تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815988470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه شهرستانها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار كوتاه شهرستانها
پارس آباد ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مدير امور عشايري پارس آباد مغان از برگزاري آموزش به بافي فرش دست بافت در يك آلاچيق عشايري خبر داد. قادر هنرمند افزود : اين كلاسها به مدت سه روز و با هدف ايجاد اشتغال و افزايش سطح آگاهي زنان عشاير در روستاي اسماعيل كندي برگزار شده است . وي اظهار داشت : شركت كنندگان در اين كلاسها كه حدود 90 نفر هستند در زمينه بافت رفع عيوب و نگهداري فرش دست بافت آموزش هاي لازم را فرا ميگيرند. وي از اختصاص 100 ميليون ريال براي تجهيز كلاسها و تهيه مواد اوليه فرش خبر داد. او با بيان اينكه به شركت كنندگان در اين كلاسها در پايان گواهينامه پايان دوره اعطا خواهد شد گفت : در زمان حاضر 160 نفر در قالب 6 صندوق خرده زنان عشاير در زمينه هاي زنبورداري ورني فرش و گليم بافي و گوسفندداري فعاليت ميكنند. مديرعامل اتحاديه توليدكنندگان و فرشبافان استان اردبيل نيز گفت : در حال حاضر بيش از 16 هزار نفر در سطح استان تحت نظارت اين اتحاديه فعاليت مي كنند . مالك اژدر حسني افزود : سالانه حدود 80 هزار مترمربع فرش دستبافت در رج هاي مختلف استان اردبيل توليد مي شود. وي ادامه داد : در زمان حاضر 24 دوره آموزش بافي فرش دستبافت در مناطق شهري و روستايي استان در حال برگزاري است .
مهديشهرـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : عمليات برق رساني روستاي رودبارك مهديشهر با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 500 ريال از محل اعتبارات وزارت نيرو آغاز شد و اجراي پروژه فوق شامل 8 كيلومتر شبكه 20 كيلوولت از محور آسفالته ابتداي جاده رودبارك با نصب دو دستگاه ترانس عمومي بمنظور برقدار نمودن روستاي فوق و 3 كيلومتر شبكه فشار ضعيف ميباشد پروژه فوق با تلاش مسئولين و دست اندركاران شركت توزيع برق استان شروع شده و تلاش براي اتمام آن تا قبل از فرارسيدن فصل سرما ميباشد. شايان ذكر است روستاي رودبارك با دارابودن جنگل زيبا و سرسبز از نقاط ديدني و توريستي شهرستان مهديشهر بوده و سالانه گردشگران زيادي از سراسر كشور از اين مناطق زيبا و خوش آب و هوا ديدن مي كنند.
زاهدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : رئيس كميته انفورماتيك اداره كل زندانهاي استان سيستان و بلوچستان از تشكيل كميته اي 5 نفره براي طرح گسترش صنعت انفورماتيك در زندان هاي استان خبر داد. موسوي تجهيز و تقويت شبكه هاي ارتباطي را مبناي شروع ارتقا سيستم اتوماسيون اداري عنوان كرد و افزود : سعي شده تا اين فرآيند بااستفاده از جديدترين امكانات سخت افزاري و نرم افزاري صورت پذيرد و زمينه اي موثر براي فناوري ارتباطات و اطلاعات باشد. وي با اشاره به خريداري و نصب دوربين هاي مدار بسته براي تعدادي از زندانهاي استان و راه اندازي سيستم نرم افزاري ثبت اطلاعات زندانيان مشترك و نيز ارتباط ويدئو كنفرانس ISP گفت : طراحي و اجراي يك بين ادارات وابسته به دستگاه قضايي استان از برنامه هاي آينده اين اداره كل خواهد بود.
رشت ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : استاندار گيلان در جمع ستاد بسيج نخبگان گيلان در سخناني گفت : پيشرفت هاي بزرگ علمي چند سال گذشته به دليل تفكر بسيجي نخبگان كشور به دست آمده است . وي با اعلام آمادگي استانداري در برگزاري هرچه بهتر همايش نخبگان بسيج سپاه قدس گيلان گفت : هرچقدر برروي بحث نخبه پروري در بسيج سرمايه گذاري شود آثار مثبت آن عايد كشور مي شود. در اين نشست فرمانده سپاه قدس گيلان نيز در سخناني گفت : با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري بربحث نخبه پروري براي نخستين بار در كشور سال گذشته از پانصد بسيجي نخبه استان قدرداني شد كه اين مراسم امسال نيز برگزار مي شود.
زاهدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مشاور وزير كشور و امور ايثارگران با اشاره به اينكه استان سيستان و بلوچستان جز پنج استاني است كه در خدمات دهي به ايثارگران و خانواده هاي شهدا در سطح كشور پيشقدم است گفت : لايحه خدمات رساني به مردم الگوي مناسبي از ايثارگري به جامعه است . وي كه در جمع رابطين ايثارگران سازمانها و ادارات كل استان سخن مي گفت افزود : مشكلات حقوقي و قضايي استخدام فرزندان شهدا و مسكن خانواده هاي شهدا و ايثارگران در لايحه خدمات رساني به ايثارگران ديده شده است . مشاور استاندار سيستان و بلوچستان در امور ايثارگران هم با اعلام اينكه اين استان با 1967 نفر شهيد 613 آزاده و 3963 جانباز به تناسب رتبه اول كشوري را در بحث شهدا و ايثارگران دارد خواستار تكريم خانواده هاي شهدا و ايثارگران در ادارات و ارائه خدمات مناسب به آنان شد.
ايرانشهر ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : دومين مركز آزمايش پايه يك استان سيستان و بلوچستان در شهرستان ايرانشهر افتتاح شد. رئيس پليس راهور استان گفت : از اين پس متقاضيان گواهينامه در شهرهاي جنوب سيستان و بلوچستان مي توانند با ثبت نام در اين مركز امتحان داده و گواهينامه پايه يكم را دريافت كنند. سرهنگ يوسفي افزود : اين مركز با همكاري شهرداري و اداره كل راه و ترابري با هزينه اي بالغ بر 500 ميليون ريال احداث شده است .
شوشتر ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : فرماندار شوشتر گفت : بيش از 9 ميليارد و 533 ميليون تومان به جمع اعتبارات شهرستان شوشتر در سالجاري اضافه شده است . قوچاني در گفتگو با خبرنگار افزود : اين اعتبارات جهت توسعه راه و ترابري بخش بهداشت و درمان آب و فاضلاب و ساخت فضاهاي ورزشي بهسازي روستاها و خدمات شهري در شهرستان شوشتر اختصاص يافته است . وي افزود : با اختصاص اعتبارات جديد جمع اعتبارات اختصاص يافته به شهرستان در سالجاري از 27 ميليارد تومان به حدود 36 ميليارد و 500 ميليون تومان خواهد رسيد . قوچاني اظهار داشت : حدود 40 درصد از اين اعتبارات جذب پروژه ها در شهرستان شوشتر شده است .
ورامين ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : كوره هاي آجرپزي در شهرهاي شهرستان ورامين خصوصا شهر قرچك مشكلات عديده اي را ايجاد نموده و انتقال آنها از محل فعلي مكان يابي كارشناسانه ضرورت دارد. سرپرست معاونت فني و عمراني فرمانداري ورامين ضمن اعلام اين مطلب گفت درحال حاضر كوره هاي آجرپزي در همجواري منازل مسكوني قرار گرفته و اين موضوع مسائل و مشكلات بسياري را براي اهالي و ساكنين اطراف اين واحدها از قبيل آلايندگي گردو خاك سروصداي ناشي از رفت و آمد كاميونها و ساير مشكلات مربوطه را به همراه داشته است . وي افزود : جمع آوري كوره هاي آجرپزي و ساماندهي و انتقال آنها اجتناب ناپذير بوده و مي بايست ابتدا مكاني براي استقرار اين واحدها در نظر گرفته شود و سپس نسبت به انتقال آنها اقدام نمود.
محلات ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : كار برداشت و صادرات بيد قرمز در سطح شهرستان محلات آغاز گرديد. بيد قرمز ) درخيچه اي زينتي است كه تا قبل از سال 1366 ناشناخته و Salix ( بدون هيچگونه ارزش اقتصادي بوده است . بعد از سال 66 اين محصول توسط آقاي محمد سلطان محمدي به كشورهاي اروپايي معرفي و مورد استقبال قرار گرفت . درحال حاضر سطح زير كشت بيد قرمز در شهرستان حدود 55 هكتار و ميزان صادرات آن در سال 86 حدود 19 520 000 شاخه به ارزش تقريبي 5 ميليون دلار و حدود 24 000 000 شاخه نيز در داخل كشور توزيع شده است . پيش بيني مي شود در سال جاري ميزان سطح زير كشت اين محصول به 75 هكتار و ميزان صادرات نيز بالغ بر 7 ميليون دلار گردد . شركت گل مرواريد سفيد كه در امر صادرات اين محصول فعاليت دارد در سال جاري از بين 2500 شركت فعال در امر صادرات رتبه 45 را كسب كرد و بعنوان صادر كننده نمونه از رياست جمهور لوح تقدير دريافت نموده است . درحال حاضر قريب به يكصد خانوار به طور دائم مشغول توليد و امرار معاش و يكصد و پنجاه نفر نيز بمدت 3 ماه در امر بسته بندي و صادرات اين محصول مشغول به كار مي باشند.
زاهدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مراسم تجليل از قرآن آموزان موفق لشكر 88 زرهي استان سيستان و بلوچستان با حضور روحانيون فرماندهان و كاركنان لشكر در پادگان زاهدان برگزار شد. در اين آئين معنوي كه جمع كثيري از قرآن دوستان نيز حضور داشتند از نفرات برگزيده لشكر 88 زرهي كه در مسابقات قرآن نيروي زميني حائز رتبه برتر گرديده بودند تجليل بعمل آمد.
اوز ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : 100 نفر از بسيجيان پايگاه مقاومت شهيد مرادزاده شهر لار مورد تقدير قرار گرفتند. با حضور فرماندار لارستان و معاون وي فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي لارستان و معاونان و ساير مسئولان از 100 نفر خواهران و برادران بسيجي شركت كننده در دوره آموزش قرآن كريم پايگاه مقاومت شهيد مرادزاده تقدير و تجليل شد و در ادامه از تصاوير يادمان سه شهيد گرانقدر « كوي گاله » شهر لار يعني شهيدان يونس فتحي كه در سال 63 در عمليات بدر در جزيره مجنون شهيد اسفنديار داوري كه در سال 65 در باختران و شهيد مرادزاده كه در سال 1360 در جبهه شوش به درجه رفيع شهادت نائل آمده اند پرده برداري شد.
زاهدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : گردهمايي اعضاي 38 تشكل ديني ويژه بانوان در قالب همايش شيفتگان ولايت رضوي در مجتمع فرهنگي نور شهرستان زاهدان برگزار شد. در اين همايش طيبه اسماعيلي مسئول امور بانوان اداره كل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان و يكي از روحانيون زاهدان درخصوص ويژگيهاي انسانهاي وارسته و امر به معروف و نهي از منكر سخناني را ايراد نمودند. در پايان اين همايش به مسئولين تشكل هاي ديني و 8 مربي فعال قرآني هداياي اهدا شد . گفتني است 600 تشكل مذهبي در استان سيستان و بلوچستان درحال فعاليت هستند كه 75 تشكل ويژه بانوان است .
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 678]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن