تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814761752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش اكران دوم پائيز /آغاز اكران چارچنگولي / دعوت به 800 ميليون رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش اكران دوم پائيز /آغاز اكران "چارچنگولي" / "دعوت" به 800 ميليون رسيد
در حالي كه فيلم‌هاي اكران عيد فطر با اتمام هفت هفته نمايش مي‌بايست اين هفته جاي خود را به آثار جديد مي‌دادند، تنها در گروه سينمايي عصر جديد "چارچنگولي" جانشين "سه زن" شده و اكران سه فيلم ديگر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولين اكران پائيز 87 با نمايش فيلم‌هاي جديد در پنج گروه سينمايي از دهم مهرماه آغاز شد. با توجه به ضوابط اكران كه هفت هفته نمايش را براي هر فيلم مجاز مي‌داند، اين هفته انتظار تغيير اكران در پنج گروه سينمايي مي‌رفت به خصوص در گروه سينما آفريقا كه "دعوت" يك هفته زودتر با يك سينما آغاز كرده است.

اما خبرها حاكي از آن است كه سينماها اين هفته تنها با تغيير اكران در گروه سينما عصر جديد مواجه هستند. "چارچنگولي" نهمين فيلم سعيد سهيلي از چهارشنبه 29 آبان‌ماه در گروه سينمايي آفريقا جايگزين "سه زن" در 15 سينماي تهران شد.

چارچنگولي

فيلم با فيلمنامه‌اي از سهيلي داستان دو بردار دوقلو است كه از ناحيه دست به هم چسبيده‌اند و هر كدام زندگي و عقايد خود را دارند. جواد رضويان، رضا شفيعي‌جم، فتحعلي اويسي، بهاره رهنما، رضا فيض نوروزي، مهران رجبي، شهرام قائدي، مينا جعفرزاده و مژگان بيات بازيگران "چارچنگولي" هستند.

"خواب زمستاني" دهمين فيلم سيامك شايقي با فيلمنامه‌اي از اصغر عبداللهي و شايقي، داستان زندگي مشترك سه خواهر و درگيري آنها با مشكلات روزمره و شخصي است. فاطمه معتمدآريا، آزيتا حاجيان، لادن مستوفي، پگاه آهنگراني، شاهرخ فروتنيان، كورش تهامي، فرشيد منافي و عمار تفتي بازيگران اين فيلم هستند.

"خواب زمستاني" از چهارشنبه اول آبان‌ماه اكران شده و پس از 25 روز نمايش در 10 سينما 27 ميليون تومان فروش داشته است. اين فيلم با اكران در گروه فرهنگي به نوعي از فروش بالقوه خود فاصله گرفت كه البته كارگردان در گفتگوهاي خود به مناسب نبودن اين شرايط و البته تنها گزينه ممكن براي اكران عمومي فيلم اشاره كرده است.

فيلم شايقي با توجه به اكران در گروه خاص توانست از امكانات تبليغاتي متعارف موجود بهره برده و نشست رسانه‌اي با حضور كارگردان و بازيگران داشته باشد كه در اطلاع‌رساني و همين فروش فيلم تأثير داشت. بيلبورد تبليغات شهري و تيزر تلويزيوني از ديگر امكاناتي هستند كه "خواب زمستاني" از آنها بهره‌مند شد ولي به نظر مي‌آيد جذابيت‌هاي خود فيلم مهمترين عامل براي فروش مناسب هستند كه فيلم هنوز از آن بهره‌مند نشده است.

"محيا" سومين فيلم اكبر خواجويي بر اساس فيلمنامه‌اي از خودش ساخته شده است. فيلم داستان پسري جوان است كه دل در گرو دختري به نام محيا دارد و در رسيدن به عشق خود به مشكل مي‌خورد. شهاب حسيني، الهام حميدي، آزيتا حاجيان، برزو و انوشيروان ارجمند، مجيد سعيدي، صالح خواجويي و مريم بوباني از بازيگران اين فيلم هستند.

"محيا" از چهارشنبه 24 مهرماه در گروه سينمايي قدس اكران شد و پس از 31 روز نمايش در 17 سينما 126 ميليون تومان فروخته است. اين فيلم هر چند نشست رسانه‌اي پر بازيگر و حاشيه‌ساز نداشت ولي از بيلبورد شهري و تيزر تلويزيوني پر تعداد بهره‌مند شد كه با تكيه بر حضور بازيگران چهره و ... توانسته مخاطبان فيلم را افزايش داده و براي اين فيلم متوسط، چنين فروشي را رقم بزند.

"آواز گنجشك‌ها" هفتمين فيلم مجيد مجيدي بر اساس فيلمنامه‌اي از مجيدي و مهران كاشاني است. فيلم داستان كريم كارگر مزرعه شترمرغ است كه به دلايلي اخراج مي‌شود و براي يافتن كاري ديگر به تهران مي‌رود، اما در اين كلانشهر با مسائلي عجيب و غريب مواجه مي‌شود. رضا ناجي، كامران دهقان، حامد آغازي، پويا صالحي، محمدرضا شيخي، شبنم اخلاقي و نشاط نظري بازيگران فيلم هستند.

"آواز گنجشك‌ها" از چهارشنبه دهم مهر در گروه سينمايي استقلال اكران شد و پس از 45 روز نمايش در 16 سينما 269 ميليون تومان فروش كرد. موفقيت پيشاپيش فيلم در جشنواره برلين و پس از آن جشنواره بيست و ششم فجر از عواملي هستند كه براي مخاطب پسند شدن فيلم فضا ايجاد كردند.

انتخاب فيلم به عنوان نماينده سينماي ايران در اسكار هشتاد و يكم و بازي‌هاي پشت پرده براي آغاز اكران فيلم در سلماس براي اينكه مجاز به حضور در اسكار شود، از ديگر حاشيه‌هاي ايجاد شده در اطراف فيلم بودند. اما جريان اصلي از زمان اكران فيلم در تهران آغاز شد كه مجيدي با حرف‌هاي تند و تيز، نشست رسانه‌اي فيلم را به جلسه نقد سياست‌ها و عملكردهاي دولت فعلي تبديل كرد.

پس از اين بود كه گفتگوهاي هفتگي و روزانه مجيدي به بهانه‌هاي مختلف و در نشست‌هاي مختلف آغاز شد. اين فيلمساز منتقد كه پيش از اين هم نشان داده از تريبون جمعي براي اعلام نقطه نظرهاي سياسي و عقيدتي خود استفاده مي‌كند، به صحبت درباره بسياري از مسائل جاري و پشت پرده سطوح مختلف جامعه پرداخت كه البته هر هفته "آواز گنجشك‌ها" را نيز در صدر اخبار قرار داد.

آخرين تير اين تركش پخش مستند پشت صحنه فيلم در حال اكران "آواز گنجشك‌ها" در رسانه ملي بود. اقدامي عجيب و بي‌سابقه كه حاميان وي را نيز به واكنش واداشت تا اين اقدام ناعادلانه را زير سوال ببرند. بيلبوردهاي تبليغاتي و تيزرهاي تلويزيوني فيلم نيز با تعداد نامحدود به صورت روزانه پخش شدند تا اين ميزان فروش غير قابل پيش‌بيني براي فيلم رقم بخورد.

نشست رسانه‌اي فيلم "آواز گنجشك‌ها"

"كنعان" سومين فيلم ماني حقيقي بر اساس فيلمنامه‌اي از حقيقي و اصغر فرهادي است.فيلم داستان زوج مينا و مرتضي است كه تصميم گرفته‌اند پس از 10 سال از هم جدا شوند. آنها مي‌خواهند طلاقشان را رسمي كنند، اما بازگشت ناگهاني آذر خواهر مينا شرايط را تغيير مي دهد. محمدرضا فروتن، ترانه عليدوستي، افسانه بايگان و بهرام رادان بازيگران اصلي فيلم هستند كه به تهيه‌كنندگي مصطفي شايسته ساخته شده است.

"كنعان" از چهارشنبه دهم مهر در گروه سينمايي آزادي اكران شد و پس از 45 روز نمايش در 17 سينما 420 ميليون تومان فروش كرد. اين فيلم هر چند از امتياز نشست رسانه‌اي جنجالي استفاده نكرد ولي از جلسه نقد و بررسي در نشست دانشگاهي استفاده كرد و البته بيلوردهاي تبليغاتي آن نيز در سطح شهر به مخاطبان اطلاع‌رساني كردند.

اما ماجراي تيزرهاي تلويزيوني "كنعان" يكي از عواملي بود كه حاشيه‌ساز شد و توجه عمومي را به فيلم بيشتر كرد. تيزرهاي فيلم چند روز بعد از پخش دچار يك تغيير جزيي ولي اساسي شد و نام ترانه عليدوستي از آن حذف شد. اين حذف عليدوستي، ماني حقيقي و مصطفي شايسته را به واكنش واداشت و رفت و برگشت اين اخبار در نهايت موجب شد با دستور رئيس سازمان صدا و سيما جبران مافات شده و نام اين بازيگر در تيزر اعلام شود.

"سه زن" دومين فيلم منيژه حكمت بر اساس فيلمنامه‌اي از نغمه ثميني است. فيلم روايتگر قصه سه نسل از زنان جامعه است كه يكديگر را گم كرده‌‌ و در جستجو براي يافتن پيوندهاي گمشده يكديگر را بازمي‌يابند. نيكي كريمي، مريم بوباني، پگاه آهنگراني، رضا كيانيان، بابك حميديان، صابر ابر، آتيلا و ستاره پسياني از بازيگران اين فيلم هستند.

"سه زن" از چهارشنبه دهم مهر در گروه سينمايي عصر جديد اكران شد و پس از 45 روز نمايش در 9 سينما 220 ميليون تومان فروش كرد. اين فيلم كه درباره تمايل نداشتن كارگردانش براي نمايش جشنواره‌‌هاي داخلي حاشيه‌هايي به راه افتاده بود، در ادامه سفرهاي دور دنيا به اكران سينماهاي تهران راه پيدا كرد.

نشست رسانه‌اي فيلم با حرف‌هاي حكمت حاشيه‌ساز شد كه اعتراض و انتقادهاي وي با پاسخ‌هايي از ديگر فيلمسازان و البته پاسخ‌هايي زير پوستي نيز همراه شد. پايين آمدن بيلبوردهاي تبليغاتي فيلم به بهانه نامناسب بودن حجاب بازيگران زن و ... به تعبير برخي بازخورد حرف‌هاي تند و تيز حكمت در نشست مطبوعاتي بود.

در حاليكه تيزر تلويزيوني فيلم به شكلي متفاوت از آنونس جذاب آن، از رسانه ملي پخش مي‌شود ابراهيم حاتمي‌كيا پاسخ انتقاد حكمت را در يك برنامه راديويي داد و گفت: خانم حكمت حالا حالاها بايد راه بيايند، آدم با دو تا فيلم اينقدر جيغ و داد راه نمي‌اندازد. من هم بايد بگويم فيلمسازي كه فيلمش قبل از ايران در 40 جشنواره خارجي اكران مي‌شود، از همان‌ها حمايت بخواهد!

از ديگر حاشيه‌ها اينكه اخبار حضور فيلم در جشنواره‌هاي معتنابهي كه اعلام شده و جوايزي كه دريافت كرده، اخيراً از سوي مسئول مسئول پخش فيلم تكذيب شد. در واقع اين فيلم به علت آماده نبودن نسخه نمايشي در جشنواره‌هاي دمشق و زنان و سينماي فلورانس حضور نيافته و برخلاف اعلام دريافت جايزه ويژه هيئت داوران از جشنواره اميان فرانسه، ديپلم افتخار هيئت داوري را گرفته است! اضافه كنيد حضور اين فيلم در بخش غيررقابتي جشنواره سن‌لوئيز و استكهلم كه پيش از اين بخش مسابقه ذكر شده بود.

"دعوت" يازدهمين فيلم ابراهيم حاتمي‌كيا بر اساس فيلمنامه‌اي از چيستا يثربي است. فيلم روايتي اپيزوديك از واكنش زوج‌هاي مختلف در مواجهه با سقط جنين است. محمدرضا فروتن، مهناز افشار، كتايون رياحي، مريلا زارعي، گوهر خيرانديش، ثريا قاسمي، رضا بابك، سيامك انصاري، فرهاد قائميان، سحر جعفري جوزاني، آناهيتا نعمتي، نگار فروزنده، سارا خوئيني‌ها و محمدرضا شريفي‌نيا بازيگران فيلم هستند.

اين فيلم از چهارشنبه سوم مهر در گروه سينمايي آفريقا با يك سينما آغاز كرد كه از دهم مهر سينماهاي ديگر هم به آن اضافه شد. "دعوت" پس از 45 روز نمايش در 20 سينما 789 ميليون تومان فروش داشت. با توجه به سر آمدن موعد 7 هفته نمايش به نظر مي‌آمد فيلم حاتمي‌كيا بايد اين هفته از سينماي سرگروه پايين آمده و جاي خود را به "دلداده" بدهد اما به هر دليلي قرار نيست اين اتفاق بيفتد و "دعوت" همچنان به نمايش در گروه سينمايي خود ادامه مي‌دهد.

اين فيلم با برپايي نشست رسانه‌اي با حضور كاراكتري جديد از حاتمي‌كيا وارد ميدان خبرسازي شد كه حضور جمعي از بازيگران زن "دعوت" نيز آن را جنجالي‌تر كرد. از آن پس كارگردان محبوب سابق با زير سوال بردن و انتقاد و اعتراض به منتقدان؛ تنها به اين دليل كه "دعوت" را فيلمي در سليقه حاتمي‌كيايي كه مي‌شناختند نيافتند، به موج‌سازي در اطراف فيلم جديدش و البته فاصله گرفتن از دوستدارانش اصرار ورزيد.

اين حاشيه‌ها پس از مدتي ضميمه درگيري‌هاي پشت پرده نويسنده و كارگردان شد و به تدريج اختلافات پشت پرده چيستا يثربي و حاتمي‌كيا نمايان شد. يثربي در گفتگوهاي مختلف اشاره‌هايي به شرايط حضور خود در فيلم و انتخاب بازيگران و بازيگرداني داشت كه به تدريج تبديل به دخالت ديگران در حوزه كاري وي، ... و نهايتاً زير سوال بردن عنوان او به عنوان فيلمنامه‌نويس از سوي حاتمي‌كيا شد.

نشست رسانه‌اي فيلم "دعوت"

پسران پرواز" ساخته توني بيل محصول سال 2006 است. اين فيلم داستاني واقعي از اتفاقات جنگ جهاني دوم را به تصوير مي‌كشد و داستان آن درباره يكي از خلبانان آمريكايي است كه براي خدمت به فرانسه مي‌رود و براي اولين بار در جنگ‌هاي هوايي شركت مي‌كند. جنگ‌هايي كه تا قبل از آن هيچكس تجربه حضور در آن را نداشته است.

جيمز فرانكو، اسكات هازل، مك مكدانلد، فيليپ وينچستر، ژان رنو و مارتين هندرسن از بازيگران فيلم هستند. اين فيلم از يكشنبه 19 آبان در يك سانس با صداي اصلي و زيرنويس فارسي اكران شده و پس از 9 روز نمايش 000/070/4 تومان فروش كرده است.

قرار بود اين فيلم از عيد فطر اكران شود كه به دليل تعدد فيلم‌هاي ايراني آماده اكران و حمايت از سينماي داخلي، اكران فيلم‌هاي خارجي به مدت دو تا سه هفته به تعويق افتاد.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن