تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816312333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكلات بيماران كليوي يزدي از زبان خودشان هزينه تامين دارو از عمده‌ترين مشكلات است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مشكلات بيماران كليوي يزدي از زبان خودشان "هزينه تامين دارو از عمده‌ترين مشكلات است"


خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: شهرستان‌ها

بيماران كليوي يزدي در حاشيه همايش بزرگداشت بيماران كليوي ضمن بيان مشكلات‌شان هزينه تامين داروها را از عمده‌ترين مشكلات‌شان عنوان كردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)-منطقه يزد، يكي از بيماران كليوي درخصوص بيان مشكلات اين بيماران به ايسنا گفت: اين بيماران در نتيجه تعويض دفترچه تامين اجتماعي و دادن دفترچه بيمارهاي خاص در حال حاضر مجبورند كه مبلغ بيشتري را براي تهيه‌ي داروي مورد نياز خود پرداخت كنند.

وي درخصوص ديگر مشكلات بيماران افزود: انجمن حمايت از بيماران كليوي اطلاع رساني كافي در مورد برنامه‌هايي كه اجرا مي‌كند يا در آينده مي‌خواهد اجرا كند، ندارد.

اين بيمار بيان كرد، نسبت به مصرف داروهاي ايراني آلرژي دارد و در اثر مصرف اين نوع داروها به عوارضي چون سرگيجه‌ي فراوان و تهوع دچار مي‌شود.

وي دور بودن مسير جهت اياب و ذهاب به انجمن را از ديگر مشكلات بيماران عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه من در شهرستان ميبد ساكن هستم و با كهولت و زيادي سن وعدم وجود امكانات نقليه‌ي شخصي، امكان رفت و آمد برايم مشكل است.

وي از تاخير در راه اندازي بخش پيوند كليه در يزد ابراز نارضايتي كرد و گفت: موقع پيوند كليه اول بايد پول بدهي و در غير اين صورت عمل پيوند كليه انجام نمي‌گيرد.

اين بيمار در خصوص انتظاراتش از انجمن حمايت از بيماران كليوي به ايسنا گفت: مبلغ ‌٥ ميليون به آنها وام داده شود كه از اين مقدار ‌٣ ميليون براي پيوند كليه و ‌٢ ميليون آن را براي مخارج شخص بيمار به كار برده شود.

وي هم‌چنين خواستار دريافت مبلغي به صورت ماهانه ‌١٠٠ هزار تومان (به بيمار هر ماه ‌١٠٠ هزار تومان در ازاي وام ‌٥ ميليون توماني بدهند) شد و علت اين درخواست را هزينه‌هاي بالاي زندگي از جمله هزينه براي مسكن، هزينه‌ي داروها و هزينه‌ براي جهيزيه‌ي دخترش و براي اشتغال فرزندان بيان كرد.

در حاشيه مراسم بزرگداشت بيماران كليوي مادري كه فرزندش بيمار بود در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص مشكلاتش گفت: به علت اين كه بيمه‌ي خدمات اجتماعي را از آنها گرفته‌اند و دفترچه‌ي بيماريهاي خاص، ‌به آنها داده شده لذا هزينه زندگي و داروي آنها بيشتر شده است.

وي هم‌چنين در بيان مشكلات ديگر فرزندش گفت، فرزندش در حال حاضر داراي شغل نيست چرا كه شركتي كه وي براي كار در آنجا رفته بود كارت پايان خدمت مي‌خواست و زماني كه ‌فهميدند كه وي به دليل بيماري خاص خود از معافيت برخودار شده، او را نپذيرفتند.

وي با اشاره به مشكلات روحي فرزندش گفت: فرزندم در مواقعي كه با دوستان خود برخورد مي‌كند از اينكه دوستانش داراي شغل هستند يا به وسيله‌ي ماشيني كه تهيه كرده‌اند مي‌توانند كار كنند ولي خود به علت مشكلات مالي و به علت عدم پذيرش از سوي موسسات نمي‌تواند شاغل باشد دچار سرخوردگي مي‌شود، از طرف ديگر همين امر كه كار ندارد باعث مي‌شود تا در ازدواج نتواند موفق باشد و قدمي در اين راه بردارد و خود اين امر باعث سرخوردگي و بدرفتاري او در خانه مي‌شود. از طرف ديگر از جمله مشكلاتي كه او در مواجهه با محيط‌هاي كار با آن برخورد مي كند اين است كه به اين بهانه كه كار برايشان سنگين است به ايشان كار واگذار نمي‌كنند.

وي درخصوص خدمات انجمن حمايت از بيمارن كليوي اضافه كرد: تا سالهاي پيش خدمات خوب بود الان هم خوب است ولي به علت اينكه تعداد بيماران زياد است به همه‌ي بيماران به طور كامل رسيدگي نمي‌شود.

اين شهروند همچنين در مورد مشكل ديگر خود گفت: ماه قبل از انجمن درخواست وام ‌٢ ميليون توماني براي لوازم خانگي كرده‌ايم كه تمام كارهاي آن را انجام داده‌ايم و گفته بودند كه ما بايد ‌٧٠٠ تا ‌٨٠٠ هزار تومان پول واريز كنيم كه ما چون چنين پولي نداشتيم در نتيجه نتوانستيم پول را دريافت كنيم.

وي با اشاره به بهتر بودن شرايط دفترچه خدمات درماني به منظور تهيه دارو ادامه داد: با دفترچه بيمه خدمات درماني داروها را ارزان تر دريافت مي‌كنيم.

او با اشاره به انتظاراتش از انجمن تصريح كرد: اگر مي‌توانند زمينه‌هاي شغلي را براي فرزندمان مهيا كنند و هم‌چنين تا به حال انجمن راهنمايي‌هايي در اين زمينه كرده‌اند و يكي از شرايط شاغل شدن فرزندم را گرفتن وام بيان كردند كه ما به دليل مشكلات مالي نتوانستيم اقدامي در اين زمينه انجام دهيم.

پسر ايشان در سن ‌١٣ سالگي به اين بيماري دچار شده بود و هم اكنون ‌٢١ سال سن دارد.

يكي ديگر از بيماران ‌٤٥ ساله كه مدت ‌٣ سال است به اين بيماري مبتلا شده در مورد مشكلاتش گفت، از لحاظ تهيه‌ي دارو مشكل دارند، در ارتباط بر قرار كردن با ديگران مشكل دارند و گاهي با مشكل عدم پذيرش از سوي اطرافيان خود مواجعه مي‌شوند.

وي از بروز آلرژي نسبت به مصرف قرص‌هاي ايراني ابراز نارضايتي كرد و افزود، به علت مشكلات مالي قادر به تهيه داروي خارجي نبوده و همچنين وي اطلاع رساني انجمن را در سطح پايين بيان كرد و افزود: ما در زمينه گرفتن وام مشكلاتي داريم و انتظار اصلي‌مان از انجمن اين است كه شرايطي را به وجود آورند كه هر چه زودتر پيوند كليه انجام گيرد.

يكي ديگر از بيماران كليوي كه ‌٢٨ سال سن داشت و مدت ‌٨ سال بود كه به اين بيماري دچار شده بود، مديريت درست را در انجمن امري ضروري تلقي كرد و خواستار اين شد كه مسوولين انجمن به جاي اين كه فقط حرف بزنند به حرف خود عمل كنند.

يك بيمار كليوي نيز كه شغلش تاسيسات بود، بيان ‌كرد: با توجه به مشكلي كه دارم شغل و كار برايم در حكم زهر است.

از نظر وي در ديگر مناطق كشور از جمله اصفهان، شيراز و مشهد شرايط و امكانات به مراتب بهتر است.

وي از احداث سالن ورزشي ويژه اين بيماران ابراز نارضايتي كرد و گفت: اين سالن فايده‌ي چنداني ندارد، مديريت درستي در مورد آن به اجرا در نمي‌آيد و بيماراني كه در آنجا شاغل هستند از خدمات و مزد در سطح پايين برخوردارند.

او هم‌چنين بيان كرد، در گرفتن وام براي پيوند كليه مشكل داشت، از لحاظ روحي در بسياري از موارد دوستان وي با ايشان برخورد مناسبي نداشتند كه باعث سرخوردگي مي‌شد.

وي از جمله خدمات انجمن را ‌٩٠٠ هزار تومان وام قرض‌الحسنه و ‌٢ ميليون تومان وام لوازم خانه بيان كرد كه با توجه به اينكه ايشان متاهل هستند كمك زيادي به ايشان كرده است.

يكي ديگر از بيماران كه داراي مدال‌هايي در سطح كشوري بود، ‌٣١ سال سن داشت و ‌٤ سال بود كه پيوند كليه را انجام داده بود، با بيان اين مطلب كه رسيدگي به بيماران نسبت به شهرهايي مثل شيراز خيلي در سطح پايين است، از اينكه بيمارستان تخصصي براي رسيدگي به امور بيماران وجود ندارد، گله و شكايت كرد و بيان داشت: اطلاع رساني انجمن فقط براي افرادي خوب است كه خود پيگير هستند، به عبارت ديگر تا زماني كه فرد خودش به انجمن مراجعه نكند نمي‌تواند از برنامه‌هاي آن اطلاع پيدا كند.

وي كه داراي مدال طلا در پرتاب در سطح كشور بود، از صدا و سيما انتقاد كرد و خواستار اين شد كه صدا و سيما از وي و ساير بيماران دعوت كند تا راجع به مشكلات خود صحبت كنند.

از نظر يكي ديگر از بيماران كليوي كه ‌٢٨ سال سن داشت و مدت ‌٨ سال بود كه به اين بيماري دچار شده بود، يكي از عمده‌ترين مشكلات در مورد داروهاست.

از نظر وي مهم‌ترين مشكل افرادي كه بيماري كليوي و دياليزي دارند مشكل دارو و نحوه‌ي تامين آن است كه قريب ‌٩٩ درصد به علت هزينه‌ي بالاي آنهاست.

به گفته‌ي‌ پزشك معالج وي كراتين بدن اين بيمار پنج است در صورتي كه نرمال واحد كراتين در بدن هر فرد ‌٥/٠ تا ‌١/٥ درصد است كه در صورتي كه از اين نرمال تجاوز كند، باعث آسيب رسيدن به كليه‌ها مي‌شود. وي علت افزايش كراتين موجود در بدن خود را از نظر دكتري كه وي را معاينه كردند، مصرف داروهاي ايراني مي‌داند و علت اين كه اين داروها از نوع خارجي توسط انجمن تهيه نمي‌شود اين مي‌داند كه هزينه‌ي تهيه‌ي اين داروها از توان بيمه خارج است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن