مركزي، احداث مجتمع سينمايي، احداث 24 سالن نمايشي در سطح شهرستان همدان طي سال‌هاي 86-85 و برگزاري جشنواره‌هاي متعدد، ظرفيت‌سازي در حوزه مراكز‌آموزش‌عالي و... نمونه‌هايي از توانمندي همدان در اين خصوص است.
فاميل‌كريمي با تأكيد بر لزوم توجه به كانون‌هاي مساجد افزود: امروزه كانون‌هاي مساجد به عنوان مهم‌ترين پايگاه ديني مي‌توانند در مقابله با هجمه فرهنگي دشمن كارساز باشند.
وي گفت: دشمن سه اصل هويت ديني، ملي و منطقه‌اي كشور را در تيررس خود قرارداده است، به طوريكه در اين ميان برخي از استان‌هاي با سابقه تاريخي طولاني بيش از نقاط ديگر كشور مورد حمله قرار مي‌گيرند.
فرماندار همدان افزود: بعد از پيروزي انقلاب فرقه‌هاي انحرافي براي صدمه زدن به اعتقادات مردم از هيچ تلاشي فروگذاري نكردند.
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر نيز همچنان فعاليت گروه‌هاي انحرافي براي بي‌هويت كردن در حوزه دين ادامه دارد ولي با تدبير مديران اين وضعيت قابل كنترل است.
فاميل‌كريمي پيشرفت مقابله با تهاجم را يك حركت توأمان انتظامي و فرهنگي دانست و گفت: در بخش انتظامي همدان عملكرد بسيار مطلوبي داشته است.
وي همدان را يكي از امن‌ترين استان‌هاي كشور خواند و گفت: با بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شده كه ميزان احساس امنيت در بين مردم اين شهر 100 درصد است، با اين وجود بخش فرهنگي نياز به تقويت بيشتري دارد.
با همه اين احوال به غير از آماري كه كم و بيش در برخورد با عوامل توزيع و پخش محصولات ضدفرهنگي و كالاهاي قاچاق يا غيرمجاز در رسانه‌هاي منتشر مي‌شود آماري كلي در اين خصوص اعلام نشد.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان همدان نيز درباره نحوه و ميزان توزيع اقلام غير فرهنگي گفت: به دليل محرمانه بودن اين اطلاعات، نمي‌توان نحوه و ميزان توزيع آن را اعلام كرد.
سيدعلي حسني كنترل مرزها و گشت‌زني توسط تيم گشت براي جلوگيري از ورود و توزيع مشروبات الكلي و سي‌دي‌هاي غير اخلاقي را مؤثر دانست و گفت: مردم نيز بايد در خصوص اين نوع تهاجم‌ها هوشيار باشد.
وي خاطر نشان كرد: وظيفه نيروي انتظامي در بخش‌هاي فرهنگي كمتر از بخش انتظامي است، با اين وجود در برخورد با تهاجم فرهنگي سهم قابل توجهي در استفاده از ابزارهاي فرهنگي، آموزشي و علمي داشته است.

باورهاي ديني و ملي سلاحي مخرب در مقابل ضدارزش‌ها
با همه اين‌ها، برخورد و مقابله با نفوذ روزافزون فرهنگ‌هاي ضد ارزش انقلاب ما نياز به آمادگي و تجهيز روزافزون دارد و نمي‌توان تصور كرد كه همانند جنگ نظامي خود باختن در جنگ فرهنگي منجر به نجات ديگران مي‌شود.
ولي اين نكته را نيز بايد مد نظر داشت به صرف اين كه براي آمادگي كامل‌تر احتياج به زمان بيشتر است، نه تنها قدرت مقابله را بيشتر مي‌كند كه مهندسي ناتوي فرهنگي روز به روز با ابزارهاي پيشرفته‌تر و حملات قوي‌تر جبهه ارزشمند انقلاب را سركوب و پيرو اميال شيطاني خود مي‌كنند.
در همين خصوص رئيس سازمان آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: براي كنترل و خنثي سازي تهاجم فرهنگي از شيوه‌هاي متنوع و گوناگوني مي‌توان بهره برد كه يكي از موثرترين آنها تقويت باورهاي ديني، مذهبي و ملي است.
ابراهيم سحرخيز با ارائه راهكارهاي مبارزه با شبيخون فرهنگي افزود: با تقويت تشكل‌هاي قرآني، توسعه فعاليت‌هاي معاونت پرورشي و برگزاري اردوهاي علمي، فرهنگي، تفريحي و ورزشي مي‌توان نوجوانان و جوانان را از آسيب‌هاي تهاجم فرهنگي در امان نگه داشت.
وي تصريح كرد: گسترش برنامه‌هاي مناسب تحصيلي، تشويق جوانان به ورزش و فرهنگ‌سازي در زمينه‌هاي متعدد ورزشي، هنري و فرهنگي از ديگر راهكارهاي كنترل تهاجم فرهنگي دشمنان است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استان همدان اضافه كرد: تقويت باورهاي ديني و ملي در قالب تشكل‌هاي ديني و مذهبي، توجه به شخصيت و استقلال فردي دانش‌آموزان، توسعه تشكل‌هاي دانش‌آموزي و انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان مي‌تواند از برنامه و راهكارهاي آموزش و پرورش در اين راستا محسوب شود.
وي گفت: نظارت بيشتر بر برنامه‌هاي اجرايي دستگاه‌ها و سازمان‌هاي ذيربط، تقويت كانون‌هاي علمي، كانون‌هاي نخبگان بسيج، رشد المپياد‌ها و برگزاري نشست‌هاي علمي براي دانش‌آموزان در خنثي‌سازي تهاجم فرهنگي سازنده هستند.
سحرخيز سپس با اشاره به ميزان سرمايه‌گذاري‌هاي دشمنان براي پيشبر اهداف شبيخون فرهنگي خود تصريح كرد: دشمنان نظام مقدس ايران به ويژه آمريكا هر ساله قوانيني سخت‌تر و پيچيده‌تري براي براندازي جمهوري اسلامي ايران تصويب مي‌كنند.
وي افزود: سرمايه‌گذاري دشمنان براي سركوبي تنها حكومت شيعي جهان هم به صورت مستقيم از جمله ترغيب و تقويت ضد انقلاب و رژيم صهيونيستي صورت مي‌گيرد و هم به صورت غير مستقيم انجام مي‌شود.
رئيس سازمان آموزش و پرورش همدان ادامه داد: هزينه‌هاي غير مستقيم آمريكا در بحث تهاجم فرهنگي عليه ايران چند برابر هزينه‌هاي مستقيم آنها است كه نمونه بارز آن استفاده از ابر رسانه‌ها، رسانه‌هاي نوشتاري، اينترنت و ماهواره است كه همه اينها نشانه حجم بالاي سرمايه‌گذاري دشمنان در تهاجم فرهنگي عليه نوجوانان و جوانان اين مرز و بوم است.
وي با اشاره به ابزار و مصاديق شبيخون فرهنگي در همدان گفت: استفاده نامطلوب از موبايل، اينترنت و استعمال مواد مخدر از مصاديق تهاجم فرهنگي است.
سحر‌خيز يادآور شد: استعمال مواد مخدر چه در قالب سنتي آن و چه در قالب مخدر‌هاي شيميايي جديد و قرص‌هاي روانگردان و همچنين مدپرستي از ديگر مصاديق و ابزارهاي تهاجم فرهنگي دشمنان محسوب مي‌شود.
وي همچنين عدم توجه به غني‌سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را از موارد بي‌توجهي به مقوله تهاجم فرهنگي عنوان كرد و اظهار داشت: عدم توجه به غني‌سازي اوقات و فراغت دانش‌آموزان به عبارتي آزاد و رها كردن دانش‌آموزان از طرف والدين و مسئولان مي‌تواند دشمن را در رسيدن به اهداف خود ياري دهد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استان همدان خاطر نشان كرد: وجود فرقه‌هاي ضاله مانند بهائيت، وهابيت، شيطان‌پرستي و فرقه‌هاي دراويش منحرفه نيز مي‌تواند جرو مصاديق ابزارهاي شبيخون فرهنگي قرار گيرد.
وي تأكيد كرد: مربيان، معلمان، مديران و والدين بايد با درايت، برنامه‌ريزي صحيح و تربيت اسلامي جوانان در غني‌سازي اوقات فراغت آنان تلاش كنند، چرا كه رها كردن نوجوانان و جوانان به معناي باز گذاشتن روزنه‌هاي نفوذ براي دشمنان است.

سهم رسانه‌ها در تقابل يا استقبال از تهاجم
به هرحال اين نكته حائز اهميت است كه رسانه‌ها اكنون به عنوان يكي از اصلي‌ترين ابزارهاي تهاجم فرهنگي مورد استفاده كارترهاي سياسي و اقتصادي دشمن قرار گرفته و اين طريق بدون كم‌ترين تنشي تا خانه‌هاي شهروندان هدف خود نفوذ كرده‌اند.
بي‌شك بخش مهمي از مبارزه با اين تهاجم رسانه‌اي نيز بايد از طريق رسانه‌هاي خودي صورت گيرد و در اين خصوص لازم است رسانه‌ها با افزايش كمي و كيفي توان مقابله را با دشمنان را بالا برند.
اما آيا رسانه‌هاي ما توانسته‌اند سهم خود را در آنچه لازم و كافي است در اين مبارزه نابرابر ايفا كنند و آيا به جاي آنكه اسلحه‌اي در دستان ارزش‌مداران باشند، به سلاحي مخرب در خانه تبديل نشده‌اند؟
مسئول بسيج هنرمندان استان همدان در اين خصوص اعتقاد دارد رسانه‌هاي داخلي نيز از هجوم فرهنگ بيگانه در امان نبوده و خواسته و ناخواسته مظاهر فرهنگ غرب را اشاعه مي‌دهند.
بهروز خانلر در گفتگو با خبرنگار فارس، عملكرد رسانه‌هاي ملي و استاني را در مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان ضعيف دانست و اظهار داشت: هدف رسانه‌ها در مقابله با تهاجم فرهنگي ارائه مفاهيم ايراني و اسلامي است، اما متأسفانه رسانه‌ها نيز خود به نوعي از هجوم فرهنگ بيگانه در امان نبوده و ناخواسته مظاهر فرهنگ غرب را ارائه مي‌دهند.
وي با اشاره به ابزار و مصاديق تهاجم فرهنگي افزود: تهاجم فرهنگي در جامعه بيشتر از طريق رسانه‌ها به نسل جوان منتقل مي‌شود و نقش رسانه‌ها در معرفي شخصيت‌هاي هنري، ورزشي و فرهنگي با وضعيت ظاهري آنچناني، افكار ناسالم، طرز بيان و حالات آنان در برنامه‌هاي تلويزيوني، سريال‌ها و حتي مطبوعات در رواج فرهنگ غرب انكار نشدني است.
خانلر تصريح كرد: معرفي الگوهاي كاذب براي جوانان مي‌تواند در ظواهر و افكار آنان تأثيرات منفي بگذارد كه اين همان هدف دشمنان نيز هست.
وي قربانيان اصلي تهاجم فرهنگي را از قشر نوجوانان و جوانان دانست و خاطر نشان كرد: جوانان آسيب‌پذيرترين قشر يك جامعه از نظر فرهنگي هستند و با توجه به حس كنجكاوي، علاقمندي، شناخت چيزهاي جديد، عشق، جذابيت، كمي تجربه و به اقتضاي سني خيلي زود فريفته برنامه‌هاي فريبنده دشمنان مي‌شوند.
مسئول بسيج فرهنگيان استان همدان گفت: دشمن بعد از هشت سال جنگ تحميلي تغيير رويه داد و تهاجم فرهنگي را تأثير گذارترين راه براي از بين بردن نظام مقدس ايران اسلامي تشخيص داد و در اين راه نيز با برنامه‌ريزي و صرف هزينه‌هاي گزاف وارد عمل شده است.
وي يادآور شد: نسل امروز ما از كمبود اطلاعات اصيل فرهنگي و ديني رنج مي‌برد و مهم‌ترين عامل ظهور يك جريان فرهنگي منحرف، عدم آگاهي جوانان جامعه از پيشينه فرهنگي، ديني و مذهبي آن جامعه است.
خانلر با اشاره به اين كه جوانان ما بنا به دلايلي از هويت فرهنگي و ديني خود بي‌خبر هستند، افزود: بخش اعظمي از اين وظيفه بر عهده رسانه‌ها و جريان‌هاي اطلاع‌رساني فرهنگي است و اينها بايد با ترويج فرهنگ ناب اسلام خلأ فرهنگي و ديني را پر كنند.
وي خاطر نشان كرد: آن هنگام كه خلأ اطلاعات صحيح وجود داشته باشد، جوان به دنبال الگوهاي دروغين و كاذب مي‌رود و عقل و دل خود را با اين جريان‌ها همراه مي‌كند.
انتهاي پيام/ب10
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن