تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816814572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش‌مهرازنمايشگاه‌‌مطبوعات-2ترافيك چهره‌ها در نمايشگاه مطبوعات/ بي رونقي بخش بين الملل


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش‌مهرازنمايشگاه‌‌مطبوعات-2ترافيك چهره‌ها در نمايشگاه مطبوعات/ بي رونقي بخش بين الملل
دومين روز از پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاريها با اين كه با ترافيك بالاي رفت و آمد چهره‌هاي مختلف روبرو بود اما مسئولان غرفه‌ها از كاهش چشمكير بازديد كننده در نمايشگاه امسال گله داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان غرفه‌ها يكي از دلايل كاهش بازديدكنندگان را جابجايي هر ساله محل نمايشگاه عنوان كردند كه سبب سردرگمي مخاطبان شده‌است. عدم تبليغات مناسب از ديگر دلايلي است كه توسط غرفه‌داران به عنوان دليلي براي بازديد كم بازديد كنندگان عمومي مطرح شد.

اين در حالي است كه در روز دوم نمايشگاه تعداد بازديدكنندگان نسبت به روز اول افزايش داشت اما هنوز توقع غرفه داران را بر طرف نكرده است.

بي رونقي بخش بين الملل

بعد از گذشت دو روز از برپايي نمايشگاه همچنان برخي از غرفه‌هاي بخش بين‌الملل خالي است و با توجه به زمان محدود نمايشگاهي به نظر نمي‌رسد تا پايان نمايشگاه اين غرفه ها راه‌اندازي شود.

همچنين در اين بخش تعدادي از غرفه‌ها با مسئولين ايراني اداره مي‌شود و تنها به نمايش چند نسخه از آن نشريه و روزنامه اكتفا شده‌است.

غرفه فلسطين در بخش بين المللي تنها غرفه‌اي است كه توانسته است با تعامل خوب خود بازديدكنندگان را به اين بخش جذب كند.

نمايشگاه‌هايي درحاشيه نمايشگاه پانزدهم

موزه مطبوعات، فرش خاكي، مجسمه روزنامه‌ها و نمايشگاه‌عكس رئيس جمهوري از بخشهاي حاشيه‌اي پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاريها در مصلاي تهران به شمار مي‌آيند.

در موزه مطبوعات نسخه‌هايي از روزنامه‌هاي مختلف ايران در دوره‌ قاجار و پهلوي وجود دارد. علاوه بر آن نخستين نشريه‌ ايران با عنوان "اخبار ممالك" نيز در اين بخش به نمايش گذاشته شده ‌است.

در يكي ديگر از بخشهاي جنبي، همچنين مجموعه‌اي از تصاوير رئيس‌جمهور كه توسط خبرگزاري جمهوري اسلامي تهيه شده در نمايشگاهي به نمايش درآمده است. اين نمايشگاه سال گذشته نيز در سالن حجاب به نمايش درآمده بود.

بزرگترين فرش خاكي جهان اثر هنرمندان تجسمي استان هرمزگان از ديگر آثار به نمايش درآمده در نمايشگاه مطبوعات است.

اولين كارگاه آموزشي برگزار شد

كارگاه صفحه‌آرايي در دومين روز از آغاز پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاريها برگزار شد. مختاريان درباره‌ صفحه‌آرايي در مطبوعات گفت:‌ براي داشتن صفحه‌آرايي مناسب علاوه بر شناخت قطع و گريد آشنايي با سيستمهاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري مورد استفاده در صفحه‌آرايي، شناخت حروف، شناخت تصوير، چينش تصوير و حروف در صفحات يكي از ضروريات به شمار مي‌آيد.

وي خاطرنشان كرد:‌ در صفحه‌آرايي همچنين يونيفورم (شكلي كه روزنامه در چارچوب آن منتشر مي‌شود)، رنگ، تصوير لوگو و معرفي مطالب از اهميت زيادي برخوردار است.

كارگاههاي آموزشي نمايشگاه امسال با برگزاري كارگاههاي گزارش‌نويسي و عكس در امروز سه شنبه آبان پيگيري مي‌شود.

همچنين در روزهاي آينده دو كارگاه خبرنويسي و روزنامه‌نگاري الكترونيكي از سوي دفتر مطالعه و برنامه ريزي رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

نشست خبري ملكيان با رسانه هاي خارجي

عليرضا ملكيان در نشست خبري با رسانه‌هاي خارجي گفت: امروز 115 نمايندگي و دفتر از رسانه‌هاي خارجي از پنج قاره با حدود 295 نفر در حال در ايران فعاليت هستند.

وي افزود: علاوه بر اين هرگاه خبرنگاري از كشورهاي مختلف جهان به مناسبتهاي مختلف بخواهد به ايران بيايد تسهيلاتش فراهم مي‌شود.

ملكيان با بيان اينكه "اخبار ايران بدون واسطه قابل دريافت است" رو به خبرنگاران خارجي گفت: نشريات ايراني علاوه بر انتشار نسخ مكتوب، معمولا نسخه اي را در اينترنت قرار مي‌دهند و بدين شكل شما مي‌توانيد اخبار ايران را بدون واسطه دريافت كنيد.

ملكيان همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌ "بوستون گلوپ" درباره‌ حضور يك نشريه‌ آمريكايي براي نخستين بار در ايران اضافه كرد: خبرنگاران آمريكايي از شبكه‌هاي مختلف تلويزيون و خبرگزاريها به مناسبتهاي مختلف در ايران حضور يافته‌اند و هر ساله تعداد زيادي از آنها در ايران فعاليت خبري دارند.

ملكيان در پاسخ به سوال خبرنگار "الاهرام مصر" درباره‌ وضعيت روزنامه‌هاي عرب زبان در ايران و همچنين علاقمندي مردم عرب‌زبان به آگاهي بيشتر درباره‌ انقلاب و زندگي مردم ايران افزود: خوشبختانه از ميان نشرياتي كه در سطوح مختلف هفته‌نامه و يا روزنامه در ايران منتشر مي‌شوند، نشرياتي به زبانهاي مختلف انگليسي، عربي، فرانسه و چند زبان ديگر وجود دارند.

وي افزود: در حال حاضر دو روزنامه‌ "كيهان عربي" و "الوفاق" از جمله نشريات عرب زبان در ايران به شمار مي‌آيند كه تيراژ خوبي هم دارند.

معاون مطبوعاتي ارشاد در پاسخ به سوال يك خبرنگار ژاپني گفت: بيش از 90 درصد نشريات ايران متعلق به بخش خصوصي هستند و تنها تعداد اندكي از آن‌ها به دستگاه دولتي مربوط هستند كه آنها نيز عموما علمي و تخصصي بوده و به مراكز صنعتي وابسته به دولت و يا دانشگاه‌هاي دولتي مربوط مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: فقط يك راديو تلويزيون در ايران وجود دارد كه متعلق به نظام بوده و زير نظر سه قوه اداره مي‌شود. علاوه بر آن يك خبرگزاري رسمي دولتي (ايرنا) و يك روزنامه‌ي دولتي (ايران) نيز در حال حاضر به فعاليت مشغولند.

خريد و فروش خوب در بخش مطبوعات تخصصي

در مورد ارايه مطبوعات در نمايشگاه سياستي دوگانه اعمال مي‌شود. در حالي كه غرفه‌هاي مطبوعات تخصصي محصولات خود را به فروش مي رسانند در بخشهاي ديگر محصولات فرهنگي به صورت رايگان توزيع مي‌شود.

همچنين غرفه‌هاي اين بخش تخصصي به فروش محصولاتي جانبي همچون لوح فشرده، كتاب و وسايل تزئني مي‌پردازند.

استان ها چيزي براي ارائه نداشتند

امسال نيز مانند سال گذشته خانه مطبوعات استانها به جاي انجمن صنفي استاني در نمايشگاه حضور پيدا كرده‌اند.

با وجود آن كه معاونت امور مطبوعاتي ارشاد پيش از اين گفته بود كه روزنامه‌هاي استاني درصورت درخواست براي داشتن غرفه‌هاي مجزا مي‌توانند جايگاه جداگانه‌اي داشته باشند اما تعداد كمي از اين روزنامه‌ها و نشريات اقدام به دريافت غرفه‌هاي مجزا كرده‌اند.

غرفه‌هاي استاني معمولا از هر نشريه استان خود چند نسخه به نمايش به گذاشته‌اند و بيشتر با غرفه‌آرايي سعي در معرفي استان خود دارند.
لينک خبر: http://www.mehrnews.ir/NewsPrint.aspx?NewsID=785157
منبع خبر: مهر





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن