تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813101769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل منابع طبيعي ايلام: اجراي طرح جنگل‌گردشي مانع تخريب جنگل‌هاي ايلام شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل منابع طبيعي ايلام: اجراي طرح جنگل‌گردشي مانع تخريب جنگل‌هاي ايلام شده است
خبرگزاري فارس: مديركل منابع طبيعي استان ايلام گفت: اجراي طرح جنگل‌گردشي مانع تخريب جنگل‌هاي ايلام شده است.


عبدالرضا بازدار امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ايلام افزود: اين دستگاه اجرايي براي جلوگيري از افزايش تخريب جنگل‌ها طرح جنگل گردشي را در دستور كار خود قرار داده است.
وي ادامه داد: در اجراي اين طرح نيروهاي يگان حفاظت اين دستگاه اجرايي با لباس فرم و يكدست در مناطقي كه ميزان تخريب در آنها زياد است مشغول گشت‌زني مي‌شوند.
اين مسئول اضافه كرد: يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي استان ايلام با حضور در تمام مناطق جنگل‌ها و مراتع استان ايلام با عوامل تخريب برخورد مي‌كند.
بازدار تصريح كرد: احيا و صيانت از جنگل‌ها و مراتع يكي از وظايف ذاتي اين دستگاه اجرايي به شمار مي‌رود كه در اين راستا تلاش مي‌كند.
مديركل منابع طبيعي استان ايلام گفت: يكي ديگر از طرح‌هاي اين دستگاه اجرايي در استان ايلام مبارزه با آفت نيمه انگلي لورانتوس در جنگل‌هاي بلوط است كه در دستور كار قرار دارد.
وي ادامه داد: مبارزه با اين انگل جنگلي تنها به صورت قطع سرشاخه‌هاي آلوده به اين انگل بوده كه در سال‌هاي اخير در دستور كار اين دستگاه اجراي قرار دارد.
اين مسئول اضافه كرد: اين دستگاه اجرايي درصدد است امسال بخش مهمي از جنگل‌هاي بلوط استان ايلام شامل بيست هزار هكتار از وجود اين بيماري نيمه انگلي نجات دهد.
بازدار تصريح كرد: البته در حال حاضر 60 هزار هكتار از جنگل‌هاي بلوط استان داراي اين بيماري نيمه انگلي بوده كه براي دفع ان برنامه‌ريزي شده است.
اين مسئول اضافه كرد: مشاركت مردمي در اجراي طرح‌هاي انگل‌زدايي جنگل‌هاي استان ايلام بسيار موثر بوده كه بايد از اين همراهي مردم قدرداني كرد.
مديركل منابع طبيعي استان ايلام گفت: مردم به صورت گروه‌هاي خودجوش در قالب گروه‌هاي كوهنوردي و غيره اقدام به قطع سرشاخه‌هاي درختان بلوط مبتلا به بيماري نيمه انگلي لورانتوس مي‌كنند.
وي اضافه كرد: بيماري نيمه انگلي لورانتوس در زبان محلي به مخور معروف است و از ديرباز اين بيماري نيمه انگلي بخشي از جنگل‌هاي استان ايلام را دچار آسيب كرده و مردم به صورت خودجوش با همكاري كارشناسان اين دستگاه اجرايي در دفع اين بيماري كمك كرده‌اند.
استان ايلام داراي 66 هزار هكتار جنگل بوده كه از اين ميزان 440 هزار هكتار آن جنگل بلوط است.
انتهاي پيام/ب30
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن