تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815472751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشستي در دفتر خبرگزاري فارس‌ در شيراز؛ چالش‌ها و راهكارهاي طرح ساماندهي سرويس مدارس در شيراز بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشستي در دفتر خبرگزاري فارس‌ در شيراز؛ چالش‌ها و راهكارهاي طرح ساماندهي سرويس مدارس در شيراز بررسي شد
خبرگزاري فارس: در نشستي كه با ابتكار خبرگزاري فارس دفتر استان فارس و با حضور مسئولان و خبرنگاران برگزار شد، چالش‌ها و راهكارهاي طرح ساماندهي سرويس مدارس در شهر شيراز بررسي شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، اين نشست كه عصر روز گذشته با توجه به وقوع چهار فقره تصادف در سرويس مدارس شيراز طي هفته‌هاي نخست آغاز سال تحصيلي و مصدوم شدن تعدادي از دانش‌آموزان و طرح سئوالات و انتقادات از سوي رسانه‌ها برگزار شد، رئيس دفتر سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان شيراز به طرح خلاصه‌اي از روند شكل‌گيري و تدوين طرح ساماندهي سرويس مدارس پرداخت.
سعيد رجايي با بيان اينكه تلاش براي ساماندهي سرويس مدارس به سال 82 باز مي‌گردد، گفت: در اين سال بر اساس آيين‌نامه اجرايي وزارت آموزش و پرورش و انجمن اوليا و مربيان مركز‌ به استان‌ها ابلاغ شد كه عمدتا كلان‌شهرها را مد نظر قرار بدهند.
وي با يادآوري اينكه در يك مقطع شوراهاي اسلامي شهر با ورود به اين بحث نرخ و تعداد سرنشين را بر اساس مقطع تحصيلي و خودروي ارائه‌دهنده سرويس مشخص كرد، گفت: از سال 86 و با توجه به وجود مشكلاتي در اين موضوع، كار به شوراي آموزش و پرورش در شهرها محول‌ و با انجام اقدامات كارشناسي از سوي دستگاه‌هاي عضو اين شورا، راهكاري تحت عنوان طرح ساماندهي سرويس مدارس تصويب و براي اجرا ابلاغ شد.
رجايي شوراي آموزش و پرورش را تنها مسئول سياست‌گذاري در موضوع سرويس مدارس دانست و تصريح كرد: در آيين‌نامه تدوين و مصوب شده، مباحث نظارت، هدايت و اجرا نيز مشخص و متوليان آن تعيين شده است.
رئيس راهنمايي و رانندگي استان فارس در ادامه اين نشست و با طرح اين سئوال كه متولي هر موضوع از موارد تعيين شده در طرح ساماندهي سرويس مدارس كه مورد سئوال خبرنگاران نيز بوده، چه كسي است، گفت: خبرنگاران هميشه از من به عنوان رئيس پليس در خصوص سرانجام طرح سئوال مي‌كنند، اما اگر من متولي تمام بخش‌ها از اجرا، نظارت و هدايت هستم، اعلام شود تا پاسخگو باشم.
محمدعلي غفاري گفت: پليس در اين طرح تنها در مورد تعداد سرنشين و تخلفات راننده مسئوليت دارد و تا كنون بر اساس آمارها به مسئوليت خود عمل كرده است، گواه اين ادعا، توقيف 250 دستگاه خودروي سرويس مدرسه و اعمال قانون در مورد هزار سرويس متخلف است.
وي با بيان اينكه آمار تخلفات و برخوردهاي صورت گرفته براي اطلاع و جايگزين شدن خودرو با درج مشخصات خودرو، راننده، مدرسه و ديگر موارد به فرمانداري و تاكسيراني ارسال شده است، گفت: در مواردي مشكل ما عدم وجود همكاري و هماهنگي است، زماني موفق خواهيم بود كه همه مردم و دستگاه‌هاي متولي در بحث سرويس مدارس همكاري كنند.
رجايي در پاسخ به اين سئوال كه آيا متولي اجرا، نظارت و هدايت توسط شوراي آموزش و پرورش مشخص شده است، گفت: چهارچوب وظايف هر نهاد و سازمان مشخص شده است، همه دستگاه‌هاي متولي هم در سياست‌گذاري‌ها حضور داشته و دخيل بوده‌اند، بنابراين از مفاد مصوبات مطلع‌اند.
مسئول دفتر سياسي اجتماعي فرمانداري شيراز اضافه كرد: متولي تعيين شركت‌هاي حمل و نقل، سازمان‌هاي تاكسيراني و اتوبوس‌راني بوده و طبق قانون هم اضافه سرنشين و اضافه دريافت نرخ به پليس بازنمي‌گردد، اعتقاد ما نيز اين است كه پليس آخرين نقطه در نظارت است.
رجايي با بيان اينكه امروز شاهد هستيم كه در نوع خودروهايي كه مجوز ارائه سرويس به مدارس را دارد، تخلف به حداقل رسيده است، اگر چه بايد همين هم به صفر رسانده شود، در اين زمينه اگر يكي از دستگاه‌هايي كه در همه مراحل اجرا، هدايت و نظارت دخيل هستند، به وظيفه خود عمل نكند، ديگر دستگاه‌ها هم نمي‌توانند به وظايف خود‌ عمل كنند.
وي گفت: اگر مدير مدرسه كه به ‌تبع از نزديك در جريان تعداد سرنشين، نوع خودرو و مسائلي از اين دست است، تخلفات را گزارش نكند، نظارت با مشكل مواجه مي‌شود، شيراز كلانشهري است كه به ‌صورت خطي گسترش پيدا كرده و نظارت بر كار سرويس مدارس بسيار مشكل است.
رجايي خاطرنشان كرد: مدعي نيستيم كه اشكالي وجود ندارد، اما اشكالات به حداقل رسيده و با هماهنگي بيشتر و همكاري همه دستگاه‌ها از بين مي‌رود.
اين‌ مسئول گفت: در بحث ساماندهي سرويس مدارس هدف رفاه اوليا‌ و دانش‌آموزان، رفع دغدغه خاطر متوليان امر آموزش در مدارس و تامين امنيت همه جانبه دانش‌آموزان بوده است.
مدير‌عامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري شيراز نيز در پاسخ به اينكه آيا اين سازمان به وظيفه‌اي كه در قبال تعيين شركت‌هاي واجد شرايط و نظارت بر روند ارائه خدمات داشته عمل كرده است، با بيان اينكه طرح ساماندهي سرويس مدارس كاري بزرگ و در خور توجه بوده، به روند تعيين شركت‌هاي واجد شرايط پرداخت.
منصور مفتاحي با يادآوري اينكه هم اينك در شيراز صد شركت حمل و نقل درون شهري داراي پروانه فعاليت مي‌كند، گفت: بعد از فراخوان 18 شركت اعلام آمادگي كرد كه از اين ميان و با توجه به شرايط، 9 شركت انتخاب و نسبت به اخذ 100 ميليون تومان ضمانت‌نامه بانكي براي حسن اجراي وظايف اقدام شد.
مفتاحي با بيان اينكه هر شركت موظف به تامين حداقل 500 خودرو براي ارائه خدمات بود، گفت: تمام خودروهايي كه امروز وظيفه سرويس مدارس را بر عهده دارد، تاكسي پلاك قرمز يا مسافربر شخصي داراي كارت سوخت عمومي است كه به دلايلي نتوانسته روند تبديل به تاكسي را طي كند.
وي با بيان اينكه 700 مدرسه با 45 هزار دانش‌آموز توسط تعداد 5 هزار و 768 دستگاه خودرو امسال سرويس دهي مي‌شوند، گفت: با توجه به عدم تغيير در تعداد دانش‌آموزان، سال گذشته 4 هزار و 500 دستگاه خودرو وظيفه سرويس مدرسه را عهده‌دار بود و اين به معناي كاهش تعداد سرنشين‌ در هر خودرو است.
مفتاحي در خصوص نظارت بر روند ارائه سرويس مدارس خاطرنشان كرد: از ابتداي سال تا 15 آبان ‌ماه به 485 مورد گزارش تلفني رسيدگي و موارد متخلف به كميته انظباطي معرفي و ارجاع شده است.
وي با ياداوري اينكه 84 مورد شكايت حضوري و 381 مورد بازرسي توسط بازرسان تاكسيراني نيز به اين موارد اضافه مي‌شود، گفت: اكثر موارد تخلف مورد شكايت اوليا، در خصوص نرخ و كمترين مورد مربوط به تعداد سرنشين بوده است.
مفتاحي با تاكيد بر اينكه ارزيابي سالانه نيز از سوي اين سازمان بر كار شركت‌ها انجام مي‌شود، گفت: شركت‌هايي كه در پايان سال از ارزيابي نمره منفي دريافت كنند، سال آينده اجازه فعاليت در سرويس مدارس ندارند.
مدير‌عامل سازمان تاكسيراني شيراز گفت: طرح ساماندهي سرويس مدارس يك طرح جديد است كه ممكن است در مراحل مختلف با مشكلاتي روبه‌رو باشد، از نظر ما نيز تا سطح مطلوب فاصله وجود دارد، اما همين كه شيراز اين شهامت را براي ورود به بحث سرويس مدارس داشته، كار بزرگي است كه خيلي از شهرها حاضر به انجام آن نشده‌‌اند.
مدير ناحيه سه و دبير شوراي آموزش و پرورش شهرستان شيراز نيز با اشاره به روند شكل‌گيري كار از 31 فروردين ماه امسال گفت: تا تاريخ 19 آبان ماه جاري اين شورا 11 جلسه و 101 مصوبه داشته كه 35 مصوبه آن در خصوص سرويس مدارس بوده است.
جعفري با اشاره به برگزاري 13 جلسه كارگروه سرويس مدارس اين شورا، تعداد شركت‌هاي اتوبوسراني فعال در طرح سرويس مدارس را شش شركت اعلام و اضافه كرد: در گذشته مدير، انجمن اوليا و مربيان، اوليا دانش‌آموزان و بسياري از افراد درگير سرويس مدارس بودند و ماه‌ها از سال مي‌گذشت و مشكل برقرار بود.
وي گفت: طرح ساماندهي سرويس مدارس طرحي نوپا به شمار مي‌رود كه در گذشته وجود نداشته و مي‌توان آن را گام نخست از صدها گام دانست كه ممكن است نواقص و مشكلاتي در آن مشاهده شود.
جعفري با اشاره به اينكه مسئولان شهر شيراز براي حل اين مشكل همت كرده‌اند، گفت: بر اساس آمار حداقل در شيراز 24 درصد از حمل و نقل درون‌شهري مربوط به تردد دانش‌آموزان است و ساماندهي اين ميزان امر ساده‌اي نيست.
دبير شوراي آموزش و پرورش شيراز با تصريح اينكه مديران مدارس بر روند جاري سرويس دانش‌آموزان نظارت داشته و دارند، گفت: بر اساس سياست‌گذاري‌ها،‌ هر شركت موظف شده يك نماينده در هر مدرسه داشته باشد كه به عنوان رابط مدرسه و سرويس مدارس و شركت عمل كند.
وي ادامه داد: تمام گزارش‌هاي مدير از طريق نماينده به شركت‌هاي طرف قرارداد و همچنين از طرف مدير به نواحي اعلام شد و نواحي نيز بعد از تاييد اين گزارش‌ها را به مراجع بعدي ارجاع داده‌اند.
جعفري ساماندهي سرويس مدارس را منجر به كاهش دغدغه‌هاي مدير مدرسه، و افزايش تمركز وي بر مسائل آموزشي و پرورشي دانست و خاطرنشان كرد: اين اقدام آرامش دانش‌اموزان و والدين را نيز در پي داشته است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان فارس با انتقاد از اينكه همه مسئوليت‌ها متوجه پليس مي‌شود، گفت: اين در حالي است كه به گفته آقاي مفتاحي اكثر شكايات مربوط به نرخ و كمترين موارد مربوط به تعداد سرنشين بوده است.
محمدعلي‌غفاري اضافه كرد: هنوز هم مشخص نشد كه مثلا در مدرسه الف، چه فرد يا ارگاني مسئول تعيين تعداد دانش‌آموزان يك سرويس است، يعني اگر سرويسي با توجه به اينكه آيين‌نامه سرويس مدارس تعداد سرنشين را مشخص كرده، با تعداد بيشتري دانش‌آموزان توسط پليس متوقف شد، چه كسي مقصر اصلي بوده و بايد مجازات شود.
وي ادامه داد: اينگونه نيست كه راننده‌اي سر خود 10 سرنشين را سوار كند، حتما اين تعداد براي او مشخص و به او سپرده شده است، در حالي كه آقاي خاني در شورا اعلام مي‌كنند اگر پليس برخورد مي‌كرد، اتفاقات رخ نمي‌داد.
رئيس كميسيون تلفيق شوراي شهر شيراز و رئيس اسبق تاكسيراني كشور در اين خصوص با بيان اينكه تارخچه ساماندهي سرويس مدارس در شيراز به سال 77 باز مي‌گردد، اين طرح را طرحي نو و تازه ندانست و گفت: در آن زمان تعدادي شركت وارد كار شد اما با توجه به اينكه تمام شركت‌هاي داراي پروانه از تاكسيراني مجاز به ارائه خدمات هستند، براي ايجاد رقابت،‌ هر شركتي كه پروانه داشت مجاز بود با مدارس وارد مذاكره شود.
مهدي‌ خاني با تاكيد بر اينكه هميشه تعدادي از مدارس هستند كه حاضر به اجراي طرح ساماندهي سرويس مدارس نيستند، گفت: چند اشكال به اين طرح وارد است، ابتدا اينكه بايد مكانيزمي تعريف شود تا مديران مدارس حتي با استفاده از زور مجبور به تبعييت از طرح شوند. بعد از آن بايد اجازه داد تا هر شركتي كه داراي پروانه است وارد كار شود تا رقابت ايجاد شده كيفيت خدمات را بالا بياورد.
مسئول كميته انضباطي تاكسيراني شيراز با بيان اينكه راننده يكي از خودروهايي كه در حال انتقال دانش‌آموزان حادثه آفريده است، بعد از انتقال به اين كميته مشخص شده پروانه فعاليت ندارد، گفت: دريافت ضمانت از شركت‌ها موجب بالا رفتن كيفيت نيست.
وي با بيان اينكه راهنمايي و رانندگي در موضوع كمربند ايمني و الزام رانندگان براي بستن آن، ‌موفق عمل كرد، گفت: اين يكي از افتخارات ترافيكي راهنمايي و رانندگي است، پليس اول خودش رعايت كرد، بعد از ديگران خواست تا رعايت كنند، در مورد تعداد دانشآموزان يك سرويس مدرسه هم مي‌تواند همين‌گونه عمل كند.
خاني با بيان اينكه مدعي نيست كه در گذشته كار بهتر و موفق‌تر بوده است، گفت: زمان آن رسيده كه دوستان ضمانتي ايجاد كنند و برخوردي بشود تا از حادثه قبل از شكل‌گيري جلوگيري شود، شوراي شهر فكر مي‌كند در بحث سرويس مدارس مي‌شود بهتر از اين عمل ‌كرد، چرا بايد در مدت كوتاهي چهار تصادف رخ بدهد، در نخستين حادثه پليس بايد برخورد مي‌كرد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان فارس گفت: در روزهاي ابتداي سال پليس با قدرت وارد كار شد و تمام كسانيكه در حال ارائه سرويس مدارس بودند را از نظر معاينه خودرو، داشتن پروانه،‌ تعداد سرنشين و ساير موارد قانوني كنترل كرد، اما نتيجه آن شد كه برخي دوستان تماس گرفتند و گفتند ديگر كافي است.
غفاري با بيان اينكه قانون وظايف پليس را مشخص كرده و داراي ضمانت اجرايي نيز هست، گفت: هيچ فرد يا مقامي نمي‌تواند از من بخواهد كه فراتر از قانون عمل كنم، ما براي برقراري امنيت در بحث سرويس مدارس با متخلفان برخورد كرده و مي‌كنيم،‌ اما باز هم مشخص نشد چه كسي يا كدام نهاد‌ به راننده اجازه داده كه بيش از تعداد مجاز دانش‌آموز سوار كند.
وي گفت: در مورد كمربند ايمني، تخلف فردي است،‌ راننده كمربند نبسته، قانون هم روشن است، كسي به او نگفته كمربند را نبند، بنابراين راننده جريمه مي‌شود، اما در موضوع سرويس مدارس اينگونه نيست.
فرماندار و رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان شيراز در اين بخش از بحث با تاكيد بر اينكه در گذشته همه مسئولان و افراد متولي تلاش زيادي را انجام داده‌اند، گفت: اگر امروز طرح ساماندهي سرويس مدارس اجرا مي‌شود يا مي‌گوييم ضعف‌هايي در گذشته بوده، اين نافي تلاش‌هاي انجام شده در گذشته نيست.
ابراهيم عزيزي ادامه داد: از نظر من در گذشته ايراداتي به اين موضوع وارد بود و علت اينكه قرار بر تدوين و اجراي يك طرح شد‌ نيز همين مشكلات و ضعف‌ها بود.
عزيزي با بيان اينكه بحث سرويس مدارس در گذشته ريشه در ضوابط و مقررات نداشت، گفت: برخورد به اقتضاي شرايط، مشخص نبودن تعداد سرنشين، مشخص نبودن نرخ سرويس مدارس، عدم وجود متولي خاص براي نظارت، انداختن توپ مسئوليت به زمين ديگران و بروز برخي ناامني‌هاي اخلاقي در نوجوانان بخشي از اين مشكلات بود.
اين‌ مسئول با يادآوري اينكه مستندات مربوط به ناامني‌هاي اخلاقي ايجاد شده كه ريشه در سرويس مدارس داشته و منجر به بروز برخي مشكلات و آسيب‌هاي سنگين‌ شده است،‌ وجود دارد، گفت: شايد فضا اقتضا نكند كه برخي گزارش‌هاي شوراي تامين در اين خصوص اعلام شود، اما اين مسئله وجود داشت و يكي از مهم‌ترين دغدغه‌ها هم بود.
وي با بيان اينكه در گذشته مديران و مربيان مدارس نقش ديگر دستگاه‌ها را عهده‌دار شده بودند، گفت: وظيفه معلم و مدير ورود به موضوع سرويس مدرسه و ساماندهي و نظارت بر آن و پاسخگويي در مورد مشكلات به ‌وجود آمده نيست، بلكه غنا بخشيدن به تعليم و تربيت است.
فرماندار شيراز عدم وجود نظم در سرويس مدارس را يكي ديگر از مشكلات گذشته دانست و با بيان اينكه موضوع سرويس مدارس قبلا زمينه‌اي براي ايجاد رانت و رانت‌خواري افرادي شده بود، گفت: مسئوليت‌پذيري موجود در مسئولان موجب شد تا احساس تكليف كرده و به موضوع وارد شوند، اگر نه آنان هم مي‌توانستند بگويند به ما ارتباطي ندارد و اين مسئله را رها كنند.
فرماندار شيراز با تصريح اينكه در مكانيزم جديد و تعريف شده سرويس مدارس‌ در تمامي ايرادات عنوان شده كه بيش از 11 مورد را شامل مي‌‌شود، چاره‌انديشي شده است‌، گفت: امروز من حاضر هستم در هر مورد پاسخ دهم كه كار چگونه بوده و اكنون چگونه شده است.
رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان شيراز خاطرنشان كرد: اگر چه ممكن است در بحث اطلاع‌رساني ضعف‌هايي وجود داشته و خوب اطلاع‌رساني نشده باشد، اما بر مطبوعات هم ايرادي وارد است كه چرا به درستي نقش خود را اجرايي نكردند.
عزيزي با بيان اينكه هدف از اجراي اين طرح رفع يا به حداقل رساندن ايرادات گذشته بود، گفت: اين طرح‌ها در مقاطع زماني كوتاه، ميان و بلند مدت خود را نمود مي‌دهد، ما در اين خصوص به اهداف كوتاه مدت رسيده‌ايم، در مورد اهداف ميان و بلند مدت هم با برنامه‌ريزي و استمرار كار سعي مي‌كنيم كه آن را محقق كنيم.
فرماندار شهرستان شيراز در پاسخ به اين سئوال كه آيا راننده متخلف در سرويس مدارس به تنهايي مجازات مي‌شود يا سيستم هم به عنوان مسئول اين راننده باي پاسخگو باشد، گفت: دو نوع تخلف وجود دارد، فردي و سيستمي، اگر تخلف فردي بود،‌ طبيعي است فرد و اگر سيستمي بود، سيستم بايد پاسخگو باشند و در صورت لزوم جريمه و مجازات شوند.
وي ادامه داد: نمي‌توان گفت اگر راننده‌اي تخلف فردي مرتكب شد، بايد شركت را محاكمه كرد، آيا اگر من به عنوان فرماندار در رانندگي شخصي خود دچار تخلف شوم، استاندار كه من را به عنوان فرماندار برگزيده است، بايد محاكمه ‌شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان فارس گفت: تاكيد من هم همين است كه قانون و آيين‌نامه‌هاي قانوني در خصوص نوع و شكل تخلف تكليف را روشن كرده، مثلا بايد در خصوص تخلف تعداد سرنشين علاوه بر راننده شركت حمل و نقل را نيز متخلف دانست و از او توضيح خواست و جريمه كرد.
غفاري گفت: در خصوص سرنشين ماده پنج قانون حمل و نقل عمومي تكليف پليس را مشخص و تصريح كرده كه بايد با شركت و راننده متخلف برخورد شود.‌
خاني مديرعامل اسبق تاكسيراني شيراز و كشور در اين موضوع گفت: بايد در هر زمينه بر اساس نوع تخلف برخورد كرد، مثلا اگر خودرو معاينه فني ندارد، پليس پاسخگو بايد باشد،‌ اگر پروانه فعاليت ندارد، تاكسيراني پاسخگو باشد، اما در برخي موارد مانند تعداد سرنشين مدير مدرسه و مسئول انجمن اوليا و مربيان مسئوليت دارند.
خاني گفت: آموزش و پرورش هم مي‌داند كه برخي از مديران آموزشگاه‌ها به حرفش گوش نمي‌دهند، من نمونه‌‌هاي زيادي را سراغ دارم.
فرماندار شهرستان شيراز در اين خصوص گفت: شورا در اين مورد تصميم‌گيري و شركت‌هاي حمل و نقل را ملزم كرده يك نفر را به عنوان نماينده در مدارس بگمارند، اين فرد مي‌تواند از بيرون استفاده شود يا اينكه در صورت عدم بروز لطمه به فعاليت‌‌هاي آموزشي و تربيتي،‌ از درون مدرسه انتخاب شود.
عزيزي با يادآوري اينكه برخي مدارس روحيه همكاري بيشتري دارند، گفت: آن مدارسي هم كه گاهي حرف گوش نمي‌دهند، جزيره‌اي جدا نبوده و ملزم به رعايت قانون هستند، مخاطب ما دانش‌آموز است، بايد حق او رعايت شود،‌مخاطب مدرسه نيست، بنابراين اگر كرامت دانش‌آموز رعايت شود، بحثي نيست، بر اساس قانون عمل كنند، خودشان موضوع سرويس مدرسه‌شان را ساماندهي كنند.
رئيس شوراي آموزش و پرورش شيراز گفت: از طرفي اگر تعداد شركت‌هاي ارائه كننده خدمات هم بيش از حد شود، نظارت و كنترل بر آنها سخت مي‌شود، بنابراين نه انحصاري باشد كه يك يا دو شركت خاص وارد شود، نه آنقدر گسترده كه كنترل سخت شود، اينگونه به صلاح بيشتر نزديك است.
مدير عامل تاكسيراني شيراز با تاكيد بر اينكه تعامل بين تاكسيراني و پليس نيز مطلوب است،‌ گفت: هم اينك تمام گشت‌هاي ما با پليس مشترك است، همزمان پليس به تخلف رسيدگي مي‌كند، بازرس تاكسيراني هم با اخذ دفترچه و انتقال راننده به تاكسيراني مورد را بررسي خواهد كرد.
مفتاحي در خصوص اينكه آيا رانندگان چهار خودروي سرويس مدارس كه تصادف كرده بودند، مجددا به سيستم بازگشته‌اند، گفت: چهار تصادف در شيراز رخ داد كه پرونده همه موارد تشكيل شده و تمام موارد مورد بررسي كارشناسانه قرار گرفته است.
وي ادامه داد: در دو مورد رانندگان در وقوع تصادف مقصر نبودند كه بعد از رسيدگي و احراز اين موضوع، راننده به سيستم بازگشت و اكنون در حال سرويس دهي است.
مفتاحي با بيان اينكه دو راننده ديگر متخلف شناخته شده و به كميته انضباطي معرفي شده‌اند، گفت: يكي از اين دو تازه از بيمارستان ترخيص شده و بلافاصله در كميته انضباطي حاضر شده است‌ كه اين راننده از ارائه سرويس خلع يد شده و حتي در مورد انجام خدمات عمومي به شهروندان با خودروي عمومي هم معلق شده است.
مفتاحي گفت: راننده دوم هنوز در بيمارستان است اما خلع يد از سرويس مدارس قطعي است و بايد فرصت داد تا در كميته انضباطي حاضر شده و پاسخ دهد.
مديرعامل تاكسيراني شيراز با تصريح اينكه دو شركت طرف قرار‌داد اين دو راننده نيز به تعزيرات معرفي شده‌اند، گفت: من تا 15 آذر ماه گزارش كاملي در خصوص اين پرونده‌ها به رسانه‌ها اعلام مي‌كنم تا مردم در جريان موضوع قرار گيرند.
وي با بيان اينكه در يكي از حوادث رسانه‌ها بزرگ‌نمايي كرده بودند، گفت: در يكي از حوادث كه اعلام شده بود، 10 سرنشين يك خودروي سرويس مدرسه به بيمارستان اعزام شدند، ما عكس دانش‌آموزان را يك ساعت بعد از تصادف در مدرسه داريم،‌ در حالي كه هيچ مشكلي نداشته و به كلاس رفته بودند.
غفاري نيز گفت: ما قبول مي‌كنيم كه دانش‌آموزان در اين حادثه دچار ضربه روحي شدند، اما رسانه‌‌ها هم قبول كنند با ارائه اطلاعات نادرست به مردم، به جامعه ضربه روحي وارد مي‌كنند.
فرماندار شهرستان شيراز در پايان اين نشست با قدرداني از برگزار و شركت‌كنندگان خاطرنشان كرد: ساماندهي سرويس مدارس يك طرح خوب است كه نيازبه تمرين و ممارست دارد.
ابراهيم عزيزي با بيان اينكه اين طرح دو سال آغاز شده است‌، گفت: سال گذشته ايراداتي وجود داشت، امسال بخشي از اين ايرادات برطرف شده و در افق بلند مدت تمام ايرادات رفع مي‌شود.
فرماندار شهرستان شيراز با تاكيد بر اينكه در اين طرح بيش از 70 درصد موفقيت حاصل شده است، گفت: بايد با هماهنگي همه دستگاه‌ها و همراهي همه عزيزان اين طرح را به سامان رساند و كمك كرد تا نتيجه مطلوب حاصل شود.
انتهاي پيام/ص10
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 466]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن