تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805656731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌سد البرز تامين كننده آب كشاورزي و آشاميدني بخش وسيعي از مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ‌سد البرز تامين كننده آب كشاورزي و آشاميدني بخش وسيعي از مازندران
بخش نخست اين گزارش كه ديروز از نظر خوانندگان گرامي گذشت، روند پيشرفت پروژه‌هاي مصوب دور نخست سفر هيات دولت به استان مازندران در زمينه راه و ترابري، واحدهاي درماني و بهداشتي، اقتصادي و آبرساني به شهرها و روستاها به صورت گذرا مورد اشاره قرار گرفت، اينك بخش دوم و پاياني اين گزارش كه حاصل مشاهدات عيني خبرنگار اعزامي اطلاعات به مازندران است، از نظر گرامي‌تان مي‌گذرد:

***

سد مخزني البرز

مطالعات آبياري دشت مازندران و توسعه منابع آب حوزه رودخانه‌هاي تالار بابل و هراز كه در آن سد مخزني البرز به عنوان گزينه برتر انتخاب شد، از سال 51 تا 68 صورت پذيرفت.

مطالعات مرحله دوم اين طرح در اواخر سال 74 به مشاور ابلاغ شد و در اسفندماه سال 77 به اتمام رسيد، عمليات خاكريزي بدنه سد نيز در اواخر سال 81 آغاز شد.

سد مخزني البرز بر روي رودخانه بابلرود در محل تلاقي شاخه‌هاي گزو و چاخاني در 45 كيلومتري جنوب شرقي بابل قرار دارد. هدف از اجراي اين طرح آبياري 54 هزار هكتار از اراضي منطقه حدفاصل بين رودخانه هاي بابلرود تا سياه‌رود، تامين آب آشاميدني شهرهاي بابل، اميركلا، بابلسر، فريدونكنار و خزرشهر، تامين قسمتي از انرژي برق شبكه سراسري با ظرفيت كل 10 مگاوات و توليد برق 6/27 جيگاوات ساعت در سال در صورت احداث نيروگاه اعلام شده است.

اين سد از نوع سنگريزه‌اي با هسته‌رسي - مارني بوده، ارتفاع آن از پي 78 متر، طول تاج 837 متر، عرض تاج 12 متر و حجم مخزن در رقوم نرمال 150 ميليون مترمكعب است.

با بهره‌برداري از اين سد 220 روستا با جمعيتي بالغ بر 186 هزار نفر از مزاياي آن بهره‌مند خواهند شد.

محمد سماك، سرپرست ناظر پروژه مي‌گويد: افزايش كارآيي آب بندانها و شبكه انهار موجود، بهبود شرايط زهكشي به‌ويژه جلوگيري از غرقاب شدن اراضي در فصل زراعي و اشتغالزايي براي 10 هزار نفر از ديگر اثرات اقتصادي اجراي اين طرح در مازندران است.

او مي‌افزايد: بدنه و سيستم انتقال طرح سد البرز تاكنون 96 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و براي تحقق اهداف برنامه فشرده به منظور آبگيري اوليه سد و اتمام عمليات اجراي آن 400 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است كه شامل 200 ميليارد ريال طلب پيمانكار، 9 ميليارد ريال طلب مشاوران طرح، 20 ميليارد ريال طلب خريد اراضي و خسارت و بقيه مبلغ مورد نياز به منظور انجام عمليات اجرايي تا پايان سال است در حالي كه اعتبار مصوب سال جاري كلا 210 ميليارد ريال است.

توقف ساخت كارخانه خودروسازي‌

يكي از اولويت‌هاي مصوبات سفر رئيس جمهوري به مازندران ساخت كارخانه خودروسازي از سوي شركت ايران خودرو است كه مردم استان به دليل وجود نرخ بالاي بيكاري، نسبت به ساخت آن ابراز خرسندي مي‌كردند اما اين پروژه در همان مرحله كلنگ‌زني و نقطه صفر باقي ماند.‌

استاندار مازندران ضمن تاكيد بر اجرايي شدن اين مصوبه و پيگيري مسئولان استان براي محقق شدن آن، تصريح كرد: اگر بنده در زماني كه اين پروژه مصوب شد، استاندار مازندران بودم اجازه آغاز عمليات اجرايي اين طرح را صادر نمي‌كردم چرا كه ساخت كارخانه خودروسازي در منطقه سرسبز و خوش آب و هواي بابل به دلايل زيست‌محيطي و گردشگري مناسب نيست.‌

اما چون اين طرح مصوب شده است و وزير صنايع و مديرعامل شركت ايران خودرو وعده ساخت آنرا داده‌اند، بايد اجرايي شود.

كريمي با تاكيد بر ايجاد منطقه ويژه انرژي در استان گفت: استاندار سابق مازندران درخواست احداث پالايشگاه در اين منطقه را داشت اما پس از تغيير او اين طرح ‌كه نقش بسزايي در كاهش بيكاري در استان دارد به بوته فراموشي سپرده شد.‌

او افزود: از زمان تصويب اين طرح از سوي دولت، مقررات و موانع زيست محيطي مانع ايجاد پالايشگاه در مازندران شده است.

كريمي گفت: از 196 مصوبه دولت، 50 مصوبه اجرايي و افتتاح شده است، 50 مصوبه در حال مطالعه و اجرايي شدن و بقيه پروژه‌ها هنوز آغاز نشده است.

تالار بزرگ فرهنگ‌ ساري‌

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، از اجرايي‌شدن 80 درصد مصوبات دور نخست سفر استاني دولت به مازندران در حوزه فرهنگ خبر داد و گفت: پروژه تالار مركزي ساري يكي از بزرگترين تالارهاي فرهنگ شمال كشور و از مصوبات خوب سفر است.

محمداسماعيل امامزاده با بيان اين كه در بحث فضاي فرهنگي و هنري، مازندران جزو استانهاي محروم كشور است، افزود: 52 شهر استان، فاقد فضاي فرهنگي و هنري است.

وي با بيان اين كه عمليات اجرايي اين مركز فرهنگي در تير ماه سال گذشته آغاز شد، اعتبار مصوب براي اجراي اين طرح را پنج ميليارد و 400 ميليون تومان اعلام كرد و خاطرنشان ساخت: تاكنون بيش از دوميليارد تومان از اعتبارات دور نخست سفر به اين طرح اختصاص يافته است و طبق تقويم برنامه‌ريزي شده، در صورت تخصيص به موقع اعتبارات در مدت 30 ماه و تا پايان سال آينده شاهد بهره‌برداري اين مكان فرهنگي خواهيم بود.

امامزاده، بناي كلي اين تالار را پنج هزار و 300مترمربع اعلام كرد و گفت: 3 سالن آمفي‌تئاتر يكهزار و 500 نفري شامل سالن‌هاي موسيقي، همايش و سالن ويژه كودكان در اين راه‌اندازي خواهد شد و براي تامين تجهيزات آن به 3 ميليارد تومان اعتبار ديگر نياز داريم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود وضع سينماهاي استان را نامطلوب دانست و اظهار داشت: در حال حاضر تنها 12 سينما در استان وجود دارد و بسياري از شهرها نيز از داشتن سالن سينما محروم هستند و در همين راستا نيز 400 ميليون تومان كمك بلاعوض پرداخت كرديم تا ساختمان سينماها را بازسازي و مرمت كنند.

او تصريح كرد: تاكنون مبلغ 60 ميليارد تومان از اعتبارات دور نخست سفر هيات دولت به مازندران صرف انجام فعاليت‌هاي ديني، فرهنگي و قرآني شده و براي ساخت مصلي و مسجد در استان نيز اعتبارات ويژه‌اي در نظر گرفته شده است.

سازه‌هاي تالار فرهنگ‌ ساري از نوع بتون و در سه‌طبقه ساخته مي‌شود كه تاكنون از 35 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.

بزرگترين بيمارستان سوانح سوختگي شمال كشور

براي توسعه بيمارستان تخصصي سوانح سوختگي زارع ساري 70 تخت پيش‌بيني شده كه 29 تخت مربوط به بيماران سوختگي 29 تخت مربوط به سوختگي ترميمي و 12 تخت نيز براي بيماران خاص سوختگي اختصاص يافته است.

مدير فني دانشگاه علوم پزشكي مازندران درجمع خبرنگاران با بيان مطالب بالا، زيربناي اين پروژه را پنج‌هزار و 200 متر مربع اعلام كرد و گفت: چهارهزار و 200 متر مربع از اين مساخت به فضاي درماني و يكهزار مترمربع آن به بخش پشتيباني اختصاص دارد.

مختارپور با اشاره به پيشرفت فيزيكي 60 درصدي اين بيمارستان تصريح كرد: تاكنون يك‌ميليارد و 600ميليون تومان اعتبار براي ساخت اين پروژه هزينه شده است كه براي تكميل ساختمان، دوميليارد و پانصد ميليون تومان و براي تجهيز آن 5/4 ميليارد تومان تسهيلات مورد نياز است. وي افزود: در صورت تامين به موقع اعتبارات، طرح توسعه بيمارستان سوانح سوختگي شهيد زارع ساري در هفته دولت سال آينده تكميل و مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.

مختارپور اعتبار مورد نياز براي تجهيز اين بيمارستان را حدود 7 ميليارد تومان برآورد كرد.

بيمارستان 372 تختخوابي بابل‌

كار مطالعات ساخت بيمارستان 372 تختخوابي تخصصي و فوق تخصصي آيت‌الله روحاني بابل در سال 69 آغاز شد و عمليات اجرايي آن در سال 71 در ضلع جنوب شرق سايت دانشگاه علوم پزشكي بابل در زميني به مساحت 40 هزار مترمربع و زيربناي 60 هزار متر مربع آغاز شد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بابل گفت: براي ساخت اين بيمارستان از آغاز اجراي طرح تاكنون مبلغ 18ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است و براي تجهيز آن 7 ميليارد تومان اعتبار در سفر دور اول هيات دولت اختصاص يافت.

دكتر مكانيكي به هنگام بازديد خبرنگاران از بخشهاي مختلف اين واحد بهداشتي و درماني گفت: اين بيمارستان داراي 312 تخت بستري، 6 تخت مراقبت ويژه كودكان، 6 تخت مراقبت‌هاي ويژه جراحي، 24 تخت مراقبت ويژه داخلي، 8 تخت مراقبت ويژه قلبي و 16 تخت اورژانس و نوزادان است.

تجهيزات اين بيمارستان شامل 28 دستگاه ونتيلاتور براي ICU تجهيزات آشپزخانه، رختشويخانه، ميزبندي آزمايشگاه و مركز استريل بيمارستان(CSR) و دستگاه آنژيوگرافي قلبي خريداري شده است كه تعدادي از آنها در انبار دانشگاه نگهداري مي‌شود و تعدادي هم در محيط بيمارستان با نايلون پيچيده شده تا پس از تحويل بيمارستان نصب و راه‌اندازي شود.

وي افزود: 99 درصد كار ساختماني و تجهيز بيمارستان انجام شده اما تا الان به دانشگاه تحويل نشده است كه علت آن نيز آماده نشدن سيستم فاضلاب، آسانسور و برخي موارد ديگر است و تحويل موقت زماني انجام مي‌شود كه كارشناسان مسكن و شهرسازي راه‌اندازي آن را تاييد و بلامانع اعلام كرده باشند.

سكوي حفاري البرز

طرح ساخت سكوي حفاري نيمه شناور البرز در سال 81 استارت زده شد و تا سال 85، 80 درصد از عمليات اجرايي آن انجام شد و هم‌اكنون مراحل نهايي ساخت را مي‌گذراند كه تا دهه فجر امسال مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت. براي ساخت اين سكوي نفتي بيش از 235 ميليون دلار اعتبار هزينه شده است.

عكس و گزارش: علي‌اشرف خانلري‌




 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن