تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820510376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور درپيامي به همايش جوانان وهويت ايراني: انقلاب اسلامي پرچمدار«هويت حقيقي انسان»است سازمان ملي جوانان تحولات بخش هويت رابا رهيابي‌ علمي وعيني رصد كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس‌جمهور درپيامي به همايش جوانان وهويت ايراني: انقلاب اسلامي پرچمدار«هويت حقيقي انسان»است سازمان ملي جوانان تحولات بخش هويت رابا رهيابي‌ علمي وعيني رصد كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - جوانان

رييس‌جمهور در پيامي به همايش ملي «جوانان و هويت ايراني: همسازي عناصر ديني و ملي» با هشدار نسبت به برنامه‌ريزي دشمنان براي مقابله با هويت‌يابي جوانان، راه مقابله با تلاش سازمان يافته دشمن در عرصه فرهنگ را پاسداري آگاهانه، عالمانه و همه جانبه از هويت فرهنگي اين ملت خواند، هويتي كه برآيند هويت ديني، ملي و انقلابي او به منزله شناسنامه جامعه ايراني است.

به گزارش خبرنگار «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين پيام كه توسط رييس‌سازمان ملي جوانان قرائت شد؛ با بيان اينكه هويت، مرز انسان و غيرانسان در پهنه هستي است و هويت‌يابي راهي است كه از انسان آغاز شده و به سوي خداي بزرگ متهي مي‌شود، افزود:‌ با شناخت هويت خويش، تصويري روشن از آينده فرد و جامعه فراروي انسان رخ مي‌نمايد و انسان به درستي نقش و جايگاه و شان والاي خويش را در زندگي در مي‌يابد و از اين رهگذر هم از گذشته، ره توشه درس و عبرت مي‌گيرد و هم در زمان حال با ايستادن بر جزيره فرصت، آينده را آنچنان كه بايسته و شايسته است، مي نگرد و مي‌نگارد.

وي با اشاره به نگاه اسلام ناب و انقلاب اسلامي از هويت و وجه تمايزش با ديگر مكاتب و ديدگاه‌هاي بشري، تاكيد كرد: مكاتب فكري مختلف جهان امروز كه تحت تاثير آموزه‌هاي اومانيستي هستند ، هويت انسان را گاهي به منزله طبيعت ثانويه و ميراث نژادي و فرهنگي او گرفته‌اند، زماني به هويت به منزله يك پديده روانشناختي و از مقوله احساس نگريسته‌اند، در زماني ديگر آن را راهبردي براي دستيابي به اهداف جامعه پنداشته‌اند و در برهه‌اي هويت را يك پديده ارتباطي و اجتماعي دانسته‌اند، اين نگاه‌ها اگر چه بعضا و تا حدي قابل توجه و قبول است، اما از جامعيت و عمق چنداني برخوردار نيستند و اما نگاه اسلام ، نگاهي همه جانبه، عميق و داراي چارچوب معين در عين انعطاف پذيري است.

به گفته رييس‌جمهور، در منظر اسلام عزيز «فطرت الهي»، هويت، مشترك همه انسانهاست و فطرت انسان نه نقطه سرانجام كه نقطه آغاز يك حركت رو به كمال است. قرآن كريم هويت انسان را با جهت «الي الله» مي‌شناسد كه فقط و فقط در ارتباط او با مبدا هستي معنا مي‌يابد و شخصيت حقيقي او از اين رهگذر شكل مي‌گيرد و چهره تابناك او در پرتو اين ارتباط جلوه مي‌كند و در اين مسير گزينش نوع رابطه او با حق است كه عامل اصلي تعيين كننده هويت و كمال دهنده آن است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: نگاه اسلامي به هويت، نگاهي كامل و جامع و راهگشاست، نگاهي كه هم گذشته را مي‌پالايد، هم حال را سامان مي‌دهد، هم شعله اميد به آينده‌اي روشن را در پرتوي تربيت و ولايت انسان كامل فروزان مي‌سازد و مسير نوراني خودشناسي، خوديابي، خودسازي و خودباوري تا جامعه سازي و جهاني سازي قرآني را ترسيم مي‌نمايد.

وي راز اصلي بحران هويت امروز ليبرال دموكراسي غرب و قبل از آن كمونيسم شرق را غفلت از جست‌وجوي نقش و جايگاه انسان و جوان امروز در نظام هستي بيان كرد و افزود: اگر اين مهم درست فهميده شود و به خوبي و با زبان مناسب به نسلهاي امروز و آينده ايران و جهان انتقال يابد، بخش عمده‌اي از رسالت و مسووليتمان به انجام رسيده است.

به گفته رييس جمهور؛ انقلاب اسلامي كه حركتي انسان ساز و برخاسته از آموزه‌هاي زلال و حياتي به رهبري انساني خود ساخته و الهي بود، توانست فطرت مردم و جوانان را مورد خطاب قرار دهد و بيدار نمايد و در مسير شكل‌يابي و اوج‌گيري و تثبيت انقلاب از ابتدا تا به امروز پرچمدار «هويت حقيقي انسان» باشد، انقلاب اسلامي ايران در غوغاي «ايسمها» و «ايده‌هاي جعلي» به وقوع پيوست و دست دل و جان همگان به ويژه جوانان را گرفت و دوباره به بوستان معطر دين و قرآن و معارف الهي رجعت داد.

از همان روزهاي اول انقلاب اسلامي بود كه شجره طيبه «خودباوري» و «عزت نفس» و «ما مي توانيم» باليدن گرفت و امروز ما در سي‌امين سال انقلاب اسلامي شاهد به بار نشستن آن و رويشهاي سرسبز ديگري از رشد و پيشرفت مبتني بر خودباوري و خود اتكايي هستيم و دير نيست كه شاخه‌هاي اين شجره طوبي بر ديگر سرزمينهاي اسلامي سايه گستراند و «هويت جمعي» جهان اسلام براي ديگر بار جوانه بزند و زمينه شكوفايي تمدن نوين اسلامي را كه بر شالوده خون شهيدان و تلاشهاي ماندگار انسانهاي خود يافته بنا نهاده شده است، فراهم سازد.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: بي ترديد دشمن مستكبر نيز آرام نشسته و نخواهد نشست، «غوغاي جهاني سازي»، «دهكده جهاني»، «پايان تاريخ»، «نبرد تمدنها» همه و همه براي مقابله با همين هويت‌يابي است كه دغدغه‌ انسان امروز شده است. آنان در اين مسير كانون برنامه‌هاي خود را بر مديريت ميل‌ها و رغبت‌ها نهاده و ابزار خود را شبهه و غفلت قرار داده‌اند تا جوان ايراني كه ميراث‌دار ميراث ماندگار قرنها تلاش ديني و ملي و سالهاي تلاش انقلابي است از خود بيگانه سازد، بين او و گذشته روشنش فاصله اندازد و آينده را پيش روي او تاريك و مبهم جلوه دهد، تا ارتجاعي ديگر را رقم زند و مانند گذشته‌هاي نه چندان دور وي را از هويت‌يابي فعال كه ثمره انقلاب اسلامي است به هويت يابي منفعلانه وا دارد.

وي راه مقابله با تلاش سازمان يافته دشمن در عرصه فرهنگ را پاسداري آگاهانه، عالمانه و همه جانبه از هويت فرهنگي اين ملت خواند، هويتي كه برآيند هويت ديني، ملي و انقلابي او به منزله شناسنامه جامعه ايراني است.

وي گفت:‌ توجه به چشم‌انداز 20 ساله نظام و در آينده نزديك تدوين برنامه پنجم سازندگي كشور - كه بر گرفته از آموزه‌هاي ناب ديني و انقلابي است ــ مي‌تواند ما را در اين مسير خطير ياري نمايد، به ويژه اين كه در سالهاي اخير رهنمودهاي حكيمانه رهبر عزيزمان در ترسيم و تبيين مهندسي فرهنگي و فرهنگ كشور همراه با تلاشهاي صاحبنظران و نهادهاي دست اندركار ، پيمودن اين راه را هموارتر كرده است.

رييس‌جمهور از سازمان ملي جوانان خواست: براي كمك به اين امر سرنوشت ساز، تمهيدات و بسترهاي لازم را براي مقوله مهم و تاثيرگذار هويت به عنوان يك ماموريت اصلي فراهم نمايد و با دعوت از نخبگان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه و نهادهاي ذيربط با تشكيل هم انديشي‌ها و كارگروههاي مفيد و مؤثر به شكل مستمر دوره‌اي و سالانه، تحولات بخش هويت را با رهيابي‌هاي علمي و عيني رصد نمايد و در اين مسير به فكر سرشار و روح زلال و ايده‌هاي خلاق و راهگشاي نسل جوان و جوانان بيش از گذشته اعتماد نمايد و از جوانان براي اين موضوع حياتي استمداد بجويد و در اولين فرصت ممكن نتايج مطالعات و تحقيقات جامع خود را به گونه‌اي كه قابليت تبديل به برنامه عمل داشته باشد ، تنظيم نمايد.

رييس‌جمهور ادامه داد: بي ترديد در مقابله با هويت سازي جعلي دشمن، سهم هر نهاد كوچك و بزرگ اجتماعي از نهاد انسان ساز خانواده‌ تا مدرسه و محيط تعليم و تربيت تا مراكز آموزش عالي و حوزه‌هاي مقدسه علميه و نيز نهادهاي عمومي به ويژه رسانه‌ها و رسانه ملي و بخشهاي اثرگذار عرصه ادبيات و هنر و ميراث فرهنگي مؤثر بايد معلوم شود و همه اين تلاشها در قالب برنامه‌هاي ملي هويت ذيل برنامه‌هاي پنجساله بر اساس اهداف سند چشم‌انداز، بالندگي هويت جوان ايراني سامان مناسب يابد.

احمدي‌نژاد در خاتمه خطاب به جوانان، آنها را طلايه‌داران فرداي روشن نظام اسلامي و جهان خواند و از آنها خواست: با انديشه و تفكر برخاسته از آموزه‌هاي ناب ديني و انقلابي، گامهاي اصلي آباداني و پيشرفت ايران عزيز اسلامي را با گفتمان اميد بخش عدالت برداريد و با ارائه الگوي عملي و عيني، جهان را به تحقق وعده آسماني حكومت عدالت و عبوديت نزديكتر سازيد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن