تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819667711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

//كامل// آيين توديع ومعارفه معاون فرهنگي جهاددانشگاهي خوزستان؛ اظهارات پورعلي، شفيعي، شاكري‌تژاد، پورعابدي، زرگرشوشتري و روستايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: //كامل// آيين توديع ومعارفه معاون فرهنگي جهاددانشگاهي خوزستان؛ اظهارات پورعلي، شفيعي، شاكري‌تژاد، پورعابدي، زرگرشوشتري و روستايي


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: علمي ـ پژوهشي

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي گفت: اگر امروز جهاد دانشگاهي حيثيت و اعتبار و نامي در بين دستگاه‌ها و نهادهاي انقلاب اسلامي دارد، مديون زحماتي است كه بر دوش بسياري از جهادگران همچون محمدرضا روستايي بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از خوزستان، سعيد پورعلي ظهر امروز (سه‌شنبه) در آيين توديع و معارفه معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي خوزستان در سالن جلسات حوزه رياست دانشگاه شهيد چمران اهواز با بيان اينكه حيثيت جهاد دانشگاهي ريشه در رنج، سخت‌كوشي و پايداري جهادگراني چون روستايي دارد، افزود: فرصت‌ را مغتنم مي‌شمارم و به بهانه مرور خدمات وي بخشي از ويژگي‌هاي يك مدير جهادي را بيان مي‌كنم.

او ادامه داد: شناخت ويژگي يك مدير جهادي شايد بتواند براي همه ما فرصتي باشد كه بتوانيم از تجارب و دستاوردهاي او استفاده كنيم و اين ويژگي‌ها را در اختيار ساير دستگاه‌هاي نظام قرار دهيم.

پورعلي با بيان اين كه اين ويژگي در تمامي مديران جهاد دانشگاهي به صورت يك فرهنگ درآمده ولي بخشي از مديران ما در ترسيم اين مولفه‌ها نقش بيشتري داشته‌اند، ادامه داد: از ويژگي‌هاي مديران جهاد دانشگاهي اين است كه درهاي باز يا سياست درهاي باز را در مشي مديريتي خود اعمال مي‌كنند. بسياري از مديران ما در عرف رفتاري مديريت تعريف شده قرار نمي‌گيرند و خيلي راحت در ميان ساير مجموعه قرار گرفته، حرف‌هاي آنها را مي‌شنوند و با آنها ارتباط برقرار مي‌كنند. به بيان ديگر، مدير جهادي در ارتباط با سايرين كاملا انعطاف‌پذير است.

وي اغتنام فرصت‌ها را از ديگر ويژگي‌هاي يك مدير جهادي برشمرد و گفت: شناخت مشكلات كشور و استفاده از فرصت‌ها براي رفع آنها از شاخص‌هايي است كه جهاد دانشگاهي را در ميان ساير نهادهاي كشور برجسته كرده است.

پورعلي افزود: نكته ديگر اراده جهادي است. مديران جهادي هزاران دليل براي بازگشت به عقب را پشت سر مي‌گذارند و با چند دليلي كه براي پيشرفت به سمت جلو وجود دارد به سمت اهداف خود حركت مي‌كنند. اگر اراده ثابت و استوار مديران جهادي نبود، بسياري از توفيقات امروز جهاد دانشگاهي شكل نمي‌گرفت.

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي تصريح كرد: پايداري در اجراي تصميمات بعد از اخذ مشورت از ديگر ويژگي‌هاي مديران جهاد دانشگاهي است و اگر تصميمي اتخاذ شود، پايدار و ثابت قدم در اجراي آن پيش مي‌روند و سعي مي‌كنند مشكلات فراروي را هموار كرده و كار را به مقصود برسانند. در همين راستا تيم‌هاي جهادي شكل گرفت تا هم قسم و هم قدم با هم اهداف و آرمان‌هاي جهاد را پيش ببرند.

او برجسته‌سازي و ترجيح منافع جمعي بر فردي را از ويژگي‌ها و منطق يك مدير جهاد دانشگاهي برشمرد و گفت: جاهايي در جهاد توفيقات شكل گرفت كه علاوه بر تيم سازي، ثبات قدم و اراده جهادي افراد توانسته‌اند حس احترام همكاران را برانگيزند. اين حس احترام در چند ويژگي قابل خلاصه كردن است كه اگر اين ويژگي‌ها در جهاد دانشگاهي شكل نمي‌گرفت، بسياري از اهداف جهاد پيش نمي‌رفت. شناخت و پيشبرد اين ويژگي‌ها منتهي به تقويت شدن و انسجام دروني اين نهاد انقلابي و اسلامي شده است.

پورعلي عنوان كرد: مفتخريم كه در جهاد هميشه به سِمَت به عنوان يك افتخار و نه امتياز نگاه كرده‌ايم و بر همين اساس است كه بسياري از همكاران جهادي علي رغم وجود وسوسه‌هاي زياد ايستاده‌اند و در اين نهاد كار كرده‌اند و به تعبير مرحوم كاظمي‌آشتياني اگر احساس كرده‌اند سقف كوتاه است، آن را بالا برده‌اند. ما جهاد را ترك نكرده‌ايم بلكه سقف آن را بالا برده‌ايم و تحقق اين كار امكان‌پذير نبود مگر اين كه چشم طمع را كور كرده باشيم.

وي با بيان اين كه ما با اين روند مفهوم جهاد را كه به تعبير مقام معظم رهبري حركت هدف‌دار و دشمن شكن و پايدار است معنا كرده‌ايم عفيف و قانع بودن و بردباري و صبوري را از ديگر ويژگي‌هاي يك مدير جهادي برشمرد و ادامه داد: ويژگي جهاد دانشگاهي اين است كه با استفاده از تلاش و كوشش خود و جهادگران مشكلاتش را حل و امكاناتش را فراهم مي‌كند. اين ويژگي جهاد دانشگاهي مي‌تواند در فرم معمول سازمان‌هاي رسمي مشكل‌ساز باشد اما ما با فرهنگ برآمده از ايمان ديني مفاهيم انقلاب و راه امام و مقام معظم رهبري، بردبار و صبور حركت كرده و مشكلات جهاد را به صورت جمعي حل مي‌كنيم.

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي يادآوري كرد: محمدرضا روستايي و امثال وي از سرمايه‌هاي اين نهادند و استفاده از منش و ويژگي‌هاي شخصيتي آنها هميشه سرلوحه كار ما بوده است. سكوت و نكته‌سنجي‌هاي وي از رموز موفقيتش بود. حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشت و محيط را به گونه‌اي طراحي كرد كه جوان‌ها فرصت كار و بروز استعدادهاي خود را پيدا كنند.

همچنين مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز گفت: امروز شاهد دستاوردهاي مهم جهاد دانشگاهي در عرصه‌هاي بسياري هستيم.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحسن شفيعي امروز در آيين توديع و معارفه معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي خوزستان در دانشگاه شهيد چمران اهواز بيان كرد: جهاد دانشگاهي در عمر مفيد و پربركت خود داراي آثار پربركت بسياري بوده است. نتيجه و دستاورد آن دوران كمال و بالندگي امروز اين نهاد در كشور است.

وي افزود: تعبير كلمه "جهاد " در جهاد دانشگاهي بسيار مشهود شده است. جهاد حركتي فراتر از دفاع است و مجاهد آغازگر راه است. آنچه به دست جهادگران به منصه ظهور رسيده اين نام‌گذاري را كاملا تائيد مي‌كند.

شفيعي اظهار داشت: كمتر عرصه‌اي را مي‌توان يافت كه جهاد دانشگاهي در آن حضور نداشته باشد. امروز شاهد خلق فرصت‌هاي جديد بسياري در كشور به دست جهادگران جهاد دانشگاهي هستيم.

وي عنوان كرد: انقلاب اسلامي بدون استفاده از ظرفيت‌هايي همچون جهاد دانشگاهي به آرمان‌هاي متعالي خود دست نمي‌يابد. تا زماني كه انقلاب اسلامي ايران به نهضت حضرت حجت (عج) متصل شود، به جهاد دانشگاهي و حركت‌هاي اين چنيني نيازمند خواهيم بود.

شفيعي خاطرنشان كرد: حركت‌هاي جهاددانشگاهي در تائيد ارزشمند مقام معظم رهبري نمود مي‌يابد. ايشان در مورد جهاد دانشگاهي تعبير " رويش مبارك " را بكار برده‌اند. اين موضوع نشان دهنده اهميت كار جهاد دانشگاهي است. با اين وجود، بايد شكرگذار نعمت‌هايي كه امروز خداوند به جهادگران جهاد دانشگاهي اعطا كرده باشيم.

مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز تصريح كرد: تشخيص وظيفه در ميدان‌هاي فرهنگي، گم نكردن راه و در برابر فرهنگ‌هاي غيرخودي در دام خود باختگي نيفتادن از جمله ارزش‌هاي است كه در عرصه فرهنگ بايد مورد توجه جدي قرار گيرد. امروز جهاد دانشگاهي توانايي انجام كارهاي بسيار بزرگي را در عرصه فرهنگ دارد.

او با بيان اين كه در حال حاضر جهاد دانشگاهي نيازمند حركت‌هاي فرهنگي با توجه به مسايل و فرهنگ‌هاي منطقه‌اي است، خاطرنشان كرد: در استان خوزستان ظرفيت‌هاي بسيار بالايي در بخش‌هاي فرهنگي همچون دفاع مقدس و جلوه‌هاي درخشان قرآن وجود دارد.

وي يادآوري كرد: در سال‌هاي گذشته فراز و نشيب‌هاي بسياري را در دانشگاه‌ها شاهد بوديم. با وجود تمام اين مسايل معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي اعتدال ويژه‌اي داشت. اين موضوع از اهميت فراواني برخوردار است.

رييس جهاد دانشگاهي خوزستان همچنين در اين آئين اظهار داشت: حوزه فرهنگي از حوزه‌هايي است كه لزوم استفاده از مديران فرهيخته و با تجربه در آن بيش از ساير قسمت‌ها احساس مي‌شود.

قدرت‌الله شاكري‌نژاد در اين مراسم كه بعدازظهر امروز در سالن جلسات حوزه رياست دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد، با اشاره به چالش‌ها و گستردگي‌هاي عملكردي مديران حوزه‌هاي فرهنگي اظهار داشت: هنگامي كه انسان در حوزه مديريت قرار مي‌گيرد،‌ علي رغم حساسيت به اهميت خدمت گذاري و تاثير آن بر عاقبت دنيوي و اخروي خود پي مي‌برد.

وي افزود: بخش‌هاي فرهنگي به مراتب عميق‌تر، چالشي‌تر و دغدغه برانگيزتر از ساير بخش‌ها هستند و بايد به افرادي كه مي‌توانند در اين حوزه‌ها دوام آورده و علاوه بر آن منبع اثر باشند، تبريك گفت.

شاكري‌نژاد تصريح كرد: محمدرضا روستايي از افرادي است كه با تلاش خود نشان داد كه مي‌توان در يك حوزه به نحو احسن ماند، از فرصت‌ها استفاده و كار مديريت كرد. وي از كساني بود كه خالصانه زحمت كشيد و هيچ گاه به فكر رفاه طلبي خود نبود و هميشه دغدغه‌هاي كارهاي فرهنگي را همراه خود داشت.

وي گفت: فراتر از شاخص‌هاي سنتي همچون توسعه منابع سخت افزاري و تجهيزات مالي در ارزيابي عملكرد مديران،‌توسعه‌ منابع انساني از مهم‌ترين و عمده‌ترين فعاليت‌هاي يك مدير در زمان مسئوليتش حساب مي‌شود.

شاكري‌نژاد افزود: ‌اكنون لايه‌هاي ارزشمندي از منابع انساني در جهادانشگاهي خوزستان وجود دارند كه در زمان فعاليت‌هاي وي پرورش و رشد يافته‌اند كه ما مي‌توانيم با اطمينان در آينده به آن‌ها تكيه كنيم.

رييس جهاد دانشگاهي خوزستان عنوان كرد:‌ خداوند را شاكرم كه اكنون در تمام حوزه‌هاي آموزشي، فرهنگي، پژوهشي و ... جهاد دانشگاهي، نيروهاي انساني قوي تربيت يافته وجود دارند و اكنون پرچم فرهنگي جهاددانشگاهي خوزستان به دست فرد شايسته‌ ديگر با سوابق مديريتي موفق افتاده است.

وي در پايان يادآور شد: اميدوارم كه وي تعامل خوبي را با بدنه استان برقرار كند و با روابط عمومي بالايش عملكرد خوبي را در حوزه فرهنگي جهاد نشان دهد.

همچنين معاون هماهنگي جهاد دانشگاهي گفت: امروز نيروي انساني مهمترين و اصلي‌ترين سرمايه جهاد دانشگاهي است.

مهندس‌محمدرضا پورعابدي ظهر امروز (سه‌شنبه) در آئين توديع و معارفه معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي خوزستان در سالن جلسات حوزه رياست دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: امروز جهاد دانشگاهي به عنوان فرهنگ و معناي خودباوري در كشور شناخته شده است.

وي با بيان اين كه بزرگترين سرمايه در جهاد دانشگاهي نيروي انساني است، تصريح كرد: در جهاد دانشگاهي هميشه سعي بر اين بوده كه از سرمايه‌هاي مهم در اختيار در جهت دستيابي به اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران استفاده شود.

پورعابدي خاطرنشان كرد: امروز شاهد استفاده مناسب جهاد دانشگاهي در عرصه فرهنگ از نيروي انساني خود هستيم چراكه دستاوردهاي فرهنگي اين نهاد نشان دهنده اين موضوع است. جهاد دانشگاهي همواره در همه عرصه‌ها حضور داشته و گام‌هاي موثري در جهت تعالي و پيشرفت برداشته است.

معاون هماهنگي جهاد دانشگاهي با اشاره به بخشي از دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در عرصه خبررساني گفت: در زماني كه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) پا به عرصه وجود نهاد هيچ خبرگزاري غيردولتي در ايران وجود نداشت. اكنون با گذشت زمان شاهد حضور خبرگزاري‌هاي غيردولتي بسياري در كشور هستيم. جهاد دانشگاهي در اين عرصه نيز همچون ديگر عرصه‌ها آغازگر و پيشتاز بود.

او عنوان كرد: در خوزستان نيز معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي با تاسيس نخستين منطقه خبري خبرگزاري ايسنا آغازگر حركت تازه‌اي بود.

پورعابدي با تاكيد بر ضرورت توجه ويژه به سپردن امور به نيروهاي جوان و خلاق خاطرنشان كرد: يكي از دغدغه‌هاي امروز در بسياري از سازمان‌هاي كشور مبحث گسست نسل‌ها است. خوشبختانه امروز در جهاد دانشگاهي اين مشكل حل شده است. حضور نيروي انساني جوان در بخش‌هاي مديريت جهاد دانشگاهي تصديق كننده اين موضوع است.

معاون هماهنگي جهاددانشگاهي ابراز اميدواري كرد: با نسل جديد مديران امروز و با تجربه مديران گذشته و نوآوري‌ و خلاقيت شاهد موفقيت‌هاي ويژه در دست‌يابي جهاد دانشگاهي به اهدافش باشيم.

رييس دانشگاه شهيد چمران اهواز همچنين در اين مراسم گفت: امروز شاهد دستاوردهاي بزرگي در نيروي انساني جهاد دانشگاهي كشور هستيم.

دكترمرتضي زرگرشوشتري با قدرداني و تشكر از تلاش‌هاي جهاد دانشگاهي گفت: از سال‌هاي گذشته با خدمات و تلاش‌هاي نيروهاي جهاد دانشگاهي آشنا بوديم.

وي با بيان اين كه طرح‌هاي پژوهشي بسياري با همكاري ويژه جهاد دانشگاهي به انجام رسيده افزود: نيروي انساني شاغل در جهاد دانشگاهي بسيار مخلص است. دستاوردهاي امروز جهاد دانشگاهي در عرصه‌هاي گوناگون از چنين نيروهايي سرچشمه مي‌گيرد.

زرگرشوشتري اظهار داشت: در نشست‌هاي شوراي فرهنگي دانشگاه شهيد چمران از نظرات معاون فرهنگي پيشين جهاد دانشگاهي خوزستان بهره فراوان ‌برديم. اميدوارم معاون فرهنگي جديد اين نهاد جانشين مناسبي براي ايشان باشد.

وي بيان كرد: بايد با تمام توان معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي خوزستان را براي دست‌يابي به موفقيت و پيشبرد اهداف اين نهاد ياري كنيم.

رييس دانشگاه چمران اهواز ابراز اميدواري كرد: با تلاش‌هاي ويژه معاون فرهنگي جديد جهاد دانشگاهي خوزستان شاهد بهبود سطح امور فرهنگي در دانشگاه باشيم.

همچنين معاون فرهنگي پيشين جهاد دانشگاهي استان خوزستان اظهار داشت: نيروهاي انساني جهاد دانشگاهي بايد بتوانند ميراثي با نام جهاد دانشگاهي را با خلوص و كارآمدي و تعهد خود حفظ كنند.

محمدرضا روستايي گفت: حدود 23 سال فعاليت مختلفي داشتم كه در نهايت به عضويت در جهاد دانشگاهي درآمدم. در طول اين دوره كاري نكات مختلفي هميشه در ذهن انسان باقي مي‌ماند.

وي افزود: از جمله دغدغه‌هايي كه با آنها هميشه سروكار داشته‌ام كمبود و عدم وجود نيروهاي انساني است كه در آن‌ها بايد خلوص، كارآمدي و تعهد وجود داشته باشد. نيروهاي انساني جهاد دانشگاهي بايد بتوانند ميراثي با نام جهاد كه با تلاش فراوان تقريبا از سال 59 تا به حال حفظ و نگهداري شده را به اهل خود تحويل دهند و ما بايد كساني را در اين راه پيدا كنيم كه بتوانند تمام تعهداتي را كه در جهاد وجود دارد برعهده بگيرند.

روستايي با اشاره به سابقه فعاليت خود در معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي خوزستان تصريح كرد: حوزه معاونت فرهنگي براي من مسؤوليت استرس‌زا و پرتلاطمي بود چراكه در اين دوره همواره ميان گروه‌ها و جناح‌هاي مختلف سياسي درگيرهاي شديدي رخ داده بود.

او افزود: حوزه معاونت فرهنگي فقط شامل اجرا و برگزاري شب شعر و همايش‌هاي فرهنگي نيست و معاون فرهنگي بايد بتواند مواضع سياسي، ايدئولوژي و ديگرمواضع را در نظر بگيرد. الحمدالله توانستيم از آن دوره درگيري‌ها ميان جناح‌ها و گروههاي مختلف به خوبي گذر كنيم.

روستايي اضافه كرد: نمي‌دانم تا چه حد موجوديت و ارزش‌هاي جهاد را توانسته‌ام حفظ كنم . بايد ارزش‌هاي جهاد را در منطقه حفظ و از پايمال شدن آن ارزش‌ها جلوگيري كرد. همچنين علي رغم تكثر فكري و سياسي با ديگران و جناح‌هاي مختلف جهاد دانشگاهي را بايد در زير چتر وحدت قرار داده تا ديگران خارج از اين منطقه و از اختلافات موجود بهره‌برداري نكنند.

روستايي بيان كرد: اين سمت را به عنوان امانت و نه به عنوان يك طعمه بر عهده گرفتم و معلوم است كه در اين حوزه خود و خانواده انسان دچار مسايل مختلف خواهند شد .خداوند را شاكرم كه توانستيم در اين حوزه پاره‌اي از بخش‌هايي همچون خبرگزاري‌ دانشجويان ايران (ايسنا)‌ و خبرگزاري قرآني (ايكنا)‌ راه‌اندازي كنيم. پس از اين خبرگزاري‌ها شاهد پا گرفتن ديگر خبرگزاري‌هاي كشور در استان‌ها هستيم.

وي افزود: خبرگزاري ايسنا كه يك خبرگزاري خوش خبر، ارزشي و معتمد بوده كه توانسته در سطح استان جايگاهي علمي براي خود و براي استان كسب كند.

روستايي با اشاره به قطع شدن و گسيختگي ارتباط بين خانواده‌هاي جهاد و جهاد دانشگاهي خاطرنشان كرد: تا پنج تا شش سال آينده ممكن است ديگر هيچ ارتباطي با جهاد و خانواده جهاد دانشگاهي برقرار نكنم و ما بايد فكري به حال عدم گسيختگي خانواده‌هاي جهادي بكنيم.

او گفت: آرزوي توفيق براي معاون فرهنگي جديد دارم و خوشحالم كه كسي بتواند بعد از من توانايي انجام اين وظيفه و رفع كاستي‌ها، كمبودها و مقصوراتي كه از من سرزده شد را داشته باشد و در سايه تلاش و تعهد خود كمبودهاي موجود را پر كند.

روستايي در پايان اظهار داشت: از حجت‌الاسلام و المسلمين شفيعي كه همواره از نظرات، ديدگاه‌ها و دقت نظر و راهنمايي خود مرا بهره‌مند كرد تشكر و سپاسگذاري مي‌كنم.

به گزارش خبرنگار ايسناي خوزستان در اين مراسم از زحمات محمدرضا روستايي، معاون فرهنگي پيشين جهاد دانشگاهي خوزستان، قدرداني و سيد عليرضا علوي به عنوان معاون فرهنگي جديد جهاد دانشگاهي خوزستان معرفي شد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن