تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812655769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ميان شبهه برخي نمايندگان رئيس مجلس اعلام كرد صادق محصولي از نمايندگان راي اعتماد گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در ميان شبهه برخي نمايندگان رئيس مجلس اعلام كرد صادق محصولي از نمايندگان راي اعتماد گرفته است
بخش خبري : نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز به صادق محصولي براي تصدي پست وزارت كشور راي اعتماد دادند. در اين جلسه پس از سخنان موافقان و مخالفان و نيز دفاعيات رئيس جمهور و وزير پيشنهادي كشور راي گيري با ورقه به عمل آمد كه در پايان از مجموع 275 نماينده حاضر در جلسه كه كارت دريافت كرده بودند صادق محصولي 138 راي موافق 112 راي مخالف و 20 راي ممتنع را كسب كرد .
هنگام اعلام نتايج آرا دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس اعلام كرد كه از مجموع 275 كارت توزيع شده در بين نمايندگان صادق محصولي 138 راي موافق را كسب كرد . در اين هنگام محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس با عجله از بين نمايندگاني كه در جايگاه هيات رئيسه اجتماع كرده بودند به سمت لاريجاني رفت و با خاموش كردن ميكروفون وي مطالبي را بصورت در گوشي با رئيس مجلس در ميان گذاشت . پس از لحظاتي آقاي لاريجاني با تصحيح مطالب قبلي خود گفت : تعداد كارتهاي توزيع شده در بين نمايندگان 273 عدد بوده كه من به اشتباه 275 كارت اعلام كردم ! اين درحاليست كه پيش از شمارش آرا و به هنگام دريافت راي نمايندگان رئيس مجلس اعلام كرده بود كه تعداد 275 كارت در بين نمايندگان توزيع شده است .
به گفته تعدادي از نمايندگان در صورتيكه ملاك تعداد كارتهاي توزيع شده در بين نمايندگان 275 عدد باشد صادق محصولي موفق به كسب راي اعتماد از مجلس نشده است . به اعتقاد اين نمايندگان وزير پيشنهادي بايد حداقل نصف به اضافه يك راي از آراي نمايندگان حاضر را كسب كند.
رئيس مجلس پس از پايان جلسه علني ديروز قرار بود بلافاصله در جمع خبرنگاران حاضر شود اما به آنان اطلاع داد تا دقايقي پس از پايان جلسه علني در جمع نمايندگان رسانه ها خواهد آمد.
در اين هنگام تعدادي از نمايندگان مجلس عنوان كردند كه در مورد آراي شمارش شده در مورد راي اعتماد به صادق محصولي تشكيك وجود دارد و رئيس مجلس رفته تا فيلم راي گيري را ببيند.
آقاي لاريجاني پس از حدود 15 دقيقه به ميان خبرنگاران آمد و گفت : يك بحثي در مورد آرا نمايندگان بوجود آمده بود كه مجبور شدم شخصا آنرا مجددا بررسي كنم تا هيچ شبهه اي نباشد بنابراين پس از بررسي ها متوجه شدم كه نتيجه راي گيري از 275 نفر كه در راي گيري شركت كردند 138 نفر به وزير پيشنهادي كشور راي موافق دادند و راي او لب مرزبود و لازم بود تا دقت بيشتري در اين زمينه صورت گيرد.
به گفته رئيس مجلس محصولي در واقع يك كمي بيشتر از نصف (نيم راي ) مجلس را كسب كرده و محصولي وزير كشور است .
آقاي لاريجاني در پاسخ به اين سئوال كه در جلسه علني آرا عمدتا توسط محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس كه موافق محصولي بود شمارش شد گفت : هيچ شبهه اي در اين زمينه بوجود نيامده و بنده خودم شخصا در زمان شمارش آرا حضور داشتم .
رئيس مجلس در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه در قانون تصريح شده كه آراي راي اعتماد به وزرا بايد نصف به اضافه يك راي آراي ماخوذه باشد و آقاي محصولي نصف به اضافه نيم راي را بدست آورده است افزود : به نظر ما در قانون اكثريت آرا آمده و آقاي محصولي اكثريت آرا را بدست آورده است و در اين مورد مشكلي وجود ندارد.
سخنان مخالفان و موافقان محصولي
ونايي نماينده ملاير ـ مخالف
نماينده ملاير در سخنان خود گفت : صادق محصولي درباره دارايي هاي منتسب به خود به نمايندگان صادقانه توضيح دهد.
حسن ونايي افزود : اما مهمترين شائبه درباره وي دارايي هاي منتسب به اوست كه خود بايد با صداقت به مردم بگويد كه آيا اين مطالب صحت دارد يا نه اين كار دشواري نيست و طبق اصل 142 قانون اساسي بايد به اين پرسش پاسخ بدهد .
ونايي اضافه كرد : اما اينكه مي گويند وي با قطع درختان در تهران ساخت وساز كرده و نيز ترانزيت سوخت كه انجام داده درست است يا نه
وي گفت : همچنين وي بايد درباره صحت امتيازي كه از طريق ترانزيت سواپ نفتي به استانداري اردبيل واگذار كرده است پاسخ دهد.
وي افزود : اگر اين مجلس اقتدار بيابد چيزي از اقتدار دولت كم نمي شود اما ناهماهنگي و نزديك نبودن دولت و مجلس بهانه به دست افرادي داده است كه به اندازه صد جاسوس و ضدانقلاب به نظام ضربه زدند.
ونايي گفت : نمايندگان مجلس وكيل هفتاد ميليون جمعيت ايران و امانتدار آنان هستند و دولت بايد دغدغه نمايندگان را دغدغه خود بداند.
فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب ـ مخالف
نماينده اسلام آباد غرب به عنوان مخالف وزير پيشنهادي كشور گفت : از سه سال پيش كه مجلس هفتم به محصولي اجازه نداد وزير شود وي بايد ابهامات را برطرف مي كرد.
حشمت الله فلاحت پيشه بااشاره به اهميت وزارت كشور به لحاظ سياسي امنيتي و اقتصادي پيوند ثروت و قدرت را خطرناك دانست و تاكيد كرد : مسئولان بايد از طبقه متوسط به پايين باشند.
وي خطاب به محصولي گفت : غير از خودتان اشخاص حقيقي ديگري را نام ببريد كه توانسته باشند امتياز سوآپ نفت را بگيرند.
فلاحت پيشه اين كار را از نظر قانوني ممنوع و نوعي رانت دانست .
وي بااشاره به راي گيري كه در مجمع اصولگرايان براي آقاي محصولي انجام شد گفت : شما مجمع را قانع نكرديد كه به شما راي ندادند.
وي گفت : از سه سال پيش نيز كه مجلس به شما راي نداد شما با سكوت خود به دولت ظلم كرديد زيرا در دولت حضور داشتيد و هر جا مي رفتيد ابهامات را نيز با خود مي برديد.
وي با بيان اينكه بيشتر سابقه محصولي در كارهاي عمراني است خطاب به وي گفت : در زمينه مسائل سياسي و ديگر حوزه ها چه تخصص و تجربه اي داريد
وي بااشاره به موضوع تعامل بين مجلس و دولت گفت : از رئيس جمهور گله داريم كه بعد از آنكه رسانه ها از طريق رئيس مجلس از معرفي محصولي آگاه شدند نامه وي از طرف دولت به مجلس فاكس شد.
آجرلو نماينده كرج ـ مخالف
نماينده كرج و اشتهارد در مجلس شوراي اسلامي گفت : بيشتر برنامه هاي ارائه شده محصولي هر چند خوب و مبارك است اما ربطي به وزارت كشور ندارد.
فاطمه آجرلو با نقد بر برنامه هاي محصولي گفت : وي مطرح كرده است كه در مناسبات حاكم بر گزينش مديران تجديدنظر خواهم كرد بايد بگويم اين خيلي خوب است اما سئوال اينجاست جايگاه افراد مجرب چه خواهد شد.
آجرلو در ادامه افزود : آقاي محصولي در راستاي تقويت همبستگي اجتماعي برنامه هايي را مطرح كرده اند ازجمله تامين حقوق قشرهاي آسيب پذير كه بايد بگويم پس نقش كميته امداد و سازمان بهزيستي چيست
وي همچنين برنامه هايي همچون آموزش مهارت هاي زندگي تلاش براي نهادينه كردن جايگاه ايثارگران و ورزشكاران و نخبگان توسعه مشاركت فرهنگي سياسي زنان را از ديگر برنامه محصولي دانست كه يا در حيطه كاري وزارت كشور نيست يا فقط لفاظي شده است و در عمل كاري انجام نخواهد شد.
نكونام نماينده گلپايگان ـ موافق
نماينده گلپايگان و خوانسار در موافقت با محصولي ابراز اميدواري كرد مجلس به وضع بي سامان وزارت كشور پايان دهد.
حجت الاسلام محمدابراهيم نكونام افزود : نبود ثبات مديريتي در وزارت كشور در 2 سال گذشته تبعات سوئي براي كشور داشته است .
وي گفت : در سخنان وزير پيشنهادي چهار اصل مطرح شده كه بي ترديد بيان گفتمان دهه چهارم انقلاب است .
نكونام عدالت گستري پيشرفت و تعالي كشور و اقتدار ملي را نمونه اي از سرفصل هاي برنامه هاي محصولي بيان و تصريح كرد : از وزير كشور آينده مي خواهيم با چشمي بينا و اراده اي مصمم وراي مرزها را ببيند و دشمن را شناسايي كند.
اين نماينده مجلس همچنين از وزير پيشنهادي كشور خواست با همكاري قواي مسلح و بكارگيري تجارب خود ميان نيروهاي نظام هماهنگي ايجاد كند.
نماينده گلپايگان و خوانسار خاطرنشان كرد : دولت همواره بر عملكرد نيروهايش نظارت داشته و عملكرد وزير كشور نيز زير ذره بين دولت است .
نكونام بااشاره در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري آينده و وزير كشور به عنوان مجري آن گفت : ساز و كار انتخابات در قانون اساسي به گونه اي پيش بيني شده است كه امكان اعمال خلاف قانون وجود ندارد.
وي افزود : در سال هاي گذشته و دولت هاي گوناگون با سليقه هاي مختلف سياسي انتخابات به گونه اي برگزار شده است كه گروه هاي موسوم به چپ و يا راست در امانت خيانت نكرده اند.
به گفته وي در كميسيون اصل 90 موضوعي كه مانع وزارت صادق محصولي به عنوان وزير كشور باشد نبوده است .
فرهنگي نماينده تبريز ـ موافق
نماينده تبريز اسكو و آذر شهر به عنوان نماينده موافق وزير پيشنهادي كشور گفت : بهتر است آقاي محصولي صورت هاي مالي خود را در اختيار قوه قضائيه قرار دهد.
محمدحسين فرهنگي در پاسخ به نمايندگاني كه با مطرح كردن اصل 142 قانون اساسي به مخالفت با محصولي پرداخته اند افزود : اگر مي خواهيد نظارت داشته باشيد اين طور مطرح كنيد كه محصولي بايد صورت هاي مالي خود را در اختيار قوه قضائيه قرار دهد و اين قوه نيز مراقب باشد به ناحق اين اموال افزايش نيافته باشد.
فرهنگي با بيان اينكه محصولي از مهارت هاي خوبي در مديريت برخوردار است افزود : شبهاتي كه در خصوص ثروت وي مطرح است به زماني كه در نظام و دولت مسئوليت نداشته اند بازمي گردد.
وي گفت : اطلاعات اخير ما نشان مي دهد محصولي ثروت خود را در جاهايي چون كمك به ايتام فعاليت هاي قرآني ساخت خانه براي طلاب تهيه جهيزيه براي خانواده هاي بي بضاعت و حتي سختگيري بر خانواده خود نيز خرج كرده است .
كوثري نماينده تهران ـ موافق
نماينده تهران در مجلس گفت : تاكنون هيچ سندي مبني بر صحت شايعات درباره محصولي ارائه نشده است .
اسماعيل كوثري به عنوان موافق وزير پيشنهادي كشور افزود : پس از معرفي محصولي شايعات بسياري درباره پولداربودن وي شنيده ام اما اگر وي از راه صحيح و بدون رانت و سواستفاده از مسئوليت پولدار شده باشد چه اشكالي دارد و آيا پولداربودن گناه است .
وي اضافه كرد : اگر محصولي از رانت استفاده كرده است نمايندگان مخالف سندش را ارائه كنند تا ما هم طور ديگري رفتار كنيم و توجيه شويم اما اگر بيان اين مطالب فقط بر حسب شنيده هاست فاصله حق و باطل بسيار كم است .
كوثري افزود : محصولي براي تصدي مسئوليت در وزارت كشور در حوزه هاي امنيتي سياسي عمراني و انتظامي صلاحيت و با اين حوزه ها آشنايي فراواني دارد.
صدر نماينده تهران ـ موافق
نماينده تهران ري اسلامشهر و شميرانات در مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد بالاي نمايندگان را به وزير پيشنهادي كشور خواستار شد.
شهاب الدين صدر افزود : مجلس به علت شرايط و انتخاب وزير وزارتخانه اي حساس جلسه اي خوب دارد.
صدر تصريح كرد : اكنون كشور نيازمند فردي مصلحت انديش و مدبر براي وزارت كشور است تا ميان مجلس و دولت تعامل خوبي برقرار كند كه محصولي اين ويژگي ها را دارد.
وي با تاكيد بر پرهيز از تكرار اتفاقي كه در مازندران رخ داده است گفت : نمايندگان مجلس در عزل و نصب ها دخالت نمي كنند اما بايد با ايجاد تعامل و همكاري ميان دولت و مجلس مشكلات كشور رفع شود.
اين نماينده مجلس گفت : افتخار نظام جمهوري اسلامي اينست كه همه سلايق سياسي مصلحت مردم را رعايت مي كنند.
سخنان رئيس جمهور در دفاع از محصولي
رئيس جمهور در جلسه دفاع از وزير پيشنهادي كشور گفت : آقاي محصولي پايبند به آرمان هاي انقلاب و رهبري و معتقد به همدلي همه قوا در كشور است .
احمدي نژاد با بيان اينكه از سال 56 در دانشگاه با محصولي آشنايي دارم افزود : محصولي در دوران انقلاب و صحنه هاي سنگين آن حضور داشته و در طول اين راه همواره در خط مستقيم انقلاب حركت كرده است .
وي با اشاره به اينكه صحبت هايي در خصوص اختلاف محصولي با فلان شهيد مطرح شده است تصريح كرد : اين حرف ها از اساس ريشه ندارد و كسي كه خودش را براي فداكاري در راه انقلاب آماده كرده است اين حرف ها به او نمي چسبد.
رئيس جمهور با بيان اينكه شش ماه است كه در وزارت كشور دچار تزلزل هستيم گفت : امروز كسي بايد در وزارت كشور كارها را سامان دهي كند.
احمدي نژاد گفت : محصولي سابقه كار در وزارت كشور و سطوح كلان مديريتي را دارد و شما نمايندگان نيز در سال هاي گذشته مديريت و توان تحليل ايشان را ديده ايد.
رئيس جمهور مديريت نيروهاي انساني در وزارت كشور پيگيري سريع طرح هاي اجرايي همدلي بيشتر دولت و مجلس تحكيم امنيت و ايجاد فضاي سياسي پرنشاط تر و صميمي تر را در وزارت كشور ضروري دانست و گفت : آقاي محصولي با سابقه خود نشان داده است كه توانايي اين كار را دارد.
رئيس جمهور اضافه كرد : وي اين آمادگي را دارد كه هر زمان تكليف باشد به موضع ماموريت اعزام شود و همه دنيا را كنار بگذارد كه اين خصلت بسيار ارزشمند است .
رئيس جمهور ابراز اميدواري كرد نمايندگان اين قضيه را به نحو خوبي بررسي كنند و به محصولي راي قوي بدهند.
احمدي نژاد تاكيد كرد : به مصلحت نيست كه وزارت كشور بيش از اين بدون مسئول ثابت بماند.
وي در ادامه تصريح كرد : مجلس مقتدر ركن نظام و پيش برنده آرمان ها و سياست هاي انقلاب و كشور است .
احمدي نژاد گفت : نمايندگان با نحوه اداره كشور آشنا هستند اما در طول 3 سال گذشته ميزان جلسات مشترك مجلس و دولت بيش از 8 سال گذشته و ملاقات هاي نمايندگان با رئيس جمهور در كميسيون ها مجامع استاني و نفر به نفر بيش از 16 سال گذشته بوده است .
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ثروت محصولي تصريح كرد : هر گاه كساني كه در راس قدرتند دست به كار اقتصادي بزنند و جيبهايشان را انباشته كنند من و شما بايد جلوي آنها بايستيم .
رئيس جمهور گفت : مشكل اينجاست كه برخي از آنهايي كه مسئولند در فعاليت هاي اقتصادي رفته اند نه اينكه كسي كه از دوره مسئوليت كنار رفته دست به فعاليت هاي اقتصادي زده است كجاي اين كار عيب و اشكال دارد
آقاي احمدي نژاد افزود : اگر مشي و سليقه بنده را بخواهيد دو سه تا پيشنهاد دارم و اگر دوستان موافق بودند ما آنها را طرح و لايحه و به دولت تقديم مي كنيم .
وي پيشنهاد كرد : ثروت كساني كه بعد از انقلاب مدير بوده اند و در اين دوره ثروتشان تغيير يافته از فرماندار به بالا تا رئيس جمهور و روساي نهادها را رسيدگي كنيم .
وي انتخابات را پايه شكل دهي اساس كشور و اركان حكومت دانست و گفت : پس از پيروزي انقلاب سي دوره انتخابات داشتيم كه همه با وجود حزبي بودن وزراي كشور سالم و درست بود.
وي گفت : گره زدن انتخابات به اين موضوعات جزئي به ضرر كشور است .
رييس جمهور افزود : نمايندگان و دولت پيش از آنكه حزبي باشند مسلمان و عضو جامعه آرماني و مقيد به آرمان ها و قانون هستند.
آقاي احمدي نژاد گفت : اينكه كسي به نفع شخص ديگري صحبت كرده باشد و وزير كشور شود بگوييم انتخابات زير سئوال است اجحاف به مردم نظام و خودمان است زيرا ما خودمان نيز امروز با همين قانون و روند در اين جايگاه هستيم .
رييس جمهور محصولي را گزينه مناسبي براي وزارت كشور دانست و خطاب به نمايندگان گفت : هر رايي بدهيد براي ما محترم است و ارادت ما به نمايندگان مجلس كم نخواهد شد.
اظهارات صادق محصولي
صادق محصولي گفت : خود را متعهد به مسير عدالت محوري دولت نهم با محوريت عدالت گستري مهرورزي خدمت و پيشرفت و تعالي كشور مي دانم .
محصولي در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شايعاتي مبني بر رياست من بر ستاد انتخاباتي آقاي احمدي نژاد مطرح شده است گفت : خبر ندارم تاكنون آقاي احمدي نژاد به من و يا كس ديگري اين سمت را داده باشد.
وي درباره تجارب خود در زمينه مسائل امنيتي گفت : من در 21 سالگي فرماندار و در 22 سالگي معاون سياسي انتظامي استانداري آذربايجان غربي بودم ضمن آنكه در سپاه نيز مسئوليت فرماندهي منطقه 5 مبارزه با اشرار و همزمان كمك به تشكيل لشكر عاشورا را بر عهده داشتم .
محصولي اضافه كرد : عضويت مستمر در دولت و مشاور رئيس جمهور بودن نيز به تجربه من افزوده است .
وي با اشاره به انتقاد يكي از نمايندگان مخالف گفت : وزارت كشور يك نهاد حاكميتي است و استانداريها نيز بايد به همه امور استان از جمله مباحث بانوان و آسيب هاي اجتماعي رسيدگي كنند.
محصولي افزود : اينكه وزارت كشور به صورت مستقيم متصدي يكي از بخش هاي جامعه نباشد دليل نمي شود كه در آن بخش دخالت نكند.
محصولي بر برگزاري انتخاباتي آزاد سالم شكوهمند و با حضور حداكثري مردم به عنوان يكي از برنامه هاي اصلي خود تاكيد كرد.
وي گفت : براي من ارزش يك راي هم به عنوان امانت محترم است .
وي افزود : اگر كسي فكر كند مي توان جابجايي تعدادي آرا را به نفع كانديداي مورد نظر جمعي آن هم با اين استدلال كه خدا راضي است انجام داد قبول ندارم و براي آن استدلال شرعي دارم .
وزير كشور با بيان اينكه اين وزارتخانه مجري داخلي كشور است افزود : با توجه به اصل 44 بايد تلاش شود تمام امور تصدي گري اين وزارتخانه و سازمان هاي تابعه آن را به بخش خصوصي منتقل كرد.
محصولي گفت : در بخش استان ها تمام همت آن خواهد بود كه به طرح هاي نيمه تمام و مصوبات سفرهاي استاني هيئت دولت رسيدگي شود البته به صورتي كه دقت فداي سرعت نشود.
وي همچنين با بيان اينكه وزارت كشور و استانداران بايد براي توسعه سرمايه گذاري و بازار در استان ها اقدام كنند افزود : با توجه به نقش استانداران در استان ها اين مهم را جزو انتظارات وزارت كشور مي دانم .
محصولي در خصوص همبستگي ملي نيز گفت : استفاده از ظرفيت هاي بومي و ظرفيت اقليت ها از برنامه هاي من براي گسترش همبستگي خواهد بود.
وي افزايش نشاط در كشور را با حضور احزاب خواستار شد و افزود : بايد كرامت انسان ها محترم شمرده شود و وزارت كشور از حقوق شهروندي دفاع كند.
محصولي گفت : تعامل سازنده با ساير قوا و به ويژه شوراي نگهبان در انتخابات جزو برنامه هاي من خواهد بود.
وي استفاده نكردن از ظرفيت هاي نمايندگان مجلس را نوعي اسراف ناميد و افزود : معتقدم بهترين رجوع به نخبگان و باخبر شدن از مناطق كشور رجوع به نمايندگان مردم است .
محصولي گفت : صراحتا اعلام مي كنم تعامل با نمايندگان را وظيفه خود مي دانم .
محصولي در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين برنامه هايش پرداخت و افزود : تامين امنيت ملي سياسي اجتماعي و رواني در مدت كم باقي مانده از دولت نهم از اولويت هاي برنامه هاي من است .
وي ايجاد امنيت فراگير و برپايي انتخابات شكوهمند را دو اولويت اصلي برنامه هاي خود دانست و اضافه كرد : توجه ويژه به عدالت محوري رسيدگي به مناطق محروم و شناسنامه دار كردن آنها و نيز كمك به مناطق آسيب ديده از سوانح و بلاياي طبيعي از ديگر اولويت هاي برنامه هاست .
محصولي گفت : توجه به گسترش نهادها موسسات مردمي شوراها و احزاب و حمايت از آن جز ديگر برنامه هاي اصلي است .
مصوبه مجلس
طرح تمديد مهلت اجراي آزمايشي قانون مجازات اسلامي به مدت يكسال ديگر تصويب شد.
دو فوريت اين طرح در جلسه روز يكشنبه اين هفته در صحن علني مجلس تصويب شده بود و در جلسه علني ديروز نكات و جزئيات آن به تصويب رسيد.
براساس ماده واحده اين طرح اجراي آزمايشي قانون مجازات اسلامي مصوب 5 مرداد 1370 كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي به مدت يكسال تمديد شد.
نمايندگان مجلس اجلاس اديان نيويورك را محكوم كردند
244 نماينده مجلس اجلاس اديان در نيويورك را محكوم كردند
در اين بيانيه آمده است : رژيم صهيونيستي به مثابه غده سرطاني در قلب جهان اسلام اشغالگر قبله اول مسلمانان و سرزمين اسلامي فلسطين قاتل ده ها هزار انسان بيگناه در طول شصت سال گذشته كه فاجعه صبرا و شتيلا و قانا نمونه كوچكي از كشتارهاي وحشيانه زنان و كودكان مظلوم فلسطيني توسط جلادان اين رژيم سفاك است آوارگي ميليون زن و مرد فلسطيني در طول ده ها سال گذشته و به اسارت گرفتن هزاران انسان مدافع سرزمين خود بخشي از كارنامه سياه رژيم غاصب و غيرقانوني است .
فلسفه وجودي سازمان كنفرانس اسلامي به منظور حمايت از بيت المقدس و دفاع از حريم فلسطين بوده است .
برگزاري اجلاسي تحت عنوان « گفتگوي اديان » با حضور سران جنايتكار اين رژيم راه باطلي است كه جز فريبكاري و نيرنگ به منظور توجيه جنايت آنان و شكستن قبح به رسميت شناختن اسراييل و مصداق بارزي از « كلمه حق يراد بها الباطل » و عادي سازي روابط با اسراييل نيست . اديان ابراهيمي و پيروان آنها هيچ ارتباطي با جنايتكاران و غاصبان و پيروان شيطان كه ماهيت ضد ديني دارند ندارد.
بدون ترديد دين حضرت موسي (پيامبر الهي ) و پيروان راستين او از عملكرد اين رژيم ددمنش بيزار و متنفر است .
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن محكوم كردن شديد اين اقدام از كشورهاي اسلامي (دولت ها و ملت ها) مي خواهيم ضمن حفظ هوشياري لازم در برابر اين كيد شيطاني موضعگيري بايسته و شايسته را اتخاذ و توطئه هاي خائنان به امت اسلامي و دشمنان تبهكار را در نطفه خفه كنند.
در حاشيه مجلس
مجلس شوراي اسلامي ديروز از حدود ساعت 8 30 صبح آغاز شد و از همان دقايق اوليه نمايندگان در گروههاي چندنفره درباره بررسي صلاحيت صادق محصولي به رايزني و تبادل نظر مشغول بودند.
رئيس جمهور حدود ساعت 9 صبح به همراه معاون اول معاون اجرايي و معاون پارلماني خود وارد صحن علني مجلس شد .
صادق محصولي دقايقي بعد از رئيس جمهور و تنها وارد صحن علني مجلس شد.
حميد رسايي در نطق پيش از دستور خود بااشاره به سخنان مقام معظم رهبري در حمايت از عملكرد دولت از نمايندگان مجلس خواست در راستاي سخنان رهبري به محصولي راي اعتماد بدهند. پس از سخنان رسايي حجت الاسلام عليخاني نماينده قزوين در تذكري بااشاره به نطق رسايي گفت : برخي افراد فرمايشات مقام معظم رهبري را به نحوي مطرح مي كنند كه گويا فرمايشات ايشان شامل حال امروز مجلس است . وي خطاب به رئيس مجلس گفت : درخواستم از شما به عنوان رئيس مجلس اينست كه باتوجه به اينكه از خيلي مسائل آگاهي داريد و مي توانيد مطلع شويد ما را راهنمايي كنيد تا به تكليف عمل كنيم . لاريجاني در رابطه با اين تذكر خاطرنشان كرد مساله روشن است و معرفي وزير روال قانوني خود را دارد و رابطي به ساير مسائل ندارد فرمايشات رهبري نيز مطالب كلي در رابطه با همگرايي و تعامل دولت و مجلس بود و ارتباطي با مسائل فعلي نداشت .
داريوش قنبري سخنگوي فراكسيون اقليت در تذكري خواستار غيرعلني برگزارشدن جلسه راي اعتماد به محصولي شد كه اين تذكر با مخالفت نمايندگان مواجه شد.
ونايي نماينده ملاير در بخشي از اظهارات خود در مخالفت با محصولي از كلمه « ساپورت » استفاده كرد كه لاريجاني رئيس مجلس از او خواست تا از كلمات فارسي استفاده كند. اما دقايقي بعد رئيس مجلس خود نيز از كلمه « لوپ » استفاده كرد كه اين بار يكي از نمايندگان فرياد زد از كلمات فارسي استفاده كنيد و لاريجاني هم با خنده گفت : تذكر شما وارد است !
الياس نادران نماينده تهران در تذكري در واكنش به سخنان رئيس جمهور گفت : سخنان آقاي احمدي نژاد به گونه اي بود كه اين را القا مي كرد كه اگر مجلس به وزير پيشنهادي راي مثبت ندهد متاثر از القائات انحرافي خارج از مجلس بوده است و اگر راي داد مجلس مستقل است .
رئيس جمهور در سخنان خود در خصوص مطالب مطرح شده توسط جوانفكر مشاور رئيس جمهور درباره مجلس گفت : اظهارنظر يكي از اعضاي دولت نظر شخصي اش بوده و با او برخورد شد و جايگاه مجلس و دولت هم فراتر از اين حرفهاست .
احمدي نژاد بدون اشاره به نام همسر شهيد باكري اظهارنظرهاي مطرح شده درخصوص ارتباط و نحوه برخورد محصولي با شهيد باكري را حرفهاي بي اساس خواند.
صادق محصولي در دفاع از عملكرد خود داشتن مسئوليت در ستاد انتخاباتي احمدي نژاد را قويا تكذيب كرد و گفت : نه ديده ام و نه شنيده ام كه احمدي نژاد چنين حكمي را به كسي داده باشد. جالب اينكه شهاب الدين صدر نماينده تهران كه در موافقت با وزارت محصولي سخن گفت ضمن تاييد مسئوليت داشتن و حضور محصولي در ستادهاي انتخاباتي رئيس جمهور و انتخابات مجلس اعلام كرد قطعا او پس از كسب راي اعتماد از اين ستادها خارج خواهد شد.
شيوه مخالفت فاطمه آجرلو نماينده كرج اعتراض و تذكر نمايندگان را درپي داشت . نمايندگان اعتقاد داشتند كه آجرلو در مخالفت صحبت نمي كند. احمد توكلي نماينده تهران در تذكري صراحتا اقدام وي را سواستفاده سياسي دانست .
در حين ريختن آراي نمايندگان به گلدانها راي سفيد (موافق ) لاريجاني به محصولي از چشم خبرنگاران دور نماند.
علي مطهري نماينده تهران گفت : محمدرضا باهنر نبايد براي شمارش آرا انتخاب مي شد. وي با بيان اينكه به نظر من راي محصولي قابل تشكيك بود افزود : لاريجاني بايد افرادي بي طرف را براي شمارش آرا انتخاب مي كرد. مطهري تصريح كرد باهنر سابقه خوبي در رابطه با اين مسائل ندارد.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن