تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815741222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد - افزايش هزينه‌ها را جبران مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اقتصاد - افزايش هزينه‌ها را جبران مي‌كنيم


اقتصاد - افزايش هزينه‌ها را جبران مي‌كنيم

گروه اقتصاد:در حالي كه چندي پيش مجتبي ثمره هاشمي مشاور ارشد رياست جمهوري با اشاره به تحريم‌هاي اقتصادي كشورهاي غربي گفت؛ با تدابير شايسته رياست جمهوري در حال حاضر ذخاير پولي كشور به طلا تبديل شده تا در آينده با مشكل چنداني مواجه نشويم اما روز گذشته وزير امور اقتصادي و دارايي با تكذيب اين خبر اعلام كرد: هيچ يك از مسوولان بانك مركزي چنين حرفي را نزده و چنين طرحي صحت ندارد. وزير امور اقتصادي و دارايي كه در حاشيه ميزگرد طرح تحول اقتصادي در كانون دانش‌آموختگان اقتصاد دانشگاه تهران سخن مي‌گفت به برخي ابهامات مطرح در خصوص اجراي اين طرح پاسخ داد.توضيحات حسيني حول نحوه اجراي طرح با وجود افت قيمت نفت، برخورد شتابزده دولت در اجراي طرح و نيز ميزان هماهنگي دولت و مجلس در تنظيم آن بود كه البته با اين اشاره وزير امور اقتصادي و دارايي همراه بود كه بخش عمده‌اي از اين طرح هنوز اجرا نشده است و لذا زمان اجراي آن نيز هنوز مشخص نيست. ضمن اينكه حسيني براي تبعات افزايش قيمتي كه اتفاق خواهد افتاد راهكار جديدي ارائه داد: «اصلاح قيمت‌ها، جهش قيمتي در پي دارد كه هزينه زندگي را افزايش مي‌دهد كه ما گفته‌ايم اين افزايش هزينه را جبران مي‌كنيم. زماني كه منابع نقدي باشد، فرد مي‌تواند با صرفه‌جويي منابع به دست آمده را با انتخاب خودش هزينه كند.» حسيني در پاسخ به اين سوال كه در طرح هدفمند كردن يارانه‌ها در راستاي كاهش وابستگي دولت به درآمدهاي نفتي چه برنامه‌هايي داريد؟ تصريح كرد: مبنا و جهت‌گيري طرح تحول اقتصادي كاهش وابستگي به نفت است. زماني كه قيمت حامل‌هاي انرژي به صورت واقعي تعيين نمي‌شود، افزايش مصرف ايجاد شده و در پي آن وابستگي اين منابع بيشتر خواهد بود. بنابراين با تنظيم قيمت‌ها كاهش وابستگي اقتصاد به اين منابع ايجاد مي‌شود و بخشي از منابع ايجاد شده براي جبران هزينه خانوارها مصرف مي‌شود در نتيجه خانوارها قدرت انتخاب پيدا مي‌كنند.

وي درباره اينكه برخي معتقدند طرح تحول اقتصادي دولت شتابزده و غير علمي است، گفت: دولت تا به حال براي اجراي چه طرحي شتابزده عمل كرده است؟ دو ماه از آماده شدن متن لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها مي‌گذرد و دولت منتظر دريافت نظرات و بررسي‌هاي بيشتر است..
حسيني درباره علمي بودن طرح افزود: در دبيرخانه طرح تحول اقتصادي يكصد نفر به صورت پاره وقت و تمام وقت در حوزه‌هاي مختلف اين طرح مشغول كار هستند و در جلساتي كه در كارگروه برگزار مي‌شود به طور متوسط 20 دكترا حضور دارند.
وزير امور اقتصادي و دارايي در پاسخ به اين سوال كه لايحه تدوين شده به چه ميزان با مجلس هماهنگ است؟ اظهاركرد: كميسيون ويژه‌اي در مجلس وجود دارد كه ما بنا به وظيفه‌اي كه داريم اطلاعات را در اختيار آنها مي‌گذاريم، اما هماهنگي يا ناهماهنگي مجلس در روز موعود و زمان راي دادن نمايندگان مشخص مي‌شود
وي درباره اينكه برخي نمايندگان مجلس معتقدند با اجراي سه قانون مديريت خدمات كشوري، اصل 44 و مديريت جامع حمل ونقل عمومي كشور، نيازي به اجراي طرح تحول اقتصادي نيست، تصريح كرد: به نظر من سه قانون ذكر شده بسيار خوب هستند و بايد اجرا شوند، اما اجراي آنها كافي نيست. به طور مثال قانون مديريت حمل ونقل فقط به حمل و نقل برمي‌گردد در حالي كه طرح هدفمند كردن يارانه‌ها در حوزه انرژي بسيار فراتر از اين طرح است، لذا طرح تحول اقتصادي مكمل قانون‌هاي ذكر شده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه نتيجه طرح تحول چه زماني بروز مي‌كند؟ خاطرنشان كرد: طرح تحول اقتصادي ابعاد مختلفي دارد و بخش‌هايي از آن‌كه نيازي به قانون نداشته در حال اجراست. به طور مثال كاهش قيمت مسكن و ايجاد پايگاه اطلاعاتي از آثار اين طرح است اما بخش عمده‌اي از اين طرح هنوز اجرا نشده است كه ان‌شاءالله اجرا مي‌شود.
حسيني درباره اينكه گران كردن حامل‌هاي انرژي و پرداخت يارانه‌ نقدي ايجاد تورم مي‌كند، خاطرنشان كرد: در هدفمند كردن يارانه‌ها اصلاح قيمت‌ها اجتناب‌ناپذير است و اگر كسي بگويد، هدفمند كردن يارانه‌ها را قبول دارم اما بدون اصلاح قيمت، آن فرد هدفمند كردن يارانه‌ها را قبول ندارد.
وزير امور اقتصاد و دارايي همچنين در باره لايحه تاخير ماليات بر ارزش افزوده نيز گفت: اين لايحه تنظيم شده و در اختيار رئيس‌جمهور قرار گرفته است و هنوز وقت دو ماهه‌اي كه ايشان داده‌اند به پايان نرسيده است

پرداخت يارانه 70 هزار توماني در لايحه دولت
گرچه توافق دولت و مجلس گام اول در اجراي طرح تحول اقتصادي به شمار مي‌رود و هنوز معلوم نيست نمايندگان مجلس هشتم به آنچه نظر دولتي‌هاست راي خواهند داد يا خير اما با اين وجود سخنگوي طرح تحول اقتصادي دولت با اعلام رقم تعيين شده براي پرداخت نقدي يارانه‌ها از نهايي شدن اين لايحه در دولت خبر داد. فرزين از پيش‌بيني پرداخت يارانه نقدي 40 تا 70 هزار توماني در لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها خبرداد و در عين حال تاكيد كرد: دولت و مجلس بايد درباره ميزان پرداخت نقدي يارانه‌ها به توافق برسند.
وي در گفت‌وگو با مهر با اشاره به نظر رئيس‌جمهوري در خصوص تعيين ميزان يارانه‌هاي نقدي بين 40 تا 70 هزار تومان گفت: اين رقم نيز در كارگروه تحول اقتصادي مطرح شد و همين ميزان در لايحه پيشنهادي دولت به مجلس در خصوص هدفمند كردن يارانه‌ها اعلام شده است.

سخنگوي طرح تحول اقتصادي تاكيد كرد: البته براي تعيين اين رقم بايد بين مجلس و دولت توافقي صورت گيرد
وي به تقسيم بندي 10 دهك جامعه به سه خوشه اشاره و تصريح كرد: در مرحله اول پرداخت يارانه‌هاي نقدي، به خوشه اول رقمي تعلق نخواهد گرفت و تنها به دو خوشه اول و دوم يارانه نقدي پرداخت خواهد شد

چگونگي تعيين ميزان يارانه نقدي
به گفته فرزين ميزان تعيين يارانه‌هاي نقدي و اينكه به چه دهك‌هايي چه مبلغي پرداخت خواهد شد، بستگي به مناطق شهري و روستايي، مناطق جغرافيايي، قرار گرفتن هر يك از افراد در دهك‌ها و غيره دارد كه البته ضرايبي نيز دراين خصوص در نظر گفته خواهد شد.
وي در پاسخ به انتقاداتي كه نسبت به واريز مبلغ نقدي يارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار مي‌شود و اينكه چگونه مشخص خواهد شد كه آيا اين فرد داراي صلاحيت براي واريز مبلغ يارانه نقدي خانوار به حساب وي است؟ گفت: وزارت رفاه و تامين اجتماعي اين مسائل را به طور كامل بررسي مي‌كند و در اين زمينه كميته امداد امام خميني (ره) نيز با آنها همكاري خواهد داشت.
سخنگوي طرح تحول اقتصادي ادامه داد: مباحث اجرايي در اين طرح به طور كامل در نظر گرفته شده و در بسته‌هاي اجرايي به اين نكات كاملا توجه شده است.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن