تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814715549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي قوه قضائيه : وزارت ارشاد مانع انتشار آگهي هاي فريبنده در رسانه ها شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سخنگوي قوه قضائيه : وزارت ارشاد مانع انتشار آگهي هاي فريبنده در رسانه ها شود
سخنگوي قوه قضائيه از وزارت ارشاد خواست به سرعت مانع انتشار آگهي هاي فريبنده در رسانه ها شود.
دكتر عليرضا جمشيدي در نشست هفتگي در جمع خبرنگاران بحث بهداشت قضايي را يكي از موضوعات مهم و حائز اهميت دانست و گفت : منظور از بهداشت قضايي اين است كه پرونده اي چه با عنوان جرم و چه به عنوان دعوا در قوه قضائيه تشكيل نشود و اين بحث بايد به صورت جدي در دستگاه قضايي دنبال شود.
وي به پرونده هاي كثيري كه در ارتباط با بخش املاك و معاملات مسكن تشكيل مي شود اشاره كرد و گفت : نظارت ضعيف كميته نظارت بر آگهي ها و نظارت ضعيف بر بنگاهها و مشاوران املاك باعث شده روزانه شاهد پرونده اي متعددي در بخش املاك باشيم .
سخنگوي قوه قضائيه همچنين به پرونده هاي جرايم راهنمايي و رانندگي اشاره كرد و افزود : پرونده هاي جرايم راهنمايي و رانندگي درصد بالايي از پرونده ها را در دستگاه قضايي شامل مي شود و اين در حالي است كه اگر بر نحوه اعطاي گواهينامه دقت بيشتري شود و راهنمايي و رانندگي نسبت به اصلاح نقاط حادثه خيز اقدام نمايد و همچنين اقداماتي در خصوص اصلاح سيستم ترمز خودروها صورت گيرد به طور حتم تصادفات و اينگونه جرايم كاهش خواهد يافت .
جمشيدي گفت : در نظام بانكي جرايمي كه مرتبط به امور بانكي است و عدم رعايت مقررات بانكي عدم نظارت بر وضعيت كاركنان بانكها و عدم كنترل اسنادي كه منشا تسهيلات بانكي هستند امروز سبب شده پرونده هاي بسياري همچون چكهاي بلامحل در قوه قضائيه داشته باشيم .
وي معتقد است تعداد برخي پرونده ها كه به دليل بزه ديدگان و بزهكاران زياد است از طريق انتشار آگهي هاي تبليغاتي صورت گرفته است . همچنين كلاهبرداري از طريق انتشار فروش املاك و بخشهاي صنعتي وجود دارد كه شاكيان متعددي پيدا كرده است و حتي برخي آگهي هاي تبليغاتي موجب اغفال جوانان و بويژه دختران شده است .
سخنگوي قوه قضائيه خاطرنشان كرد : از طريق آگهي تبليغاتي جهت سرمايه گذاري صدها نفر اموالشان برده شده است كه نمونه آن پرونده شفق است كه 14 هزار نفر از طريق آگهي فريب خورده اند و در پرونده اهواز خوزستان 60 نفر از طريق آگهي اموالشان برده شده است .
جمشيدي افزود : در پرونده ليزينگ خودرو در كرج فردي كه عقل معاش نداشته 32 ميليارد تومان كلاهبرداري كرده و در پرونده ديگر در تهران 2 هزار نفر بار ديگر از طريق آگهي گرفتار كلاهبرداران شده اند و بايد گفت وظيفه وزارت ارشاد است كه به سرعت مانع انتشار چنين آگهي هاي فريبنده شوند.
جمشيدي تصريح كرد : اخيرا پرونده اي در دادسراي ناحيه 11 تشكيل شده كه از چهره يك هنرپيشه سينمايي جهت تبليغ خوراكي و آشاميدني استفاده شده است كه پس از آن مشخص شده كه كلاهبرداري صورت گرفته است . همچنين در بخشهايي در امور گمركي شاهد تشكيل پرونده هاي متعدد قاچاق هستيم كه اگر نظارت بر امور گمركي افزايش يابد شاهد كاهش چنين تخلفاتي خواهيم بود.
وي تاكيد كرد : ما نمي توانيم با قوانين فرسوده و آئين نامه هاي كهنسال به سمت مقابله با چنين جرايمي برويم .
سخنگوي قوه قضائيه تاكيد كرد : در بخش مسكن نبايد اجازه دهيم كه آژانسها بدون اينكه مسئوليتي بپذيرند معامله را انجام دهند چرا كه بارها مشاهده شده درصدي از فروشنده دريافت مي شود و پس از آن آژانس ديگر هيچ مسئوليتي نمي پذيرد اين در حالي است كه در برخي مواقع مشخص مي شود معامله اي انجام نشده است و ملكي وجود نداشته است .
جمشيدي گفت : تبليغات عديده اي وجود دارد كه برخي از آنها اغفال كننده و دروغ است و اين وظيفه بخشهاي اجرايي و به خصوص وزارت ارشاد است كه اين موارد را كنترل نمايد تا شاهد تشكيل چنين پرونده هايي آن هم از طريق رسانه ها نباشيم .
وي در ارتباط با خودداري از ورود خبرنگاران به دادگاهها گفت : زماني كه پرونده در ابتداي رسيدگي باشد امكان ورود وجود ندارد چرا كه قوانين چنين اجازه اي نداده است اما اگر دادگاه علني باشد هيچ منعي براي ورود خبرنگاران وجود ندارد.
خبرنگاري در خصوص بحث قتل فرزند توسط پدر سئوال كرد و سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ گفت : با بحث قتل فرزند توسط پدر و يا خانواده دو اقدام جدي در دستور كار قوه قضائيه قرار گرفته است . همچنين در بحث حمايت از كودكان نيز لايحه اي در دستور بررسي قرار گرفته است . اما بايد گفت در مورد كودكاني كه مورد اذيت و آزار و ضرب و شتم و رفتار سو قرار مي گيرند قرار است تمهيدات جدي در قوانين پيش بيني شود.
جمشيدي تصريح كرد : جدا نمودن فرزندان از والدين و نگهداري آنها در مراكز حمايتي و مجازات طويل المدت از جمله مواردي است كه در قانون حمايت از كودكان و قانون مجازات درنظر گرفته شده است كه اين مجازاتها مي تواند مكمل بحثهاي پيشگيرانه باشد.
وي در ارتباط با اختلاس 25 ميليارد توماني يكي از بانكها گفت : اين پرونده در مجتمع ويژه اقتصادي مطرح و در حال رسيدگي است .
جمشيدي در خصوص لايحه مجازات اسلامي و آئين لايحه دادرسي كيفري گفت : بررسي لايحه مجازات اسلامي به سرعت در مجلس در حال پيگيري است . همچنين در ارتباط با آئين لايحه دادرسي كيفري به تازگي از سوي معاونت حقوقي رئيس جمهور نامه اي به رئيس قوه قضائيه ارسال شده كه در آن بر مشخص شدن اين لايحه تاكيد شده است . اما بايد گفت هنوز كار بررسي اين آئين نامه بر اساس بررسيهاي ما در دولت تمام نشده است .
وي در ارتباط با طرح جامع املاك دولت گفت : طرح دولت در رابطه با ساماندهي خريد و فروش املاك بسيار مطلوب است و مورد حمايت دستگاه قضايي است .
سخنگوي قوه قضائيه گفت : قوه قضائيه اصل طرح را مطلوب دانسته اما چارچوبها و راهكارهاي قانوني آن بايد انديشيده شود كه اين امر به سازمان ثبت اسناد ابلاغ شده است .
جمشيدي در خصوص لايحه مجازات اسلامي و اينكه گفته مي شود مجازاتهاي بدني در اين لايحه افزايش يافته گفت : مجازاتهاي بدني در اين لايحه افزايش نيافته و آنچه تغيير كرده كاهش عناوين مجرمانه بوده است .
وي در خصوص قانون بيمه شخص ثالث نيز گفت : تا سقف ارزش مالي بيمه نامه در تصادفات نيازي به مراجعه به مراجع قضايي و انتظامي نيست .
سخنگوي قوه قضائيه افزود : آئين نامه هاي متعددي را در ارتباط با قانون بيمه شخص ثالث در جلساتي با حضور مسئولان بيمه مركزي تنظيم خواهيم كرد.
خبرنگاري در خصوص وضعيت اصانلو پرسيد كه جمشيدي در پاسخ گفت : تمهيدات لازم براي درمان اين فرد در زندان و خارج از زندان انديشيده شده و بارها نيز اين فرد براي معالجه چشم خود به بيمارستان لبافي نژاد منتقل شده و اگر نيازي به معالجه ديگري باشد تسهيلات لازم فراهم خواهد شد.
سخنگوي قوه قضائيه گفت : پرونده باند پاليزدار در شرف صدور كيفر خواست است و به زودي اين پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر سپس در ارتباط با پرونده باند پاليزدار گفت : مراجعه حضوري نماينده مجلس با متهم هنوز انجام نشده است اما بايد گفت بدون اين مراجعه نيز كيفر خواست صادر خواهد شد.
وي در خصوص تقاضاي مرخصي شهرام جزايري گفت : تقاضاي مرخصي وي به قوه قضائيه رسيده اما بايد مطمئن شويم كه در مرخصي فرار نمي كند.
وي در خصوص پرونده « عشا مومني » كه در دادسراي امنيت در حال بررسي است گفت : اين فرد با قرار مناسب آزاد شده و براي خروج وي از كشور نيز منعي وجود ندارد.
خبرنگاري از جمشيدي پرسيد يكي از نمايندگان مجلس عنوان كرده كه پرونده و برخي اسناد موسويان را بررسي و عنوان كرده به شخص آقاي موسويان افترا زده شده است كه وي در پاسخ گفت : اطلاع ندارم اين نماينده پرونده اي را مشاهده نموده يا خير و براي شخص بنده نيز اين امر مبهم است .
وي تصريح كرد : اين نماينده اگر براساس اختيار و اجازه اي اسناد و پرونده را بررسي نموده بايد از خودش سئوال شود.
سخنگوي قوه قضائيه همچنين در ارتباط با طرح نصب دوربين هاي مدار بسته در معابر و منطقه شهري گفت : نصب دوربين هاي مدار بسته در برخي مناطق در بحث كنترل و ترافيك مثبت و موثر بوده بنابراين چنانچه نصب چنين دوربين هايي در جهت حفظ امنيت و برقراري نظم باشد و مغاير حقوق شهروندي نباشد مي تواند مطلوب باشد. اما اگر بخواهيم استفاده ديگري از آن داشته باشيم كه مغاير حقوق شهروندي باشد به هيچ عنوان مطلوب نيست .
جمشيدي همچنين در ارتباط با توقيف هفته نامه « شهروند امروز » گفت : تاكنون از طرف هيئت نظارت بحث و دعوايي و مطلبي به دادگاه ارسال نشده و پرونده اي نيز تشكيل نشده است .
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن