تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805290677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛حضور ايران در دو سالانه هنري «ونيز» قطعي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛حضور ايران در دو سالانه هنري «ونيز» قطعي شد
حضور ايران در دو سالانه ونيز، قطعيت يافت. دكتر محمود شالويي، رئيس مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي روز گذشته با اعلام اين خبر؛ به خراسان گفت: براي اولين بار، ايران مكاني را در ونيز، به مدت چهارسال اجاره كرده و در پنجاه و سومين و پنجاه و چهارمين دوره دو سالانه ونيز، شركت مي كنيم.

وي افزود: در جلساتي كه در ونيز برگزار شد؛ ٨٧ كشور حضور داشتند و برنامه هايشان را اعلام كردند. اين در حالي است كه ايران تاكنون، فقط دوبار در دوسالانه ونيز شركت كرده است. اميدواريم بتوانيم فهرست هنرمنداني را كه قرار است در ونيز حضور داشته باشند؛ به زودي اعلام كنيم. شالويي همچنين گفت: شرايط حضور كشورها در ونيز آزاد است. ولي مبناي انتخاب آثار هنري؛ معاصر بودن و متعلق به دهه ٥٠ و ٦٠ بودن آثار است. ضمن اين كه موضوع دو سالانه «ساختن دنياست». به همين دليل براي انتخاب هنرمندان، بايد جهات مختلف و متعدد را بررسي كرد. اميدواريم آثار منصفانه و عادلانه انتخاب شوند.

از طرفي آثاري كه انتخاب مي شوند؛بايد داراي ارزش فاخر هنري و شايستگي و لياقت و نشانگر هنر ارزشمند ايران باشد. وي در ادامه، به ساير برنامه هاي مركز هنرهاي تجسمي اشاره كرد و گفت: مرداد ماه ٨٨ براي اولين بار جشنواره هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان را در همدان برگزار مي كنيم. در همين راستا نيز قرار است ٤٠ كشور خارجي در اين جشنواره حضور داشته باشند. در واقع اين جشنواره حركتي پايه اي، در جهت توسعه و ارتقاي هنرهاي تجسمي تلقي مي شود. شالويي گفت: روز گذشته، دبيرخانه دائمي جشنواره هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان در همدان شكل گرفت. همچنين قرار است جشنواره بين المللي تجسمي جوانان نيز از اين پس، به صورت دائمي در گرگان برگزار شود. از سال آينده نيز اين جشنواره، با حضور كشورهاي خارجي برگزار مي شود.

مدير مركز هنرهاي تجسمي، اجراي طرح تمركززدايي را از برنامه هاي اين مركز خواند و گفت: نمايشگاه عكس «پنجره هاي نقره اي» در استان هاي همدان، كردستان، كرمانشاه، اردبيل و اروميه بر پا شده است. هم چنين بيش از ٢٠٠ اثر در نمايشگاه تجسمي دفاع مقدس، در رشته هاي عكس، تايپوگرافي، پوستر و ساير رشته ها در لرستان و خوزستان به نمايش درآمد. وي افزود: از هفته آينده نيز نمايشگاه «اسماء الحسني»، در استانبول و آنكارا برگزار مي شود و ٧٠٠ اثر براي حضور در اين نمايشگاه در نظر گرفته شده است. هم چنين نمايشگاه «هنر مدرن و معاصر» را در پاريس خواهيم داشت. ما در تلاشيم اين آثار هنري را در اروپا به نمايش بگذاريم و تا پايان سال به كشور بر نگردانيم.

شالويي در خصوص برگزاري «اكسپو»ي هنري گفت: اين اكسپو اول دي ماه برگزار مي شود و ١١٧٠ اثر، از ٣٠٦ هنرمند به دبيرخانه رسيده است. ما تلاش داريم از اين پس هر سال سه اكسپو را برگزار كنيم.

شالويي در خصوص دو سالانه عكس گفت: ٢٣٠٠ هنرمند عكاس در دو سالانه عكس شركت كردند و ١٢ هزار اثر را به دبيرخانه فرستادند.

شالويي در پاسخ به سوال خراسان در خصوص اين كه آيا آثاري كه در اكسپو عرضه مي شود، توسط سازمان ها خريداري مي شود يا به خانه هاي مردم مي رود؛ گفت: ما هر دو هدف را مدنظر داريم و مكاتباتي هم انجام داديم. از طريق دولت با بعضي از سازمان هاي دولتي و بانك ها نيز ارتباطي برقرار شده است. مبناي خريد ما از اكسپوها، آثار فاخر و ارزشمند است و خريداران خارجي نيز در اين اكسپو حضور خواهند داشت. دكتر محمد علي رجبي، دبير نمايشگاه طرح و نقش فرش ايران نيز گفت: اين نمايشگاه بزرگداشت ٥٠ سال فعاليت استاد محسن محسني در زمينه فرش است. در اين نمايشگاه طرح هايي از ١٣٠ سال پيش تا امروز گردآوري شده و به نمايش در مي آيد. در همين رابطه با ٣٠٠ نفر از هنرمندان تماس گرفتيم و آثاري از تبريز، اصفهان، بيجار، سنندج، قم، تهران، كاشان، اراك، همدان، مشهد، بيرجند و كرمان در اين نمايشگاه ارائه خواهند شد. وي افزود: برخي از استان ها نيز آثار جديدي را در اين نمايشگاه ارائه مي كنند. ضمن اين كه نمونه فرش «عمو اوقلي» كه از روي نقشه كار نمي كرد؛ در اين نمايشگاه ارائه مي شود. از نمونه طرح هاي ديگر هم مي توان به آثار «استاد فرشچيان» و «عيسي بهاري» نيز اشاره كرد.

وي گفت: از ديگر برنامه هاي اين نمايشگاه؛ نشست هاي تخصصي، سخنراني هاي علمي و كارگاه هاي عملي است. چون اين هنر، پشتوانه فرهنگ و تجربيات گذشتگان محسوب مي شود.

نمايشگاه «طرح و نقش فرش ايران» از ٣٠ آبان آغاز و تا ٢٥ آذر، ادامه خواهد داشت.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن