تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816388042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين نمايشگاه فروش عكس ايران از نگاه عكاسان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نخستين نمايشگاه فروش عكس ايران از نگاه عكاسان


نخستين نمايشگاه فروش عكس ايران از 20 آبان در محل موسسه فرهنگي هنري صبا برگزار شده است. به بهانه برگزاري اين نمايشگاه چندتن از عكاسان اظهارنظر كرده‌اند كه مي‌خوانيد:

اكسپوي عكس صبا، الگويي ملي از بازار فروش اثر هنري

فخرالدين فخرالديني از پيشكسوتان عكاسي ايران، برپايي نخستين نمايشگاه فروش عكس ايران را موجب رونق بازار خريد و فروش آثار هنري در تمامي زمينه‌ها، ارزيابي و تشويق و دلگرمي تمامي فعالان عرصه هنر و تثبيت اقتصاد هنر در سياستهاي فرهنگي كشور دانست و تأكيد كرد: اين حركت بايد نهادينه شده و در دوره‌هاي بعد نيز استمرار يابد.

به گزارش روابط عمومي مؤسسه فرهنگي هنري صبا وابسته به فرهنگستان هنر، فخرالديني ادامه داد: حركتي اينگونه بايد از خيلي پيشتر در ايران رخ مي‌داد، چرا نتوانيم در كنار حراج كريستي دبي و ساتبي در اروپا، در كشور خودمان يك الگوي ملي از عرضه و فروش آثار هنري ارائه دهيم.

وي افزود: اكسپو هميشه تأثير گذار بوده و اين بار هم همه هنرمندان با حضور و مشاركت فعالانه خود، ثابت كردند كه بسيار راغب به همكاري هستند.

اين جريان مي‌تواند همه بازار خريد و فروش آثار هنري را در ايران رونق دهد، هم چشم‌اندازي از موقعيت و جايگاه فعلي هنرهاي ما را ترسيم و هم‌انگيزه و روحيه فعاليت بيشتر را در هنرمندان ما مضاعف كند.

اين هنرمند نام آشناي عكاسي حرفه‌اي، مهمترين كاركرد اين نمايشگاه را پيوند جامعه با عكاسي و بردن عكس به ميان مردم دانست و تأكيد كرد: اين اكسپو مي‌تواند كاركردهاي گوناگون عكاسي را درسطح عمومي باز تعريف كند و نقش مؤسسه صـبا در مـديريـت اين حركت ملي بسيار حسـاس و حياتي است، كه آن را به گونه‌اي حرفه‌اي و همچون ديگر اقداماتش با رويه‌اي پژوهشي وتخصصي دنبال كند.

وي با طرح ضرورت استمرار اين حركت و متوقف نشدن آن در نخستين تجربه يادآور شد: نمايشگاه فروش آثار بايد به همه حوزه‌هاي ديگر هنرهاي تجسمي نيز تعميم يابد و هنرمندان ما را در هر رشته‌اي تحت حمايت خود قرار دهد.فخرالديني از عرضه چند اثر خود در اين نمايشگاه خبر داد و گفت: پرتره مشهور استاد محمد حسين شهريار كه از مشهورترين عكسهاي اين استاد ادب ايران در سالهاي اخير بوده، براي نخستين بار در اين نمايشگاه براي فروش عرضه خواهد شد.

اكسپو بيانگر ظرفيت بين‌المللي عكس ايران

جمشيد بايرامي عكاس باسابقه، برپايي موفق اكسپو عكس صبا را آيينه‌اي از ظرفيت بين‌المللي عكاسي ايران دانست و گفت: عكاسان ما همه اعتبار خود را به اين اكسپو آورده‌اند.

جمشيد بايرامي عكاس با سابقه و نام آشناي ايراني با بي‌اساس خواندن انتقادهاي مطرح شده، درخصوص حضور چهره‌هاي مشهور سينماي ايران در روز گشايش نمايشگاه فروش عكس؛ اين حضور را نقطه قوت و نشان ظرفيت فراگير عكاسي كشورمان دانست و گفت اين افتخار و قدرت عكاسي ماست كه نام‌آوران سينما و سرشناسان سينما را به اين عرصه مي‌كشاند و بايد به جاي بهانه‌جويي اين پيوند و تعامل را به فال نيك گرفت و آن را تقويت كرد.

اين عكاس برجسته خاطرنشان كرد: عكاسان ما همه اعتبار خود را به ميدان آورده‌اند، و حالا نوبت مديريت اين جريان است كه اينهمه شور و اميد و انگيزه را در يك بستر مطلوب هدايت كند.

وي تداوم يافتن نمايشگاه را در دوره‌هاي آينده شرط ديگر تحقق اهداف آن دانست و تأكيد كرد: اگرچه ما هنوز تا آن مرحله فاصله داريم، اما به اجراي موفق اين نمايشگاه در سطح ملي، مي‌توانيم به بين‌المللي شدن اكسپو هم فكر كنيم، چرا كه عكاسان ما اكنون در همه جهان اعتبار دارند و شناخته شده بوده، سابقه حضور درخشان در مسابقات و عرصه‌هاي حرفه‌اي عكاسي در جهان را دارند و همه دنيا عكاسان ما را مي‌شناسند، پس معتقدم عكاسي ما، ظرفيت اين را دارد كه بين‌المللي شود، اما اين در صورتي است كه نمايشگاه فروش عكس بتواند الگوي مطلوب و موفقي از مشاركت هنرمندان و راه‌اندازي يك عرصه بزرگ و فراگير از ارائه آثار هنري را به شكلي حرفه‌اي و تخصصي، از خود نشان داده و زمينه را براي حركتهاي بعدي فراهم كند.

مقـدمه‌اي براي ورود آثار به حراج‌هاي جها ني

شادي قديريان نيز معتقد است: اكسپو عكس اگر به درستي برگزار شود، مي‌تواند مقدمه‌اي براي ورود آثار عكاسان به بازارهاي جهاني باشد.‏ ‏«شادي قديريان» نيز در گفتگو با فارس درباره برگزاري نخستين اكسپوي عكس ايران افزود: به هر حال هر تجربه‌اي بايد از جايي آغاز شود و اين تجربه چه خوب و چه بد به هر حال باعث مي‌شود كه در دفعات بعدي با تجربه بيشتر و بهتري همراه باشد.

وي برگزاري اكسپو و فروش آثار عكاسان را براي تعيين سطح قيمت عكس‌ها بسيار مؤثر دانست و گفت: آثار عكاساني كه در نگارخانه‌ها آثارشان را ارائه مي‌كنند تعرفه مشخصي ندارد، گاهي در نگارخانه‌ها آثار عكاساني كه هنوز دوره دانشجويي را طي مي‌كنند، با قيمت آثار عكاسان با تجربه يكسان تعيين مي‌شود و تصور مي‌كنم برگزاري اكسپويي كه با نظر كارشناسانه آثار عكاسان را قيمت‌گذاري مي‌كنند، براي رفع اين مشكل بسيار مفيد خواهد بود.

اين عكاس جوان كه تاكنون چندين بار در حراجي‌هاي بزرگ دنيا آثارش به فروش رسيده است، درباره شكل برگزاري اكسپو عكس ايران گفت: در اكسپوها و حراجي‌هاي سراسر دنيا عكس‌هاي هنري ارائه مي‌شود. در كاتالوگ‌هاي حراج‌هايي همچون كريستي هم اثري از عكس‌هاي خبري و تاريخي نيست، چرا كه معمولاً عكس‌هاي خبري به مطبوعات و آژانس‌هاي خبري فروخته مي‌شود، بنابراين تصور نمي‌كنم عكس‌هاي خبري و تاريخي هم در اكسپو و حراج‌ها جايي داشته باشند. اما از آن جا كه دوسالانه‌هاي ما هم با اصول برگزاري دوسالانه‌هاي مختلف دنيا بسيار متفاوت است، اين مسأله‌ كاملاً عادي است.

قديريان در ادامه با اشاره به فروش آثارش در حراج‌هاي دنيا گفت: هر بار آثار من از طريق يك نگارخانه از داخل يا خارج از ايران به اين حراجي‌ها ارائه مي‌شود. تصور مي‌كنم اگر اين اكسپو و حراج آثار هنري به درستي در ايران برگزار شود، مي‌تواند مقدمه‌اي براي ارائه اين آثار در حراجي‌هاي بزرگ دنيا باشد و نمايندگان حراج‌هاي دنيا براي انتخاب عكس‌هاي ايرانيان به اين نمايشگاه‌هاي بزرگ فروش عكس مراجعه كنند تا انتخاب عكس‌ها تنها محدود به نگارخانه‌ها نباشد.

نمايشگاهي بينابين

اكسپوي عكس ايران، نمايشگاهي بينابين چندين نمايشــگاه فـــروش عكس در دنيــاســت، اما حــركتــي در شرايط بي حركتي امروز است.‏ ‏«آناهيتا قباييان» مدير نگارخانه راه ابريشم با بيان اين مطلب درباره شكل اجرايي اكسپوي عكس ايران گفت: برنامه‌هاي فروش عكس در ديگر كشورهاي دنيا به چند شكل برگزار مي‌‌شود كه يكي از آنها برگزاري حراج است و از هر نگارخانه يا مجموعه‌داري تعدادي آثار در حراج ارائه، قيمت پايه براي آنها تعيين شده و به مدت دو تا سه روز در نمايشگاهي به نمايش گذاشته مي‌شود و روز آخر به بالاترين رقمي كه خريدار داشته باشد، فروخته مي‌شود. برنامه ديگر اكسپو عكس كه تنها با حضور نگارخانه‌داران برپا مي‌شود اينگونه است كه آثاري كه هر نگارخانه‌دار ارائه مي‌كند با قيمت تعيين شده به خريداران فروخته مي‌شود. فروش آثار عكس در نگارخانه‌ها نيز شكل ديگري از فروش عكس است كه هر نگارخانه‌دار بر اساس سليقه خود نمايشگاه عكس برپا مي‌كند و آثار ارائه شده را با قيمت تعيين شده به فروش مي‌رساند. اما برنامه‌اي كه در مؤسسه فرهنگي و هنري صبا برپا شده است برنامه‌اي مابين اينهاست كه دقيقاً نمي‌دانم مقصودشان از اين كار چيست اما در مجموع مي‌توان گفت با وجود نارسايي‌ها و مشكلاتي كه دارد برنامه بدي نيست و حركتي در شرايط بي‌حركتي امروز است. قبائيان درباره ارائه آثار مختلف در اكسپوي عكس گفت: اين طور نيست كه در حراجي‌ها و اكسپوهاي عكس تنها عكس‌هاي هنري ارائه شود. بلكه كيفيت عكس مهم است و هر عكسي كه قابليت فروش داشته باشد مي‌تواند ارائه شود.




 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن