تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804022016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

iMac جديد، مجهز به پردازنده.هاي Sandy Bridge و درگاه Thunderbolt


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پدرخوانده.های رومیزی



سبحان عطار

اشاره: این روزها همه.جا صحبت از نوت.بوک.ها و نت بوک.ها، تبلت.ها و تلفن.های همراه چند هسته.ای است و بسیاری از کاربران، خرید این سیستم.های قابل.حمل را به کامپیوترهای رومیزی ترجیح می.دهند. موضوعی که در چند سال اخیر کاهش فروش در این حوزه و به.دنبال آن، عدم علاقه تولیدکنندگان بزرگ به سرمایه.گذاری.های هنگفت در این بخش را به.دنبال داشته است

این روزها همه.جا صحبت از نوت.بوک.ها و نت بوک.ها، تبلت.ها و تلفن.های همراه چند هسته.ای است و بسیاری از کاربران، خرید این سیستم.های قابل.حمل را به کامپیوترهای رومیزی ترجیح می.دهند. موضوعی که در چند سال اخیر کاهش فروش در این حوزه و به.دنبال آن، عدم علاقه تولیدکنندگان بزرگ به سرمایه.گذاری.های هنگفت در این بخش را به.دنبال داشته است. اما در حقیقت کامپیوتر.های رومیزی، کارکردهای خاص خود را داشته و به دلایل قابل توجهی از. جمله قیمت مناسب به نسبت مشخصات فنی و قابلیت ارتقا و تعویض قطعات کلیدی مانند پردازنده و مادربرد با پیشرفت فناوری، تا جایگزین شدن کامل توسط سیستم.های قابل حمل فاصله بسیاری دارند. از این.رو بسیاری از شرکت.های تولید.کننده این.گونه سیستم.ها، هر از چند گاهی و صد البته نه به.سرعت ابزارهای قابل حمل، خطوط تولید کامپیوترهای خانگی را نوسازی و با اضافه کردن چند ویژگی جدید، کاربران را به خرید محصولات خود تشویق.می.کنند. شرکت اپل نیز مانند سایر تولیدکنندگان و به.رغم سود سرشاری که هرساله از فروش تلفن همراه آی.فون، تبلت آی.پد و دستگاه پخش موسیقی آی.پاد نصیبش می.شود، هم.چنان به سیستم.های رومیزی خود موسوم به آي مك وفادار مانده و هرساله با ایجاد تغییراتی، نمونه.های جدید آن را روانه بازار می.کند تا به نیاز گروهی خاص از مشتریان پاسخ داده باشد.امسال نیز سری جدید کامپیوترهای خانگي آي.مك، مانند چند سال گذشته در دو نوع 21,5 و 27 .اینچی عرضه شده و با توجه به مشخصات فنی بین 1199 تا 1999 دلار قیمت.گذاری شده.اند.
آی.مک 21,5 اینچی با نمایشگر LED-backlit و وضوح 1080×1920 پیکسل در دو مدل پایه، مجهز به پردازنده Core i5 با فركانس كلاك2,5 و 2,7 گیگاهرتز – قابل ارتقا به پردازنده Core i7 با توان پردازشی 2,8 گیگاهرتز – و شش مگابایت حافظه cache بوده و حافظه اصلی چهار گیگابایت – قابل ارتقا به هشت گیگابایت – آن را همراهی می.کند. اما در.باره حافظه جانبی اپل اندکی خساست به.خرج داده و مدل 2,5 گیگاهرتزی را بر خلاف سایر مدل.ها با پانصد گیگابایت حافظه روانه بازار کرده است، حال آن.که تفاوت قیمت فاحشی میان این حافظه و حافظه یک ترابایتی – قابل ارتقا به دو ترابایت یا جایگزینی با حافظه جامد 256 گیگابایتی - به.کار رفته در سایر مدل.ها (21,5 و 27 اینچی) وجود نداشته و تنها برای ترغیب مشتریان به خرید مدل.های بالاتر و پرداخت هزینه بیشتر انجام شده است1. استفاده از کارت.های گرافیکی Radeon در مک.بوک پرو نشان از عقد اخوت اپل با AMD داشت و استفاده از محصولات این شرکت در نسل جدید آی.مک نیز چندان دور از ذهن نبود. Radeon HD 6750M و Radeon HD 6770M هر دو با 512 مگابایت حافظه GDDR5، به ترتیب برای مدل.های 2,5 و 2,7 گیگاهرتزی در نظر گرفته شده و متأسفانه امکان ارتقای آن.ها به.جز برای گران.ترین مدل 27 اینچی وجود ندارد. انواع 27 اینچی، از سوی دیگر با بهره.گیری از وضوح 1440×2560 پیکسل، در دو نوع 2,7 و 3,1 گیاهرتز - قابل ارتقا به Core i7 با توان پردازشی 3,4 گیگاهرتز- حافظه میانی پرسرعت، اصلی و جانبی مشابه با مدل.های 21,5 اینچی و به.ترتیب با قیمت. 1699 و 1999 دلار عرضه شده.اند.



اگرچه مدل 2,7 گیگاهرتزی از همان پردازشگر گرافیکی آی.مک 21,5 اینچی هم.توان خود سود می.برد، اما نوع 3,1 گیگاهرتزی مجهز به Radeon HD 6970M با حافظه يك گیگابایت – قابل ارتقا به دو گیگابایت- بوده و به.نوعی مختص پردازش.های گرافیکی سنگین یا بازی.های كامپيوتري به.شمار می.رود. اما از درگاه.های اتصال معمول آی.مک مانند چهار درگاه USB 2.0، اترنت گيگابيتي، کارت.خوان SDXC، اتصال Wi-Fi a/b/g/n، بلوتوث 2,1 به.همراه EDR، FireWire 800، درایو نوری و ورودی/خروجی صوت که بگذریم، وجود دو درگاه تاندربولت – یک درگاه در مدل.های 21,5 اینچی - که پیش.تر و برای نخستين.بار در نوت.بوک.های مک.بوک پرو مشاهده شد، مهم.ترین تغییر این محصولات نسبت به نسل.های پیشین است، که با فراهم آوردن امکان اتصال زنجیره.ای همزمان دوازده دستگاه - شش دستگاه به.ازای هر درگاه تاندربولت –به آی.مک، این کامپیوترهای رومیزی را به.مراتب کاربردی.تر و در عین حال قدرتمند.تر می.سازد2.

اين توضيح لازم است که تمامی مدل.های آی.مک، مجهز به دوربین FaceTime HD، برای برقراری تماس. تصویری میان آی.مک با تمامی دستگاه.های مجهز به این دوربین.بوده و به همراه بسته نرم.افزاری iLife متشکل از برنامه.های iPhoto برای ویرایش تصاویر، iMovie برای ویرایش فیلم، Garage Band به.منظور ساخت موسیقی و iWeb برای طراحی صفحات وب و سیستم عامل Mac OS X نسخه Snow Leopard عرضه می.شوند. همچنین کاربران آی.مک می.توانند با استفاده از Mac App Store در هر لحظه نرم.افزارهای مورد نیاز خود را بارگذاری کرده و در آینده از به.روزرسانی.های صورت گرفته برای هر برنامه مطلع شوند.

پي.نوشت:
1- بر طبق آخرین بررسی.های انجام شده و به.دلیل واسط هفت پینی و کنترل.کننده دمای به.کار رفته در حافظه.های جانبی آی.مک جدید، امکان تعویض و جایگزینی این حافظه با مدل.های دیگر در جایی به.غیر از فروشگاه.های اپل وجود ندارد.
2- برای مطالعه بیشتر درباره تاندربولت، به مقاله «بررسی نوت بوک مک.بوک پرو» در شماره 121 ماهنامه شبكه مراجعه کنید.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 582]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن