تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816487446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گو با مونا فرجاد بازیگر ساختمان پزشکان: همه به روان.پزشك نياز دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: کافه سینما- فرنوش ارسخانی: سريال«ساختمان پزشكان» اين روزها خبرساز است. سريال طنزي كه اين بار شخصيت محوري.اش را يك روانپزشك در نظر گرفته است. سروش صحت با اين موقعيت جديدي كه خلق كرده حالا هم براي خودش مخاطبان زيادي جذب كرده و هم منتقداني در صنف روانپزشكان.




مونا فرجاد در نقش كتي همسر سابق نيما افشار حضور دارد و نيما افشار همان روانپزشك اصلي سريال است. هرچند از مونا فرجاد در اين سريال كه شبانه پخش مي.شود نشانه.اي از روانپزشك بودن نمي.بينيم اما در واقع او هم يك روانپزشك است. اين دومين باري است كه مونا فرجاد در يك سريال شبانه ايفاي نقش مي.كند اما اولين بار است كه در يك سريال با موقعيت.هاي طنز قرار مي.گيرد. به بهانه سريال ساختمان پزشكان با او گپ زديم.

شما كه تا به حال تجربه بازي در سريال طنز را نداشتيد،چطور شد كه در ساختمان پزشكان بازي كرديد؟
آقاي صحت قبل از اتمام نوشتن فيلمنامه بود كه پيشنهاد بازي در اين سريال را به من دادند و در واقع آن زمان هم متن كاملي را در اختيار نداشتند ولي درهرحال چارچوب كارشان را به ما توضيح دادند و ما يك تصوير كلي از شخصيت.ها توانستيم به دست آوريم.بنا به همين تصور اين پيشنهاد را پذيرفتم.

از ابتدا براي همان نقش كتي انتخاب شديد؟
بله. من اواخر پيش توليد و در واقع زماني كه همه عوامل به گروه اضافه شده بودند به اين كار پيوستم. من با اين ديدگاه به شخصيت كتي نگاه كردم كه حضورش در طول سريال تاثيرگذار به نظر برسد و شخصيت آن به گونه.اي باشد كه حتي عدم حضورش هم در زندگي نيما افشار احساس شود.در اكثر قسمتها كتي نيست ولي كتي مثل اهرمي است كه هميشه در خانواده نيما افشار درباره او حرف زده مي.شود و در زندگي اين آدم.ها حضور دارد. احساس كردم كتي را مي.توانم به گونه.اي بازي كنم كه حتي همان حضور كمرنگش هم حضور جالبي به نظر برسد.

ترجيح نمي.داديد در كاري بازي كنيد كه نقش اصلي باشيد و بيشتر حضور داشته باشيد يا در روند سريال عملتان تاثير گذار باشد؟
ببينيد همه اين.ها بايد در كنار همديگر باشند و خيلي مهم است كه يك بازيگر با نقشش ارتباط برقرار كند و آن را دوست داشته باشد.چون همين مسئله برايم در اولويت قرار دارد، بنابراين خيلي سعي مي.كردم كه نقش را درست بازي كنم.اتفاقا گاهي اوقات بوده كه به خاطر كوتاه بودن نقشي آن را بازي نكردم ولي براي پذيرفتن نقش كتي اصلا طول و عرضش برايم مهم نبود چون به نظرم پروژه دركل مبناي خوبي داشت. براي بازي در«ساختمان پزشكان» اين مسئله برايم مهم بود كه قرار است با اين سريال اتفاق خوبي در تلويزيون بيفتد.چون مي.شد ارزيابي كرد كه سريال حتما مورد توجه قرار مي.گيرد و مردم به آن علاقه مند مي.شوند.

اين مسئله را به خاطر ويژگي.هاي فيلمنامه پيش.بيني مي.كرديد؟
نه، اتفاقا همانطور كه گفتم زمان پيش توليد، فيلمنامه كاملي در اختيار نداشتيم كه البته به نظرم برخي از فيلمنامه.هايي هم كه به صورت كامل متن شان نوشته مي.شود و براي بازي به من پيشنهاد مي.دهند، حتي برخي از نقشهاي بلندشان هم به نظر چيز خاصي براي گفتن و اجرا ندارند و در اين صورت من آنها را نمي.پذيرم. يكي از ويژگي.ها هم مي.توانست پرداختن به قشر روانشناسان باشد كه تقريبا كمتر به آدم.هاي اين قشر پرداخته شده بود.اين هم از نكات جالبي بود كه تا قبل از آن سريالي نداشتيم كه در زمينه پزشكان فضاي طنزي را بخواهد نمايش دهد. البته من خودم كاملا به علم روانشناسي اعتقاد دارم و احترام بسياري نسبت به جامعه روانشناسان قايل هستم. به نظر من آدم.هايي كه از نظر روحي سالم هستند مي.دانند كه بايد به يك روانشناس و مشاور مراجعه كنند. ما همه نياز داريم همانطور كه به وضعيت جسمانيمان رسيدگي مي.كنيم روحمان را هم تقويت كنيم ولي كلا مقوله جالبي است كه در فضاي پزشكان موقعيت طنزي هم ايجاد شود چون بالاخره در طنز هم يكسري انتقادات وحرفها براي گفتن وجود دارد.

پس با شناخت كافي از علم روانشناسي به اين كار پيوستيد!
من خودم قبلا هم عاشق كتابها و بحثهاي علمي روانشناسي بودم.به نظر من خيلي جذاب است كه آدمها اول از همه بتوانند با خودشان ارتباط برقرار كنند تا خود و روح شان را كامل بشناسند كه اين مسئله نكته خيلي مهمي است و ما گاهي آن را فراموش مي.كنم.درصورتي كه اولين راه حل و حركت در جهت اينكه آدم.ها بتوانند مسائل.شان را حل كنند اين است كه خودشان را بشناسند. به خاطر همين من با يك ديد آگاهانه.اي نسبت به مسئله روانشناسي وارد اين سريال شدم.

وقتي به اين كار اضافه شديد احساس نكرديد به.دليل حساسيتهايي كه تلويزيون در قبال پرداختن به قشر خاصي خصوصا پزشكان دارد، مسئوليت همه بازيگران در اين صورت سنگين.تر مي.شود؟
بالاخره همه اين دغدغه را داشتيم كه آيا اين سريال در نهايت موثر واقع مي.شود يانه؟يعني حالا كه داريم سريال را مي.سازيم، ان شاالله مورد تاييد واقع مي.شود يا نه؟ مضاف بر آن چون اين كار فضاي طنزي هم داشت و اولين بار درمورد پزشكان رويكرد طنازانه.اي به وجود مي.آمد اين دغدغه.ها وجود داشت. خب قرار بود زودتر هم پخش بشود كه نشد و زمان كنوني براي پخشش در نظر گرفته شد. اين مسئله فقط مختص به اين سريال نيست و درمورد همه كارها اين مسئله صدق مي.كند كه تا زمان پخش هيچ كس از انتهاي كار خبري ندارد.

باتوجه به اينكه اين سريال از فصل پاييز و برخلاف اكثر سريال.هاي روتين از زمان فيلمبرداري تا پخش آن فاصله نزديكي احساس نمي.شد، درشرايطي ساخته شد كه اصلا فيدبكي از تماشاگران نداشت و شايد يكي از كاستي.هاي كار هم همين باشد.
اتفاقا براي كارهاي طنز اين مدلي خيلي مهم است،همزمان كه پخش مي.شود فيدبك.هايش هم ديده شود. البته نويسندگان سريال مي.دانستند كه چه قسمتهايي براي مردم جذاب.تر است و چه قسمتهايي بي.تاثير و در اين صورت بيشتر مي.توانستند روي فيلمنامه مانور بدهند.ولي خب متاسفانه تصميم گيرندگان پخش آن را به تعويق انداختند تا جايي كه ما الان داريم قسمتهاي آخر سريال را مي.گيريم و فيدبك.ها هم اعمال نمي.شود.كاش زودتر پخش آن شروع مي.شد وما بازتاب.ها را مي.ديدم كه شايد از اين نظر هم تاثير مطلوبي روي كار ما مي.گذاشت.

مشاور و روانشناسي هم در طول كار حضور داشت؟
اين به گروه نويسندگان مربوط مي.شود ومن اطلاعي ندارم.البته سريال خيلي درباره مسائل خاص روانشناسي صحبت نمي.كند و در حقيقت چون طنز است، خيلي از مسائل به روز جامعه در آن ديده مي.شود. معناي كار طنز هم همين است كه درباره يكسري از مسائل علني اجتماع انتقاداتي درقالب، معنا و مفهوم ديگري با حالتي مفرح به عمل آورند. من فكر مي.كنم كارگردان و نويسنده هم بيشتر سعي داشتند روي مسائل اجتماعي مانور بدهند و خيلي موشكافانه وارد قضيه و بحثهاي تخصصي روانشناسي نشدند، احساس خودم كه اين است.

همه ايده.هاي روانشناسانه برپايه فيلمنامه بود يا كارگردان هم ايده مي.داد؟
آقاي صحت كه خودشان هم يكي از نويسندگان كار هستند و در واقع صاحب اصلي كارند. ايشان صددرصد مي.توانستند در همه زمينه.ها دخل و تصرف داشته باشند. اصولا هم آقاي صحت نظرات و ايده.هاي درستي را ارائه مي.دادند و وقتي آن.ها را انجام مي.داديم اتفاق خوبي مي.افتاد. در زمينه متن.ها چون سرپرست نويسندگان آقاي قاسم خاني بود،همه چيز از كانال ايشان مي.گذشت يعني نظر و نقطه نهايي را آقاي قاسم خاني مي.دادند. چون اشراف بيشتري روي كار داشتند.
منبع: تهران امروز






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن