تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816502253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محصولي با رأي اعتماد مجلس وزير كشور شد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: محصولي با رأي اعتماد مجلس وزير كشور شد
صادق محصولي با رأي اكثريت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي وزير كشور شد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، در نشست علني ديروز خانه ملت صلاحيت وزير پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي پست وزارت كشور مورد بررسي قرار گرفت و پس از سخنان رئيس جمهور و اظهارات مخالفان و موافقان محصولي رأي گيري با ورقه درباره صلاحيت وي به عمل آمد كه در نهايت محصولي توانست با 138 رأي سفيد، 112 رأي كبود و 20 رأي زرد از مجموع 275 كارت توزيع شده اكثريت نسبي آراء را كسب كرده و وزيركشور شود.
احمدي نژاد: كشور
با همدلي مجلس و دولت
در بهترين شرايط است
اما در ابتداي بحث بررسي صلاحيت مهندس محصولي، دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور در پشت تريبون قرار گرفت و ضمن معرفي وزير پيشنهادي بر تعامل برادرانه مجلس و دولت تأكيد كرد.
دكتر احمدي نژاد در همين رابطه اظهار داشت: كشور با همراهي دولت و مجلس به كارگاه بزرگ سازندگي تبديل شده و همدلي دو قوه هر روز در چهره يك طرح يا خدمت جديد بروز مي كند. امروز به لطف خدا و عنايت رهبري عزيز وحدت و همدلي بين آحاد ملت وجود دارد و در بهترين شرايط بعد از انقلاب هستيم.
وي سپس با اشاره به سفرهاي استاني دولت افزود: با اينكه دولت در سال آخر دوره چهارساله خود قرار دارد اما ذره اي از نشاط كاريش در سفرهاي استاني كم نشده و دولت در انجام تعهدات و شعارهاي خود مانند عدالت خواهي، مهرورزي و خدمت و تعالي كشور پايبند است.
رئيس جمهور با بيان اينكه ما امروز بيش از هر روز ديگر نيازمند همدلي و وحدت هستيم، گفت: امروز دشمنان زخم خورده انقلاب كه اعتلاي نام نظام اسلامي، امام، ولايت و وحدت دولت و مجلس و نظام را نمي پسندند با تمام توان مشغول كار هستند و با طراحي هاي گوناگون اصرار دارند كه صفوف به هم فشرده نيروهاي انقلاب را در هم بشكنند.
وي روي كار آمدن دولت نهم و مجلس هشتم را ايجاد كننده اميد در بين مردم دانست و با بيان اينكه بايد قدر اين نعمت و فرصت را دانست، افزود: به وجود آمدن برخي اختلاف نظرها و دلخوري ها در موقع انجام كار، طبيعي است و قطعاً اين چيزها در كار انقلاب و قواي نظام اثري ندارد؛ آنهايي كه در بيرون نشسته اند و ستاد تشكيل داده و به خيال خامشان مي خواهند با حرف هاي دم دستي دلخوري ايجاد كنند، قطعاً به جايي نمي رسند و قطعاً امور به دست كساني كه روزي مي خواستند همه مملكت را يك جا و به رايگان بفروشند، نخواهد افتاد.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: بايد امروز با استقرار وزير كشور، همدلي دولت و مجلس، امنيت و نشاط در فضاي سياسي كشور و كار مستمر شكل بگيرد و آقاي محصولي توانمندي اين كار را دارد؛ بنده از سال 56 و از دوران انقلاب و صحنه هاي سنگين مبارزه در دانشگاه، محصولي را مي شناسم و مي دانيم وي همواره در خط مستقيم انقلاب حركت كرده و در دوراني كه افراد مسئله دار در مقابل انقلاب مي ايستادند، چه در دانشگاه و چه در بيرون از دانشگاه با آنان مقابله كرده است.
وي با بيان اينكه محصولي در دوران دفاع مقدس نيز حضور تعيين كننده داشته است، به برخي از حرف و حديث ها درباره اختلاف محصولي با فلان شهيد يا فلان فرد كه در روزهاي اخير مطرح شده است، اشاره كرد و افزود: اين حرف ها از اساس ريشه ندارد و چنين حرف هايي اصلاً به چنين فردي نمي چسبد؛ اينكه براساس بحث دو فرد براي انقلاب و در جهت پيشرفت بهتر امور، بگوييم كه فلان فرد با فلان شهيد در گذشته مشكل و اختلاف داشته است، ادبيات درستي نيست و بنده يقين دارم كه مطرح شدن چنين بحث هايي هيچ تأثيري در مجلس ندارد.
احمدي نژاد محصولي را نيروي توانمند و داراي سابقه كار در سطوح مديريتي بالا عنوان كرد و اظهار داشت: 5 يا 6 ماه است كه در وزارت كشور دچار تزلزل هستيم و به همين دليل امروز ما در وزارت كشور نيازمند فردي هستيم كه كار را جمع و جور كند و سرعت كارها افزايش يابد.
رئيس جمهور با بيان اينكه محصولي داراي سابقه چندين ساله فعاليت در وزارت كشور است، گفت: آقاي محصولي با ذهن مكتبي عميقاً معتقد به همراهي همه نيروها و قوا در مديريت كشور است.
احمدي نژاد در پايان خطاب به نمايندگان خاطرنشان كرد: مصلحت نيست كه بيش از اين وزارت كشور بدون مسئول ثابت باقي بماند.
اولين مخالف: محصولي
از فرماندهان جنگ بوده اما...
در ادامه جلسه حسن ونايي نماينده ملاير به عنوان اولين مخالف محصولي به ايراد سخن پرداخت.
وي البته پيش از بيان مخالفتش بر صداقت و ايمان محصولي تاكيد كرد و گفت: بر كسي پوشيده نيست كه محصولي از فرماندهان ارشد جنگ بوده اند و بر گردن انقلاب حق دارند، اما او بايد پاسخ دهد آيا درست است كه با قطع درختان در شهرداري تهران، ساخت و ساز كرده، از ترانزيت سوخت استفاده كرده و همچنين وامي كلان گرفته است؟نماينده ملاير در بخش ديگري از سخنان خود، دولت نهم را بي نظيرترين دولت دانست و گفت: از آقاي محصولي به عنوان وزير پيشنهادي كشور خواهش مي كنم كه به اين سوالات جواب دهد و از رئيس جمهور مي خواهم، مجلس را يار خود بداند و ما را به عنوان برادر كوچك خويش تلقي كند.
ونايي كه از احمدي نژاد خواست توجه داشته باشد كه دغدغه نمايندگان ملت دغدغه مردم است و اگر مجلس اقتدار پيدا كند از اقتدار دولت كم نخواهد شد، در پايان تاكيد كرد: دولت و مجلس بايد با هم يكي باشند.
فلاحت پيشه دومين مخالف
حجت الله فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب نيز دومين مخالف محصولي بود كه او نيز ابتدا به سوابق مثبت وزير پيشنهادي كشور اشاره كرد و گفت: در سوابق آقاي محصولي در دوران جنگ تحميلي و فداكاري هاي ايشان در پذيرش پست وزارت كشور شكي ندارم.
وي در ادامه با بيان اينكه امروز بحث صلاحيت وزارت محصولي مطرح است اظهار داشت: خطرناك بودن ثروت و قدرت در همه انديشه ها و تفكرات از جمله تاكيدات مكرر نظام جمهوري اسلامي وجود دارد و محصولي در سخناني كه در فراكسيون اصولگرا داشت گفت كه رسانه هاي منافقين گفته اند كه وزير ميلياردي كه ما را در سال هاي جنگ كشته است، امروز به عنوان وزير پيشنهادي كشور معرفي شده است.
فلاحت پيشه در ادامه مدعي فعاليت محصولي در بخش نفت شد و گفت: يك مورد را نام ببريد كه غير از خودتان اشخاصي توانسته باشند امتياز سوآپ نفت را كسب كرده باشند؛ چرا كه طبق قانون غير از وزارت نفت كسب اين امتياز براي ديگران ممنوع است.
وي با اشاره به حضور محصولي در فراكسيون اكثريت گفت: در فراكسيون اكثريت مطالبي در خصوص اهداي زمين از طرف شما به شمخاني و ديگران مطرح شد و شما به اين ابهامات پاسخ نداديد و به همين خاطر به شما راي اعتماد ندادند.
نماينده اسلام آباد غرب در ادامه اظهار داشت: شما در زمان انتخابات رياست جمهوري ستادهاي انتخاباتي احمدي نژاد را راه اندازي كرديد و ستادهاي انتخابات مجلس هشتم را نيز برعهده داشتيد و امروز در وزارت كشور پيش از اينكه وزير به آنجا برود ستادهاي انتخاباتي تشكيل شده است.
وي در ادامه با بيان اين كه معناي انتخاب محصولي يك هدف انتخاباتي است گفت: اگر آقاي احمدي نژاد در انتخابات آينده راي سالم و پاكي را آوردند آيا مردم نمي گويند كه محصولي احمدي نژاد را رئيس جمهور كرد؟
فلاحت پيشه در عين حال تاكيد كرد امروز به سوابق شما هيچ گونه شكي ندارم، ولي بدانيد كه ما با افكار عمومي مواجه هستيم.
نكونام: در پرونده محصولي
در اصل 90 هيچ مشكلي نبود
در ادامه، حجت الاسلام نكونام نماينده گلپايگان به عنوان نخستين موافق محصولي تاكيد كرد: عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به مردم و پيشرفت و تعالي كشور، چهار محور اصلي برنامه هاي آقاي محصولي است كه مي توان آنها را به عنوان گفتمان دهه چهارم انقلاب ناميد.
ابراهيم نكونام اظهار داشت: اگر امروز در پيشگاه ملت ايران ايستاده ام تا در دفاع از محصولي سخن بگويم، قبل از هر چيز صلاح و مصلحت كشور را در نظر گرفته ام؛ چرا كه شاهد هستيم كه اين وزارتخانه طي دو سال اخير با ثبات مواجه نبوده و بايد با انتخاب وزير، به اين بي ساماني ها پايان دهيم.
وي با اشاره به سوابق صادق محصولي در سپاه پاسداران اظهار داشت: سابقه فرماندهي نظامي در زمان جنگ و طراحي عمليات كركوك اين نويد را مي دهد كه ايشان با چشم بينا و اراده مصمم در ميدان هستند.
نكونام با اشاره به سازوكار انتخابات در كشورمان طبق قانون اساسي، تاكيد كرد: امكان اعمال خلاف قانون در انتخابات وجود ندارد و ديديم كه از صندوق انتخاباتي كه مجري اش آقاي بشارتي راستي بود، آقاي خاتمي بيرون آمد و در انتخاباتي كه مجري اش يك وزير چپي بود، آقاي احمدي نژاد انتخاب شدند.
نماينده گلپايگان با تاكيد بر اينكه وزير پيشنهادي خيانت در امانت نخواهد كرد، گفت: نمايندگاني كه اكنون با دولت احمدي نژاد مخالفت دارند از صندوق انتخاباتي بيرون آمده اند كه وزيرش را آقاي احمدي نژاد انتخاب كرده بود.
وي گفت: ما در كميسيون اصل نود پرونده آقاي محصولي را بررسي كرديم و هيچ مانعي براي وزارت ايشان در اين پرونده وجود نداشت. همچنين از وزير اطلاعات هم درباره ايشان سوال كرديم كه آقاي اژه اي گفتند مشكلي ندارند.
فرهنگي دومين موافق
نماينده تبريز در مجلس هشتم ديگر سخنراني بود كه در دفاع از صادق محصولي پشت تريبون قرار گرفت و طي سخناني وي را داراي جامعيتي دانست كه مي تواند در راس يكي از خطيرترين وزارتخانه ها قرار بگيرد.محمدحسين فرهنگي با بيان سوابقي از فعاليت هاي محصولي در دوران دفاع مقدس گفت: وقتي مخالفان مي گويند محصولي صداقت، توانمندي، ايثارگري و مجاهدت دارد، تكليف موافقان مشخص است.
نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ايشان در سن جواني به همراه جمعي از عزيزان سپاه در استان هاي شمال غرب كشور ماموريت هدايت و رسيدگي به اوضاع آن روز سپاه منطقه را داشت.
نماينده مردم تبريز افزود: محصولي به واسطه آنكه در آن زمان در مناطق مختلف بخصوص در آذربايجان غربي و شرقي، مسائل جنگ و امنيتي وجود داشته، داراي سوابق مفيدي در زمينه هدايت و كنترل شرايط خطير است.
وي افزود: اگر كدورت هايي هم بين ايشان و نيروهاي ارزشي سپاه وجود داشت مربوط به روزهاي اوليه بود و در ماه ها و سال هاي بعد، اين مسائل به طور كلي از بين رفت.
آجرلو آخرين مخالف
نماينده كرج در مجلس به عنوان آخرين مخالف محصولي گفت: من در مورد برنامه هايي كه وي ارائه داده سوالاتي دارم كه با وجود ارتباط فاميلي با اين سرباز نظام دليلي نمي بينم درباره او صحبت نكنم.
فاطمه آجرلو گفت: يكي از دغدغه هاي هميشگي بانوان مجلس بحث زنان بوده است زناني كه هميشه در شعار و يا در زمان هايي كه نياز به حضور اجتماعي آنها است از حق و حقوق آنها صحبت مي كنيم اما در اجرائيات جايگاه براي آنها نمي بينيم و زنان همواره غائب هستند.
وي خطاب به محصولي تصريح كرد: در ارتباط با حوزه اجتماعي و تجديدنظر در مناسبات حاكم بر گزينش مديران و باز كردن عرصه براي ورود مديران جوان در برنامه هايتان مطرح كرديد كه حرف خيلي قشنگي است و هشت سال دفاع مقدس نيز نشان داد كه مديريت خوب جوانان موفقيت آميز بوده است ولي سوال من اين است كه جاي افراد مجرب در برنامه هايتان كجاست.
آجرلو به ديگر برنامه محصولي درخصوص تقويت همبستگي اجتماعي از طرق مختلف از جمله برنامه ريزي و تامين ساز و كارهاي نرم افزاري و سخت افزاري براي تامين حقوق و حمايت از افراد آسيب ديده اجتماعي اشاره كرد و خطاب به محصولي گفت: اگر قرار باشد وزارت كشور متولي اين امر باشد، پس جايگاه كميته امداد و بهزيستي كجاست.
نماينده كرج در ادامه گفت: آقاي محصولي در برنامه هاي خود به توصيه آموزش مهارت هاي زندگي براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي اشاره كردند و گفتند كه اين موضوع در دستور كار وزارت كشور است كه بايد بگويم اين هم جز مولفه هايي است كه ما در دستور كار وزارت خانه هاي ديگر داريم.
وي همچنين به طرح سوال ديگري از محصولي پرداخت و گفت: در بحث دفاع از حقوق بانوان در كجاي مديريت كشور از حضور بانوان استفاده شده است؟
ادعاي توكلي
و جنجالي شدن مجلس
در هنگامي كه خانم آجرلو به بيان مخالفت خود با برنامه محصولي مي پرداخت، احمد توكلي نماينده تهران در تذكري گفت آجرلو با اين صحبت ها مي خواهد وقت مخالفين را تلف كند و به نظر مي رسد اين يك سوءاستفاده سياسي است! لاريجاني اين تذكر را وارد دانست و خطاب به آجرلو گفت سوال كردن در مقام بيان مخالفت نيست و اگر بحثتان به همين منوال است كفايت بدهيد و وقت تان را به مخالف بعدي بدهيد. آجرلو نيز در پاسخ گفت من ديگر سوال نمي كنم.
نماينده كرج سپس به ديگر برنامه محصولي اشاره كرد و گفت: شما در برنامه خود همكاري و همراهي با نهادهاي مسئول مرتبط به خانواده بي سرپرست و زنان خود سرپرست براي حفظ كيان خانواده را مطرح كرديد. اين موضوع مصوبه دارد و اكنون با اجرايي شدن آن مشكل داريم و شما آن را در برنامه خود آورديد.
آجرلو در ادامه سخنان خود در مورد برخي ديگر از برنامه هاي محصولي سوالاتي را مطرح كرد و خواستار پاسخ محصولي به اين سوالات شد.در اين لحظه لاريجاني اجازه ادامه صحبت به آجرلو را نداد و خطاب به وي گفت: به نظرم صحبت هاي شما كفايت مي كند و شما مخالفتي نكرديد. لاريجاني سپس از آجرلو پرسيد 3 دقيقه از وقت شما باقي است آيا به فرد ديگري مي دهيد؟كه آجرلو تاكيد كرد به هيچ كس وقتم را نمي دهم.
در اين هنگام بعضي از اعضاي اقليت به دنبال تحريك علي مطهري نماينده تهران براي مخالفت بودند همچنين قنبري نماينده ايلام هم مي خواست پشت تريبون برود كه برخي نمايندگان با توجه به وقت ندادن خانم آجرلو به هيچ فردي، اقدام قنبري را غيرقانوني دانسته و مانع وي شدند.
البته اين كش و قوس ها چند دقيقه اي از وقت مجلس را گرفت تا اين كه خانم آجرلو نماينده كرج در تذكري شفاهي به دفاع از خويش پرداخت و گفت: من به احترام شما تريبون را ترك كردم اما در هيچ كجاي آئين نامه نيامده كه نماينده نمي تواند از برنامه وزير سؤال كند و بايد درباره ثرو ت فرد بحث نمايد.
لاريجاني اين سخن وي را تاييد كرد. در همين حال تعدادي از نمايندگان اقليت همچون كواكبيان قصد ادامه بحث و جنجال را داشتند كه لاريجاني اجازه نداد.
كوثري: مخالفين هيچ سندي درباره رانت خواري محصولي ارائه نكردند
در ادامه جلسه محمد كوثري نماينده تهران به عنوان موافق بعدي محصولي گفت: محصولي در ايام جواني و در سن 21 سالگي كه اوج اين ايام است، هزاران آرزو را پشت سر گذاشت و از پست فرمانداري و استانداري گذشت و در راستاي لبيك به نداي امام و رهبر خود، لباس رزم پوشيد و به جمع رزمندگان اسلام پيوست و در دوره جنگ ابتدا فرماندهي تيپ و سپس فرماندهي لشكر 6 ويژه سپاه را عهده دار شد و عمليات هاي بزرگي چون عمليات كركوك در عمق 150 كيلومتري خاك عراق و عمليات مرصاد در آن شرايط حساس را فرماندهي كرد.
وي افزود: در مقطعي كه برخي دنبال تحصيل و گرفتن مسئوليت بودند، محصولي براي پاسداري از اسلام و نجات كشور، بدون آن كه كسي وي را مجبور كرده باشد، وارد عرصه جهاد با دشمن شد و در آن زمان كسي كه عاشق و پيرو راه اباعبدالله الحسين وشهداي راه حق و حقيقت نبود، مسئوليت نمي پذيرفت.
اين نماينده ملت ادامه داد: در چند روز اخير شايعاتي عليه محصولي مطرح شد كه پولدار است و مال فراواني دارد، ولي بنده با برخي بزرگان به صورت حضوري در اين زمينه صحبت و از آنها سؤال كردم كه اگر كسي از راه صحيح، بدون استفاده از رانت و سوءاستفاده از موقعيت خود، مالي كسب كند، اشكال دارد و گناه است اما كسي اين مسئله را رد نكرد.
كوثري سپس گفت: از مخالفين محصولي خواستم اگر سندي در خصوص سوءاستفاده از موقعيت و يا رانت خواري وي دارند ارائه دهند تا با او طور ديگري برخورد شود ولي هيچ كس سندي در اين زمينه ارائه نكرده و صرفا براساس گفته ها و مي گويندها درباره او اظهارنظر مي كنند.
صدر آخرين موافق: محصولي سرباز رهبري است
سيدشهاب الدين صدر نماينده تهران به عنوان آخرين موافق محصولي گفت: اگرچه آقاي محصولي مشاور رئيس جمهور است اما خود را سرباز رهبري مي داند.
وي سپس ساده زيستي و عدم استفاده از امكانات دولتي را يكي ديگر از ويژگي هاي محصولي برشمرد و خاطرنشان كرد: به رغم آن كه آقاي محصولي در دولت مي باشد و ارتباط تنگاتنگي با احمدي نژاد دارد، فردي ساده زيست است و از اعمال نفوذ و داشتن تشريفات پرهيز مي كند.
نماينده تهران در مجلس به ذكر مثالي در خصوص عدم استفاده از نفوذ توسط محصولي پرداخت و گفت: زماني كه مادر ايشان در بيمارستاني دولتي در اروميه بستري بود ايشان به رغم آن كه امكان انتقال به مراكز خصوصي براي وي وجود داشت اما اين كار را نكرد و همچون مردم عادي رفتار مي كرد و حتي نگراني هاي خود را به صورت عادي به مسئولين بيمارستان منتقل مي كرد.
صدر با بيان اين كه محصولي از امكانات دولتي براي تردد استفاده نمي كند، گفت: فرزند ايشان يك طلبه ساده است و اگر بحث ثروت و مال مطرح مي شود بايد تعلق خاطر به مال را در نظر داشت و ما بايد بدانيم كه آقاي محصولي و فرزندان وي همچون بقيه مردم زندگي مي كنند.
محصولي: اگر سندي داريد
ارائه كنيد
در ادامه جلسه وزير پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت كشور پشت تريبون قرار گرفت و در حمايت از ديدگاه ها و برنامه هاي خود، گفت: اگر مجلس به من راي اعتماد بدهد، اولويت را به پايان دادن طرح هاي نيمه تمام گذاشته و سعي بر ايجاد امنيت فراگير با تامين امنيت سياسي و امنيت اجتماعي و برگزاري انتخابات سالم را دارم.
محصولي سپس در پاسخ به اظهارات مخالفين گفت: شايعاتي مبني بر اين كه من رئيس ستاد انتخاباتي آقاي احمدي نژاد بودم مطرح شد كه اعلام مي كنم «بيني و بين الله» آقاي احمدي نژاد نه به من و نه به هيچ شخص ديگري حكم رياست ستاد انتخاباتي نداده است و اين شبهه اي بيش نيست.
مشاور رئيس جمهور افزود: بنده انتظار داشتم دوستاني كه به عنوان مخالف سخن گفتند به تاريخ ها دقت بيشتري مي كردند، آن كسي كه مي گويد بنده فلان قدر در سال 72 سود كردم بايد بداند كه كاري كه در سال 72 انجام مي شود، سال 76 به بهره برداري و سوددهي مي رسد.
وي گفت: تنها قراردادي كه با دولت به صورت اقتصادي بسته ايم كه سودي هم نداد و از آن قرارداد 365 ميليون تومان طلبكارم، مربوط به دوران رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني است و اسناد آن هم هنوز وجود دارد. محصولي گفت: اين پروژه براي استانداري اردبيل بوده و نفع اين پروژه نيز با طرف دولتي بوده است، اسناد مهر و امضا شده سازمان همياري شهرداري در دوران دوم خرداد وجود دارد و به دوستان نشان دادم و بنده حاضر نشدم حتي با 2.5 برابر سود قرارداد اول ادامه همكاري دهم كه آنها نيز طلب بنده را قبول داشتند اما گفتند كه اين مبلغ را نداريم كه پرداخت كنيم.
وزير پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت كشور افزود: اين تنها موردي بود كه آقايان به عنوان رانت از آن نام مي برند كه من مي گويم هزينه ما كه 10درصد از سود بود را هم ندادند چه برسد به سود.
محصولي افزود: مطالبي را هم كه شايعه كرده بودند مبني بر اين كه اينجانب رانتي يا وامي گرفته ام، عرض كردم اينجانب تا به حال يك نوع رانت يا يك ريال وامي چه به صورت بانك خصوصي يا دولتي دريافت نكرده ام.
محصولي در پاسخ به يكي از مخالفان خود كه گفته بود او سابقه اداره مسائل امنيتي ندارد، گفت: من در پست هاي فرمانداري و ساير بخشهاي امنيتي فعاليت كرده ام كه تنها مشكل آن روز آنجا، مسايل امنيتي بود. همچنين وقتي مسئول سپاه و فرمانده منطقه 5 شدم مسئوليت من مبارزه با اشرار بود و هم زمان با آن دوران به تشكيل لشكر عاشورا كمك كردم و علاوه بر اين تاكنون در سمت هاي فرمانداري و مشاور رئيس جمهور بودم و بطور مستمر بر تجربيات خود افزودم.
نتيجه راي گيري
پس از سخنان رئيس جمهور، راي گيري با ورقه درباره صلاحيت محصولي براي تصدي پست وزارت كشور انجام شد كه لاريجاني در پايان اين راي گيري اعلام كرد: محصولي با 138راي موافق (سفيد)، 112راي مخالف (كبود) و 20راي ممتنع (زرد) از مجموع 275كارت توزيع شده وزير كشور شد.
تلاش اقليت براي ايجاد شبهه و پاسخ لاريجاني
در ادامه جلسه تعدادي از اعضاي اقليت موسوم به جريان دوم خرداد تلاش كردند تا نسبت به آراي نمايندگان تشكيك كنند كه لاريجاني پس از بازبيني فيلم شمارش آراء و شمارش مجدد آراء اعلام كرد كه هيچ شبهه اي در زمينه آراي محصولي وجود ندارد.
وي با بيان اينكه 275نفر از نمايندگان در راي گيري شركت كردند، گفت: 138نماينده به ايشان راي سفيد دادند و از آنجا كه آرا لب مرز بود، مجددا آنها را شمرديم و از كل مذاكرات مجلس نيز، پرينت گرفتيم و متوجه شديم كه آقاي محصولي راي آورد؛ البته راي ايشان كمي بيشتر از نصف مي باشد، بنابراين آقاي محصولي وزير كشور هستند.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن