تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816820071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پژوهشي آموزش و پرورش:تحقق عدالت آموزشي در آموزش و پرورش فراموش شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون پژوهشي آموزش و پرورش:تحقق عدالت آموزشي در آموزش و پرورش فراموش شده است
معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش گفت: متاسفانه بايد بگويم كه نتوانستيم بچه هايمان را در مدرسه با كتاب آشنا كنيم و آن را در زندگيشان نهادينه سازيم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام بهرام محمديان در هفتمين جشنواره كتابهاي آموزشي رشد كه عصر روز گذشته برگزار شد، با بيان اينكه آموزش و پرورش نيازمند مساعدت و همت جمعي براي ايجاد تحول را دارد گفت: آموزش و پرورش بايد هر روز نو و براي تربيت نسل آينده آماده شود چرا كه بسنده كردن به امروز تنبلي است و به تعبيري نشناختن آينده است.

وي افزود: حتي اگر هيچ تحولي در روزگار ما اتفاق نمي افتاد باز هم محتاج اين بوديم كه براي فرداي آموزش و پرورش تدبير كنيم.

محمديان ترسيم فرداي آموزش و پرورش را نيازمند طرح و فكر جامع دانست و اظهار داشت: به همين جهت است كه اصحاب تعليم و تربيت صحبت از تدوين فلسفه نوين آموزش و پرورش و رهنماي آن براي 20 سال آينده كشورسخن مي گويند و مهمترين سرفصل آن تدوين برنامه درس ملي است چرا كه منابع درسي در مقايسه با ساير متغيرها مانند نيروي انساني منابع مالي فضاي مدرسه اساسي تر است.

پديدآورندگان كتابهاي كمك آموزشي رفيق آموزش و پرورش اند نه رقيب آن

رئيس سازمان پِژوهش و برنامه ريزي درسي با بيان اينكه برنامه درسي شكلهاي مختلفي را مي تواند پيدا كند آن را به دو دسته رسمي و غيررسمي تقسيم كرد و اظهار داشت: امروز برنامه ريزان آموزشي بر اهميت آموزشهاي غير رسمي و آزاد تاكيد مي كنند و اهميت آن را هم سطح دروس رسمي آموزش و پرورش عنوان مي كنند.

محمديان در جمع مولفان و ناشران كتب كمك آموزشي گفت: شايد زماني به افرادي كه در حوزه آموزش غيررسمي فعاليت مي كردند به عنوان رقيب نگاه مي شد ولي امروز ديدگاه مسئولان آموزش و پرورش نسبت به اين افراد تغيير كرده و از آنها همچون رفقاي خود در عرصه علمي ياد مي كنند.

معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش افزود: مسئولان موسسات آموزشي و همه مولفان و ناشران و پديدآورندگان كتابهاي كمك آموزشي كه همسو و هم جهت با آموزش و پرورش تلاش مي كنند و سرمايه فكري و مالي خود را در اين راه هزينه كرده اند مددكاران آموزش و پرورش هستند كه بايد از آنها تقدير كرد.

وي از دريافت بيش از 2 هزار كتاب كمك آموزشي به دبيرخانه جشنواره در كمتر از يكسال از اعلام اوليه فراخوان خبر داد و تصريح كرد: انتخاب 600 عنوان كتاب قابل تقدير و 30 عنوان برگزيده نشان از كيفيت توليدات آموزشي كشور دارد.

مولفان كتابهاي آموزشي و كمك آموزشي بايد از بهترينها باشند

محمديان به بيانيه هئيت داوران هفتمين جشنواره كتاب رشد اشاره كرد و آن را گزينه اي مناسب براي توجه مولفان و ناشران براي پركردن خلاهاي موجود در اين عرصه خواند و اظهار داشت: كتابهاي كمك آموزشي بايد از بهترينها باشد چرا كه اين كتابها نيز همچون كتابهاي آموزشي بيانگر سواد يك ملت است.

رئيس سازمان پِژوهش و برنامه ريزي درسي افزود: من بارها به ناشران كتابهاي آموزشي نيز اين موضوع را تاكيد كرده ام كه بايد به بهترين نحو يك كتاب را تدوين و به تمام جزئيات آن اعم از محتوا خط نوع چاپ تصوير و.. توجه كنند و حتي اين عقيده را دارم كه پديدآورندگان مجموع كتاب هاي درسي بايد از بهترينها باسوادترين ها و متخصص ترينها باشند چرا كه دستاورد آنها در اختيار بهترينها كه همان دانش آموزان است قرار مي گيرد.

تحقق عدالت آموزشي در آموزش و پرورش فراموش شده است

وي با تاكيد براينكه نگارش كتاب درسي به معناي خاطره نويسي نيست و محتواي آموزشي بسيار مهم است گفت: بايد در نگارش خط به خط كتابهاي درسي دقت كرد چرا كه دانش آموزان زيادي در مدت زمان طولاني وقت انرژي و سرمايه فكري و مالي خود را صرف آن مي كنند.

محمديان در ادامه از داوران هفتمين جشنوراه كتابهاي آموزشي رشد خواست كه وارد نقد جدي دستاوردهاي سازمان پژوهش شوند و گروه منتقدان را تشكيل دهند و در واقع هميشه در كنار مولفان باشند.

معاون پژوهشي وزيرآموزش و پرورش ورود به آموزشهاي غيررسمي را براي عمق بخشي به آموزشهاي رسمي و تحقق عدالت آموزشي دانست و افزود: توليدات اين بخش نبايد براي گروه خاصي كه تمكن مالي دارند باشد چرا كه اين هنرمندي نيست كه براي قشر مرفه اي كتاب توليد كرد بلكه بايد به همه دانش آموزان توجه داشت.

وي فراموشي در تحقق عدالت آموزشي را يكي از مشكلات جدي آموزش و پرورش خواند و گفت: بخشي از كتابهاي درسي ما متناسب با استعداد مخاطب نيست و ظرفيت خالي در اين زمينه وجود دارد.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي به تجهيز كتابخانه مدارس اشاره كرد و گفت: اگر چه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهرداري در سال گذشته براي تجهيز كتابخانه هاي مدارس با آموزش و پرورش همكاري كردند ولي اين حمايتها بايد گسترده شود تا شاهد باشيم كه كتاب در دسترس همه كودكان ايراني قرار بگيرد زيرا كتاب فرهنگ كشور را تضمين مي كند.

محمديان با تاكيد براينكه كودكان بايد با كتاب انس بگيرند و عطر كاغذ همه فضاي خانه و مدرسه را پركند اظهار داشت: نه تنها كودكان بايد با كتاب انس بگيرند بلكه بايد با آن بازي كنند و هيچگاه آن را از خود جدا نكنند.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن