تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816599349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزيدگان دومين دوره جشنواره «كتاب سال شعر قيصر امين‌پور» معرفي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: برگزيدگان دومين دوره جشنواره «كتاب سال شعر قيصر امين‌پور» معرفي شدند
گروه ادب: دومين دوره مراسم كتاب سال شعر جوان كه امسال به‌عنوان جايزه «قيصر امين‌پور» نام گرفته است، عصر ديروز 28 آبان، با معرفي برگزيدگان از سوي دفتر جوان در خانه هنرمندان به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان دومين دوره كتاب شعر جوان با حضور شاعراني مانند؛ «حسين اسرافيلي»، «محمدعلي بهمني» «سهيل محمودي»، «مفتون اميني»، «موسي بيدج»، «محمدرضا عبدالملكيان»، «اكبر آزاد»، «محمود معتقدي»، «افشين علاء»، «منوچهر حسن‌زاده»، «فاطمه راكعي»، «بهروز ياسمي»، «سعيد بيابانكي»، در خانه هنرمندان برگزار شد.

«سهيل محمودي» كه اجراي اين برنامه را برعهده داشت، در آغاز با يادي از زنده‌ياد «قيصر امين‌پور» گفت: سال گذشته نخستين دوره اين آيين برگزار شد و امسال در فقدان قيصر به ياد آن بزرگي كه از جواني تا امروز با ما بود، اين جشنواره به نام او نامگذاري شد؛ در طي بيست‌سالي كه شاعران جوان با دفتر شعر جوان در ارتباط بودند از راهنمايي‌هاي بزرگاني چون «عمران صلاحي»، «سيد حسن حسيني» و يا «قيصر امين‌پور»، بهره مي‌بردند كه براي اين نسل دلگرمي بزرگي بود.

محمودي درباره آثار ارسالي و نحوه داوري‌ها گفت: حدود 180 كتاب به دفتر شعر جوان ارسال شد كه در داوري اوليه 20 جلد از آن‌ها انتخاب، در داوري نهايي 7 كتاب از ميان آن برگزيده و از ميان آن 7 كتاب در اين مراسم از 4 برگزيده تقدير شده و به 3 نفر از آن‌ها جايزه ويژه تعلق مي‌گيرد.

در اين بخش از برنامه مستندي از زندگي امين‌پور به نمايش درآمد كه از سوي «راضيه بهرامي» از اعضاي انجمن شعر جوان تهيه و تنظيم شده بود.

در ادامه محمودي از «محمدرضا عبدالملكيان» مدير برپايي جشنواره كتاب سال شعر جوان، براي سخنراني دعوت كرد. عبدالملكيان ضمن خيرمقدم به مهمانان، با خواندن گزارشي از آغاز تشكيل دفتر شعر جوان تا به امسال گفت: در ابتداي نوشتاري كه به‌مناسبت آغاز بازگشايي دفتر شعر جوان توسط قيصر امين‌پور نگاشته شد، آمده است؛ «تا شور و شوق و شوريدگي و عشق در زندگي هست، دروازه زمان و زبان به روي شعر تازه باز است، اگر شاعران بزرگ به خاطر شعرهاي بسياري كه گفته‌اند شايسته تحسينند؛ شاعران جوان به‌خاطر شعرهاي كمي كه خوب گفته‌اند و اشعار بسياري كه در آينده خواهند گفت، بايسته تحسين و ستايشند...» و چنين شد كه دفتر شعر جوان در آغاز سال 1368 شكل گرفت.

عبدالملكيان با تشكر از همه دست‌اندكاران اين برنامه و داوران از «سعيد بيابانكي»، «شهرام مقدسي»، «سيد علي ميرباذل»، «محمود سنجري»، در مرحله اول و «مفتون اميني»، «محمود معتقدي»، «موسي بيدج» و «فاطمه راكعي» در مرحله نهايي، قدرداني و از «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي» و «خانه كتاب» به‌دليل همكاري و ياري رساندن در برگزاري اين جايزه، تشكر كرد.

سپس «سهيل محمودي» از 7 برگزيده نهايي كتاب سال شعر جوان، براي شعرخواني دعوت كرد كه هر كدام دو شعر در قالب‌هاي غزل و سپيد خواندند.

در پايان اين مراسم محمودي با تحسين شعر شاعران جوان درباره مهجور ماندن قالب نيمايي اظهار نگراني كرده و گفت: با توجه به رويكرد بيشتر جوانان شاعر به‌سمت شعر كلاسيك و شعر سپيد، بيم آن مي‌رود كه به‌علت مهجور ماندن قالب نيمايي، شعر امروز دچار آسيب جدي شود.

او قيصر را از موفق‌ترين شاعران در قالب شعر نيمايي دانست و گفت: وجه غالب، در شعر قيصر وزن نيمايي بود و شاعران جوان مي‌توانند با الگو قرار دادن او در اين وزن نيز آثار خوبي را خلق كنند.

او ادامه داد: شعر اگر برآمده از كشف و شهود در زندگي شاعر باشد و آن كشف و شهود اگر بروز شاعرانه پيدا كند، آن‌وقت شعر به زيباترين جلوه خود به نمايش در‌مي‌آيد.

محمودي با نقل قول از سخنان «منوچهر حسن‌زاده» مدير انتشارات «مرواريد» و از پيش‌كسوتان حوزه نشر، گفت: ما با نسل پيشروان پس از نيما همراه بوده‌ايم و گمان مي‌كرديم كه حضور بزرگان با گذشت از مرحله نيما در ادبيات امروز كم يا محدود شده‌است، اما حضور در چنين مجلسي و شعرخواني شاعران جوان، ما را اميدوار كرده و بشارتي را در جان ما زنده مي‌كند، اين شاعران جرقه‌هايي هستند كه بايد منتظر شويم به صاعقه تبديل شوند تا چشم‌ها را خيره كرده و صدايشان به گوش همگان برسد.

در بخش دوم اين مراسم، گروه موسيقي سنتي «صهبا»، به اجراي برنامه پرداختند و در نهايت اسامي نفرات برگزيده اعلام شد و «مهدي مظفري ساوجي» با كتاب «رازها و سايه‌ها» به‌عنوان نفر اول، نفر دوم «الياس علوي» با كتاب «من گرگ خيال‌بافي هستم»، نفر سوم «فاطمه حق‌ورديان» با كتاب «من زندان توأم يونس».
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن